۱۰۵۳۷۸۸
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

تحولات اخیر آبی‌پوشان؛ تیمی که جام می‌خواهد

۵ روز دیگر نخستین بازی آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیستم برگزار می‌شود؛ دیداری که مقابل تیم تازه به لیگ آمده مس رفسنجان است.

روزنامه وطن امروز: : ۵ روز دیگر نخستین بازی آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیستم برگزار می‌شود؛ دیداری که مقابل تیم تازه به لیگ آمده مس رفسنجان است. استقلالی‌ها شرایط بسیار سختی را پیش از شروع این بازی‌ها تجربه کردند. درست است که این تیم نسبت به فصول اخیر جز ۲ بازیکن کلیدی (روزبه چشمی و علی کریمی) مابقی ستاره‌های خود را حفظ کرد اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، تغییر صندلی مدیریت، بدهی‌های سرسام‌آوری که زمان کمی برای پرداخت آنها وجود داشت و پرونده شکایت تراکتور از رشید مظاهری، دروازه‌بان جدید استقلال، همه و همه باعث شد آبی‌ها روزهای پراسترس و بحرانی را پشت سر بگذارند.

اما برخلاف سال‌های اخیر این بار معجزه‌ای در حال رخ دادن است. هر چند پرداخت بدهی‌ها از وظایف مدیران باشگاه است اما اینکه بتوان همه بدهی‌ها را ظرف ۲ هفته پرداخت کرد، آن هم استقلالی که سابقه جریمه شدن از طرف فیفا را داشته است، می‌توان به عنوان یک معجزه به آن نگاه کرد. هفته گذشته چه اتفاقاتی در باشگاه استقلال رخ داده است؟

* بازگشت خارجی‌ها به استقلال

استقلالی‌ها خاطره خوشی از اتمام همکاری ستاره‌های خارجی این تیم ندارند؛ هوادارانی که به چشم دیدند مامه تیام، سرور جپاروف و آیاندا پاتوسی با بازی‌های درخشان رفتند و به دلیل عدم پرداخت دستمزدشان هیچ‌گاه بازنگشتند. اما این‌بار مدیران استقلال پای قول خود ماندند. آن هم زمانی که هر ۲ بازیکن خارجی استقلال یعنی شیخ دیاباته و هروویه میلیچ با وجود نامه تهدید‌آمیز فسخ قرارداد، با پرداخت مطالبات به ایران بازگشتند تا استقلال را یک فصل دیگر در لیگ برتر ایران همراهی کنند. شیخ دیاباته یک فصل دیگر قرارداد دارد و میلیچ خواهان بستن قرارداد جدید به مدت ۲ فصل شده است که البته مدیران قرار است با او مذاکره‌ای داشته باشند و در صورت توافق قرارداد ۲ ساله ببندند. هافبک- مدافع کروات قرار است خانواده خود را به ایران بیاورد تا در فصل جدید در کنار آنها به فوتبالش در لیگ ایران ادامه دهد؛ خبری که ‌می‌تواند خیال هواداران را از ماندن او حداقل تا پایان فصل بیستم راحت کند.

* رضایتنامه نادری صادر شد/ زکی‌پور رفتنی شد

محمد نادری، مدافع قرضی پرسپولیس در فصل گذشته، پس از توافق با مدیران استقلال قرارداد قرضی یک ساله‌ای با این تیم بست اما این بستن قرارداد حاشیه‌هایی به همراه داشت، چرا که گفته شد هنوز باشگاه استقلال نتوانسته رضایتنامه نادری را از باشگاه بلژیکی کورتریک بگیرد. پس از این حواشی، مهدی عبدیان، عضو هیأت‌مدیره و مسؤول نقل و انتقالات استقلال در صفحه اینستاگرام خود نوشت که خود نادری قرار است پول رضایتنامه (۲۰۰ هزار دلار) را در چند قسط پرداخت کند و از این بابت ما ضرری نکردیم. نادری از روز شنبه به تمرینات استقلال اضافه شد. پس از ماجرای عدم صدور رضایتنامه، شنیده شده که رضایتنامه او توسط باشگاه کورتریک صادر شده است و این بازیکن می‌تواند استقلال را پس از ثبت‌نامش در سازمان لیگ همراهی کند.

از طرفی با آمدن محمد نادری و هروویه میلیچ و خرید متین کریم‌زاده، میلاد زکی‌پوری که در این چند سال نتوانست هیچ‌گاه مدافع موفقی در چپ استقلال باشد، به در خروج نزدیک شد. البته گفته می‌شود زکی‌پور با محمود فکری هم بگو مگو داشته و باعث شده مربی استقلال زودتر او را در لیست خروج بگذارد تا قبل از شروع لیگ، تیم جدیدش را انتخاب کند.

* امکانات استقلال؟

استقلالی‌ها از نیم‌فصل دوم ۲ زمین تمرین اجاره کرده‌اند؛ زمین‌های مجموعه انقلاب و شماره ۲ آزادی. چمن زمین تمرین آزادی به دلیل استفاده زیاد، بسیار بی‌کیفیت شده است اما چمن زمین انقلاب کیفیت بالایی دارد. با این حال مربی استقلال اعتراض کرده که زمین مجموعه انقلاب برای بازی‌های تدارکاتی کوچک است و نمی‌توان بازی انجام داد. به همین دلیل مدیران باشگاه در حال تلاش برای پیدا کردن زمین باکیفیت دیگری هستند. اما فعلا هر ۲ زمین کرایه‌ای استقلال مورد استفاده آبی‌ها قرار خواهد گرفت.

بسیاری از هواداران به نداشتن جی‌پی‌اس تیم اعتراض داشتند و البته بحق هم هست، چرا که تیم‌های نه‌چندان حرفه‌ای ایران هم چنین تجهیزات ابتدایی‌ای را در اختیار دارند و استقلال که تیم بزرگی با قدمت بالایی است، باید این تجهیزات را داشته باشد. باشگاه استقلال تعدادی جی‌پی‌اس را تحویل گرفته و تعدادی دیگر در دست تهیه است. استقلال با شرکت آل‌اشپرت فسخ قرارداد کرده و گفته می‌شود با یک برند ایرانی قرارداد امضا کرده است و هواداران منتظر رونمایی از لباس فصل جدید استقلال هستند.

* بازیکن جدید؟

با اینکه این روزها نام‌هایی همچون محمد میری و بختیار رحمانی شنیده می‌شود که جای علی کریمی، هافبک فصل گذشته استقلال را پر خواهند کرد اما مدیران باشگاه اعلام کردند محمود فکری، سرمربی تیم هنوز بازیکن جدیدی را معرفی نکرده و البته استقلال ۷ سهمیه لیگ برتری خود را جذب کرده است و در صورت خرید این بازیکنان، یک خرید جدید باید از استقلال برود. هر چند باشگاه استقلال مهدی مهدی‌پور را برای پر کردن جای خالی کریمی خریداری کرد اما این روزها در فضای مجازی باز هم به دنبال هافبک بازیساز هستند.

* کارگزار جدید؟

قرار است باشگاه استقلال با یک کارگزاری که در بخش IT می‌تواند کمک‌حال آنها باشد، قرارداد امضا کند؛ قراردادی که گفته می‌شود از نظر مالی بخوبی می‌تواند آبی‌ها را ساپورت کند.

این خبرها می‌تواند لبخند روی لب‌ هوادارانی بیاورد که روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و شاید فکرش را هم نمی‌کردند کشتی استقلال پس از عبور از دریای مواج به ساحل خوشبختی برسد.

البته یک اتفاق نه‌چندان خوب هم در بخش پزشکی استقلال رخ داده که تا حدی باعث اعتراض هواداران و پیشکسوتان تیم شده است و آن هم استعفای کادر پزشکی و معرفی کادر پزشکی جدید استقلال است. پس از ماجرای درگیری ۳ بازیکن استقلال در فرودگاه دوحه با کادر پزشکی تیم، پزشکان استقلال تیم را در تمرینات همراهی نکردند و اعلام کردند تا زمانی که این ۳ بازیکن عذرخواهی نکنند، در تمرینات شرکت نخواهند کرد. باشگاه هم که در این مدت، پزشکی در تمرینات تیمش حضور نداشت و با توجه به شرایط کرونا و پروتکل‌های بهداشتی که حتما باید یک پزشک ناظر بر تمرینات باشد، کادر جدید را معرفی کرد.

البته ناگفته نماند که هر ۳ بازیکن به کمیته انضباطی فراخوانده شده بودند و باشگاه آنها را جریمه نقدی کرده است که با اعتراض آنها پرونده در کمیته استیناف است. به هر حال بهتر بود هم از جانب بازیکنان و هم پزشکان قضیه ختم به خیر می‌شد تا اتفاق تلخ رفتن کادری که سال‌ها در خدمت استقلال بود، رخ نمی‌داد. به هر حال بازیکنان هم جریمه می‌شوند و قرار نیست بازیکن‌سالاری در تیم حاکم شود. باید دید اعتراض‌ها برای بازگشت پزشکان استقلال، منجر به آمدن آنها می‌شود یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبا

      میره

    • بدون نام

      کیسه فقط جام هاش را قبل شروع لیگ و تو نقل و انتقالات می گیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کشا شتر در خواب بیند پنبه دانه تا وقتی سرورتون پرسپولیس همیشه قهرمان هست جایگاهی بهتر از نائب قهرمانی نمیارین

      • تاجیم

        لنگی هیسسسس

      • بدون نام

        آخر فصل بازیمناش نفری ی موز و ی دوسیب برمیدارن میرن

    • علی خیری

      مگه دسته سه جام بگیره چون ما نمیذاریم

    • پرسپولیس سرور استقلال

      آقا یه جام بهشون بدید.بیچاره های جام ندیده.مایع ظرفشویی جام خوبه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگی سوز داره ....اوف بسوزید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج