جاباما
۱۰۶۱۳۶۷
۲۱ نظر
۶۲۱۹
۲۱ نظر
۶۲۱۹
پ

پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی

سریال «پس از باران» یکی از سریال‌های ماندگار تلویزیون است که این روز‌ها با بازپخشش مورد استقبال قرار گرفت.

برترین‌ها: سریال «پس از باران» سال ۱۳۷۹ روی آنتن رفت، سریالی که مخاطبانش را هفته‌ها با خود در انتظار قسمت بعدی کشاند و در خاطره جمعی ایرانیان ماندگار شد. به تازگی بازپخشش از شبکه آی فیلم تمام شده است. این مطلب بهانه‌ای است برای این سریال به یاد ماندنی.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
«پس از باران» دومین مجموعه تلویزیونی سعید سطانی است، کارگردانی که این روز‌ها با سریال ستایش شناخته می‌شود و این سریال با تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه در سال ۱۳۷۹ ساخته شد و توانست خانواده‌ها را برای ۴۰ قسمت پای تلویزیون میخکوب کند.
«پس از باران» روایت زندگی یک ارباب روستایی در دوران رضاخانی است که به علت ناباروری همسر اولش در شرایطی و به اصرار همسر اولش، برای داشتن فرزند با یکی از رعیت‌های خود که انتخاب شده است، ازدواج می‌کند.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
فیلمنامه کم نقص و شخصیت پردازی جذاب و بازی‌های قدرتمند، «پس از باران» را سریالی خوش‌ساخت و استاندارد کرده است. روایت سریال به دو بخش حال و گذشته تقسیم می‌شود، زمان حال با کشمش‌های دایی و بچه‌ها با یکدیگر و زمان گذشته با خط روایی متنوع با اوج و فرود احساسی که برگ برنده سریال نیز هست، پیش می‌رود.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
علاوه بر بازی‌های جذاب، سریال آنچه که تاثیر فراموش‌نشدنی، از خود به جای گذاشت موسیقی سعید انصاری و صدای فریدون پوررضا خواننده گیلانی است. خود پوررضا در مورد موسیقی متن این سریال گفته بود: «آن زمانی که من «پس از باران» را خواندم این صدا فریاد جوامع شهر زده هم بود. این فریاد علیه کسانی بود که بر سر ما خراب شدند و موسیقی محلی ما را از بین بردند.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
من گیلانی هستم و افتخار می‌کنم که گیلانی هستم. این‌گونه بود که این شعر را از دروازه دل‌ها عبور دادم و توانستم شهری و غیر شهری را جذب این شعر کنم. البته کلمات این شعر را کمتر کسی متوجه می‌شد، اما با اینکه کمتر کسی معنای شعر را متوجه می‌شد، اما این سوز و آه ترانه خیلی از مردم را در شهر‌ها و روستا‌ها پای تلویزیون کشاند.»
«پس از باران» از جمله مجموعه‌هایی پر از شخصیت است. بازی یک دست بازیگران نقش های اصلی و فرعی سریال از محمود پاک نیت در نقش ارباب تا شهاب حسینی در اولین نقش تلویزیونی اش از جمله نکاتی مثبت سریال می باشد.
شخصیت‌های مثبت سریال از جمله خانم کوچک، ارباب، خانم بس در کنار شخصیت‌های منفی سریال همچون فرخ یا غلام که ذاتا بد ذات تصویر نمی‌شوند بلکه انگیزه‌هایی باعث به وجود آمدن وجوه شری در شخصیت آنهاست بازی‌های به یادماندنی ارائه دادند.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
یکی از شاه‌نقش‌های سریال پس از باران شهربانو با بازی مرجان محتشم است، او با توانایی بازی‌اش خانم کوچیک محبوب مردم شد که هنوز پس از سال‌ها در ذهن ببیندگان مانده است. مرجان محتشم سال‌هاست از بازیگری فاصله گرفته است.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
رحیم نوروزی بازیگر نقش فرخ در این سریال گفت: به نظرم فرخ مشکلات درونی داشت و یکسری عقده که نشان دادن آن عقده‌ها برای بازیگر چالش است. من نقش فرخ را دوست دارم. به نظرم بیشتر از ذات بد که خیلی‌ها فکر می‌کنند فرخ بدجنس است، فرخ از مشکلات روحی رنج می‌برد و احساس تنهایی می‌کرد.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
امیر آتشانی بازیگر نقش غلام در اولین حضور تصویری اش شخصیت به یادمادنی خلق کرد. او در گفتگو با تسنیم درباره این نقش می‌گوید: غلام در ابتدای قصه خاکستری است و حتی رگه‌هایی از کمدی را در رفتار و گفتار او می‌توان مشاهده کرد، اما هر چه جلوتر می‌رویم به کاراکتری سیاه و منفور تبدیل می‌شود و به همراه فرخ، کاراکتر‌های منفی و منفور قصه را تشکیل می‌دهند. غلام ذاتاً بدجنس نیست، اما برای بالاکشیدن خودش حاضر است همه‌چیز و همه افراد حتی نزدیک‌ترین و عزیزترین افراد خانواده اش را قربانی کند. او برای پیشرفت خودش حتی برادرزاده اش را هم بدنام می‌کند.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
به این سریال نقد‌هایی هم در آن زمان وارد شد. از جمله اینکه خانم بس در پاداش برای از خودگذشتگی که برای ارباب در انتخاب شهربانو انجام داده بود، صاحب فرزند شد. این ماجرا نقدی بود که از سمت زنان در مورد این سریال مطرح شد. هم چنین برقراری ارتباط میان اتفاقاتی که در گذشته و حال رخ می‌داد اندکی سخت بود.
حواشی دیگر بازپخش سریال سانسور رژِ شهربانو در مراسم عروسی اش بود که در هنگام نشان دادن چهره عروس، تصویر تلویزیون سیاه و سفید می‌شد تا رژ لب عروس مشخص نباشد. این در حالی است که قبلا این تصاویر بدون لحاظ کردن چنین کار‌هایی پخش شده بود.
پس از باران؛ ملودرام محبوب با لهجه گیلکی
دراین سریال بازیگرانی از جمله: محمود پاک نیت، مرجان محتشم، کتایون ریاحی، رحیم نوروزی، صبا کمالی، شهاب حسینی، جهانگیر الماسی، نیکو خردمند، جمیله شیخی، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی و امیر آتشانی بـه ایفای نقش پرداخته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدای من انگار همین دیروز بود پای تلویزیون میدیدیم
      سال ۷۹؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از همون زمان تهاجم به گیلان سرعت بیشتری گرفت تا الان که دیگه چیز بکری از گیلان باقی نمونده

      • بدون نام

        واسه ما گیلانیا تو گیلان جایی نمونده):

      • بیتا

        خیلی سریال قشنگیه واقعاا خاطرانگیزه هزاربار هم ببینم لذت میبرم پس ازباران سراسر خاطرست

    • بدون نام

      چه سریال رو مخی بود سراسر غم افسردگی گرفتیم چی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی حسی نداری مجبور نیستی نظر بدی

    • ناشناس

      سریال قشنگی بود

    • سارا

      خیلی قشنگ بود فیلم پس از باران نقش شهربانو و دوست داشتم خانم بس بی نظیر بود

      پاسخ ها

      • مریم

        واقعاا شاهکاربود پس ازباران چقدر این سریال قشنگه هروخت میبینم پس ازباران گریم میگیره آخه خانم کوچیک وخانم بس واقعاا ظلم شد بهشون امیدوارم هرسال مثل مختارنامه پخش نکنن چون پس ازباران زیباست وحیفه که هرسال پخش بشه ومردم زده بشن سپاسگزارم دوستان دوستون دارم

    • بدون نام

      وقتی پس از باران برای اولین بار پخش شد من خیلی کوچیک بودم اما بعضی از قسمتاشو به خوبی یادم بود تا اینکه چند سال پیش مجددا تکرارشو دیدم...میشه گفت حتی یک نقطه روشن و امید بخش تو این سریال وجود نداره اما نمیدونم با این وجود چرا اینقدر این سریال جذاب و قشنگه و هنوزم داستان و موسیقی قوی و بی نظیرش و بازی خوب بازیگرانش آدمو تحت تاثیر قرار میده و همچنین جای افسوس داره که آقای سلطانی از پس از باران و خانه ای در تاریکی به بوم و بانو رسیدن.

    • ناشناس

      پس از باران سرار سر از بدبختی بود و فقط دنبال این بودیم که کی فرخ به سزای عملش میرسه .نسل جدید به این نوع فیلم ها توجه ای ندارن البته ما قدیمی ها هم فقط خاطرات گذشته رو زنده میکرد برامون جذاب بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بانظرت موافق نیستم
        من از نسل جدیدم خیلی چیزا یاد گرفتم

    • عاطفه

      این سریال نشون میده که زن ایرانی در این مملکت همیشه تحت ظلم و ستم

      پاسخ ها

      • سید فاطمه

        سلام به همه دوستان واقعاا سریال پس ازباران شاهکار بود هست وخواهد بود یادش بخیر چقدر خاطرات خوبی باهاش دارم لحظه شماری می کردیم آخر هفته بیاد بشینیم پس ازباران تماشا کنیم با تلویزیون چهارداینچ همه دورهم بودیم آخ چه صفای داشت چقدر این سریال زیبا و دلنشین بود موسیقی وترانه بی نظیرش بازیگران عالی مثل خانم بس شهربانو ارباب فرخ وهمه عالی بودن دست میرزا که صدبارهم ببینم همون حس قدیم بامنه چه صحنهای زیبای از طبیعت گیلان نشان میده فقط یادش بخیر چقدر دلتنگ آن روزها هستم سپاسگزارم دوستان

    • بدون نام

      یادش بخیر :)))...

    • بدون نام

      پس از پس از باران دیگه سریال ندیدم
      کلا اشباع شدم
      چه برگی بود این
      برگ پوسیده پاییزی

    • بدون نام

      فوق العاده جذاب بود امیدوارم عین مختار هر سال پخش نکنن تا دوباره در بازپخش ها ملت نگاه کنند

    • بدون نام

      صدای پوررضا، من هنوزم گوش میدم مجموعه آثار پس از بارانش رو، یه نقشی تو ذهن من حک کرده که باهام باقی مونده
      خدا بیامرزتش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خدا رحمتش کنه صدای خوبی داره

    • بدون نام

      سریالش بیش از اندازه سیاه بود برای همین دوست ندارم دوباره ببینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم موافقم . اعصابم رو بهم میریخت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج