۱۰۵۰۳۵۸
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش‌ها به توافق سودان و رژیم صهیونیستی

احزاب داخلی سودان و گروه های مختلف مقاومت، عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی را خیانت به امت اسلامی و فلسطین توصیف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه امروز جمعه اعلام کرد که دولت سودان و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط خود توافق کرده اند.

این اقدام دولت سودان واکنش برخی احزاب داخلی و رهبران فلسطینی را به دنبال داشته و این گروه‌ها با رد توافق، آن را خیانت به امت اسلامی و موضوع فلسطین توصیف کردند.

عباس زکی یکی از رهبران جنبش فتح فلسطین تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ نفعی برای سودان نخواهد داشت، بلکه به اسرائیل کمک می‌کند تا ثروت‌های آن کشور را غارت کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: توافق عادی‌سازی سودان و اسرائیل خیانت به فلسطین و امت اسلامی و نیز تهدید علیه هویت و آینده سودان است.

حماس تاکید کرد: دولت سودان هدیه‌ای مجانی را تقدیم دشمن کرده و از قوت و غذای مردم فقیر سودان اموال سنگینی را پرداخت کرده تا رضایت آمریکا را بدست آورد. اطمینان داریم که مردم سودان و احزاب ملی و آزادی خواهان این کشور این خیانت را نخواهند پذیرفت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس نیز اعلام عادی سازی روابط سودان با رژیم اشغالگر را اتفاقی دردآور خواند و تاکید کرد که این توافق با تاریخ سودان که همیشه یاری‌گر ملت فلسطین بوده سازگار نیست. این توافق یک اشتباه سیاسی است.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز تصریح کرد: پیوستن سودان به قافله کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل عادی‌سازی کرده‌اند، خیانتی جدید به ملت فلسطین است.

حزب کنگره و بعث سودان هم تصمیم دولت این کشور برای عادی سازی روابط با اسرائیل را رد کردند.

حزب کنگره سودان اعلام کرد: عادی سازی با اسرائیل را رد می‌کنیم، اما از حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم استقبال می‌کنیم.

حزب بعث سودان نیز اعلام کرد که تماس‌های سیاسی و حزبی را برای تشکیل یک جبهه ملی علیه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: به شدت اقدام رژیم سودان در ورود به جرگه ننگین عادی‌سازی با رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: رژیم‌های جنایتکاری که با طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی همراه شده و مقدس‌ترین مسئله اسلامی را فروخته‌اند امروز برملا شدند.

در این بیانیه آمده است: رژیم‌هایی که از دشمن امت اسلامی طرفداری می‌کنند و کرامت خود را فروخته‌اند از این کار خود جز زیان و ننگ چیزی بدست نخواهند آورد.

انصارالله یمن در پایان می‌افزاید: هرقدر که این خیانت‌ها افزایش یابد و رژیم‌های دیکتاتور روابط خود با اسرائیل را عادی و وفاداری خود به آمریکا را بیشتر کنند، ملت‌ها آن را نخواهند پذیرفت. ملت‌های اسلامی به رد این عادی سازی‌ها ادامه خواهند داد و حق ملت فلسطین را احیا خواهند کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

محمود عباس گفت: هیچ کس حق ندارد به نام ملت فلسطین و قضیه آن سخن بگوید.

جبهه مردمی آزادی فلسطین عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: این اقدام نیز به سریال خیانت رژیم‌های دنباله‌رو اضافه شد. اقدام خیانتکارانه سودان به عادی سازی با اسرائیل خیانت به انقلاب مردم این کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدلله پلنگ

      شما هم صلح خاهید کرد به حول قوه الهی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج