جاباما
۱۰۶۲۲۵۳
۲۰۱ نظر
۱۹۰۴۲
۲۰۱ نظر
۱۹۰۴۲
پ

خودارضایی در زنان؛ هر آنچه که باید بدانید

در اغلب موارد هر زمان حرف از خود ارضایی به میان می‌آید تمامی نگاه‌ها معطوف به مردان می‌شود، ولی خود ارضایی در بین خانم‌ها هم به فور یافت می‌شود به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم به بحث خودارضایی زنان، موضوعی مهم که به دلایل مختلف کمتر به آن پرداخته می‌شود بپردازیم.

برترین‌ها: در اغلب موارد هر زمان حرف از خود ارضایی به میان می‌آید تمامی نگاه‌ها معطوف به مردان می‌شود، ولی خود ارضایی در بین خانم‌ها هم به فور یافت می‌شود، منتهی خانم‌ها حتی با دوست‌های نزدیک خود هم کم‌تر در خصوص این عمل حرف می‌زنند. خانم‌ها مانند مردان دست کم یک بار خود ارضایی(Masturbation) را در طول زندگی تجربه نموده‌اند.

میزان شیوع خود ارضائی ما بین خانم‌ها بصورت دقیق مشخص نیست، ولی در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. میزان شیوع گزارش شده، از ۹۰-۵۰ درصد متفاوت است. امروز در این مطلب تصمیم گرفتیم به بحث خودارضایی زنان، موضوعی مهم که به دلایل مختلف کمتر به آن پرداخته می‌شود بپردازیم.

خودارضایی در زنان؛ هر آنچه که باید بدانید

خود ارضایی چیست؟

خود ارضایی در زنان با تحریک عضو جنسی خود اتفاق می‌افتد تا زمانی که شخص به ارگاسم برسد. به دلیل حساسیت‌های فرهنگی موجود بررسی و تحقیق در این مورد کمی سخت به نظر می‌رسد به این علت که خانم‌ها خودارضایی خود را پنهان می‌کنند.

برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه ۸۰ زندگی نیز خود ارضائی داشته باشند.

دلایل خود ارضایی در زنان

۱. زمانی که دختران به بلوغ رسیده و به رابطه‌ی جنسی دسترسی ندارند به خود ارضایی رو می‌آورند.

۲. خود ارضایی مدام در خانم‌های مجرد دیده نمی‌شود، زمانی که همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، امکان دارد یک خانم نیاز‌های جنسی خود را با خود ارضایی برطرف نماید. یکی از علل مهم خود ارضایی در خانم‌های متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است. این امر مسئله‌ای است که درسنین مختلف و جوامع مختلف رخ می‌دهد.

۳. یکی دیگر از علل خود ارضایی در خانم‌ها این است که در برخی موارد خانم‌ها برطرف شدن و یا تخفیف برخی از مشکلات خود را به عمل خود ارضایی نسبت می‌دهند، به عنوان مثال می‌گویند که خود ارضایی سردرد میگرنی آن‌ها را تسکین یا کاهش میدهد.

خودارضایی در زنان؛ هر آنچه که باید بدانید

برخلاف مردان که هدف از خودارضایی در آن‌ها صرفا ارضاء جنسی است، دلایل خانم‌ها برای خودارضایی فراوان و تعدادی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • نرسیدن به ارگاسم از طریق رابطه جنسی.
  • بدنبال رویا و یا فانتزی جنسی گشتن.
  • کنجکاوی جهت کشف نقاط پنهان بدن.

خودارضایی در زنان؛ هر آنچه که باید بدانید

مضرات خودارضایی دختران

احتمالا تابه‌حال در مورد ضرر‌های بی شمار خودارضایی چیز‌هایی شنیده اید. برای مثال برخی ادعا می‌کنند این عمل باعث مشکلاتی نظیر کاهش بینایی و ریزش مو می‌شود و به طور کل سلامت جسمی را تهدید می‌کند. این در حالی است که پژوهش‌ها بر این موضوع تاکید دارند که آسیب‌های خودارضایی بیش از اینکه به جسم مربوط باشند به سطح روان برمی گردند. اما اکثر افراد از این موضوع اطلاع چندانی ندارند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند. ما در ادامه به مهم‌ترین عوارض روانی خودارضایی در زنان و دختران اشاره می‌کنیم.

بروز مشکلات جنسی در آینده

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این عمل را همیشه در یک وضعیت خاص و در دفعات زیاد انجام می‌دهید، موضوع نگران کننده می‌شود چرا که اگر بعدا در شرایط دیگری قرار بگیرید نمی‌توانید برانگیخته شده و به ارگاسم برسید. در واقع بسیاری از زنان و دخترانی که عادت به خودارضایی دارند در رابطه جنسی با همسر خود دچار مشکلاتی می‌شوند که لذت جنسی واقعی را از آن‌ها می‌گیرد. البته این مسئله به معنای فاجعه نیست بلکه با دریافت مشاوره جنسی می‌توانید عادتتان را تغییر داده و مسئله را حل کنید.

از دست دادن پرده بکارت

حفظ بکارت در جامعه ما برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و از دست دادن آن می‌تواند فرصت‌های ازدواج بسیاری از دختران را محدود کند. از همین رو خودارضایی در دختران معمولا با ترس از دست دادن پرده بکارت همراه می‌شود. همراه شدن نگرانی با عمل جنسی می‌تواند باعث شود که در این زمینه شرطی شوید و بعد‌ها در ارتباط جنسی با وجود آزادی عمل همواره سطحی از تنش و ناراحتی بی دلیل را تجربه کنید.

بروز مشکلات روان شناختی

عمل خودارضایی در بسیاری از فرهنگ‌ها امری نکوهیده است. همین مسئله باعث می‌شود که بسیاری از افراد پس از انجام این عمل دچار احساس گناه شوند. تجربه مکرر احساس گناه اضطراب زیادی را به روان انسان تحمیل می‌کند و می‌تواند در بلند مدت منجر به اختلالات روانشناختی خاصی نظیر افسردگی و اضطراب فراگیر شود. در این شرایط کمک گرفتن از یک روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید عادت خودارضایی را کنار بگذارید و آسیب‌های ناشی از آن را درمان نمایید.

اعتیاد به خودارضایی

امروزه متخصصان بر این باورند که علاوه بر مواد مخدر، برخی رفتار‌های تولید کننده لذت نیز می‌توانند منجر به حالت‌های اعتیادی شوند و باید در مورد آن‌ها آگاهی بخشی بیشتری صورت بگیرد. اعتیاد به خودارضایی یکی از این موارد است که جدیدا مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. افرادی که دچار این مشکل هستند معمولا مشغولیت ذهنی زیادی در مورد خودارضایی دارند.

برای رهایی از تنش‌های روزمره دائما به این کار پناه می‌آورند و در صورت انجام ندادن آن احساس فشار و اجبار خاصی را تجربه می‌کنند که می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و مختل نماید. در این شرایط روانشناسان با به کارگیری روش‌های درمانی مختلف به شما کمک می‌کنند تا این رفتار را کنار بگذارید و آن را ترک نمایید.

خودارضایی در زنان؛ هر آنچه که باید بدانید

ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل

یکی از عوارض خود ارضایی ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل است. فرد خودارضا نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطی حساس است، بی حوصله و زود رنج است و سریعاً از کوره در می ‏رود، به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و… حساسیت فوق‏ العاده دارد. این اعصاب ضعیفی دارند و خیلی زود در برابر مسائل واکنش نشان داده و پرخاشگری می‌کنند.

دیگر عوارض خود ارضایی دختران:

  • شادی و عشق کمتر
  • ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
  • خستگی و کوفتگی
  • تغییرات سریع خلقی
  • بی‌خوابی و یا بدخوابی

روش‌های ترک خود ارضایی

خود ارضایی بخشی از روند رشد انسان نیز محسوب می‌شود اما باید این نکته را در نظر بگیریم که خود ارضایی یک عادت اعتیاد آور غلط است و می‌تواند به انجام کار‌ها و مسئولیت‌های روزانه فرد آسیب برساند. برای ترک خود ارضایی مراحل زیر را دنبال کنید.

به دنبال یک راهنما باشید

برای حل مشکل و ترک خود ارضایی خجالت نکشید. با اینکه ممکن است فکر کنید این یک رفتار سالم است، اما در نهایت ممکن است به حدی برسید که نتوانید در مقابل میل به خود ارضایی مقاومت کنید. مشاوران و روانشناسان، افرادی هستند که در این زمینه آموزش دیده‌اند و شما می‌توانید برای حل این مشکل به آن‌ها مراجعه کنید.

خودارضایی در زنان؛ هر آنچه که باید بدانید

خود را سرگرم و متمرکز کنید

سعی کنید راه مناسبی برای تخلیه انرژی و هیجانات خود پیدا کنید. فعالیت‌هایی که برای شما جذاب و سرگرم کننده است را انجام دهید و با وسوسه خود ارضایی خود مبارزه کنید.

با همسر خود درباره‌ی ارضا نشدن خود صحبت کنید

اگر در رابطه زناشویی به ارگاسم نمی‌رسید حتما با همسر خود صحبت کنید و از علایق خود بگویید. آگاهی از علایق طرفین در رسیدن به لذت جنسی بسیار موثر است.

داشتن برنامه برای جلوگیری از خودارضایی

برای مثال قبل از رفتن به حمام یا رختخواب، خود را خسته کنید. به طوری که جز استحمام و خوابیدن فکر دیگری نداشته باشید. اگر برنامه ریزی کنید می‌توانید رد ترک این عادت موفق شوید.

ایجاد یک ذهنیت درست و صداقت با خود

از تنبیه و تحقیر خودتان دست بردارید. شما انسانید و تمایلات انسانی دارید. با عزم قوی برای سلامتی خودتان گام بردارید. اگر واقعا اعتقاد داشته باشید که در نبرد با این مشکل، پیروز خواهید شد پس حتما موفق می‌شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارضاي جنسي حق هر انساني است بطوري كه در كشور هلند به معلولين سالانه يارانه استفاده از خدمات جنسي ميدهند
      سالم ترين راه ارضاي جنسي رابطه جنسي طبيعي است ولي متاسفانه در ايران چه پسر و چه دختر سالها امكان رابطه طبيعي را ندارند حتي تا سنين 40 سالگي يا بيشتر از اين رو 90% پسرها و دخترها معتاد به خود ارضايي ميشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک داری

      • بدون نام

        کاملا موافق نظر شما هستم

      • بدون نام

        فرق انسان باحیوان درچیست؟؟؟؟؟
        ارزش بعضی ازما از چهارپا کمتر شده
        زندگی فقط برای امیال جنسی ؟؟؟؟!!!!

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        كاربر 9/8 فرق انسان با حيوان اينه كه حيوانات ظلم به يكديگر زندگي ميكنند و از موهبت خدادادي بهره ميبرند ولي تعداد كمي از انسانها بخاطر زياده طلبي قدرت طلبي كاري كرده اند كه تعداد زيادي از انسانهاي ديگر حتي شكم خود را نميتوانند سير كنند چه برسد به تامين غريزه جنسي

      • بدون نام

        فرق انسان با حيوان اينه برخي از انسانها حق ديگران را ميخورند و يك نفر به صدها دختر تجاوز ميكند مثل كيوان امام و بقيه انسانها پول ندارند زن بگيرند و حيوانات حق هم و نميخورن

      • بدون نام

        فرق انسان و حيوان اينه كه يك انسان بخاطر داشتن ثروت بي حد و حصر صدها فرصت ارضاي طبيعي جنسي دارد و يكي بخاطر نداشتن پول در سن 50 سالگي نميتواند ازدواج كند

      • بدون نام

        بهر حال فرقی با مصرف مواد مخدر نداره پس چیز خوبی نیست

      • بدون نام

        خدمات جنسی؟ یعنی زنهایی باید اجیر بشن که به هر مرد چندش آوری خدمات بدن؟ اون زنها آدم نیستند؟ بهتره فانتزیهای جنسیتون رو کنترل کنید تا زنها رو به بردگی جنسی نگیرید

      • بدون نام

        کاربر ۱۷:۲۹ ...کجا نوشته فقط مردها این یارانه رو دریافت میکنن که تو این برداشت رو کردی؟گفت معلولین...میفهمی؟معلول میتونه زن باشه یا معلول مرد...میفهمی؟زن هم میتونه نیاز جنسی داشته باشه.میفهمی؟بعد هم چطور به خودت اجازه دادی به معلول بگی چندش آور؟؟؟؟

      • بدون نام

        کاربر 17:29 شما حالت خوبه؟!!
        خب این دمات هم به زنهای معلول تعلق میگیره، هم به مردهای معلول.
        چرا خودتون رو انقدر پایین و به شکل یک وسیله میبینید شما

      • بدون نام

        بدون نام 17:29 یه کم گوگل کنید بد نیست مگه حتما باید اظهار فضل کنی.
        در هلند کسی برای این کار اجیر نمیشه و خانم هایی هستند که کاملا داوطلبانه اینکار رو انجام می دن و معلولین رو چندش آور نمی دونن
        چه جوری انقدر تبعیض قائل میشی مگه معلول چه گناهی داره

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        ۱۷:۲۹
        واقعا با دقت کامنت رو خوندی؟ چرا عادت دارید یه چیزی الکی بگید و مردا رو همیشه موجوداتی پست و کثیف و زنان رو فرشتگانی پاک معرفی کنید؟ هر دو هم پاک دارن هم کثیف ...
        توی کامنت هم نوشه به معلولین یارانه میدن، اشاره به مرد و زن نکرده یعنی زن هم یه مرد رو اجیر میکنه برای برقراری رابطه ...
        عادت شما به جنسیتی کردن موضوعات شده متاسفانه بیماری جامعه ی ما ... درست بخون کامنتا رو

      • بدون نام

        هیج زنی اجیر نمیشه هر کسی مختاره شعلش و خودش انتخاب کند اون زنها هم خودشان شغلشان را انتخاب کرده اند شما میتونی پزشکی رو انتخاب کنی

    • 13سلامی

      جالب بود

      پاسخ ها

      • بی نام

        آخر همه حرفاش این بود که برید پول به مشاور بدید که 45 دقیقه مثلا به حرفاتون گوش بده

    • انقلاب

      خوب بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردها همیشه به فکر خودشونن ، زنهای متاهل چاره ای جز خودارضایی ندارن ، حالا یه عده میان میگن زن باید اینحس را در خودش از بین ببره ،،، هر وقت که حس گرسنگی و تشنگی را تونستید در انسان از بین ببرید اینم می تونید

    • بدون نام

      تومملکت ماهمه چی روسرکوب کردن ارضاشدن ومسایل جنسی حق طبیعی بشره بایدخانه عفاف درست کنن تامردم اونجاارضابشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای خانم ها هم خانه عفاف درست می کنید؟
        این خوبه ما حرفی نداریم

      • بدون نام

        اینجا در مورد زنان حرف زده شده ولی باز مردها خودشونو انداختند وسط و ...

    • محمد

      من این قضیه رو نه نفی میکنم نه تایید، ولی از هر گونه تجاوز کردن و متجاوز شدن بهتره، با این همه بیماری مختلف مقاربتی که هست و هر روز یه مرض جدید اضافه میشه ترجیحا از بین بد و بدتر عقل سلیم میگه که بد رو انتخاب کنیم بهتره

      پاسخ ها

      • mohammad

        ایول دمت گرم .. لایک داری

      • بدون نام

        موافقم ب هیچ کس هم ظلم نمیشه

    • بدون نام

      مشکلات پنهان جوامع انسانی با عقل و تدبیر باید حل شود نه اینکه دیده نشود و یا به عمد نادیده شود.

    • ناشناس

      ارضا جنسی در کشور ما خیلی زیاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علتش نبود راههاي طبيعي است

      • بدون نام

        منظورت خودارضایی بود دیگه

      • بدون نام

        نه

      • بدون نام

        به کجا چنین شتابان؟

    • امیر

      براساس پژوهش های علمی، خودارضایی در صورت عدم افراط وبه استثنای برخی موارد نه تنها ضرر نداره بلکه هم جسمی هم روانی مفیده

      پاسخ ها

      • خوزستانی

        اولین بار شیطان خود ارضایی کرد
        خود ارضایی به نظر من حرامه

      • بدون نام

        شما در حین خود ارضایی شیطان اونجا حضور داشتی یا از سوراخ کلید در دیدی شیطان داره خودارضایی میکنه که اینطور مسلط اینجا عنوان می کنی؟؟؟

      • خدابیامرزه مارادونارو

        آقای خوزستانی نظت چه اهمیتی داره آخه . نه مرجع تقلیدی و نه پزشک متخصص . سکوت کن وقتی کسی و چیزی نیستی

      • بدون نام

        شیطان؟؟؟!!!

      • علی محسنی

        خخخخخ بس کن داداش

      • بدون نام

        تو اونجا بودی دیدی خود ارضایی کرد ؟از کجا فهمیدی اولین بار بود

        واقعا فکر می کنه نظرت چقدر علمیه ؟

      • بدون نام

        آقای امیر،
        دقیقا با حرف شما موافقم.
        به خصوص برای خانم های مجرد خیلی هم خوبه.

      • بدون نام

        دقیقا با امیر موافقم
        اینو خیلی از دانشمند ها هم گفتن فقط در ایران جور دیگه دارن تفسیرش می کنن و اون ریزش مو و ضعیف شدن بینایی که جزو چرندیات محضه

      • بدون نام

        کدوم پژوهش علمی میگه که خود ارضایی مفیده؟ چرا چرت میگین؟؟؟؟

      • بدون نام

        خوزستانی جان شیطان را کجا دیدی ؟

      • بدون نام

        حتی برای خانمهای متاهل هم خوبه

        وقتی زن التماس میکنه ، گریه میکنه قسم میخوره که به رابطه با شوهرش نیاز داره پلی شوهر عین خیالش نیست فقط به خودش فکر میکنه ، خب زن چکار کنه ؟
        بهترین راه خودارضاییه

      • بدون نام

        کد یه چندتا از این مقالات معتبر و پژوهش های علمی رو اینجا بفرست اگه راست میگیی، نیجر و پاب مد و اسکوپس هم فقط قبوله

      • بدون نام

        قضاوت دیگران کار خیلی خیلی اشتباهیه ،زن متاهلی ک شوهر سرد و بی روح داره و تستوسترون ش ۲ هست بدبخت آدم نیست؟؟حس نداره ؟نمی تونه طلاق بگیره ک همه بهش انگ ....بزنن،،انصافا باید چیکار کنه ،خیانت کنه ؟؟؟خب وقتی وجدانش قبول نمی کنه مجبور برای آروم کردن روحش خودارضایی کنه،خیلی هم خوبه از فرداش با آرامش ب کارهاش میرسه.

    • بدون نام

      من 19سالمه واقعا در طول روز خیلی به رابطه جنسی فکر میکنم نمیدونم این طبیعیه یا مشکلی دارم البته اینو فهمیدم که این نیاز جوانان برای دولت اصلا مهم نیست اینو از شرایط ازدواج میشه فهمید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه فهمیدی ؟ برای دولت هیچی مهم نیست حتی جون مردم

      • رویا

        فرزندم ،فکرتو در گیر این چیزا نکن ،
        خودتو با درس و کارهای هنری و صنعت و وذزش سرگرم کن
        ب یاری خدا شرایط ازدواج برای شما جوانان هم فراهم میشه

      • بدون نام

        نماز بخون با دعا سر نمازت.رابطتتو خوب کن تااطلاع ثانوی که اوضاع خوب شد واسه ازدواج..دیگه فکرش اذیتت نمیکنه.

      • بدون نام

        به کجا چنین شتابان؟

      • بدون نام

        عزیز این که فکر میکنی طبیعیه، اما معلومه ذهنت خیلی ازاد و بیکاره که طول روز اینهمه فرصت فکر کردن به این مسائل داری، خودت رو مشغول به یک کار مفید کن، هم برای زندگیت بازدهی داره هم از شر افکار مزاحم تا حدود زیادی راحت میشی.

    • بدون نام

      اونایی که به خود ارضایی پناه میبرند هر چه بیشتر از ازواج کردن دور میشن و اگر بعدا هم ازدواج کنند آمیزش جنسی برایشان جذابیت چندانی نخواهد داشت و ریشه مشکلات زندگی خواهد شد بنابراین بهتر است دختران و پسران سطح توقعاتشان را پایین آورده و زودتر ازدواج کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرایط ازدواج نیست

      • بدون نام

        امکانات ازدواج نیست

      • بدون نام

        بدون نام،
        چرا چرند میگی؟
        سطح توقعات در سطح شعب ابیطالب هم باشه، الان نمیشه ازدواج کرد؟
        تا حالا رفتی یه خرید ساده بکنی و پول کم بیاری؟؟؟
        دیگه با این وضع اصلا میشه به ازدواج فکر کرد؟؟؟

      • بدون نام

        اتفاقا حرفهات اصلا و ابدا پایه علمی نداره و ازدواج فقط برای ارضای جنسی تهش میشه یک خانواده از هم پاشیده و طلاق خیلی چندش آوره که شروع یک زندگی فقط بر پایه ارضای امیال جنسی باشه و بس

      • Azathoth

        پول اجاره یا خرید خونه رو تو میدی؟!!

      • بدون نام

        چرا چرت میگی سطح توقع چیه؟ برای ازدواج باید شعور داشته باشی و اعتماد به نفس کسی که شعور داره میدونه با توقعاتش چطور کنار بیاد همین طوری یلخی و نابلد ازدواج میکنند که گند میخوره به رابطه تهش‌م طلاقو هی دادگاهو دادگاه کشی ،

      • بدون نام

        من 30 سالمه، دغدغه ام پیدا کردن یک مورد مناسبه، هرکیس به ظاهر مناسب رو که پیدا میکنم تهش معلوم میشه با فلانی رابطه داشته، عزیزان فاز روشنفکری برندارن لطفا. این رابطه ها پنهانی هست و از همون اول دروغ و ریا ذاتش هست. ضمنا من تا به حال رابطه نداشتم که محکوم نشم به این که خودش رابطه داشته حالا چه انتظاری داره

    • روانشناس بالینی

      دیگران را قضاوت نکنیم ، درست یا غلط نسبت به افراد متغیر است ، در دین اسلام خوردن گوشت سگ برای کسی که از گرسنگی درحال مرگ است و چیزی برای خوردن ندارد حلال است
      نیاز جنسی یک نیاز فیزیولژیک است مانند خوردن و آشامیدن و باید مرتفع گردد ، حال به دلیل شرایط اجتمایی و فرهنگی خاص در کشور ما این نیاز به دلایل مختلف برآورده نمیشود و خودارضایی بعنوان جایگزین مورد استفاده قرار میگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونایی که منفی دادن دلیل بگن

      • بدون نام

        کاملا موافقم ،

    • ابوالفضل

      وقتی فرهنگ جامعه پائین باشد مطمعنا مشکلاتی اینچنین و........وجود دارد..فقط سرکوب سرکوب سرکوب.
      سرکوب جنسی ، سرکوب بیان ، سرکوب اطلاعات ، سرکوب پیشرفت ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و این سرکوب میشه پایه و اساس خیلی از معضلات اجتماعی قتل ها و خشونت ها

      • بدون نام

        سم واقعی این بود

    • موری

      مملکت ما هیچ چیز سر جایش نیست همه کارها باید در خفا انجام بشه راه قانونی وجود نداره که سالم وصحیح و بدون استرس انجام بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره والا تو مملکت ما تمام کار ها باید زیر زمینی مخفی با ترس و استرس و نگرانی انجام بشه

      • بدون نام

        یه بنده خدایی میگفت وقتی شریک زندگیم حال و حوصله رابطه نداره ،من خودارضایی میکنم ،

        اولین بار بود کسی بی پرده از انجام همچین کاری حرف می زد
        البته این شخص خارج از ایران زندگی میکنه

    • حسین

      تو این شرایطی که ازدواج سخت شده

    • بدون نام

      من پسرم 24 سالمه از سن 12 سالگی خودارضایی میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند بار کامنت می‌ذاری ندید بدید

      • امنتر

        از لواط و زنا بدتره.. مرده شور شیطان رو ببره

      • بدون نام

        با خود ارضایی فقط خودتو داغون میکنی

      • عبدالرحمن

        حتما" به پزشک مراجعه کنید شما مشکلتون حاده

    • بدون نام

      ای کاش از آمار خودارضایی در جوانان ایران می گفتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آماری وجود نداره.چون اصلا این مسایل براشون مهم نیست

      • بدون نام

        از خودت بپرسن میای بگی خود ارضایی میکنی که آمار داشته باشه؟؟؟؟ خب اونایی که ازدواج نکردن خودارضایی میکنن به همین سادگی

      • بدون نام

        وجود که داره اما محققین هم با توجه به شرایط ترجیح میدن خیلی رسانه ای نشه

    • بدون نام

      خودارضایی در ایران زیاده

    • بدون نام

      منم مجبورم خودارضایی کنم

    • بدون نام

      من به شدت به خودارضایی معتادم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو روانپزشک

    • بدون نام

      من از 12 سالگی خودارضایی میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این کار فقط وقت خودتو هدر دادی

    • بدون نام

      تمام دختران و پسران زنان و مردان مجرد و متاهل خودارضایی می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلا گوشت و ماهی میخوردیم حسش بود الان با سیب زمینی آب پز چه حسی می مونه

      • بدون نام

        تو خودت مشکل داری چرا همه رو مثل خودت میبینی؟؟؟

    • علیرضا

      دخترها خیلی .....
      دمشون گرم دنبال شوهرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من زن میخوام پول ندارم

      • بدون نام

        عرضه؟ اگه عرضه داشتی باشی بهت زن میدن

    • بدون نام

      جوان بیکار بی پول نمیتونه ازدواج کنه یا معتاد و خلافکار میشه یا تنها و معتاد به خودارضایی میشه مثل من

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهونه! همه ی مشکلات همیشه تقصیر دیگرانه!

    • بدون نام

      منم جز خودارضایی راهی ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کس راهه دیگه ای نداره

      • بدون نام

        خود ارضایی اشتباه محضه حالا خودت میدونی

    • بدون نام

      من به شدت به تصاویر و فیلم های ارضا کننده معتاد هستم چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دسترسیت رو محدود کن، از یکی کمک بگیر
        تنهایی احتمالا باز شکست میخوری
        ضمنا احتمالا ناراحتی یا استرس مداومی در زندگیت داری که برای رهایی از اون میری سراغ این چیزا
        برو ناراحتی ها و استرست رو حل کن، به یه کار درست مشغول شو، نهایتا میبینی که خودبخود اعتیادت برطرف شده

    • بدون نام

      من به دیدن تصاویر و فیلم های ارضا کننده به شدت معتاد هستم چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه شرایط ازدواج داری کوتاهی نکن.ورزش کن.کتاب بخون.افراط در همه کارها ضرره

      • بدون نام

        11:53
        ازدواج کنه که خودارضایی نکنه ؟:/همون بهتر خود ارضایی کنه

      • بدون نام

        اعتیاد خطرناکه و روال زندگی ادم رو مختل میکنه، فردی که گهگداری تجربه خودارضایی داره رو با فردی که به حالت اعتیاد خودارضایی میکنه و نمیتونه ترک کنه متفاوته، ضمنا منابع علمی دیدن فیلم های نامناسب رو
        حتی برای دفعات کم توصیه به ترک می کنه. و این خیلی متفاوت با خودارضایی به تنهایی است

      • بدون نام

        هرگز برای چنین چیزی ازدواج نکن ؛
        ازدواج یک رابطه عمیق و مهمه، قرار نیست آدمها به خاطر غریزه ازدواج کنن، چنین ازدواجی کار آدمهای حقیر و نادانه

    • بدون نام

      من قرص کاهش میل جنسی هم میخورم ولی بازم خودارضایی میکنم زیاد نمیتونم ترک کنم چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روزه بگیر با نیت خالص فقط برای رضای خدا، قطعا خدا کمکت میکنه، امتحان کن جواب میده

      • بدون نام

        من متاهلم به خاطرسردی همسرم خیلی اذیت میشم ،به پزشک مراجعه کردم و ازش درخواست داروی کاهش .... کردم گفتن همچین دارویی وجود نداره یعنی واقعا هست؟

    • بدون نام

      اگر یک آمارگیری و تحقیق واقعی از نوجوانان و جوانان می کردید اون وقت متوجه آمار وحشتناکش می شدید !

    • بدون نام

      غریزه جنسی یک چیز طبیعی هست و باید دید درستی نسبت بهش داشته باشیم افکار سنتی در مورد غریزه جنسی کاملا غلط هست و سرکوب دائمی این غریزه تا سالها و تا رسیدن به ازدواج میتونه باعث
      خیلی از ناهنجاری های فردی و اجتماعی بشه اونم در جامعه ای که امکان ازدواج خیلی پایینه چه برای دختر و چه برای پسر سرکوب این غریضه مشکلات زیادی رو به وجود میاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه خودارضایی میکنن بابا

    • بدون نام

      در کشور ما امکان برقراری رابطه جنسی سالم برای نوجوانان و جوانان وجود نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما که برقرار کردیم و بودش

      • بدون نام

        خخخخخ واللا الان دخترای دوره ی دوم تحصیلی همه اقلا یه دوست پسر دارن تا پارکا هم که گاهی به صحنه هایی میبینی که تو فیلما نیست تو تاکسی اینترنتی و سینما و پارک مشغولن بعد میان میگن ما تو این کشور نمیتونیم رابطه داشته باشیم شما با 12 نفر رابطه نداشته باشی همزمان انگار اصلا رابطه نداشتی به نظر خودت و سوختی

    • بدون نام

      من پسرم از 12 سالگی خودارضایی میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افتخار میکنی ب این کارت؟ واقعا که

      • وحید

        بیچاره چیکار کنه!!
        با این شرایط افتضاح اقتصادی جامعه. بره به زن و دختر مردم تجاوز کنه خوبه؟؟

      • بدون نام

        بره ارتباط ناسالم برقرار کنه

      • بدون نام

        اشکال نداره داداش. همه این کارو میکنن

      • بدون نام

        متاسفانه خودتو نابود میکنی با خود ارضایی

    • بدون نام

      جای رابطه سالمو و واقعی رو نمیگیره. ادم از نظر روحی هم باید ارضا بشه. وقتی اینجا تا ۴۰ سالگی هم نمیشه ازدواج کرد نتیجه میشه این

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی ایران همه خودارضایی می کنند تا 40 سالگی

    • بدون نام

      در کشور ایران نوجوانان و جوانان مجبورن خودارضایی کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کس شما رو مجبور به خود ارضایی نکرده .اگر شرایط ازدواج نداری باید میل جنسی تو کنترل کنی تا زمانی که بتونی ازدواج کنی

    • بدون نام

      در کشور ایران از راه طبیعی و سالم نمیشه ارضا شد

    • بدون نام

      توی ایران مثل آدم نمیشه ارضا شد

    • بدون نام

      توی ایران از راه طبیعی و درست و سالم نمیشه ارضا شد

    • بدون نام

      کاش یک جایی مکانی محلی مرکزی برای ارضای صحیح و سالم نوجوانان و جوانان وجود داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش شرایط ازدواج راحت فراهم بود.تا فسادهم زیاد نمیشد

      • بدون نام

        ازدواج و زندگی سالم


        تمام سالهای عمرم اینقدر کار کردم و زحمت کشیدم که شب مثل جنازه کنار شوهرم خوابیدم ، اخه اینم شد زندگی؟

      • بدون نام

        حتی فکرشم حال ادمو بهم می زنه در امریکا چنین مکان حال بهم زنی هست ک پسرها تو صف وایستادن نا نوبتش ون بشه .انصافا نباید بزاریم غرایز بر ما غلبه کنن و فقط ب فکر ...باشیم ،تو خلوت خودارضایی کردن خیلی بهتر از تو صف وایسادنه

      • بدون نام

        درود به نظر ۲:۱۹ واقعا در خلوت خودارضایی کردن بهتر از تن به
        هر خفتی دادن و یا بدتر از اون ازدواج کردن بخاطر ارضای جنسی خیلی کار کثیفی هست که جوانها رو به سمتش سوق میدن همون خودارضایی تون رو بکنید حضرت عباسی

    • بدون نام

      کاش یک جایی مکانی محلی مرکزی برای ارضای طبیعی و صحیح و سالم جوانان و نوجوانان وجود داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما واسه مردا میگی بعدم واسه ازدواج برین دنبال ادم افتاب مهتاب ندیده دختره رو ببرین برگه سلامت بگیرین

      • بدون نام

        فقط ازدواج

      • بدون نام

        بی حیا

    • بدون نام

      20 میلیون جوان و نوجوان مجرد و مطلقه و بیوه که دسترسی ندارند به نظرتون چطوری نیاز جنسی شون ارضا می کنند ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راهی نیست
        مثله خیلی چیزای دیگه که نیست

      • بدون نام

        ارضای جنسی مهم نیست

    • بدون نام

      برای جوانان راهی جز خودارضایی وجود نداره

    • بدون نام

      خودارضایی در بین جوانان و نوجوانان بیداد میکنه

    • بدون نام

      آمار خودارضایی در ایران بسیار بالا است

    • بدون نام

      آمار خودارضایی در ایران بسیار زیاد است

    • بدون نام

      بهتره یک آمار کلی درباره خودارضایی در ایران بگیرند

    • بدون نام

      وقتی تا 50 سالگی هم نمیشه زن گرفت باید خودارضایی کنیم دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان با خودارضایی کردن همه چی درست میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      جوانان ایران بیکار بی پول مجرد تنها افسرده خود ارضا

    • بدون نام

      وقتي كه پول نداريد زن بگيريد
      و شوهري هم براي دختران پيدا نميشود
      بهترين كار خود ارضايي است
      هيچ ضرري ندارد
      و احساس گناه نكنيد
      فقط زياده روي نكنيد

    • بدون نام

      مگه به غیر از خودارضایی چاره دیگه ای هم داریم ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ چاره ای نیست

    • بدون نام

      خودارضایی نکنیم چیکار کنیم ؟!

    • بدون نام

      من خودم 30 سال خود ارضاي كردم بعدش ازدواج كردم و بچه هم دارم و هيچ ضرري هم نداشت

    • بدون نام

      متاسفانه در ایران هیچ راهی برای ارضای جنسی صحیح و سالم و طبیعی وجود نداره

    • بدون نام

      جوان وقتی کار نداره پول نداره نمیتونه ازدواج کنه چیکار میکنه ؟!

    • بدون نام

      هیچکس به فکر نیاز جنسی جوانان نیست

    • بدون نام

      هیچکس برای نیاز جنسی جوانان کاری نمیکنه

    • بدون نام

      جوان وقتی کار نداره پول نداره نمیتونه زن بگیره چیکار میکنه ؟!

    • بدون نام

      نه پسر ها میتونن زن بگیرن نه دختر ها میتونن شوهر کنن

    • بدون نام

      نه پسر ها میتونن ازدواج کنن نه دختر ها

    • بدون نام

      من شوهر ندارم مجبورم خودارضایی کنم

    • بدون نام

      کو شوهر ؟!

    • بدون نام

      نیاز جنسی جوانان برای هیچکس اهمیت نداره !

    • بدون نام

      به خدا از تنهایی و افسردگی مردیم !

    • بدون نام

      به خدا جوانان را نابود کردید !

    • بدون نام

      به خدا نابود شدیم !

    • بدون نام

      کار نیست پول نیست زن نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجام دوباره یه مشت مرد اومدن ناله میکنن از بی زنی و بی پولی، زن و پول زن و پول تو مغز مردها فقط همینه، قاعدتا خانمها زیر این پست باید از بی مردی گله کنن

      • بدون نام

        مردها هیچ وقت هیچ زمانی چیزی جز خودشون براشون مهم نبوده

    • بدون نام

      چرا آمار واقعی خودارضایی در ایران را منتشر نمی کنید ؟!

    • بدون نام

      آمار خودارضایی در ایران بیشتر از این حرف ها است !

    • بدون نام

      آمار خودارضایی در ایران را پنهان و مخفی نکنید !

    • بدون نام

      در کشور ما اصلا آمار خودارضایی اعلام نمیشه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش همه میزنن

    • بدون نام

      در کشور ما درباره خودارضایی و آمارش هیچ حرفی در رسانه ها مدرسه ها تریبون ها گفته نمیشه

    • بدون نام

      با احترام به نظر همگی. فقط سوالی برای من مطرح است که نمی تونم خودمو قانع کنم. سوال اینه که:
      حسین فهمیده ها چرا رفتند زیر تانک ؟ مگر آنها نوجوانانی تازه به بلوغ رسیده نبود؟
      همه مشکلات عنوان شده را قبول دارم ولی هیچکدام مجوزی برای انجام عمل حرام نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ول مون کن بابا

      • بدون نام

        واقعا فقط ول کن تو

      • بدون نام

        وا چه ربطی ب حسین فهمیده داره عمل حلالشو راحت کنن ک دیگ مجبور نباشیم خرامشو انجام بدیم

      • بدون نام

        دوازده ساله بلوغش کجا بود خوبی

      • بدون نام

        الان این دو موضوع چه ربطی به هم دارن؟

      • بدون نام

        اون موقع سن بلوغ اینقدر پایین نبود بعدم اینترنت نبود،بعدم فضا جنگی بود اصلا حسش نبود،بعدترش اون حسین فهمیده بود،،پس ولمون کن باو

      • بدون نام

        چی رو به چی ربط میدی؟ منطق سوالت اساسا غلطه
        بنده ادم سراغ دارم خیلی عملکرد درخشانی هم داره و کلی دعا هم پشتشه ولی خب در خلوتش زمانی که
        نیاز داره یه کارهایی هم میکنه
        بعدشم شما که نمیتونی ادم زبانزد رو نسخه اجباری کنی برای عموم

    • بدون نام

      علی برکت الله !

    • بدون نام

      به به

    • بدون نام

      خودارضایی هیچ مشکلی ندارد فقط نبایدبه ان معتاد شوید. بدترین کار این است که درفرهنگ ما با یک مشت دروغ راجع به عوارض ان, این کار را گناه میدانند وباعث احساس گناه و اضطراب ناشی از این احساس می شوند. خودارضایی بهتراز ازاردیگران است.

    • بدون نام

      نمیدونم چرا اینقدر خودارضایی رو بزرگش میکنن این یه عمل کاملا طبیعی در انسان و حیوانه، هیچ ضرر خاصی هم نداره اگر زیاده روی بشه مثه هر کار دیگه ای ممکنه ضرر داشته باشه، یه عمر به نوجوانان و جوانان به خاطر اینکار احساس گناه میدن واقعا چراا؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انسان باش فیلم پورن نبین اگه امکان ازدواج نداری میتونی غریزه ات رو قلقلک ندی.

    • بدون نام

      خدا نگذره از کسانی که جوانان این مملکت رو به این روز انداختن چه دختران چه پسران گناهی ندارن وقتی جوان شرایط ازدواج ندارد قطعا خودارضایی میکنه وبه نظر من اگر گناهی هم باشه به پای مسئولین نالایق که این شرایط رو به وجود اووردن نوشته میشه

    • حمید

      خودارضایی از نظر علمی تایید شده و با توجه به شرایط و نیاز هرشخصی هیچ اشکالی نداره حتی برای سلامت بدن هم مفیده چون ارضا نشدن برای بدن و سلامتی مضره

    • بدون نام

      خود ارضای یک عمل استمناع محسوب میشه واز گناهان کبیره است خدا می‌فرماید کسانی که شرایط ازدواج برایش فراهم نیست عفت پاکدامنی پیشه کنند خداوند اجر اینها فراخواهد داد با خود ارضای انسانیت از ادم دور خواهد شد پس به دنبال رابطه مشروع باشید ازدواج اسان بگیرید.

    • بدون نام

      بهترین راه برای مقابله با خود ارضایی
      ازدواجه
      اگه شرایطش هم ندارین
      ازدواج موقت با هزینه کمتر
      این کار هم از نظر شرعی و هم اجتماعی کاملا صحیح هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان منظورت دخترها هستن دیگه چون اینجا بحث راجع به
        خانم هاست نه آقایونی که سیرمونی ندارن

    • بدون نام

      اونایی که ازدواج می کنن بیشتر خود ارضاعی می کنن الکی آمار اشتباه ندین

    • ناشناس

      دروغه حداقل راجع به دخترهای ایرانی یقین دارم درست نیست چون دخترهای زیادی که ملاقات کردم هیچ عطش و تشنگی جنسی نداشتن که بخوان همچین کاری کنن اتفاقا دختر از رابطه ی جنسی و خودارضایی متنفر و فراری هستش. این مقاله مربوط به اروپاست

      پاسخ ها

      • عاطفه

        دخترهای ایرانی مگه آدم نیستند
        همین شماهایی که همیشه صورت مسئله پاک می کنید

      • بدون نام

        چرت نگو

    • چارلز برانسون

      اگر تغذیه مناسب نباشه مشكلات زیادی مثل ریزش مو و افسردگی و... رو ایجاد میكنه اما به نظر من بهتر از رابطه بد یا ازدواج فقط به منظور مسایل جنسی است، در ایران ما طعم یك ابجوی ساده هم سالهاست نچشیدیم، واقعا زندگیمون با افكار اینا به چوخ رفت هیچی نداشتیم نه شادی نه كار نه خونه نه ماشین و....

    • kamran

      كاش درباره سردمزاجي هم ميگفتين زن كرفتم عين يخ !!!

    • بدون نام

      جالبه که میگن اگه زن و شوهر از هم دور باشن عیب نداره از راه دور ارضا بشن اونوقت اسمش خودارضایی نیست .... ولی واسه مجرد ایراد داره!!!

    • عبدالرحمن

      نمیدونم مسئولان اینارو میخونن؟ اکثر جوانها نظراتشون عالی بود اما مگه دولتی داریم که توجه کنه؟

    • saba

      در مورد خودارضایی در افراد متاهل که راه حلش گرفتن مشاوره و داشتن رابطه به صورت منظم هست اما در مورد افراد مجرد،رفع نیاز جنسی بنظرم یه موضوع خیلی پیچیده اس که واقعا هیچ راهکار مطلوبی تا الان تو هیچ جامعه ای براش ارائه نشده. مثلا تو جوامع سنتی همش تشویق به خویشتنداری میکنند که این کار تا یه جایی جواب میده و واقعا عمل بهش برای همه راحت نیس. تو جوامع مدرنتر از سنین خیلی پایین رابطه رو شروع میکنن که اینم عواقب بد خودش رو داره. خلاصه یه چالش بی پاسخه.

    • بهنام

      به عنوان یه ادم که خیلی تجربه داره میگم.
      به دور از تمام تعصبات و با علم به اینکه سخته کنترل کردنش
      سعی کنید انجام این عمل رو به حداقل برسونید اگر انجام نمیدید که بهتر ولی اگر وابستگی دارید نهایتا ماهی دوبار انجام بدید.
      آسیب های که در آینده خواهید دید باعث میشه هر روز دعاکنید کاش به عقب برگردید..
      راهش اینه چشمتونو کنترل کنید..این مهمه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        جالبه که این آسیب‌ها رو فقط دانشمندان ایرانی کشف کردن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج