adexo3
۱۰۴۷۷۹۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

قرار بود لیست املاک شهرداری تهران (املاک مصادیق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها) که در اختیار دیگران گذاشته شده تا اسفند ۹۷ منتشر شود. اما این لیست که توسط شهرداری تهران تهیه شده و در اختیار اعضای شورای شهر قرار دارد، از طریق مجاری رسمی تا کنون منتشر نشده است.

پایگاه خبری انصاف نیوز: قرار بود لیست املاک شهرداری تهران (املاک مصادیق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها) که در اختیار دیگران گذاشته شده تا اسفند ۹۷ منتشر شود. اما این لیست که توسط شهرداری تهران تهیه شده و در اختیار اعضای شورای شهر قرار دارد، از طریق مجاری رسمی تا کنون منتشر نشده است.

در ادامه لیست املاک شهرداری در منطقه یک را مشاهده می‌کنید که برای اولین بار توسط انصاف نیوز منتشر می‌شود.

لیست املاک مصادیق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در بقیه‌ی مناطق شهرداری تهران به تدریج به صورت روزانه در انصاف نیوز منتشر می‌شود؛ با این توضیح که:

۱. تاکنون با تلاش شهرداری و شورای شهر تهران حدود ۴۲۰ ملک از مجموع املاک مناطق مختلف پس گرفته شده اما جزییات آنها به دلیل این که در جریان است به لحظه مشخص نیست.

۲. آدرس برخی املاک که در اختیار برخی نهادهاست بنا به ملاحظاتی از سوی انصاف نیوز حذف شده است.

۳. اطلاعات درون جدول عینا جدولی است که شهرداری تهران تهیه کرده و در اختیار تمام اعضای شورای شهر قرار گرفته است. اطلاعاتی که در پایین این جدول می‌آید، نتیجه‌ی تحلیل و بررسی اسامی افراد یا نهادهایی است که املاک در اختیار آنهاست و بر اساس اطلاعات و آگهی‌های مندرج در روزنامه‌ی رسمی قوه قضاییه و یا رسانه‌های قانونی استخراج شده است.

۴. در میان املاکی که در به دلایل و با کاربری‌های مختلف در اختیار کسانی، یا نهادها، یا بنیادها و خیریه‌ها و موسسات فرهنگی و ورزشی قرار گرفته است، اسامی کسانی با سلیقه‌های سیاسی متفاوتی قرار دارند و مربوط به جناحی خاص نیست.

منطقه ۱ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌است و شمالی ترین نقطه شهر تهران به حساب می اید این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از غرب به رودخانه درکه، از جنوب به بزرگراه‌های پارک‌وی و آیت‌الله صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود. منطقه ۱ شهرداری تهران بخشی از شهرستان شمیرانات به‌حساب می‌آید. این منطقه همچنین با نام شمیران نیز خوانده می‌شود.

در میان بیش از ۷۰ ملک شهرداری که در منطقه یک تهران در اختیار دیگران بوه، ۴۰ ملک در اختیار اشخاص حقیقی گذاشته شده است. از میان این ۴۰ نفر، ۱۳ نفر از کارمندان فعلی یا سابق شهرداری هستند. ۴ ملک نیز در اختیار پیمانکاران است.

از بیش از ۱۰۰۰۰ (ده هزار) متر مربع اعیان این املاک ۲۸۵ متر فضای تجاری شامل دو باب مغازه است.

اجاره نامه ۴ ملک که یکی از آنها در اختیار آقای سید مناف هاشمی (سیاست مدار اصلاح طلب) در اسناد موجود نیست. ملک آقای هاشمی ۱۶۶ متر آپارتمان است که حالا به غیر واگذار کرده و خود آن جا ساکن نیست.

۶ ملک تحت اختیار آقایان پیکری بدیل، حسینی (شهردار اسبق ناحیه ۳)، فرهادی (شهرداراسبق ناحیه ۵)، محمدیان (قائم مقام ترافیک منطقه)، بتو (معاون اسبق اجتماعی منطقه)، قاضیان (رییس اسبق اداره مشارکت‌ها) باید تعیین وضعیت شوند. یعنی یا قرارداد ببندند یا تخلیه کنند.

به جز املاکی که در اختیار پیمانکاران است، انجمن خوش‌نویسان ایران بیشترین سهم را در این املاک با ۷۹۰۰ متر مربع عرصه یا زمین دارد. بنیاد دکتر حسابی با ۲۲۴۶ متر مربع و موسسه فرهنگی تماشاگر با دو ملک مجموعا ۱۴۳۰ متر سهم زیادی در این املاک دارند.

۲ ملک سهم حوزه‌های علمیه است. این دو ملک مجموعا حدود ۴۰۰ متر بنا دارد که یکی به عنوان حوزه و دیگری مرکز فرهنگی حوزه علمیه است.

۲ حسینیه نیز در میان این املاک وجود دارد. حسینیه‌ی همدانی‌ها با وسعت بیش از ۳۰۰ متر که در اختیار سپاه محمد رسول الله تهران است و شهرداری از تاریخ ۲۷/۱۰/۹۶ برای آنها حکم تخلیه ارسال کرده و یک حسینیه ۱۷۶ متری که در اختیار هیات محبان اهل بیت (لامردیهای مقیم مرکز) است.

برای موسسه خیریه تدریس دختران ناشنوا که یک زمین ۳۵۰ متری و کانون ملی زبان که یک ساختمان ۴۰۰ متری در اختیار دارد در سال ۹۵ نامه تخلیه ارسال شده است.

به جز خیریه تدریس دختران ناشنوا، ۲ خیریه دیگر هم بیش از ۱۲۰۰ متر از این املاک را در اختیار دارند. یکی از این خیریه‌ها موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) است که خانم زهراسادات مشیر استخاره، همسر آقای قالیباف شهردار سابق تهران، از اعضای هیات مدیره آن است. اظهارنامه مورخ ۹۶/۱۱/۰۲ (مبنی بر اینکه ظرف مدت یک هفته جهت تنظیم قرارداد اقاله و تخلیه و تحویل ملک به سازمان املاک مراجعه کنند) به موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) تنظیم شده است.

ملک دیگری به متراژ ۲۱۶ متر در اختیار خوابگاه دانشجویی مرکز اموزش عالی اهل بیت است که در هیات امنای این مرکز از آیت الله تسخیری و رمضانی گیلانی تا علی اکبر ولایتی و حدادعادل و وزرای بهداشت و امور خارجه و شهردار تهران هم حضور دارند.

آپارتمانی ۱۸۹ متری هم در اختیار تولیت مسجد جامع نیاوران است.

موزه موسیقی هم یک شرکت خصوصی است که مالکان آن آقایان محمد بهشتی، محمد عسگر پور ، علی عسگری، علی مرادخانی هستند و این شرکت یک ملک ۴۰۶ متری در میدان تجریش را در اختیار دارد.

موسسه غیردولتی راهبردی چشم انداز آینده ملکی با شرایط نامعلوم از شهرداری گرفته است و اعضای هیات مدیره آن آقای تقی زاده قوچانی مدیرعامل سازمان تعاون بسیج است.

آقای اصغر آزادی رییس سابق اداره حقوقی منطقه هم نزدیک ۵ سال است یک آپارتمان ۲۳۷ متری منطقه را بدون اجاره نامه در تصرف دارند.

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

املاک شهرداری در اختیار چه کسانی است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه بخور بخوریه
      یه خورده آدم باشید نمیتونید حداقل سعی کنید
      وضع مملکت رو تو رو خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج