جاباما
۱۰۴۹۶۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تبدیل «خانه مردگان» جیمز جویس به اقامتگاه

با چراغ سبز مقامات ایرلندی، خانه‌ای که صحنه رویدادهای داستان «مردگان» از «جیمز جویس» در دنیای واقعی است به یک اقامتگاه توریستی تبدیل می‌شود.

ایرنا: با چراغ سبز مقامات ایرلندی، خانه‌ای که صحنه رویدادهای داستان «مردگان» از «جیمز جویس» در دنیای واقعی است به یک اقامتگاه توریستی تبدیل می‌شود.

از تارنمای روزنامه گاردین، شورای شهر دوبلین به طرح جنجالی تبدیل یکی از خانه‌های‌ تاریخی این شهر به اقامتگاه توریستی مجوز داده است که با داستان کوتاه مردگان اثر جیمز جویس، نویسنده پرآوازه ایرلندی، به جهان معرفی شد.

این ملک که به خانه مردگان معروف است در سال ۱۷۷۵ در یکی از محلات دوبلین ساخته شد و زمانی محل زندگی خاله‌های جویس بود. این همان خانه‌ای است که ماجراهای داستان مردگان از این نویسنده، در آن اتفاق می‌افتد.

تبدیل «خانه مردگان» جیمز جویس به اقامتگاه

شورای شهر دوبلین در سال ۲۰۱۷ این ملک را به قیمت ۵۶۰ هزار پوند به دو سرمایه‌گذار خصوصی به نام های فرگوس مک‌کیب و برایان استاینز واگذار کرد.

سال گذشته میلادی خبری منتشر شد مبنی بر ارائه طرحی برای تبدیل این خانه به یک اقامتگاه ۵۴ اتاقه. ۹۹ نویسنده ایرلندی از جمله سالی رونی خالق اثر پرطرفدار آدم‌های معمولی، کولم تویبین، ایان مک‌ایوان و ادنا اوبراین در واکنش نامه‌ای را در مخالفت با این طرح امضا کردند.

تویبین در نامه‌ای جداگانه مدعی شد این تغییر کاربری بخش مهمی از تاریخ فرهنگ ایرلند را از بین خواهد برد. سازمان فرهنگ و میراث ایرلند نیز با این طرح مخالفت کرد و آن را عامل تضعیف، کمرنگ و کم‌ارزش کردن یکی از میراث فرهنگی جهان دانست که جزئی از شهر دوبلین به عنوان یکی از شهرهای ادبی سازمان یونسکو است.

حال با اعلام خبر موافقت شورای شهر دوبلین با این طرح، مخالفان می‌گویند به صورت رسمی در این باره درخواست تجدیدنظر خواهند داد.

مردگان (The Dead‎) آخرین و طولانی‌ترین داستان کتاب دوبلینی‌ها اثر جیمز جویس است و از شاهکارهای داستان‌نویسی به شمار می‌رود. این داستان را مجید امین موید و نسرین طباطبایی به فارسی ترجمه کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج