جاباما
۱۰۶۲۰۳۷
۵۱ نظر
۵۰۸۶
۵۱ نظر
۵۰۸۶
پ

۷ نشانه قربانیان خشونت خانگی

۵ آذر به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان مشخص شده است. به بهانه این روز، در این مطلب به توضیحات مختصری درباره‌ی خشونت علیه زنان و نشانه‌هایی از زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند می‌پردازیم.

برترین‌ها: ۵ آذر به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان مشخص شده است. طبق تحقیقات به‌دست آمده ثابت شده است خشونت علیه زنان امری شایع است و هیچ استثنایی نمی‌شود برای آن قائل شد. از پیر تا جوان، فقیر و غنی با هر فرهنگ و نژادی، ممکن است با این مشکل درگیر شوند. به بهانه این روز در این مطلب به توضیحات مختصری درباره‌ی خشونت علیه زنان و نشانه‌هایی از زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند می‌پردازیم.

۷ نشانه قربانیان خشونت خانگی

روزنامه شرق به‌مناسب این روز توضیحاتی را ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

پنجم آذر روز مبارزه با خشونت علیه زنان در تاریخ معاصر است؛ در‌حالی‌که هنوز بسیاری از خانواده‌ها، گروه‌ها و سازمان‌ها نه‌تنها سازوکاری برای پیشگیری از خشونت ندارند؛ بلکه با مناسبات و مقرراتی روشن یا مبهم، گونه‌هایی از خشونت بر زنان را شدت می‌دهند.

تأسف‌بار اینکه برخی زنان و جوانان هم در سازمان‌یافتن و توجیه خشونت بر زنان نقشی فعال داشته‌اند و البته خود قربانیان خشن و بازتولیدکننده چرخه خشونت جنسیتی به شمار می‌روند. این مسئله‌ای جهانی است؛ ولی باید در این روز بخصوص پرسید چه کار‌هایی برای ازمیان‌برداشتن خشونت جنسیتی از روابط کاری، شخصی و گروهی ما انجام شده و هر‌کدام از ما، چه نقشی در تلاش برای زدودن آن داریم؟

خشونت در شرایط اضطراری بیشتر قربانی می‌گیرد

در‌حالی‌که بیشتر زنان در سراسر جهان، در زندگی‌شان دست‌کم یک بار خشونت گفتاری، جنسی یا بدنی را تجربه می‌کنند، این تجربه برای برخی از زنان پررنگ‌تر است: کودکان، سالمندان، مهاجران و پناه‌جویان، اقلیت‌های دینی، ملی و قومی و زنان کم‌توان یا دچار ایدز. در شرایط اضطراری مانند جنگ یا رخداد‌های طبیعی یا درگیری‎ها، همه‌گیری بیماری‌ها (مانند کووید ۱۹) نیز این خشونت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

شبکه‎های پشتیبان و اجتماعی در جوامع، آسیب‌پذیر هستند و زنان خشونت گوناگون و شدیدتری را تجربه می‌کنند و از همه بدتر اینکه به مرکز‌های درمانی، مشاوره یا پشتیبان دسترسی ندارند. پیامد چنین وضعیتی این است که زنان دچار بیماری‌های بدنی، روانی، بهداشتی، بارداری ناخواسته یا ایدز شوند.

۷ نشانه قربانیان خشونت خانگی

ما در این مبارزه چه باید بکنیم؟

کارمان هرچه باشد و در هر جایگاهی که باشیم، همه ما باید برای کاهش خشونت علیه زنان و مبارزه با خشونت اجتماعی در جامعه بکوشیم. مشاوره و آگاه‌سازی زنان و مردان، از‌این‌رو مهم‌تر است که آمار‌ها نشان می‏‌دهند بخش چشمگیری از خشونت بر زنان در خانه و از سوی اعضای خانواده انجام می‌شود (۲۱ درصد از همه موارد گزارش‌شده). بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه در بخش‌های سنتی‌تر جامعه هنوز مردان را «صاحب» جان و مال و روان همه خانواده به‌ویژه زنان می‌دانند.

هر‌یک از ما باید هنگام روبه‌روشدن با خشونت (چه خانگی، چه در کار یا در شبکه‌های اجتماعی) آن را به مسئولان گزارش دهیم. اگر در محل کارتان نمودی از خشونت علیه زنان را دیدید نخست به مدیر و بخش منابع انسانی آن سازمان گزارش دهید و تا رسیدگی کامل آن را رها نکنید. مبارزه با باور‌های نادرست فرهنگی: گاهی خشونت گفتاری یا بدنی، ریشه در باور‌های اجتماعی و فرهنگی کهن دارد که ناروایی و نادرستی‌شان به‌ویژه در جهان امروز روشن است.

وضعیت ایران در این زمینه چطور است؟

پردازش‌های آماری نشان می‌دهند که در سال ۹۸، شاخص خشونت علیه زنان در ایران ۲۰ تا ۲۲ درصد در مقایسه با سال گذشته (۹۷) افزایش یافته است. رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی می‎‌گوید این خشونت ریشه در مسئله‌هایی از جمله «اعتیاد، ناآگاهی و آماده‌نبودن در زمینه مسائل زناشویی و آسیب‌های روانی» داشته‌اند. گرچه در گزارش شاخص آماری افزایش یافته؛ ولی به معنی این نیست که زنان بیشتری خشونت را تجربه کرده‌اند؛ بلکه گزارش‌هایی که به مراکز اورژانس اجتماعی می‎رسند، بیشتر شده است.

از سویی زندگی در شرایط کرونایی فراوانی گزارش‌های خشونت خانگی علیه زنان و کودکان را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد درخانه‌ماندن اجباری موجب شده هیجان‌های منفی خشم و ترس بر تن و روان زنان فرود آید. چنین افزایشی می‎تواند برخاسته از آگاهی بیشتر و پیگیری جدی‌تر زنان درباره رخداد‌ها و رفتار‌های خشن و همچنین بهبود زیرساخت‌ها و ظرفیت سازمان بهزیستی و سازمان‌های مردم‌نهاد در شهر‌های گوناگون و دگرگونی‌های فرهنگی جامعه باشد؛ کنش-واکنش‌ها و بازخورد‌های فرهنگی سازنده‌تری که زنان را از حقِ مراجعه به قانون در برابر خشونت آگاه می‌کند و پشتیبانی می‌کند.

۷ نشانه قربانیان خشونت خانگی

زنانی که مورد مورد خشونت قرار می‌گیرند

روزنامه خراسان از علایم خانم‌هایی گفته که در معرض چنین مشکلی قرار می‌گیرند:

بر اساس چند پژوهش مرتبط با موضوع خشونت خانگی، هفت نشانه در خانم‌هایی که در معرض خشونت از طرف شریک‌زندگی خود قرار گرفته‌اند، وجود دارد. نشانه‌هایی که به اطرافیان این افراد هشدار می‌دهد تا در حد توان به آن‌ها برای حل این مشکل کمک کنند. بدیهی است که این نشانه‌ها ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشند، اما نباید بی‌توجه از کنارشان گذشت.

شوهرشان در جمع به آن‌ها توهین می‌کند

این علامت خطر، ظرافت‌های خاص خود را دارد، زیرا ممکن است به عنوان توهین شدید صورت نگیرد. توهین کننده ممکن است با خنده به همسر خود در یک جمع فامیلی یا دوستانه، به طور مثال بگوید که این‌قدر سیب‌زمینی سرخ شده نخور، داری چاق و بدریخت میشی! البته و قطعا توهین شدید هم نشانه‌ای است که شاید این خانم مورد خشونت‌خانگی قرار می‌گیرد. در این گونه موارد به نظر می‌رسد در باره تغییر عملکرد زندگی و انجام کارها، مدام به انتقاد‌ها افزوده شود. در نتیجه اشتباهات ساده به مسائل بزرگی تبدیل می‌شوند.

مدام نگران عصبانی شدن شوهرشان هستند

معمولا شوهر آزار دهنده در مقابل همکاران و دوستان، کاریزماتیک به نظر می‌رسد، اما پشت در‌های بسته با شریک زندگی خود، وجهه تاریک او ظاهر می‌شود. سپس قربانی فکر می‌کند من باید کار اشتباهی انجام داده باشم، زیرا این مشکل من است، چون او فقط از من عصبانی است. از آن جا که آن‌ها می‌دانند اگر شوهرشان ناراحت شود پیامد‌های ناخوشایندی مانند ضرب و جرح به دنبال خواهد داشت، در نتیجه در جمع‌های دوستانه و خانوادگی، مدام نگران ناراحت شدن همسرشان و به‌طور وسواسی، پیگیر این موضوع هستند.

۷ نشانه قربانیان خشونت خانگی

علایم یا صدمات بدنی غیرقابل توضیح دارند

قربانیان اغلب درباره صدمات بدنی یا علایم دروغ می‌گویند، زیرا احساس شرمندگی می‌کنند. اگر روی بدن یکی از عزیزان‌تان کبودی‌هایی را می‌بینید که واقعاً قابل توضیح نیستند و آن‌ها جملاتی مانند این‌ها می‌گویند: از پله‌ها افتادم، به دیوار خوردم و ...، زمان خوبی است که در این باره با او صحبت کنید و به او بگویید: ظاهراً به تازگی اتفاقات زیادی رخ داده است. آیا همه چیز خوب است؟

با دوستان و خانواده خود وقت نمی‌گذرانند

روان شناسان می‌گویند که افراد آزاردهنده می‌توانند قربانیان خود را منزوی کنند و در این باره استراتژی آن‌ها می‌تواند هوشمندانه باشد! فرد آزاردهنده به صورت آشکار از بیرون رفتن شریک زندگی خود جلوگیری نمی‌کند، مثلاً به او نمی‌گوید که شما نمی‌توانید فلانی را ببینید بلکه به این صورت می‌گوید: می‌خواهم وقت بیشتری را با تو بگذرانم یا فلانی دوست خوبی برای تو نیست و دیگر نمی‌خواهم تو را با او ببینم. مهم است که قربانیان بتوانند یک سیستم پشتیبانی برای خود ایجاد و آن را حفظ کنند، زیرا فرد آزاردهنده می‌خواهد شما احساس کنید که کسی را جز او ندارید.

برای همه رفتار‌های اشتباه شوهرشان، عذر می‌تراشند

قربانیان خشونت‌خانگی، همیشه برای رفتار‌های اشتباه همسرشان عذر و بهانه می‌آورند و حتی خود را به دلیل رفتار همسرشان سرزنش می‌کنند. چنین افرادی وقتی همسرشان اشتباهی می‌کند، خودشان را جلو می‌اندازند و شروع به بهانه آوردن می‌کنند و به گفتن چنین جملاتی رو می‌آورند: او الان واقعاً استرس دارد، او روز پرکاری را پشت سر گذاشته، او واقعاً از گفتن این حرف به من منظوری نداشت و ....

شوهر آن‌ها بسیار حسود یا سلطه‌گر است

مردی که از خانمی رمز عبور رسانه‌های اجتماعی‌اش را درخواست می‌کند یا در حضور دیگران، وارد حریم خصوصی‌اش مانند اینستاگرام و ... می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از احساس تملک نابه جا باشد. پیام‌های مداوم یا تماس‌های تلفنی بیش از حد هنگام بیرون رفتن با دوستان یا خانواده نیز می‌تواند یک علامت هشدار دهنده باشد. اگر فردی دایم به همسرش پیام می‌دهد یا زنگ می‌زند، می‌خواهد او را همیشه کنترل کند تا ببیند چه کاری انجام می‌دهد و ... که نشانه خوبی نیست.

۷ نشانه قربانیان خشونت خانگی

مدام در شخصیت خود تغییر ایجاد می‌کنند

آن‌ها مدام افسرده یا مضطرب هستند یا در شخصیت خود تغییر ایجاد می‌کنند. بسیاری از قربانیان اعتراف نمی‌کنند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، این بدان معنی است که دوستان، خانواده و همکاران باید توجه داشته باشند که هرگونه تغییر در رفتار را در نظر بگیرند. این تغییر رفتار ممکن است کناره‌گیری از دیگران یا احساس خوشبختی نکردن باشد. همچنین به نظر می‌رسد آن‌ها واقعاً مضطرب هستند و مانند گذشته، اجتماعی نیستند. از نشانه‌های دیگر این است که آن‌ها به طور غیرمنتظره ظاهر خود را تغییر می‌دهند، زیرا شریک زندگی آن‌ها ممکن است بگوید که چگونه لباس بپوشند. همچنین شما ممکن است ببینید که آن‌ها در حال کاهش وزن هستند.

امیدواریم با بالا بردن سطح آگاهی جمعی، هرروز شاهد کمتر شدن خشونت خانگی علیه زنان باشیم.

شما چه پیشنهادهایی برای کاهش این اتفاقات دارید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرد همسایمون و زنش با هم مشکل داشتن. یه روز صبح بیدار شدم دیدم دختربچه رو از پنجره آویزون کردن!!!
      دوتایی نوبتی کتکش میزدن. صبح و ظهر و شب یه جمله می شنیدم: نزن!
      اون وقت زنگ زدم اورژانس اجتماعی میگه باید تعهد بدین. اگرم ازتون شکایت شد خودتون پاسخگو باشید و ... انقدر مسئولیت هیچی رو قبول نمی کردن مثل این بود که اصلا من خودم اورژانسم. مشکل ایناست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا به اون بچه بدبخت رحم کنه

      • بدون نام

        شیطان درپوست هرجنبنده ای میتواند زندگی کند

      • بدون نام

        این لعنتیا بچه میخواستن چکار

      • بدون نام

        ازشون فیلم بگیر بذار اینستا

      • بدون نام

        داستان سرایی خوبی بود

      • بدون نام

        کلا همه ارگانا همینا از پلیس گرفته...

    • بدون نام

      فکر نکنن مرد خداست. سوادزن بره بالا ازحقش دفاع کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا!!!!!!

    • بدون نام

      مثلا اينا رو بدونيم چيكار كنيم ؟ مرجعي هست ؟ كمكي هست ؟ نهايت ميگن با هم بسازيد اين اداها مال ما نيس مال كشورهايي هست كه قانون دارن حمايت ميكنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما جزء افرادی هستی که فقط هوارو میگیری

      • بدون نام

        اینارو خانما نباید بدونن
        این مردان که باید بخونن و عبرت بگیرن :/

      • بدون نام

        خودم میدونم موفق نمیشیم

    • بدون شرح

      چرا نمیگید خشونت علیه مردان هم آمارش بالاست؟؟ تازه با روش های دردناک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون برای خانوما هر کاری مجازه و چون خانوم هستن هر کاری میتونن بکنن و آقایون باید جلوشون تعظیم کنن

      • بدون نام

        چه خشونتی برای مرد هست؟ تو این مملکت حقشون از زن بیشتره اگر معتاد،هوسران یا قاتل باشه...

      • بدون نام

        مرد یا زن نداره هر تخلفی که میشه باید قانون به فوریت انجام وظیفه که متاسفانه تو کشوز ما اینجور نیست وبه همین دلیل کسانی به خودشون اجاز می دن از خوی وحشیگری استفاده کنن واگر بطور فیزیکی فرد از حقوق مادر یا خوارهش دفاع کنه اقایان قانون را اجرا مکنند مشکل از قانون نداشته کشورمونه

      • بدون نام

        خشونت علیه مرد هم عزیز من از همین سرچشمه میگیره
        زن هایی که خسته شدن و قصدشون انتقامه
        تو واقعا چی فک کردی؟ :/

    • بدون نام

      باور کنید من خانوممو نزدم ولی اون منو میزنه البته دلم نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز این اومد ....

      • بدون نام

        :) حرفای دلت شبیه عکس العملات نیست ،چرا نمیری باهاش حرف بزنی ؟

      • بدون نام

        باززززززم

    • آرزو

      منم یکی از قربانیان خشونت هستم...
      هیچ کی نیست که کمک کنه... میدونم اگه شکایت بکنم از شوهرم اون منو میکشه... خدایا چیکار کنم؟ :((

      پاسخ ها

      • مونا

        عزیزم، در گام اول باید سعی کنی منبع مالی مستقل داشته باشی. اگر دفعه بعد همسرت دست روت بلند کرد شکایت میکنی و تعهد میگیرن ازش. اگر تکرار شد میتونی جدا شی.
        مهم ترین چیز اینه که نذاری ترس در وجودت رخنه کنه، اینطور آدما با خشونت و ترس شما میخوان شمارو مطیع کنن. از خداوند آرامش بگیر و محکم باش.

      • امین

        با یک مشاور یا روان شناس صحبت کنید
        ان شاء الله مشکلتون حل بشه

    • بدون نام

      من یه زنم با یه حیون به تمام دارم رندگی می کنم که بخاطر بچم دارم تحملش میکنم تمام این خصوصیات رو داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ضعیف نباش زندگیتو تباه نکن

      • بدون نام

        متاسفانه مشت زن زور زیادی نداره

      • بدون نام

        ازش طلاق بگیر و از هیچی نترس
        قرار نیس اوضاع بدتر از این بشه که میشه؟؟
        با یه مشاور صحبت کن... اگه واقعا حیوون باشه اجازه حضانت بچه رو بهش نمیدن
        مث یه زن قوی باش

    • مهاجر

      متاسفانه یه پیش آمدهائی توزندگی زناشوئی میشه که قابل پیش بینی هم نیست ودرهیچ کتبی هم قیدنشده وتوذهن هیچ مشاوری هم نیست ونمیادوقضاوت بین زن ومردهم کارآسانی نیست چون اگرکوچکترین مسئله ای پیش پیاد مردممکنه باکمی تامل وصبروحوصله کوتاه بیادوگذشت کند امازن به هیچ وجه من الوجوه حاضرنیست حتی یه سانت هم کوتاه بیاد، مردممکنه بخوادسروصدای مسئله پیش آمده بخوابونه و...امازن ابداوابدایک ذره ازخرشیطان پائین نمیاد فقط میخوادحرف خودش رابه کرسی بنشاند، وهمینه که جریان کش پیدامیکنه وسرازجاهائی بیرون میاره که نیایدبیاره وتاکنون هراتفاقی بین زن وشوهرافتاده بیشترش مقصرزن بوده.والسلام علی من التبع الهدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه ممنون از نظرات علمی و منطقی شما منتظر همین حرفا بودیم

      • بدون نام

        قضاوت بین زن و مرد کار اسونی نیس؟
        همین الان چی گفتی پس :/
        عزیز دل... بجای اینکه زن و مرد رو بخاطر رفتاری هایی که شاید دست خودشون نباشه و مربوط به هورمون هاس قضاوت کنیم... سعی کنیم ادم باشیم، فرقی نمیکنه زن یا مرد، فقط بیاین "آدم" باشیم
        ادم ها از هم دیگه دفاع میکنن... همدیگه رو قضاوت نمیکنن. حقوق همو پایمال نمیکنن. به هم احترام میزارن... و همیشه از دید مثبت به قضیه نگا میکنن

    • مونا

      فقط زن و دختری که خشونت کلامی و فیزیکی رو تو خونه تجربه کرده میدونه چقدر میتونه نابودکننده باشه. استرس و ترسی که دائما تو وجود آدم تولید میشه رو نمیشه نوشت. ولی به اینطور خانما توصیه میکنم قوی و سرسخت بمونن، مستقل بشن به هر لحاظی، و از شیوه ی درست سعی کنن طرف رو یا درست کنن یا از زندگیشون بیرون کنن. و نکته ی بسیار مهم اینکه بچه های بیچاره رو بین خودشون قیمه قیمه نکنن! بچه ها بیشترین ضربه رو میخورن ...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله بچه ها خیلی گناه دارن واقعا زندگی سخت شده. بخشی از زندگی شده طلاق عاطفی که از خشونتم بدتره

      • مونا

        کاربر ۱۴:۳۰
        متاسفانه همینطوره.
        اما چیزی که خود من تجربه کردم اینه که فضایی که دائما در حال کتک کاری و فحش و اضطرابه، بچه رو مستأصل میکنه. پدر و مادر میرن پی خوشی خودشون، ولی بازم اونی که له میشه فقط بچست....

      • من

        پدری دارم که با اینکه خیلی دوستش دارم ولی خودش باعث شده تا از اون و هرچی مرده متنفر باشم جرئت ندارم هیچ کدوم از مسائل زندگیم رو باهاش درمیون بزارم منو مامانم همیشه نگران رفتار اونیم این باعث شده تا شخصیت اصلی خودمونو فراموش کنیم بابام ذهنیت منو نسبت به ازدواجو زندکی مشترک نابود کرده
        واقعا مردا موجودات نفرت انگیزی هستن

      • مونا

        کاربر ۱۶:۵۳
        کاملا درکت میکنم. منم تو همچین محیطی رشد کردم.اما خودمو نباختم.دانشگاه رفتم، الانم کار میکنم و دستم تو جیب خودمه.خیلی سخته تو این محیط قوی و سالم بمونی، ولی مجبوری قوی باشی.شما از پدرت رنج کشیدی، من متاسفانه از هردو طرف.

      • بدون نام

        مونا جان واقعا ایول داری :)
        دعا کنیم همه زنان ایرانی بتونن سختی هارو رد کنن و استقلال خودشونو بدست بیارن و افسارشون رو دست یه مرد احمق ندن

      • بدون نام

        شوهر من هم هیچوقت فازش مشخص نیست .اخلاق مشخصی نداره یه بار اینقد دست به خرج و مهربون میشه که فک میکنی فرشته ست و یکبار هم اونقد عقده ای و کینه ای و بد دهن میشه که راضی به مرگش میشی.
        من فقط آرامش میخوام
        واقعا از لحاظ شغلی مستقل هم هستم
        ولی اینقد در برابرش ترس زده ام که همش دنبال تائید این مرد هستم .
        ایده ال گرا هم هست
        البته خودش یه همچین ریخت و قیافه ای نداره ولی چون خود شیفته ست به همه القا میکنه که عالی و بهترینه .
        پدرس همیشه حق رو به من میده .
        من همیشه این استرس رو دارم که الان بیاد خونه خوشحاله یا ناراحت
        این از مرگ بد تره
        چون دیگه واقعا اعصابم ضعیف شده
        واقعا حالم بهم میخوره
        بعضی اوقات ارزوی مرگ میکنم

    • دریای سیاه

      یکی از دلایل خشونت خانوادگی شرایط مالی هست مردی که از نظر روانی ضعیف هست یا اختلال روحی داره وقتی شرایط مالیش سخت میشه وضع روحیش هم بدتر میشه و رو زن وبچه بیچاره خالی میکنه مخصوصا که میدونه کسی نیست نظارتی روش داشته باشه پس از هر نظر تقصیر دولته که هیچ مسئولیتی رو حتی به صورت اخطار وتهدید برای زن ومردخاطی در نظر نمی گیره زیرااینجا ایران است

      پاسخ ها

      • نیکا

        عزیز من
        همچین میگی انگار فقط تو ایران این حرفاس
        کی قراره یاد بگیرین که ایران جهنم نیس و بقیه دنیا هم بهشت نیس
        یه حرف یاد گرفتین که اینجا ایرانه و این حرفا
        کشورای دیگه هم از این مشکلات دارن... کشروای دیگه هم دولت کمک مالی نمیکنه... کشورای دیگه هم خشونت علیه زنان داره
        مشکل دولت نیس. مشکل مردها هستن که فک میکنن مالک زن و بچه ان. مشکل خانم هاس که فک میکنن قراره شاهزاده با اسب سفید بیاد ببرتشون و بخاطر هر چی اجازه بدن که مردا فک کنن مالکشون هستن. زن باید استقلال مالی داشته باشه تا بفمه که زندگی یه چیزی بیشتر از این حرفاس. مرد باید بفهمه زن حیوون یا وسیله خونه نیس، زن انسانه و حقوق داره ، مث خودش

    • دکتر

      با خوندن این مطالب فکر کنم منم دچار خشونت شدم. ولی همیشه فکر میکردم مقصر من بودم و من باعث عصبانیتش هستم. همیشه باید مراقب باشم ناراحت نشه از من. اخه با همه خوبه جز من. انگار تمام حرفای ذهن منو اینجا نوشته. کاش اینطور نبود.

      پاسخ ها

      • نیکا

        مشکل قطعا خودشه نه تو :)
        یکی که با هر حرفت ناراحت شه که ادم نیس
        حتی دوست ها هم اینطوری نیستن چه برسه به همسر ادم

    • حسین

      وقتی در مورد موضوعی سیاه و سفید صحبت بشه یعنی حرف مفت
      خشنونت هم علیه زنان هست و هم مردان وقتی فقط روزی برای خشنونت علیه زنان یعنی حرف مفت یعنی ادای روشنفکری درآوردن یعنی نبود عدالت
      خشونتی که علیه مردان هست اکثر موارد روحی هست که صدماتش به مراتب بیشتر هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بااینکه زن هستم حرف شما رو صددرصد قبول دارم . چون شاهد چندتا زندگی اینطکری هستم .

      • بدون نام

        به خاطر اینکه خشونت علیه زنان بیشتر از مردان هست کاش یکم به عقلتون رجوع کنین تا بفهمین برای چی این روز رو در نظر گرفتن. تعداد بچه ها و زن هایی که مورد خشونت قرار می گیرند خیلی بیشتر از زنان هست و به خاطر اینکه در اکثریت هستن بهشون بیشتر باید اهمیت بدیم

    • بدون نام

      باید مشاوره روانی وخانوادگی در دسترس عموم و ارزان باشه

    • امین

      کاربر حسین حرفت یکی از منطقی ترین حرف هایی بود که تا حالا خونده بودم

    • Missroya62

      سلام
      خشونت علیه زنان فقط کتک زدن نیست
      وقتی بهش توجه نمیکنی
      وقتی درکش نمیکنی
      وقت مسئولیت پذیر نیستی
      وقتی امانت دار نیستی
      وقتی تکیه گاهش نیستی
      وقتی بهش محبت نمیکنی
      وقتی احساس امنیت نداشته باشه کنارت
      همش میشه خشونت....

    • سودابه

      اینطورمردان به سن پیری که میرسن تنهاوتردشده ان ،چون وقتی که میتوانستن قدرت داشتن باهمسر وبچه ها بدرفتاری کردن وحالاکه نیازمندمحبت وتوجه هستن کسی برایشان نمانده.هیچ ظلمی پایدارنیست

    • بدون نام

      منم فقط کار درستی که انجام دادم بچه دار نشدم که اونم بد بخت بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج