۱۰۵۳۲۸۲
۲۸ نظر
۵۰۱۱
۲۸ نظر
۵۰۱۱
پ

تلاش گسترده دلالان برای بالا ماندن قیمت خودرو

طی چند هفته اخیر در حالی بازار خودرو روزانه شاهد نوسانات شدید قیمت ها است که در کل با بسته شدن بازارها در آخر هر هفته قیمت خودروها تغییر چندانی نمی کند و در این بین تنها دلالان هستند که برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند و تلاش دارند به هر قیمتی مانع ریزش قیمت‎ها شوند.

خبرآنلاین: طی چند هفته اخیر در حالی بازار خودرو روزانه شاهد نوسانات شدید قیمت ها است که در کل با بسته شدن بازارها در آخر هر هفته قیمت خودروها تغییر چندانی نمی کند و در این بین تنها دلالان هستند که برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند و تلاش دارند به هر قیمتی مانع ریزش قیمت‎ها شوند.

طی چند هفته اخیر قیمت ها در بازار خودرو نوسانات شدیدی را تجربه می کنند به طوری که از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۹۹ این خودرو نیز کاهش ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است و به قیمت ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است اما این کاهش قیمت ها در بازار خودرو ماندگار نیست و این اتفاق در حالی می افتاد که این دو مدل خودرو در چهارشنبه هفته گذشته و در حالی که سایر انواع مدل های خودرو کاهش قیمت را تجربه می کردند گران شدند.

سایر انواع مدل های خودرو نیز در چنین وضعیتی هستند به طوری که در حالی امروز همه مدل های خودرو پراید کاهش قیمت ۴ میلیون تومانی را تجربه کردند که این خودروها در چهارشنبه هفته گذشته ۴ میلیون تومان گران شده بودند و در بین این رفت و آمد قیمت ها نه تنها خودروها ارزان و یا گران نمی شود بلکه تنها دلالان هستند که برای کسب سود تلاش می‌کنند.

این رفت و آمد قیمت ها تقریبا در تمام خودروها موجود در بازار دیده می شود به طوری که انواع خودروهای تیبا که در هفته گذشته گران شدند امروز کاهش قیمت را تجربه کردند و به طور مثال تیبا هاچ بک پلاس از ۱۶۷ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۱۶۱ میلیون تومان رسید و یا تیبا هاچ بک با کاهش ۵ میلیون تومانی طی چند روز اخیر امروز به قیمت ۱۵۴ میلیون تومان رسیده است و در این بین تیبا صندوقدار اس ایکس بنزینی نیز با کاهش ۸ میلیون تومانی به قیمت ۱۳۷ میلیون تومان رسیده است.

در این بین که رفت و آمد قیمت ها برای برخی از خودرو ها روزانه اتفاق می افتاد برخی از خودروها مثل ۲۰۷ نیز پس از افزایش قیمت چشمگیر کاهش قیمت چند روزه را تجربه می کنند به طوری که این خودرو پس از رد کردن مرز ۵۰۰ میلیون تومانی طی چند روز اخیر روند کاهشی را در پیش گرفته است و مدل ۹۸ آن پس از آنکه در چهارشنبه گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شده بود امروز نیز ۷ میلیون دیگر ارزان شد و به قیمت ۴۷۰ میلیون تومان رسید و یا مدل ۹۹ این خودرو نیز پس از آنکه در چهارشنبه گذشته ۶ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۴۹۲ میلیون تومان رسیده بود امروز ۹ میلیون دیگر ارزان شد و به قیمت ۴۸۳ میلیون تومان رسید.

در این بین که اکثر خودروهای موجود در بازار نوسانات شدید قیمتی را تجربه می کنند خودرو سوزوکی گراند ویتارا نیز روند مشابه بازار را در پیش گرفته است و این خودرو در حالی که در چهارشنبه گذشته ۷ میلیون تومان گران شده بود امروز ۳۷ میلیون تومان ارزان شده است و به قیمت ۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است و در این بین اما خودرو سیتروئن سی ۳ تنها خودرو ای است که طی چند وقت اخیر و پس از افزایش قیمت نجومی ای که داشت روند کاهشی را در پیش گرفته است و پس از آنکه در چهارشنبه گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شده بود امروز نیز ۱۰ میلیون تومان دیگر ارزان شده و در حال حاضر به قیمت ۱ میلیارد و ۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودرو ها در جدول زیر آمده است، این قیمت ها در برخی آگهی‌ها تفاوت اندکی با این مبالغ دارد و ۳ میلیون کمتر یا بیشتر از این رقم فایل می شوند.

تلاش گسترده دلالان برای بالا ماندن قیمت خودرو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منظور از دلال کیه همون دولت؟؟؟؟

    • بدون نام

      دلال خودتون هستید هر سه ماه 30. 40 میلیون میزارید رو قیمت

    • مهرداد

      واقعا ریزش عجیبی داشته قیمتا.صد تومن دویست تومن رفته بالا بعد چهار پنج تومن میاد پایین میگید ریزش قیمت داشته

    • Saeed

      دلال ها= خودروساز دولتی
      بادلار، بورس، خودرو دارن کسری بودجه رو از جیب مردم جبران میکنند

    • بدون نام

      وقتی قیمت کارخانه هر سه ماه بالا میره نباید انتظار ارزونی داشت

    • حیدر

      دلالی در کار نیست آدرس غلط ندهید به مردم دلال اصلی خودروساز و وزارتخانه مربوطه است

    • بدون نام

      هیچ دلالی وجود ندارد تمام فساد گرانی ازخودرو سازها و خود دولته

    • بدون نام

      چرا بی میفرماید
      قیمت کارخانه گران کرده
      ماشین ۴تومانی
      شده۳۰۰ .الکی نپیچونید

    • بدون نام

      خب اینا را اعدام کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت که نمیاد نفرات خودشو اعدام کنه

    • بدون نام

      ایران فقط دلال پول در میاره زحمت بدبختی مال تولید کننده سود ملیاردی میره توجیب دلال البطه تمام دلالها دولتیها هستن وگرنه نظارت کار راحتی

    • بدون نام

      خودرو ها رو تا چند صد درصد گرون کردند الان ۱۰درصد قیمت افت کرده میگن خودرو ارزون شده مردم دیگه پراید آشغال رو هم نمیتونند بخرند از بس گرون شده درامد مردم با تورم همخوانی ندارد مسئولین هم که مطلقا نظارتی بر بازار ندارند و همه چی رو به حال خود رها کردند. الان یکی به من بگه وظیفه سازمان تعزیرات چی هست و الان کارمندانش به چه مشغولند؟ .

    • سامانتا

      پرایدخداییش مفته مفت بایدحداققققققل ۳۰۰قیمت داشته باشه

    • سیامک

      دلال خود تولید کنندست

    • بینام

      چرا میگین دلالها چرا نمیگین دولت دلال همون دولته فرقی نمیکنه کیفت خودرو ها افتضاح کیفیت قطعه زیر صفر ولی قیمتها سرسام اور تا دولت نخاد چیزی ارزون نمیشه امریکا و تحریمم بهونه هسش

    • بدون نام

      مردم زده شدن از دست شما مسولان بی کفایت ودلالان زیر دست

    • بدون نام

      بتازید مال جمع کنید که فرصت زندگی کوتاست

    • بدون نام

      خدا لعنت کند هر چه دلاله بگو بیش باد

    • بدون نام

      دلالان خود کار خانه ها و دولت هستن که قیمت خودشون رو گران کردن
      اون هم وقتی که بازار داره قیمت ها کاهشی میشه
      چرا تو این بازار نرخ جدید اعلام کردن
      چون میخوان ارزان نشود
      لذا دلالان کثیف خودشان هستند

    • بدون نام

      انشالله پول دلالی بشه خرج مریضی زن و بچشون

    • بدون نام

      سلام. اگر ارز کاهش یابد خودرو سازان هم باید قیمت خودرو را پایین بیاورند چه برسد به دلالان محترم خودرو .

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      خلی کسخره هست ۱۰۰ بالا میره ۴ پایین میاد میگم خیلی ریزش کرده

    • والی

      مخاطب رو چی فرض کردین ؟قیمت را خود کارخانجات دولتی در تمامی کالاها بخصوص خوراکی و خودرو بالا میبرند از اول امسال خود خودرو سازها چندین مرحله قیمت را بالا بردند ودایما میگن ضرر میدیم .مردم بقدر کافی سیاه شدن دیگه شما سعی نکنید سیاه ترش کنید .دلال همان خودرو ساز است والسلام .خودتونید

    • سید

      پس این قانون واین دولت کجا هستند ووقتی که خودشان شاهدن که دلالان باعث چنین وضعی شده اند پس چرا اقدام به جلو گیری از این خون آشامان بی همه چیز را نمیگیرد پس ایجاست که مردم شک میکنند که خوده وولت دست داره با دلالان هر کسی باشه چنین شکی را میکنند چرا که دولت باید با اینها مقابله بکنه در غیر این صورت دولت هم دست داره با این خون آشامان

    • بدون نام

      بیخود گردن دلال نندازید وقتی سایپا و ایرانخودرو قیمت بالا اعلام کردن... جمعه مرکز فروش دوران بودم واقعا قیمت پرت میگفتن... گفتم باشه میخرم باز پیچوندن ندادن ماشینو

    • بدون نام

      در اینکه سایپا وایرانخودرو دو فرزند عقب مانده و لوس دولت هستند شکی نیست و این اینکه بازار انحصاری هست . اما سوال مهم اینجاست اینکه هر آشغالی به اسم خودرو کف بازار نمی ماند به معنی این نیست که در نهایت ما مردم لیاقتمان بیشتر از این نیست. پس از ماست که برماست.

    • دیاباته

      دلال کجا بود..همش زیر سر همین دولت

    • بدون نام

      این وسط فقط ما کارگر ها نابود شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج