جاباما
۱۰۴۸۹۰۴
۷۱ نظر
۵۰۰۸
۷۱ نظر
۵۰۰۸
پ

جهانگیری: فکر می‌کنند که زمان انتقام از دولت است

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: از سوی دولت به مردم اطمینان می‌دهم، لحظه‌ای تردید نداشته باشند که امنیت غذایی و تأمین کالاهای اساسی و اصلی مورد نیاز مردم در هر شرایطی تأمین خواهد شد.

ایرنا: معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: از سوی دولت به مردم اطمینان می‌دهم، لحظه‌ای تردید نداشته باشند که امنیت غذایی و تأمین کالاهای اساسی و اصلی مورد نیاز مردم در هر شرایطی تأمین خواهد شد.

اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از تلاش‌ها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر که در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: ایام ماه مبارکه ربیع الاول بیشتر ناظر بر شادی و خوشی‌ها است که امیدوارم همه رنج ها و غم‌هایی که در این ایام با نگرانی از سلامت و معیشت نسبت به آینده برای مردم دغدغه ایجاد کرده با تلاش جدی همه ما نسبت به بهبود و اصلاح امور انجام می‌دهیم رنج‌ها و غم‌ها کاهش پیدا کند و ما شاهد روزهای پر از نشاط و شادی و بی غم و غصه برای ملت ایران باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به روز جهانی زنان روستایی اظهار داشت: زنان ایرانی یکی از افتخارات شان این است که ولادت باسعادت حضرت زهرا فاطمه (س) را به عنوان روز زن همیشه جشن می‌گیرند، این روز فرصت های خوب ایجاد کرده که ما در مسائل مرتبط با زن صحبت کنیم و برنامه ریزی کنیم و تلاش‌هایی انجام دهیم که زن به جایگاه واقعی خود در حوزه سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران برسد و از طرف دیگر روز جهانی زنان روستایی فرصتی است تا از تلاش ها و اقدامات موثر این زنان در مدیریت خانواده و تولید محصولات غذایی قدردانی شود.

جهانگیری با بیان اینکه امروز کشور در شرایط خطیر، دشوار و پیچیده ای قرار دارد خاطرنشان کرد: تقریباً همه مردم، مسئولین و صاحبنظران در خصوص اینکه شرایط امروز کشور شرایطی پیچیده است، اتفاق نظر دارند. گاهی ممکن است در اصل موضوعات اختلاف نظر وجود داشته باشد که در نتیجه این اختلاف نظر، نمی توانیم در راهکارها به وحدت و نظر واحد دست پیدا کنیم. اما خوشبختانه امروز همه به این باور رسیده اند که شرایط کشور شرایطی خطیر و دشوار است.

معاون اول رییس جمهور افزود: یکی از دلایل این شرایط خطیر ناشی از محدودیت های سیاسی بین المللی و منطقه ای است. برخی کشورهای منطقه که می توانستند دوست ما باشند تلاش می کنند با برخی تحریکات از فرصت استفاده کرده و در مقابل ملت ایران سنگ اندازی کنند. تحریم های آمریکا نیز شرایط خاصی را برای کشور ایجاد کرده است که البته تا زمانی که این تحریم ها به طور کامل برطرف نشود حتی برای مردم کشور خودمان نیز نمی توانیم همه مسایل مرتبط با تحریم را بازگو کنیم چرا که ممکن است گوش های نامحرم از بیان برخی مشکلات احساس رضایت کنند و فشارها را افزایش دهند.

جهانگیری همچنین با اشاره به فشارها و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا که بیماری نوپدید و نوظهوری است که سراسر دنیا را در بر گرفته است گفت: مجموعه مسایل مرتبط با تحریم، بیماری کرونا و سایر ضعف ها ومسایل داخلی باعث شده که وضعیت زندگی و معیشت مردم با سختی مواجه شود.

وی با بیان اینکه زنان در حل مسایل و مشکلات زندگی نقش اصلی و تعیین کننده دارند خاطرنشان کرد: فشارها و مشکلات امروز کشور بیش از سایرین بر دوش زنان است چرا که مدیریت زندگی و خانوار بر عهده آنهاست. در این میان زنان سرپرست خانوار با مشکلات مضاعفی روبرو هستند چرا که هم بار مسئولیت تأمین معاش خانوار و هم مدیریت زندگی را بر دوش دارند که باید از آنها قدردانی شود.

جهانگیری از روستا به عنوان یکی از اصلی ترین کانون های تولید به خصوص در بخش محصولات غذایی یاد کرد و گفت: امنیت غذایی همواره مهم بوده اما امروز از مواقع دیگر مهم تر است. در حال حاضر بسیاری از کشورها در شرایط کرونا برای اطمینان از امنیت غذایی خود تصمیماتی جدی نظیر ممنوعیت صادرات محصولات غذایی را اتخاذ کرده اند و این در حالی است که ایران علاوه بر مشکلات ناشی از کرونا یا تحریم های ظالمانه و فشارهای آمریکا نیز روبرو است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با قدردانی از وزارت جهاد کشاورزی به خاطر تلاش در جهت امنیت غذایی کشور تصریح کرد: بخشی از بار تأمین امنیت غذایی بر دوش روستاییان است. روستاییان جزو مظلوم ترین تولیدکنندگان کشور هستند که در مزارع و در شرایط سخت اقدام به تولید محصولات غذایی می کنند تا دست مردم کشور به سوی خارج دراز نباشد.

جهانگیری با اشاره به گفته یکی از مدیران فائو در خصوص تحریم های آمریکا علیه ملت ایران گفت: این مدیر فائو می گفت که آمریکایی ها اعلام کرده بودند که تصور نمی کردند ایران در تولید گندم و برخی محصولات دیگر به خودکفایی رسیده و تصورشان این بود که هنوز سالانه شش، هفت میلیون تن گندم به کشور واردات می شود.

معاون اول رییس جمهور تأمین سلامت و بهداشت برای جامعه را از مهمترین موضوعات به خصوص در شرایط فعلی دانست و گفت: پیش نیاز غلبه بر بیماری کرونا رعایت دستورالعمل های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا است.

جهانگیری تصریح کرد:‌ برای اینکه بتوانیم بر مشکلات پیش روی مردم غلبه کنیم، اعتماد عمومی جامعه را بازسازی کنیم، همبستگی ملی کشور را حفظ کنیم، نسل جوان به آینده امیدوار باشد، تاب آوری جامعه، تفاهم و گفتگو دچار آسیب نشود نیاز به اقدامات عاجل و اساسی و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داریم.

وی ادامه داد: ‌ایران با تاریخ، مردم و سابقه درخشان خود قادر است با همبستگی، احساس مسئولیت، مشارکت مردم و نهادهای مدنی و حاکمیتی بر مشکلات پیش رو غلبه کند و نباید اجازه دهیم که دیگران بتوانند روحیه ما را تخریب کنند.

جهانگیری اظهار داشت: در شرایطی که همه قبول دارند مشکلات کشور جدی است و باید برای ناامید کردن دشمن و تقویت روحیه مردم، همدل و همراه باشیم متأسفانه عده ای تصور می کنند که امروز زمان انتقام گیری و فشارآوردن است.

جهانگیری: فکر می‌کنند که زمان انتقام از دولت است

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: این گونه افراد خیلی باید کج اندیش باشند در شرایطی که فصل همدلی برای حل مشکلات مردم است، از این فرصت برای محبوبیت خود استفاده کنند. هیچ کس در تاریخ با چنین اقداماتی عاقبت بخیر نشده است. کسانی که از رنج مردم سوء استفاده می کنند تا خود را بالا ببرند ممکن است که عده ای برای ‌آنها سوت و کف بزنند اما این رفتار آنها در تاریخ ثبت خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به ارتباط ویدئو کنفرانسی با برخی از نمایندگان زنان روستایی در استان های قزوین، قم، سیستان و بلوچستان و کرمان و حضور نماینده زنان روستایی در استان گیلان در این مراسم گفت: بسیار افتخارآمیز است که این زنان توانسته اند برای صدهزار نفر اشتغال ایجاد کنند و امروز محصولات آنها از طریق سایت ها و سامانه های طراحی شده قابل عرضه است.

معاون اول رییس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی خواست سایت ها و برنامه های عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری را تکمیل کنند چرا که اگر بتوانند این برنامه را توسعه دهند اقدامی ماندگار برای روستاییان و عشایر خواهد بود.

وی همچنین با تأکید بر حمایت از صندوق های اعتبار خرد روستایی گفت: اگر لازم باشد می توان بخشی از اعتبارات اشتغالزایی روستایی را به این صندوق ها اختصاص داد تا بیش از گذشته از برنامه های روستاییان و عشایر حمایت شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر ریزش شغل در ایام کرونا که در بین زنان بیشتر از مردان بوده است از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواست بر این موضوع تمرکز کنند و افزود: البته بخشی از دلایل ریزش شغل در میان زنان این است که شرایط کرونایی باعث شده تعدادی از زنان ناچار به ماندن در خانه و رسیدگی به تحصیل فرزندان خود باشند.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زنان روستایی و عشایری در کشور ۱۰ میلیون نفر است گفت: از این تعداد بیش از شش میلیون نفر در سن جوانی و اشتغال هستند که ظرفیت بسیار بزرگی برای کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور محسوب می شوند.

در این مراسم معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص زنان روستایی و عشایر پرداخت و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از زنان و فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغالزایی آنها تأکید کرد.

در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رییس جمهور از بازار مجازی فروش محصولات زنان روستایی و عشایری رونمایی شد و جهانگیری از نمایشگاه نقش آفرینی زنان روستایی و عشایر نیز بازدید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاراز

      مردم ایران یادتان هست!!!!!!

      پاسخ ها

      • ferishon

        اره پیاده‌ رو هارو دیوار میکشن
        دلار ۵۰۰۰
        کاش میشد پیاده‌رو هارو دیوار بکشن
        عجب کاری میشد رونق اقتصادی داشت
        چقدر کار مستقیم و غیر مستقیم درگیر میکرد

      • شهاب الدین

        چرا صلح امام حسن را مطرح کردید، مشخصه می خواهید بنام ملت در مقابل بایدن و اوباما کوتاه بیایید .

      • بدون نام

        دروغگو خجالت بکش

    • وحید . ش

      خدا لعنت ات کنه با این همه دروغ و ریا
      خسته نشدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید یه قانونی باشه که طرف بعد مسئولیتش مورد سوال و ارزیابی قرار بگیره و اگر کارش درست انجام نداد محاکمه بشه
        وگرنه تا قیام قیامت هم هر کی بیاد بخواد گند بزنه و بدونه هیچکس یقه شو نمیگیره همین آش و همین کاسه است

    • بدون نام

      شما فقط شدی تماشاچی واقعا متأسفم برات.

    • ایرانی

      جناب جهانگیری این همه وعده پوچ ب مردم دادید اخرش نتیجه شد وضع موجود شماوروحانی شهامت ندارید بامردم روراست نیستیدمردم خوب میدانند مشکلات کشور زیرسر چ نهادی است

      پاسخ ها

      • ایرانی غربزده نیست

        بله زیر سر دولتهای غربگداست که می خواهند ایران نه نوکر آمریکا حتی که نوکر بن سلمان و بن زاید شود

      • بدون نام

        باز این غربگدا غربگدا کرد خجالت نمیکشی

    • بدون نام

      آقای جهانگیری مگه دیگه کلای اساسی هم هست .
      برنج هندی گونی ۲۲۰ هزارتومان .
      دیگه چیزی از ملت نمانده که بخواهی اطمینان بدی .

    • بدون نام

      آقای جهانگیری وقتی پولی برای خرید مواد غذایی نیست چگونه مواد غذایی تهیه کنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا زمانی که تحریمها بر داشته نشود همین مشکلات هست ولی باید به خدا توکل کنیم امید به خدا

    • بدون نام

      اصلا باید به خاطر دلار ۳۲ هزار تومنی کف و سوت و هورا کشید.

    • بدون نام

      دقیقا زمانش فرا رسیده...

    • بدون نام

      کاش این دعوت به همدلی افسادطلبان در دولت قبلی هم بود.

      پاسخ ها

      • ************shanjani ********

        .... جهانگیری: فکر می کنند .زمانِ تشکر و سپاسگذاری و قدر دانی . از دولت است!!

    • بدون نام

      خواهشا،قرص نفرومیت درگیلان(تالش)ورشت پیدا نیست!قرص تولیدداخل و مصرف کننده آن دیابتی هاوبیماران کلیوی هست و ویتامین برای کلیه میباشد!لطف کنیدورسیدگی کنیدکه چرا هیچ جایافت نمی شود!اگر راست می گوید؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز اینها اصلا بلد نیستند راستگو باشند

      • بدون نام

        اقای جهانگیری نفست ازجای گرمی درمیاداصلابگوتمام فروشگاهای سراسرایران پرازکالاومعیشتی باشه جیب مردم خالیه گرانی کالا به ثانیه شده مدیرت ندارین خجالت بکشید

    • علی

      دروغ هایی که به ملت برای رای آوردن گفته وهیچ کدومشو عمل نکرده باید جوابگو باشه
      آقای جهانگیری خودت دروغ گوی بزرگی هستی

    • م.م

      نه پس

    • بدون نام

      قرص،نفرومیت علاوه براردبیل در تهران بسختی یافت می شود!مسئول کیه که گیلان نیست!چراتولیدداخل پیدا نمی شود؟!

    • بدون نام

      این فکر نیست واقعیته

    • شریفات

      ماچکارکالاداریم گرانی وتورم رادرست کنیدازاین حرفهازیاد زدی روز زن مبارک ،
      این که نون آب نمیشه دولت شمامامردم رابدبخت کردی وپولدارهاراپولدارتر ،،
      فقط حرف فقط شعار بی خودی

    • بی نام

      در قرن 21 در کشوری ثروتمند دغدغه تامین غذا و سیر کردن شکم

    • بدون نام

       هر شرایطی تأمین خواهد شد.

      آقای جهان گیری چه حرفیه این که میزنی مشکل ما گرونی هست خودت هم میدونی

    • بدون نام

      با کدوم پول میخوای امنیت ایجاد کنی . با مرغ کیلویی ۲۶ تومن یا با تخم مرغ شونه ای ۴۰ تومن یا با شیر و لبنیات با قیمت نجومی . مگه پولی میمونه دسته مردم که بخوان چیزی بخرن . همه ی در آمدمون بابت اجاره خونه و قبض آب و برق و گاز میره .چی میمونه بخورم . اونوقت میخوای امنیت عذایی برای ما ایجاد کنی . خجالت بکش

    • بدون نام

      خدا جوابت بده.انشاالله

    • بدون نام

      اسم دولت رو هم شما بی ارزش کردین

    • بدون نام

      دمتون گرم که نون خالی فعلا دستمون میرسونین

    • بدون نام

      حرف شما طلاست گفتی، یادتان هست هرلحظه ای گرانی داشتیم سولفات آوردی به اقتصاد ایران واقعا واقعا خیلی خیلی راست میگی

    • بدون نام

      گردو کیلو ۱۲۰هزار تومن ،
      لعنت دلار و امنیت جهانگیری

    • منتقم

      تازه دیر شده خیلی وقت دادیم جا خوش کردید؟

    • کاسکو

      چه عجب یوزارسیف ایران سخن گفت
      خوشگل بی همتا خورشید درخشان
      پوست قشنگ خوشگل ترین مرد دنیا و جهان
      تو فهمیدی

    • بدون نام

      چطور میشه به همه دنیا فحش و ناسزا گفت و از خدا حرف زد و انتظار گل و بلبل داشت؟
      چطور میشه همه در هارو بست و گفت چرا مهمان نمیاد؟
      ما خاروخاشاک کاشتیم چطور انتظار گندم داریم؟

    • بدون نام

      بازی چرت تکراری زرگری

    • بدون نام

      چیه مثل دور دوم دولت های قبلی قبول کردین همه چی بخوره تو سرتون

    • بدون نام

      نزدیک انتخابات ها دولت رو مقصر جلوه میدن کارشونه

    • بدون نام

      دولت های تدارکاتچی هیچ کاره اند

    • بدون نام

      ۸سال پیش جلوی چشم مردم تو رسانه به اصطلاح ملی از دولت قبلی انتقام نگرفتید. خود این اقا.!!! صحبت هاش هنوز تو شبکه های مجازی دست به دست میشه...و...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا هنوز به دولت قبلی میتازن (منظورشون احمدی نژاده) درصورتی که دولت قبلی هم خود روحانی رئیس جمهور بوده

    • بدون نام

      لعنت خدا به همتون

    • بدون نام

      برو بابا همتون مثل هم

    • ۱۳۵۷

      باز این توهم زد.

    • بدون نام

      دولت را باید شخم زد با این اقتصادش

    • بدون نام

      مردم ایران یادتون هست بهتون چه دروغهای بزرگی گفتم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کاری برا مردم نکردید مارابدبخت کردید

    • بدون نام

      دورغگو تو باز حرف زدی

    • بدون نام

      جناب جهانگیری هرچه شماها بگوید قابل اعتماد وباور کردنی نیست مثلا شما بگوید ماست سفید واقعا همین ولی چون از دهان دروغگوها گفتار میشود ماست سیاه روز روشنه ولی چون شما میگوید تاریکه چون دروغهای شما حسابش از دستمون در رفته این وعدهای پوچ چه ارزشی داره وقتی فقر تورم وبیکاریی فراگیر شده واقعا تشکر وخسته نباشید بابت این همه بی لیاقتی وبی تدبیری فقط وفقط به فکر حفظ قدرت باشید مردم مشکلاتشان را رها کردید تشنگان قدرت هستند نه شیفتگان خدمت اصل مطلب اینه فرقی هم بین اصولگرا یا اصلاح طلب و وجود نداره آنچه مهم است اوضاع خیلی خرابه

    • بدون نام

      واقعا رو می خواد!!!!!!!!!!! نه شهامت قبول اشتباه و استعفا رو دارند و نه جرئت خودکشی!!!!!!!

    • بدون نام

      تازه خیلیم از وقتش گذشته

    • گلسنگ

      آبرو اصلاح طلبا رو بردین

    • بدون نام

      مردم ایران یادتان هست

      لحظه ایی نرخ دلار عوض میشد راه انداختن اقتصاد مملکت و

    • بدون نام

      سرعتش فقط کمه که اونم به زودی

    • بدون نام

      با ناله و نفرین مشکلات بر طرف نمیشود شرایط ناخواسته این وضع را بوجود است و بر مردم تحمیل شده است مبارزه با سختیها انسان را ابدیده میکند بروز سختی دوست و دشمن شناخته میشود نق زدن اسان است مهم انست که در روز سختی همانند دوران جنگ وارد کار زار شد وبا سختیها جنگید تا خدا یاری کند بلکه بسلامت از این گرفتاریها رهایی یابیم

    • مسعود مسعود

      این جهان کوه است و فعل ما ندا
      سوی ما آید نداها را، صدا

      بنده در انتخابات به جناب احمدی نژاد رای ندادم
      اما از خاطرم نمی برم که چگونه رییس همین دولت و جناب جهانگیری
      دائم برای توجیه خویش دولت پیشین را می کوبیدند
      آری این رسم روزگار است
      حسن ختام کلام آنکه:
      هر چه کنی به خود کنی
      گر که ز نیک و بد کنی

    • علی

      اقای جهانگیری روزه منا ظره چه جور میخندیدی حالا جا زدی ایول

    • فسای

      آقا مردم که‌امکان تفریح .وشادی کردن ندارند با همین جوکها شما ودولت خنده ای میکنند
      خو شماها جک بگویند ما هم به...میخندیم

    • ایرانی

      کشوری که اقتصادش وابسته به انتخابات آمریکایی که مرگ می‌گفتیم و پرچمش آتش میزدیم روحانی حرف از صلح حسنی گفت سرو صدا بلند شده تا اعدام گفته شده اگر ب ایدن یا ترامپ چگونه میشود مذاکره کرد تازه اول دعواست با این سیاست مذاکره هم امکانش نیست و سخت است

    • بدون نام

      این دولت همه اش باید به دار اویخته شوند تا شاید قطری از این ظلمها که کردن به مردم جبران شود

    • بدون نام

      سلام آقای جهانگیری
      به به به
      چه عجب!!!
      لطفا کاری نکن داداش،ما به همین وضع راضی هستیم
      یه دفعه تصمیم دلاری میگیری تمام ملت رو میبری زیر طبقه هفتم جهنم.....

    • ایرانی

      نه عزیزم نگران نباش هنوز شما بابت اعتماد بی جای مردم به خودتون فرصت انتقام دارید

    • بدون نام

      خسته شدیم

    • بدون نام

      الهی دست من می شکست و به تو و اون روحانی رای نمی دادم.

    • بدون نام

      فعلاً که دولت دارد از مردم انتقام می گیرد، شما یه کار مفید تو این هشت سال از خودتان نام ببر،، غیر از بدبختی برای مردم دیگه چکار کردید، خداوند از سر تقصراتت نگذرد، امیدوارم تقاصش تو این دنیا پس بدهید،

    • بدون نام

      عجله نکنید آن هم به موقش ....

    • سعید

      مرد حسابی روغن جامد 130 تومنه و پیدام نمیشه . چقدر دروغگوه این دولت

    • بدون نام

      بورس و كرديد ميدان جنك اصلاح طلب و اصول گرا و اتش زديد به سرمايه هاي مردم

    • پسر کدخدا

      داداش من ، انتقام کلمه عامه پسندی نیست ، بهش میگن کارنامه گرفتی ؟ چندتا تجدید ؟ قبولی یا مردود ؟ مگه حال کسی رو گرفتین که انتقام بگیرن ؟

    • بدون نام

      تو یکی حرف نزن دروغگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج