جاباما
۱۰۵۰۸۳۲
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

آیا افغان‌ها حقابه ایران را می‌دهند؟

معاون وزیر نیرو درباره عدم تخصیص آب در زمان نیاز و بازگشایی دریچه‌ها در زمان بارندگی در ایران که که منجر به سیلاب در سیستان می‌شود، توضیح داد: در سال‌های اخیر زمان بازگشایی دریچه با اطلاع و هماهنگی ما انجام می‌شود، تا آمادگی داشته باشیم و آبگیری بدرستی انجام شود.

خبرگزاری ایلنا: معاون وزیر نیرو درباره عدم تخصیص آب در زمان نیاز و بازگشایی دریچه‌ها در زمان بارندگی در ایران که که منجر به سیلاب در سیستان می‌شود، توضیح داد: در سال‌های اخیر زمان بازگشایی دریچه با اطلاع و هماهنگی ما انجام می‌شود، تا آمادگی داشته باشیم و آبگیری بدرستی انجام شود.

قاسم تقی‌زاده‌ خامسی درباره آخرین وضعیت تعیین حقابه هیرمند از افغانستان اظهار داشت: در مورد هیرمند یک کمیساریای عالی وجود دارد که بزودی در افغانستان تشکیل خواهد شد. طی دو سال گذشته با طرف افغان مذاکراتی داشتیم و نتیجه این بود که روی نقاط مشترک مثل مطالعات حوضه‌های آبریز که تاکنون هیچ کاری انجام نشده، توافق کردیم و بحث و بررسی می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نسبت به گذشته در مذاکرات پیشرفت کردیم و امیدوار هستیم که حقابه ایران داده شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: وضعیت بارندگی حوضه هم امسال بد نیست. ولی نیازمند مطالعه وسیعی است که بصورت مشترک با هم انجام می‌دهیم، کار نقشه‌برداری هم درحال انجام بوده و در کل از وضعیت و روند کار راضی هستیم.

وی درباره عدم تخصیص آب در زمان نیاز و بازگشایی دریچه‌ها در زمان بارندگی در ایران که که منجر به سیلاب در سیستان می‌شود، توضیح داد: در سال‌های اخیر زمان بازگشایی دریچه با اطلاع و هماهنگی ما انجام می‌شود، تا آمادگی داشته باشیم و آبگیری بدرستی انجام شود.

رضا اردکانیان ۲۸۹ مهرماه پس از دیدارو مذاکره با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان درباره حل موضوع آبهای مرزی دو کشور ایران-افغانستان گفت: موضوع آب در حوزه آبریز مشترک فقط با همکاری کشورهای مستقر در حوزه آبریز به نتیجه می‌رسد.

وی تاکید کرد: فارغ از اینکه کشوری بالادست و یا پایین دست باشد براساس نقشه راه مشترک می‌توانند هم منافع و هم هزینه‌ها را منصفانه تقسیم کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تصور ما این است که بین ایران و افغانستان زمینه همکاری متنوع و وسیع است و در این مسیر مسائل آب و محیط زیست جایگاه خود را دارد.

وی یادآور شد: با توجه به توسعه یافتگی مدیریتی هر دو کشور، این مسائل از شکل چالش خارج و به راه‌حل‌هایی که در بر گیرنده منافع دو کشور است، خواهد رسید.

اخیرا معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور در پاسخ به سوال ایلنا درباره این که اگر حقابه ایران از افغانستان تامین شود مشکل آب استان سیستان و بلوچستان حل خواهد شد یا خیر؟ گفت: قطعا اگر حقابه لازم تخصیص یابد چاه نیمه‌ها وضعیت بهتری خواهند داشت اما به شرط این که سامانه‌ها تکمیل شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۷فقط حرف و وراجی....الان چندین سال ک مردم سیستان بیچاره کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توان همیشه آن نق بزنه نیستی؟

    • ابوبکری

      تعامل یعنی چی ، اگه حقمون هست باید بگیریم نه اینکه ازشون درخواست کنیم ،این حق مردم سیستان هست
      شده بزور باید حق رو گرفت

    • بدون نام

      افغانستان فقط کارگر میده و پول میگیره . خدا رو شکر هیچ کشوری حسابمون نمیکنه

    • بدون نام

      از این طرف 40ساله میلیونها افغانی در ایران زندگی می‌کنند و از تمام امکانات ایران استفاده میبرن و جای مشاغل جوانهای کشور را گرفته اند و از طرف همین افغانی‌ها آب را بر ملت ما میبندن این از بی تدبیری مسئولین است

    • آرش

      کوتاهی سازمان آب سیستان وبلوچستان در حیف میل بودجه لایروبی ،واصلاح مسیر آب عامل اصلی مشکلات داخلی سیستان است از طرفی با توجه به سازه های جدید وتقویت سد کمالخان نشان از این است که افغانها قصد دارند در آینده آب را به عنوان هرم باج خواهی مطرح کنند از طرف دیگر با تقویت سازه سد قصد ندارند سهم ایران را به سادگی بدهند ،،،قابل توجه مدیران مربوط کشور ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج