جاباما
۱۰۶۰۴۷۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

واکسن «ام‌ام‌ار» در برابر کرونا موثر است

درحالی‌که دنیا در انتظار تایید واکسن‌های آزمایشی کووید-۱۹ است، محققان در حال یافتن مدارک بیشتری هستند که نشان می‌دهد یکی از واکسن‌های موجود می‌تواند از شدت ویروس بکاهد.

خبرگزاری ایسنا: درحالی‌که دنیا در انتظار تایید واکسن‌های آزمایشی کووید-۱۹ است، محققان در حال یافتن مدارک بیشتری هستند که نشان می‌دهد یکی از واکسن‌های موجود می‌تواند از شدت ویروس بکاهد.

پیش‌ازاین محققان دریافتند که واکسن سرخک-اوریون- سرخچه (MMR) برای محافظت بهتر در برابر ویروس کرونا موثر است و اکنون محققان انجمن میکروبیولوژی آمریکا اعلام کردند که میزان آنتی‌بادی ایمونوگلوبولین G (IgG) تولیدشده با واکسن اوریون در بدن با آنچه در مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ رخ می‌دهد، ارتباط مستقیمی دارد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تعداد بیشتری IgG اوریون در فرد واکسینه شده با واکسن MMR II وجود دارد، درنتیجه موارد ابتلا به کووید-۱۹ ضعیف‌تر است. واکسن ام‌ام‌ار حاوی سویه‌های هر سه بیماری است. به‌طورمعمول تزریق این واکسن در کودکان در دو مرحله، یک سال پس از تولد و مرحله دوم در دوران کودکی است.

جفری ای. گلد، محقق اصلی این تحقیق گفت: "ما یک رابطه معکوس آماری معنی‌داری بین سطح آنتی‌بادی اوریون و شدت کووید-۱۹ در افراد زیر ۴۲ سال با واکسیناسیون MMR II مشاهده کردیم که نشان می‌دهد واکسن ام‌ام‌ار ممکن است از افراد در برابر کووید-۱۹ محافظت کند. همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا میزان ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار پایین‌تر و میزان مرگ‌ومیر آنان نیز بسیار پایین است.

لازم به ذکر است، اکثر کودکان اولین واکسیناسیون ام‌ام‌ار را حدود ۱۲ تا ۱۵ ماهگی و واکسن دوم را در ۴ تا ۶ سالگی دریافت می‌کنند.

محققان ۸۰ شرکت‌کننده را به دو گروه مجزا تقسیم کردند. اولین مورد شامل ۵۰ آمریکایی بود که بیشتر آنتی‌بادی‌های ام‌ام‌ار خود را از طریق واکسن به دست آوردند و ۳۰ شرکت‌کننده دیگر سابقه دریافت واکسن نداشتند. این بدان معنی است که آنان فقط آنتی‌بادی‌های ام‌ام‌ار را از عفونت‌های قبلی سرخک، اوریون یا سرخچه به دست آورده‌اند.

برای بیماران واکسینه شده این نتایج ارتباط واضحی بین آنتی‌بادی اوریون و شدت علائم کووید-۱۹ را نشان می‌دهد. بااین‌حال، برای ۳۰ فرد واکسینه نشده هیچ ارتباطی بین سطح آنتی‌بادی آنان و قدرت عفونت وجود نداشت.

این گروه ارتباطی بین عناصر اوریون و سن افراد گروه ام‌ام‌ار پیدا نکرد و به نظر نمی‌رسد آنتی‌بادی سرخک و سرخچه با شدت کووید-۱۹ ارتباط داشته باشد و فقط آنتی‌بادی‌های اوریون تاثیرگذار است.

محققان می‌گویند: در گروه واکسینه شده بیمارانی که آنتی‌بادی اوریون به میزان بین ۱۳۴ تا ۳۰۰ AU / ml دارند بدون علامت بوده و یا حتی از نظر عملکردی از ویروس کرونا محافظت می‌شوند. شرکت‌کنندگان با موارد خفیف ویروس دارای آنتی‌بادی اوریون زیر ۱۳۴ AU / ml بودند. وقتی این میزان به زیر ۷۵ AU / ml می‌رسد در بیماران علائم متوسطی از کووید-۱۹ مشاهده می‌شود. هر شرکت‌کننده‌ای که سطح آن زیر ۳۲ AU / ml باشد در بیمارستان بستری و نیازمند اکسیژن است.

"این اولین مطالعه ایمونولوژیک است که رابطه بین واکسن ام‌ام‌ار و کووید-۱۹ را ارزیابی می‌کند. همبستگی معکوس آماری معنی‌دار بین آنتی‌بادی اوریون و کووید-۱۹ نشان می‌دهد که رابطه‌ای در این میان وجود دارد که تحقیقات بیشتری را می‌طلبد. "

واکسن ام‌ام‌ار به دلیل عوارض کم واکسنی ایمن در نظر گرفته‌شده است. اگر این مزیت نهایی در جلوگیری از عفونت کووید-۱۹ و جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ یا ترکیبی از هر یک از این موارد به این واکسن افزوده شود بیانگر عوارض خطر کمتر در واکسیناسیون خواهد بود. حداکثر میزان مثبت از طریق دو واکسیناسیون بافاصله حداقل ۲۸ روز حاصل می‌شود. بر اساس نتایج مطالعه ما، واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال با در نظر گرفتن اینکه آیا افراد از قبل ام‌ام‌ار را دریافت کردند، عاقلانه خواهد بود. "

نتایج این مطالعه در مجله mBio منتشرشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج