جاباما
۱۰۶۳۰۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پنالتی شک‌برانگیز و فیتیله‌پیچ رحمتی!

سوت بحث‌برانگیز سیدعلی‌اصغر مومنی باعث شد تا دیدار شهرخودرو-صنعت‌نفت به یکی از بازی‌های جنجالی هفته سوم تبدیل شود.

روزنامه خراسان: سوت بحث‌برانگیز سیدعلی‌اصغر مومنی باعث شد تا دیدار شهرخودرو-صنعت‌نفت به یکی از بازی‌های جنجالی هفته سوم تبدیل شود. مهدی رحمتی هیچگاه فکرش را نمی‌کرد در همین ابتدای مربیگری‌اش با چالش‌هایی رو‌به‌رو شود که در دوران ۲۰ ساله دروازه‌بانی‌اش با آن روبه‌رو نبود. اعلام پنالتی دقیقه ۹۳ مسابقه به نفع آبادانی‌ها در حد باروتی روی انبار کاه بود که اردوگاه عنابی‌پوشان مشهدی را از هم پاشید و یک پیروزی دلچسب و ارزشمند داخل خانه را به مساوی یک-یک تبدیل کرد تا مشهدی‌ها به جای خوشحالی و شادمانی با حالتی مغضوبانه ورزشگاه امام رضا(ع) را ترک کنند.

تا قبل از اعلام پنالتی بحث‌برانگیز، شهرخودرویی‌ها آماده جشن و پایکوبی در ورزشگاه بدون تماشاگر بودند تا با روحیه‌ای شاد به استقبال بازی مقابل پرسپولیس بروند. اما فقط یک سوت چالش‌برانگیز همه این رویاها را بر باد داد و رختکن نماینده فوتبال استان را مملو از غم کرد. دیگر کسی نای حرف زدن نداشت و حسرت یک پیروزی از دست‌رفته بر دل‌شان مانده بود. اما از همه مهمتر مهدی رحمتی شب تلخی را سپری کرد چراکه نه تنها بازی برده را با تساوی عوض کرد که اولین کارت قرمز مربیگری‌اش را هم مقابل خود دید. او حالا برای بازی مقابل سرخ‌پوشان پایتخت محروم است و تجربه این بازی تلخ همچنان تا پایان رقابت‌های لیگ برتر برای این مربی جوان و با انگیزه باقی خواهد ماند.

پنالتی نامیمون

دیدار خانگی روز پنج‌شنبه گذشته شهرخودرو با صنعت‌نفت در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر از همان ابتدا با حاشیه شروع شد؛ جایی که قرار بود این دیدار از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه امام رضا(ع) شروع شود اما به دلیل غیبت نیروی انتظامی، این بازی با تاخیر ۱۵ دقیقه‌ای آغاز شد که با انتقادهایی هم روبه‌رو بود. ماموران امنیتی بعد از ورود به ورزشگاه، طبق پروتکل برگزاری لیگ برتر تمام هواداران و حاضران روی سکوها را خارج کردند؛ به طوری که مالک شهرخودرو هم مجبور شد این دیدار را از رختکن تیمش و از طریق تلویزیون تماشا کند. اما شاگردان مهدی رحمتی در این بازی همدل و متحد شده بودند تا با پیروزی برابر آبادانی‌ها، شکست بازی مقابل پیکان را جبران کنند. از طرفی شاگردان پورموسوی هم با توجه به شکست قبلی خود به دنبال کسب حداقل امتیاز بودند. برای همین ۲ تیم در نیمه اول بازی را محتاطانه آغاز کردند.

با وجود این‌که بازیکنان به سوت قاضی این دیدار خیلی معترض بودند، نیمه اول را بدون گل به رختکن رفتند. اما در نیمه دوم عطش گلزنی بازیکنان ۲ تیم شدت بیشتری گرفت و در حملات متعدد به دنبال ایجاد موقعیت بودند که درنهایت این شهرخودرویی‌ها بودند که دقیقه ۸۲ بازی با ضربه سر زیبای معراج تقی‌پور به گل رسیدند و شادمانی در اردوگاه عنابی‌پوشان شکل گرفت و منتظر سوت پایان بازی بودند تا با خوشحالی ورزشگاه را ترک کنند. اما اعلام پنالتی بدموقع دقیقه ۹۳ مومنی، داور این بازی، همه رویاهای شهرخودرویی‌ها را خراب کرد و درنهایت تابلو ورزشگاه نتیجه نهایی مسابقه را یک-یک نشان داد. البته نقد‌هایی هم به انتخاب داور این مسابقه وارد است و شائبه‌هایی را به وجود آورده چراکه این داور سال گذشته هم قضاوت بازی این ۲ تیم را بر عهده داشت و امسال هم قاضی میدان شد.

فیتیله‌پیچ رحمتی

اما نکته مهم و قابل تامل رفتار و اعتراضات سرمربی جوان شهرخودروست که باعث شد اولین کارت قرمز خود را در ۳ هفته مربیگری دریافت کند. اعتراض‌هایی که اگرچه درست و بجا بود اما ضربه سنگینی به تیم شهرخودرو وارد کرد. او حالا در آستانه بازی حساس و مهم مقابل پرسپولیس نمی‌تواند، تیمش را هدایت کند. همچنین رحمتی در بازی مقابل پیکان هم با فشارهایی روبه‌رو بود که منجر به اعتراض‌های زیادی شد و حاشیه‌هایی هم به همراه داشت. این در حالی است که رحمتی در بازی اول مقابل ماشین‌سازی که با پیروزی همراه بود در نشست خبری عنوان کرده بود تا آخرین روز عمر مربیگری‌اش درباره داوری حرفی نمی‌زند و حتی تاکید کرده بود که داوران هم بخشی از فوتبال هستند و حق اشتباه دارند اما این سخنان در روزی که بابت پیروزی تیمش خوشحال بود با اظهاراتی که در ۲ بازی اخیر داشت، تناقض دارد.

رحمتی باید بداند که این مسائل حاشیه‌ای پیرامون داوری همچنان ادامه دارد و تمام‌شدنی نیست. او اگر بخواهد وارد جنگ با حاشیه‌ها شود، قطعا در درجه اول تیمش متضرر خواهد شد و بازیکنان هم نمی‌توانند در مستطیل سبز تمرکز لازم برای ارائه بازی دوست‌داشتنی را داشته باشند. هرچند او نیاز به زمان دارد تا در مربیگری به حدی از تجربه برسد که بتواند این موارد را مدیریت کند وگرنه چالشی بزرگ پیش رویش خواهد بود. شهرخودرو بازی به بازی دیدارهای حساسی دارد و باید تمرکز لازم برای تقابل‌ها را داشته باشد. این هفته باید مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کند و در ادامه ۲ بازی سخت دیگر هم مقابل ذوب‌آهن و استقلال خواهد داشت که اگر تیم در همین ابتدای رقابت‌ها درست و صحیح ریکاوری نشود، خود را باید در قعر جدول ببیند.

ناهماهنگی بازی

مربی تیم فوتبال شهرخودرو هم نسبت به برگزاری مسابقه و به خصوص قضاوت داور مسابقه انتقادهای زیادی دارد و معتقد است اشتباه داور مانع پیروزی آنها مقابل صنعت‌نفت شد. محمد نوازی همچنین به ناهماهنگی‌هایی که در ابتدای مسابقه پیش آمد اشاره کرد و گفت: «برای این بازی در شهر مشهد ناهماهنگی‌هایی به وجود آمد. در همان شروع بازی عوامل یگان ویژه نیروی انتظامی با تاخیر به ورزشگاه رسیدند.» وی همچنین درباره پنالتی بحث‌برانگیز که سرنوشت بازی را عوض کرد، افزود: «امیدوارم کارشناسان داوری حرف حقیقت را بزنند، نه این‌که ۲ نفر بگویند پنالتی بود و ۲ نفر هم بگویند پنالتی نبود.

این مسئله هیچ دردی را دوا نمی‌کند. این برنامه‌هایی که پخش می‌شود فقط برای استقلال و پرسپولیس است و فقط یک صحنه و ۲ صحنه از دیگر تیم‌ها پخش می‌کنند.» وی خاطرنشان کرد: «می‌توانستیم برنده بازی باشیم ولی اشتباه داور باعث تساوی‌‌مان شد. چند روز دیگر بازی سختی در تهران مقابل پرسپولیس داریم و باید بچه‌هایمان را به حال اولیه برگردانیم و ریکاوری خوبی انجام دهیم. امیدوارم مقابل پرسپولیس بازی خوبی داشته باشیم.» او همچنین درباره راه ندادن خداداد عزیزی به ورزشگاه هم افزود: «ما یک خداداد عزیزی در فوتبال بیشتر نداریم و این‌که او بیاید پشت در استادیوم و راهش ندهند، اصلا درست نیست. او از اسطوره‌های فوتبال ایران است و امیدوارم دیگر چنین مشکلاتی به وجود نیاید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج