جاباما
۱۰۵۶۲
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

اگر تو نمي‌بخشي، من مي‌بخشم

چگونه از خجالت همسرتان در بیایید؟!

هر كاري راه و رسمي دارد، حتي عذرخواهي. هميشه با اين توصيه قديمي و تكراري مواجهيم كه اگر كار اشتباهي كرديم عذرخواهي كنيم، اما اگر بلد نباشيم چطور عذرخواهي كنيم نه تنها اوضاع را بهتر نمي‌كنيم بلكه ممكن است حتي كار به جاهاي باريك بكشد.

چگونه از خجالت همسرتان در بیایید؟!
چگونه از خجالت همسرتان در بیایید؟!

هر كاري راه و رسمي دارد، حتي عذرخواهي. هميشه با اين توصيه قديمي و تكراري مواجهيم كه اگر كار اشتباهي كرديم عذرخواهي كنيم، اما اگر بلد نباشيم چطور عذرخواهي كنيم نه تنها اوضاع را بهتر نمي‌كنيم بلكه ممكن است حتي كار به جاهاي باريك بكشد. حال در اين ميان توصيه‌ ديگري هم وجود دارد و آن اين‌كه حتي اگر حق با ما بود مي‌توانيم با بخشيدن فردي كه عذرخواهي نمي‌كند، اوضاع را به نفع خود تمام كنيم. اين راهكاري است كه بيشتر به زوج‌ها پيشنهاد مي‌شود، ولي مي‌توان آن را بسط داد و در بسياري از روابط اعم از كاري و دوستانه به كار برد. درست است كه براي اغلب شما بخشيدن در حالي كه هيچ تقصيري متوجه شما نيست سخت است اما اگر ديديد رابطه آنقدر ارزش دارد كه نمي‌خواهيد آن را از دست بدهيد مي‌توانيد بزرگواري پيشه كنيد و پيش‌قدم شويد. در اين مواقع بخشش مي‌تواند زخم‌هاي عاطفي را درمان كرده و به هردوي شما كمك كند راحت‌تر از موضوع بگذريد. در زير برخي راه‌هاي بخشيدن آمده است.


اگر با عشق و مهر با كسي كه شما را آزرده روبه‌رو شويد،‌ در اغلب مواقع او از كاري كه كرده پشيمان مي‌شود و از شما تقاضاي بخشش مي‌كند. اگر بدانيد كه اطلاعات شما درست است و در اين باره به همسرتان به شما توهين كرده دليل و مدرك نشان دهيد، ممكن است اذعان كند كه عمل خطايي صورت داده است.


آن‌هايي كه با عذرخواهي مي‌خواهند گذشته را پشت‌سربگذارند و از نو شروع كنند و خالصانه براي آنچه اتفاق افتاده متاسف هستند، مي‌توانند رضايت همسران‌شان را به‌دست آورند. اين دسته از افراد مسئوليت اعمال‌شان را بر عهده مي‌گيرند و براي اصلاح اشتباه‌شان بر مي‌آيند.


با كسي كه در حق شما بدي كرده، خوبي كنيد. ما به حكم طبيعت با هركس كه با ما مهربان باشد، مهربان مي‌شويم. ما كساني را كه به ما عشق مي‌ورزند با عشق بدرقه مي‌كنيم اما وقتي عشق روشي براي زندگي باشد، معيارها بسيار بالاتر است. در اين حالت ما حتي به كساني كه با ما بدرفتاري كرده‌اند، لطف مي‌كنيم.


راه رهايي از تالم و خشم ناشي از مورد بدرفتاري قرار گرفتن، اين است كه به ناكامي و اشتباهات خود در آن موقعيت مورد نظر اقرار كنيد. اگر با شما رفتار ناخوشايندي كرده‌اند، خشم شما بر حق است. بايد خشمگين شويد اما خشم قرار است به شما سري بزند و بعد راهش را بگيرد و برود، قرار نيست در شما مستقر بماند. خشم به شما انگيزه مي‌دهد تا با كسي كه شما را ناراحت كرده، برخورد كنيد و خواهان رسيدن به مصالحه و سازش شويد. وقتي خشم را درون خود حفظ مي‌كنيد تبديل به تلخي و مرارت مي‌شود و بعد توليد نفرت مي‌كند. اين احساسات و نگرش‌ها براي هر كسي كه آن‌ها را در خود حفظ كند، توليد ناراحتي مي‌كند حتي ممكن است سبب شود با كسي كه شما را ناراحت كرده برخوردهاي خشونت‌آميز داشته باشيد.


مي‌توانيد موضوع را رها كنيد. مطمئن باشيد مسائل مهم زيادي در زندگي شما هست كه بخواهند فكر شما را مشغول كنند. بنابراين اجازه ندهيد خشم بر مغز شما سايه‌افكن شود. شما مي‌توانيد كاري كنيد كه عشق در شما قدرتمند‌تر از كار خطايي باشد كه با او صورت گرفته است.


اگر با كسي برخورد داريد كه از عذرخواهي امتناع مي‌كند بايد بتوانيد از اين ۴ اقدام كه توضيح داديم استفاده كنيد و از شدت ناراحتي خود بكاهيد. وقتي كسي را كه با شما بد كرده رها كنيد و به اشكالاتي كه خود در اين زمينه داشته‌ايد توجه كنيد و بخواهيد شخص توهين‌كننده را دوست بداريد، اين‌‌گونه به احساس بهتري مي‌رسيد و از زمان و انرژي خود به شكل سازنده‌اي استفاده مي‌كنيد.


چگونه از خجالت همسرتان در بیایید؟!

چگونه از همسرم عذرخواهي كنم

ساده‌ترين و كاربردي‌ترين جمله‌اي كه به بچه‌هاي‌مان ياد داده‌ايم اين بوده كه وقتي مرتكب اشتباهي مي‌شوند با گفتن «ببخشيد‌» يا «متاسفم» رضايت ما را به‌دست‌ آورند اما داستان در مورد همسران‌مان كمي متفاوت است يا بهتر است بگوييم خيلي تفاوت دارد. توجيه كردن و عقلاني جلوه دادن اشتباهي كه انجام داده‌ايد به هيچ وجه عذرخواهي نيست. بعضي از مردم چنين رفتار مي‌كنند چون مي‌خواهند از مخمصه‌اي كه به خاطر انجام كار اشتباه دچارش شده‌اند نجات پيدا كنند. در حقيقت، تاكيد كردن بر نيازهاي خودتان هنگام عذرخواهي، معذرت‌خواهي نيست.

دلايل عذرخواهي

فراموش نكنيد كه همسر‌تان به خاطر نزديكي كه با شما دارند به‌خوبي مي‌توانند نيت واقعي عذرخواهي شما را بفهمند. آن‌هايي كه با عذرخواهي مي‌خواهند گذشته را پشت سربگذارند و از نو شروع كنند و خالصانه براي آنچه اتفاق افتاده متاسف هستند، مي‌توانند رضايت همسران‌شان را به‌دست آورند. اين دسته از افراد مسئوليت اعمال‌شان را بر عهده مي‌گيرند و براي اصلاح اشتباه‌شان بر مي‌آيند. اين‌ها دلايل خوبي براي عذرخواهي است.


از اين كلمه استفاده نكن

وقتي از همسرتان عذرخواهي مي‌كنيد، اين پوزش بايد خالصانه و بي‌ريا باشد. در عذرخواهي‌تان از كلمه «من» استفاده كنيد و مسئوليت رفتاري كه مرتكب شده‌ايد را به گردن همسرتان نيندازيد. هنگام عذرخواهي جدي باشيد و همين‌طور بايد ثابت كنيد براي اين‌كه اوضاع به حالت اول برگردد هركاري مي‌كنيد‌ همچنين بايد بر اين تصميم‌تان تاكيد كنيد كه آن اشتباه را هرگز تكرار نخواهيد كرد. مطمئن شويد هر كاري كه براي جبران اشتباه انجام مي‌دهيد جدي است و حتما انجامش خواهيد داد. قولي ندهيد كه تمايلي به انجام آن نداريد يا در توان‌تان نيست.


چه زماني مي‌بخشد

مفهوم غافلگيري خوب و هيجان‌آور به اين معناست كه كاملا غيرمنتظره براي همسرتان كاري انجام دهيد يا هديه‌اي تهيه كنيد كه او را هيجان‌زده كند و در نتيجه دلخوري كه از شما دارد را فراموش كند. براي اين كار يك روز معمولي را براي غافلگير ساختن همسرتان انتخاب كنيد. نه! اشتباه نخوانده‌ايد، بايد يك روز معمولي را براي غافلگير كردن او انتخاب كنيد چون انتخاب روزهايي خاص مثل سالگرد ازدواج، روز تولد يا روز عشق براي غافلگيري همسرتان خيلي مناسب نيست و در اين روزها هر فردي انتظار اتفاقي خاص را دارد علاوه بر اين اگر مي‌خواهيد همسرتان را خيلي خوب غافلگير كنيد، به جزئيات چيزهايي كه دوست دارد يا از آن‌ها لذت مي‌برد دقت كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چگونه از خجالت همسرتان در بیایید؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسرین

      نمیدونم چرا مردا انقدر بدن/دیشب تا صبح خوابم نبرده چون حالمو گرفته نامزدم سر صبح زنگ زده باید عذر خواهی کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چگونه از خجالت همسرتان در بیایید؟! نه نامزدتان عزيزم نسرين جان

      • حمید 2

        همه اقاها بد نیستند .حتما کار بدی انجام دادید که باید معذرت خواهی کنید.

      • r

        باسلام خواهردینی من روم به دیواراگربدونی بعضی اززن هاچقدربدن آن مردبدراپرستش میکنی 1دوستی دارم جوان بسیارزیباثروتمندورزش کارخوانواده دوست وبسیارعاتفی جوانمردزن زشت بدقیافه ای داشت وصاحب 4فرزندبودبه تازه گی متوجه شده زن مرفع وبداندام زشت اش 4نفردوست پسرداردوازمال شوهرش برای دوست پسرهاش هزینه میکندخدابدادمابرسدبدزمانه ای شده

    • zabih allah

      ba salam va khasteh nabashid daste goletun dard nakoneh karutun 20bist bud.mer30

    • vahid

      باسلام 40سال پیش بدون نظرخواهی ازبنده بابام همسرم رابرای ازدواج بامن انتخاب کرده بودبعلت عدم حضورمن درجلسه عقدنیابتآازطرف من دفترعاقدراامضاءنموده گویازمان تولدم مصادف بوده بایکدختری ازمنسوبین مادرم که بنابعرف محلی درمراسم ناف بری 2نوزادرابین خوشان نامزداعلام میکننددختره قبل ازاینکه من به حدبلوغ برسم گویافوت شده قبل ازفوتش من دختره راندیده بودم بعداز40سال زندگی موفق مشترک باداشتن 9نفرفرزندان اناس ذکورونوه ونتیجه امسال همسرم بمن گیرداده توقبل ازمن بادختردیگری نامزدبودی هرچی عذرخواهی میکنم رشوه میدهم خودم راتحقیرمیکنم به کت اش نمیره زنده گی رابرای من جهنم ساخته به هیچ صراطی مستقیم نیست مرتب گریه میکنه سرکوفتم میزنه بدکاره خطابم میکنه ناله ونفرینم میکنه هیچ گونه راه نجاتی ندارم ازهم وطنان عزیزم تقاضادارم والتماس میکنم دعابکنیدخداوندرحمن بنده ببخشدوبیامورزدتاازدست همسرم نجات پیدابکنم جزمرگ باعزت هیچ ارزویی ندارم چون باوضعیت موجودقادربزندگی نیستم هر2مابیماری قلبی دیابت تنگی نفس مشکلات عصبی داریم برای همدیگرغیرقابل تحمل هستیم

    • ...

      چه زن خنگی!!!اگه نامزد کرده بودین هم مال 40سال پیشه نه حالا!!!

    • تنها

      حالم خيلي بده . شوهرم خداي دروغ و خنگي هست فقط تو روابط جنسي گرما داره و از من هم همونگرما رو مي خواد وگرنه تو هيچ زمينه اي گرما نداره و فقط مي گه من دوستت دارم اگه گله كنم قهر و داد و دعوا اگه سكوت كنم خودم ميميرم . آخه به كي بگم شوهرم در روز اصلا به من زنگ نمي زنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج