۱۰۶۰۱۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

وندی شرمن: برجام به مویی بند است

معاون سیاسی وزیر خارجه دولت باراک اوباما، شرایط فعلی برجام را بسیار سخت توصیف کرد و گفت شکی نیست که برجام به سختی به مویی آویزان شده است.

ایرنا: معاون سیاسی وزیر خارجه دولت باراک اوباما، شرایط فعلی برجام را بسیار سخت توصیف کرد و گفت شکی نیست که برجام به سختی به مویی آویزان شده است.

وندی شرمن روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی مجازی با بخش بازاندیشی ایران که در مدرسه پیشرفته بین‌المللی دانشگاه جان هاپکینز فعالیت دارد، درباره وضعیت فعلی برجام افزود: فکر می‌کنم باید به این واقعیت امیدوار باشیم که حتی پس از خروج ترامپ از برجام، این توافق برای مدتی و مطمئنا در تمام دوران ترامپ ادامه داشت زیرا ایران و کشورهای اروپایی، روسیه و چین به دنبال حفظ تطابق تعهدات خود بودند.

معاون سیاسی وزیر خارجه دولت اوباما اضافه کرد: ناراحت کننده است که به خاطر مجموعه اقدامات ایالات متحده و ایران اکنون ما در مکانی هستیم که ایران قدم‌هایی را فراتر از برجام برداشته است که به تازگی گزارشی را درباره سانتریفیوژهای پیشرفته داشتیم که البته نگران‌کننده است.

وندی شرمن: برجام به مویی بند است

شرمن اظهار کرد: ما در یک شرایط واقعا سخت قرار داریم، به نظر می رسد رئیس جمهوری ترامپ در تلاش است تا شرایط را به نفع آمریکا و ایران هم به همان اندازه به دنبال تغییر شرایط به نفع خود، پیش از دولت جدید آمریکا است.

وی با ابراز نگرانی از گزارش‌هایی از بررسی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، تاکید کرد: این امر می تواند به سرعت به جنگی گسترده تر از تاسیسات هسته‌ای منجر شود. از این رو، ما در موقعیت سخت واقعی قرار داریم.

عضو ارشد مذاکره‌کننده آمریکا در توافق هسته‌ای، در پاسخ به این سوال که تا اتفاق‌های بیشتری تا ۲۰ ژانویه رخ نداده است، ایران و آمریکا چه مواردی برای احیای دوباره برجام امکان‌پذیر است، گفت: فکر نمی‌کنم ما بتوانیم همه این پاسخ‌ها را تا زمانی که کاری انجام دهیم بدانیم.

شرمن با تاکید بر رایزنی با سه کشور اروپایی، اتحادیه اروپا و حتی روسیه و چین که با دولت بعدی روابط پیچیده‌ای خواهند داشت، اظهار کرد: از طرف ما برای دیدن اینکه در کجا هستیم، چه تحریم‌هایی اضافه شده است، شرکای برجام کجا هستند، ایران کجا ایستاده است که فکر می‌کند به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شوند.

وی از احتمال روی کار آمدن یک دولت محافظه‌کار در ایران خبر داد و افزود: زیرا انتخابات پارلمانی سال گذشته آنچه را که من "بیشتر تندرو" می‌نامم، بر کرسی نشستند. من گمان می‌کنم این راهی باشد که انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش خواهد رفت.

این مقام دولت سابق آمریکا با یادآوری اینکه ایران همچون کشورهای دیگر مجبور شده است با کووید برخورد کند و اوضاع بسیار سختی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: ایالات متحده نیز اوضاع بسیار سختی را پشت سر گذاشته است.

شرمن خاطرنشان کرد: اما ایران همچنان به ایجاد روابط خود با کشورها می پردازد تا بتواند خود را در بهترین وضعیت ممکن برای دولت بایدن-هریس قرار دهد. با این حال، من فکر نمی‌کنم که همه این‌ها یک روزه حل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج