۱۰۵۵۱۹۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چرا ایرانی‌ها از بایدن استقبال می‌کنند؟

جامعه به این نتیجه رسیده است که نمی‌شود با حصار کشیدن به دور خودمان، زندگی کرد یک قدم رو به جلو برای جامعه ایران است.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: تقریبا این میزان از توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایران بی‌سابقه بوده است. در هر کوی و برزنی از بایدن و ترامپ حرف زده می‌شود. مردم در حال تحلیل رای این دو در ایالت‌های مختلف آمریکا هستند.

واقعا چرا باید انتخابات ایالات متحده به این میزان برای مردم ایران اهمیت داشته باشد؟ پاسخ ساده است. مردم به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست خارجی تاثیر مستقیمی در زندگی آنها دارد.

جامعه ایران چهار سال اول دولت روحانی که با اوباما هم عصر بود و دولت دوم او که با ترامپ یکی شده بود را با هم مقایسه می‌کنند. در دوران مذاکره و توافق، اقتصاد طعم ثبات را چشیده بود و در دوران تحریم، شرایط سخت اقتصادی به مردم تحمیل شده است.

چرا ایرانی‌ها از بایدن استقبال می‌کنند؟

در دوران اوباما شاهد توافق و مذاکره بود و در دوران ترامپ شاهد ترور سردار قاسم سلیمانی و تهدید ایران به حمله نظامی! البته باید به این نکته اشاره کرد که هیچ رییس جمهوری در آمریکا دلسوز مردم ایران نیست و سنگ خود را به سینه می‌زنند.

به خاطر همین است که امروز خیلی از مردم به خاطر شرایط زندگی‌شان منتظر رسیدن بایدن به کاخ سفید هستند. بایدنی که دیگر باید او را رییس جمهور آمریکا نامید.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، اقتصاد ایران به وضعیت دلار گره خورده است. بالارفتن قیمت دلار یعنی سخت‌تر شدن زندگی مردم. دراین مدت همه شاهد بوده‌ایم که دلار، بازار ایران را به چه بلبشویی کشاند. مردم هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها بودند. شاید به جرات بتوان گفت هر ساعت.

دیگر نمی‌شد برای خرید فکر کرد. چون اگر می‌گفتی برم چرخی بزنم و برگردم احتمالا در بازگشت با افزایش قیمت کالای مور نظر خود روبرو می‌شدید.

مردم در سال 92 به تفکری رای داد که موافق مذاکره و گفت‌وگو بود. الان با توجه به نگاه مردم به انتخابات آمریکا، مشخص است که هنوز بخشی از جامعه به دنبال بهبود شرایط سیاست خارجی و افزایش دوستان ایران و کم شدن تحریم‌هاست.

این نکته را باید به فال نیک بگیریم. همین که جامعه به این نتیجه رسیده است که نمی‌شود با حصار کشیدن به دور خودمان، زندگی کرد یک قدم رو به جلو برای جامعه ایران است. این معنا حداقل این پیام را برای ما دارد که در انتخابات 1400 کسی نمی‌تواند با شعار برهم زدن برجام و گفت‌وگو به قدرت برسد.

همین باعث می‌شود افراطی‌های جایی در صحنه قدرت ایران نداشته باشند و تفکری اعتدال حالا می‌خواهد از جریان اصول‌گرا باشد یا اصلاح‌طلب، بر کرسی ریاست جمهوری بعد از حسن روحانی تکیه بزند. البته این فقط یک احتمال است، چون در سیاست نمی‌شود به صورت قطعی حرف زد. ترامپ هم تصور می‌کرد می‌تواند 4 سال دیگر ریاست ینگه دنیا را به عهده داشته باشد.

بخشی از مردم ایران حامی بایدن هستند، چون اعتقاد دارند با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای، وضع زندگی‌شان بهتر خواهد شد و می‌توانند طعم آرامش را در زندگی‌شان تجربه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج