۱۰۴۲۲۹۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شرط افزایش تولید خودرو چیست؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به وضعیت کلی اقتصاد و نزول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بورس به نظر می‌رسد قیمت خودرو در بازار افزایش یابد.

تجارت نیوز: یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به وضعیت کلی اقتصاد و نزول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بورس به نظر می‌رسد قیمت خودرو در بازار افزایش یابد.

بررسی وضعیت صنعت و بازار خودرو نشان می‌دهد سه شاخص نرخ ارز، تورم انتظاری و کاهش عرضه، بیشترین سهم را در ایجاد آشفتگی بازار خودرو دارند. هرچند هر سه بخش یادشده از متغیرهای کلان اقتصاد تاثیر می‌پذیرند اما این موارد بازار و صنعت خودرو را متاثر کرده‌اند.

رشد نرخ ارز به‌دلیل افت پایه پولی کشور اتفاق می‌افتد و از سوی دیگر افت پایه پولی از دلایل اصلی ایجاد تورم است؛ بنابراین وضعیت تورم تابعی از افزایش قیمت ارز است. حال با توجه به این عوامل آینده قیمت خودرو چه خواهد شد؟

امیرحسین کاکائی، کارشناس بازار خودرو درباره آینده قیمت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به وضعیت کلان اقتصاد و نزول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بورس به نظر می‌رسد قیمت خودرو در بازار افزایش یابد. البته افزایش قیمت‌ها به معنای افزایش خرید و فروش خودرو نیست.

به گفته وی به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت خودرو کاهش معاملات، بازار خودرو در ماه‌های آینده راکد شود.

کاکائی درباره واردات خودرو افزود: با توجه به محدودیت‌های ارزی، فعلا بحث واردات خودرو منتفی است. در این بازه زمانی باید بیشتر به حوزه تولید خودرو توجه کنیم. شاید با آزادسازی واردات خودرو، قیمت‌ها به طور مقطعی ارزان شود اما در بلندمدت به دلیل وضعیت ذخایر ارزی قیمت خودرو مجددا گران می‌شود.

او اظهار کرد: چنانچه با روی کار آمدن وزیر جدید بدهی خودروسازان پرداخت شود، صنعت قطعه‌سازی پویا خواهد شد و بنابراین در شش ماهه دوم سال شاهد رشد تولید خودرو خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج