جاباما
۱۰۵۰۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بازیکنان جدید باید بدانند به چه تیمی آمدند

صمد مرفاوی مدیرفنی استقلال می‌گوید: همه از استقلال انتظار دارند لیگ را پرقدرت شروع کند و بیش از همه خود ما هستیم که همگی استقلالی هستیم و دوست داریم روند چند ساله اخیر را تغییر دهیم تا در پایان لیگ افسوس این روز‌ها را نخوریم.

خبرورزشی: صمد مرفاوی مدیرفنی استقلال می گوید: همه از استقلال انتظار دارند لیگ را پرقدرت شروع کند و بیش از همه خود ما هستیم که همگی استقلالی هستیم و دوست داریم روند چند ساله اخیر را تغییر دهیم تا در پایان لیگ افسوس این روزها را نخوریم.

صمد مرفاوی در گفت‌وگوی تفصیلی درباره آخرین وضعیت استقلال پس از دیدار با نفت مسجدسلیمان، تعویق لیگ برتر و وضعیت بازیکنان جدید و قدیمی و اوضاع دروازه‌بانی آبی‌پوشان حرف زد.

آقای مرفاوی! همه چیز بر وفق مراد است؟

به هر حال ما داریم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با بازیکنانی که در اختیار داریم کار را جلو ببریم و وضعیت تیم را به حدی برسانیم که با قدرت به لیگ ورود کنیم.

این قول را می‌دهید که این بار برخلاف سه، چهار فصل گذشته استقلال لیگ را با قدرت استارت بزند؟

قطعاً چیزی غیر از این نیست. همه از استقلال چنین انتظاری دارند و بیش از همه خود ما هستیم که همگی استقلالی هستیم و دوست داریم روند چند ساله اخیر را تغییر دهیم تا در پایان لیگ افسوس این روزها را نخوریم.

دقیقاً!

بله! الان استقلال در این چند فصل اگر دوم و سوم جدول بوده فقط به خاطر امتیازات ابتدای فصل بوده که از دست داده است. همین ۵، ۶ بازی اول خیلی مهم هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه‌گیری نهایی تیم دارند.

با این حساب این تعویق یک هفته‌ای به سود شما شد؟

به هر حال ما تقریباً برای ورود به لیگ آماده بودیم ولی این فرصت باعث می‌شود با انجام بازی‌های تدارکاتی شرایط تاکتیکی و هماهنگی بین بازیکنان جدید و قدیم را بیشتر کنیم. البته این را باید بگویم که به خاطر کرونا و شدت گرفتن دوباره این بیماری بود که ما اصلاً راضی به این وضعیت نیستیم و آرزو می‌کنیم در این مدت کسی بیمار نشود و از شنیدن خبر فوت هموطنان‌مان به شدت ناراحت می‌شویم. ان‌شاءا... که این وقفه ۶ روزه تأثیری در کاهش این بیماری داشته باشد.

از بازیکنان جدید تیم رضایت دارید؟

به هر حال همه جزو نفرات خوب لیگ فصل قبل بودند ولی جدا از وضعیت فنی آنها باید خودشان را با شرایط بازی در تیمی به بزرگی استقلال هماهنگ کنند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

باید بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند. استقلال با دیگر تیم‌ها متفاوت است و باید دو برابر تلاش کنند، بیشتر وقت بگذارند و در نهایت سعی کنند با تمرکز بیشتر روی کارهایشان از حواشی فوتبالی دور بمانند.

بازی با نفت مسجدسلیمان چطور بود؟

ما از این بازی دنبال برد و باخت نبودیم گرچه برد در دیدارهای دوستانه باعث بالا رفتن روحیه تیمی می‌شود ولی در مجموع قصدمان دیدن سبک بازی تیم و نفرات‌مان بود.

برداشت‌تان چیست؟

بازیکنان از نظر بدنی در وضعیت نسبتاً خوبی بودند و کارهای تاکتیکی که از آنها خواسته بودیم را به درستی و با دقت انجام دادند.

علی کریمی چه شد؟ در تیم می‌ماند؟

ان‌شاءا... شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که این اتفاق در نهایت رخ بدهد چون علی کریمی جزو بازیکنان تأثیرگذار فصل قبل استقلال بود. در این مدت هم باشگاه درصدد بوده تا این اتفاق رخ بدهد. همه اینها به مدیریت باشگاه برمی‌گردد.

پورحمیدی هم که تمدید کرد! نظرتان درباره نفرات پستن دروازه‌بانی چیست؟

از دیرباز که منصور رشیدی و زنده‌یاد ناصر حجازی در این تیم بازی می‌کردند همواره دو دروازه‌بان سطح اول و یک دروازه‌بان سوم خوب در استقلال کنار هم بودند و شاید تنها، فصل قبل بود که این قاعده اجرا نشد. حالا با حضور مظاهری، حسینی و پورحمیدی خیال کادر فنی هم از این بابت راحت است و با قدرت بیشتر راهی مسابقات می‌شویم.

برای بازی با مس رفسنجان دورخیز کرده‌اید؟

هنوز نه! البته تا حدودی از بازیکنان‌شان شناخت داریم ولی گروه آنالیز ما و علی شیخ‌الاسلامی به مرور درباره این تیم اطلاعاتی به دست می‌آورند و در اختیار کادر فنی قرار می‌دهند.

دیاباته و میلیچ برمی‌گردند؟

قطعاً اگر این بازیکنان در اختیار کادر فنی باشند وضعیت خیلی متفاوت خواهد بود. ما هم از باشگاه خواسته‌ایم مقدمات بازگشت آنها به استقلال فراهم شود و امیدواریم این اتفاق رخ دهد. البته تا جایی که خبر داریم باشگاه با جدیت دنبال این موضوع است. هرچند کرونا و پروازهای محدود شده در این مدت از اروپا به دیگر نقاط دنیا کار را تا حدی دشوار کرده است.

غیبت دیاباته و میلیچ در تمرینات گروهی چه لطمه‌ای به تیم می‌زند؟

قطعاً بودن آنها در کنار تیم خیلی مفیدتر است. این را هم خود آنها می‌دانند هم ما و هم کادر مدیریتی ولی باید دید شرایط پروازها به چه ترتیب می‌شود.

پس یعنی می‌آیند؟

به احتمال خیلی زیاد آنها را برای فصل بعد در اختیار خواهیم داشت.

با پنجره بسته چه می‌کنید؟

به هر حال اگر باز نشود به کار ما لطمه می‌زند ولی این را می‌دانیم که کادر مدیریتی باشگاه روی این موضوع از ما هم حساس‌تر هستند و این‌طور نیست که کسی در این زمینه کم‌کاری کند. امیدواریم هرچه زودتر این مشکل هم حل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      قدیمی ها هنوز نمیدونن چطور به جدیدا یاد بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج