۱۰۴۴۶۴۶
۲۰ نظر
۵۰۳۳
۲۰ نظر
۵۰۳۳
پ

آدم‌حسابی‌ها؛ پروفسور کامران وفا، مقیم آمریکا

«پروفسور وفا» از برجسته‌ترین فیزیکدان پیشرو در سطح بین الملل است.

برترین‌ها: « کامران وفا» در سال ۱۳۳۹ شمسى در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دبیرستان البرز به پایان رساند و در سال ۱۳۵۶ به آمریکا مهاجرت کرد. وی در سال ۱۳۶۰ از «ام آى تى» با دو مدرک ریاضی و فیزیک فارغ التحصیل شد و برای اخذ مدرک دکترای فیزیک به «پرینستون» رفت که موفق شد با سرپرستی «ادوارد ویتن» این مدرک را دریافت کند. «وفا» و «ویتن» با هم پژوهش‌های زیادی انجام دادند و حتی یک قضیه در فیزیک نظری به نام آن‌ها به نام قضیه «وفا-ویتن» ثبت شده است.
آدم‌حسابی‌ها؛ پروفسور کامران وفا، مقیم آمریکا
«وفا» با پایان تحصیلاتش مانند بسیاری دیگر از دانشمندان علوم نظری به دانشگاه «هاروارد» رفت و خیلی زود به عضویت ابتدایی هیات علمی آن‌جا در آمد. از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ استادیار این دانشگاه بود و در کنار کار‌های پژوهشی تدریس می‌کرد. با پشتکار، نبوغ بالا و علاقه وفا به فیزیک، طولی نکشید که در دانشگاه بزرگ هاروارد صاحب کرسی شد.
« وفا» عضو فرهنگستان علوم ایالات متحده است و با آکادمی هنر و علوم این کشور نیز همکاری می‌کند. او در سال ۱۹۸۹ جایزه‌ی «محقق جوان» ریاست جمهوری آمریکا را دریافت کرد. در همان سال جایزه‌های «آلفرد پی اسلون» و بنیاد پاکار هم به او اعطا شد.
آدم‌حسابی‌ها؛ پروفسور کامران وفا، مقیم آمریکا
دکتر « کامران وفا» یکی از پیشگامان نظریه ریسمان در جهان است و تا به حال بیش از ۲۵۰ مقاله‌ی علمی نوشته است. در سال ۲۰۰۸ به خاطر تلاش‌هایش در زمینه‌ی ریاضی و فیزیک جایزه‌ی AMS «لئونارد ایسنبود» را به دست آورد. در همان سال جایزه‌ی مرکز بین‌المللی فیزیک نظری (ICTP) موسوم به دایراک هم به او تعلق گرفت.
«کامران وفا» در مورد علاقه شدید خود به فیزیک به خبرنگاران می‌گوید: «علاقه من به فیزیک به خیلی وقت پیش بر می‌گردد. به یاد دارم زمانی که کلاس اول دبستان بودم هر زمان که به ماه نگاه می‌کردم این سوال که چرا ماه به زمین نمی‌افتد اذیتم می‌کرد! و این که چرا دیگران از این موضوع اذیت نمی‌شوند و مثل اینکه اینگونه سوالات نامربوط هستند! این نوع سوالات بودند که بعد از دوران کودکی مرا به فیزیک علاقه‌مند کردند.»
آدم‌حسابی‌ها؛ پروفسور کامران وفا، مقیم آمریکا
به طور کلی، کار « پروفسور وفا» ارتباط بین فیزیک و ریاضیات، به ویژه در زمینه هندسه بوده است. اینکه چگونه می‌توانیم حقایق فیزیکی را از هندسه بیاموزیم و چگونه می‌توانیم هندسه را از حقایق فیزیکی بیاموزیم. بسیاری از کار‌های او مربوط به تعامل بین این دو موضوع هستند که محدوده‌ی وسیعی از موضوعات در فیزیک، نظریه‌ی میدان کوانتومی، گرانش کوانتومی و نظریه‌ی ریسمان را پوشش می‌دهد.
در نظریه ریسمان تمام نیرو‌ها و ذرات وحدت می‌یابند. در نتیجه علی الاصول می‌توان توجیه جامع و کاملی از عالم هستی را در تئوری ریسمان پیدا کرد. به این دلیل گاهی آن را تئوری همه چیز می‌نامند.
در سال ۲۰۱۶ جایزه «دنی هاینمن» در زمینه فیزیک ریاضی هم به او داده شد. «دکتر وفا» در همان سال به اتفاق همکار و دوست قدیمی اش «اندرو اشترومینگر» و دکتر «جوزف پولچینسکی» برنده جایزه سه میلیون دلاری «پیشگامان علم» شدند. این بزرگ‌ترین جایزه علمی جهان است که از سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرده و توسط صاحب نامانی از سیلیکون، ولی مثل یوری میلز، سرگی برین و مارک زاکربرگ تامین مالی می‌شود. مراسم سال ۲۰۱۶ آن در مرکز تحقیقاتی Amess ناسا واقع در کالیفرنیا با تشریفات خیلی زیاد برگزار شد.
آدم‌حسابی‌ها؛ پروفسور کامران وفا، مقیم آمریکا
امروزه «پروفسور وفا» یک فیزیکدان پیشرو در سطح بین الملل است. دکتر «پلچینسکی» در خاطرات خود درباره‌ی «وفا» چنین می‌گوید: «من به وفا گفته ام که یکی از اهدافم در زندگی، این است که یکی از مقالاتش را بفهمم، ولی هنوز موفق نشده ام»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی

      ادم حسابی ها ک اینجا نمیمون برن تو صف گوشت و مرغ و ...
      میرن ی جایی ب اسم امریکا ک مهد ازادی . علم . قدرت . شکوفاییه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیاری ایرانیان این ور داریم که ناحسابی هستن حتی برخی آقازاده اند و در حال عشق و حال. بسیاری ایرانیان حسابی هم در خود ایران هستند که بدلیل تعلقات مختلف یا تعهداتی امکان زندگی در خارج رو ندارند.

      • امین

        اسی تو این کشور میلیون ها نفر هستن که هم کار تحقیقاتی انجام میدن، هم گوشت و مرغ رو با سوپرمارکت های آنلاین بدون صف خریداری می کنن، برو چادرخوابی مردم آمریکا رو تو خیابون هاشون رو ببین

    • اسی

      مطمئنن اگ ایران میموند با این اوصافی ک تو کشور داریم نهایتش کنار پیک نیک نظریه علمی و فیزیک ارائه میداد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنا اگر ایران می موند این قدر معروف و مهم نمیشد. این قطعی است. بدلیل میزان امکانات پژوهشی در امریکا و نیز دسترسی به پیشروان علمی هر فیلد، سرعت یپشرفت در آنجا چندین برابر هست.

    • بدون نام

      خوب که چی
      آمریکایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی الحساب فیلترشکنتو خاموش کن در کنار هم با محدودیتها تو اینترنت باشیم
        اگه استاد توی لندن نیستی و ساعت استراحت نمیای برترینها

      • 01

        حسودی نکنید تورو خدا ، خودتون هم حتی متوجه نمیشید، شما به پیشرفت و پشتکار و هوش و استعداد این شخص توجه کنید،و اینکه چه افتخاری برای ما ایرانی‌هاست

    • فرفر

      امثال ایشون در آمریکا زیادند ، ایرانیهایی که برای دانش اندوزی به آنجا رفته اند و با زحمت زیاد بهترین دانشمندان دنیا هستند.... افتخارش نصیب ایرانیان است. پیروز و سلامت باشند..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمر و علم اینها صرف ترقی امریکاست پس ربطی به ما ندارن

      • بدون نام

        شما بهشون بها بدین تا بمونن ایران.آخه آقازاده ها همه جارو گرفتن

    • بدون نام

      واقعا چرا فکر میکنید ایرانی بودن اینجا مهمه طرف تو نوجوانی به واسطه خانواده مهاجرت کرده وارد یه سیستم آموزشی درست و حسابی شده و تونسته به این موقعیت برسه اگر خانواده ی درست و حسابی نداشت آیا واقعا میتونست مهاجرت کنه بره آمریکا ؟تمام آدم هایی که به درجات علمی بالا رسیدن حتما خانواده ای فهمیده و حسابی داشتن غیر از این اصلا امکانپذیر نیست پس هی الکی این تیتر های مسخره رو نزنید.

    • بدون نام

      تو ایران میموند نهایتش الان املاکی میشد
      الان یه سری میان میگن که ایرانی نیست خب نباشه حالا مثلا تو ایرانی هستی تا حالا چه کردی ؟
      حالا ایرانی بودن افتخاره مثلا ؟ یه کشور با اقتصاد نابود شده و.........

    • بدون نام

      آدم حسابی اشتباه است همه آدما میتونن تحصیلات عالیه داشته باشن اگر شرایط محیا باشه

    • بدون نام

      Cumrun?
      زیباتر نمیشد اسمش رو بنویسه؟

    • سید

      ادم حسابی که خودش را خرج مملکتش نکنه برای هر مملکتی که برا ش قسم خورده ادم حسابیه چون فقط زائیده ایران است و فعلا امریکائی ادم حسابی اونهائی بودندکه خودشان را فدای مملکت کردند و از جانشان گذشتند تکه تکه شدند و بهیچ قیمت از مملکتشان دست نکشیدند تا امروز غرب زده های عاشق فرهنگ و روش غرب به این ترک وطن کرده که دیگر یادشان هم نیست که ایرانیه ها بگویند ادم حسابی ؟؟؟؟!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسياري از اين افرادي كه برترينها اسمشون رو بعنوان ايراني موفق خارج نشين مياره از اصالت ايرانيشون در حد يه پز لاكچري استفاده ميكنند و خيلي هاشون هم اصلا به ايراني بودنشون هيچ جا اشاره نميكنن. اين ما هستيم كه خودمونو به اونا ميچسبونيم و از ايراني بودن اونها ...كيف ميشيم. چون در حقيقت ايران امروز چيزي براي افتخار در دنياي امروز نداره كه عرضه كنه متاسفانه. امثال سيد هم دارن به كشته هاي سي سال قبل افتخار ميكنن و "اكنون" هيچ چيز براي عرضه و افتخار ندارن.

    • بدون نام

      من میتونستم اون باشم. باعلاقه م به فیزیک و استعداد. اما ...
      الان هم دکترا دارم، نه در رشته مورد علاقه ام نه در موقعیت واقعا موفق. واقعا در سیستم آموزشی و فرهنگی ایران تغییرات جدی باید صورت بگیره

    • بدون نام

      واقعا به اینا میگن آدم حسابی

    • بدون نام

      ... در این که این بزرگواران مایه فخر و مباهات هستن شکی نیست اما کاربرد لفظ آدم حسابی، توهین به ایرانیان داخلی. خیلی از این عزیزان حتی دیگه ایران رو هم به یاد ندارن و بخشی از همین دوستان حسابی حامی تحریمای شدیدی هستن که سختیش فقط برای مردمه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج