جاباما
۱۰۶۳۴۳۸
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

قتل جوان ایرانی ساکن گرجستان در هاله‌ای از ابهام

پرونده قتل فجیع جوان ایرانی در گرجستان دچار چنان گرهی شده است که پلیس بعد از سه سال همچنان نتوانسته راز آن را برملا کند.

شرق: پرونده قتل فجیع جوان ایرانی در گرجستان دچار چنان گرهی شده است که پلیس بعد از سه سال همچنان نتوانسته راز آن را برملا کند.

به گزارش خبرنگار ما، سه سال قبل خانواده جوانی به نام میثم، شکایتی را مطرح کردند و گفتند فرزند جوانشان در گرجستان کشته شده است. پدر و مادر میثم به مأموران گفتند: پسر ما در گرجستان زندگی می‌کرد. او برای اشتغال رفته بود و شغل خوبی هم داشت و کار می‌کرد و پول درمی‌آورد.

ما تقریبا هر‌روز با‌هم در تماس بودیم. تا اینکه یک روز وقتی زنگ زدیم، جواب تلفن را نداد. او خودش هر‌روز تماس می‌گرفت. چند‌ روز گذشت و تماسی نگرفت. با کسانی که می‌دانستیم در گرجستان با پسرم در ارتباط هستند و او را می‌بینند هم تماس گرفتیم اما جوابی به ما ندادند تا اینکه تصمیم گرفتیم خودمان به آن کشور برویم.

پدر این جوان گفت: من به گرجستان رفتم تا ردی از پسرم پیدا کنم. وقتی به خانه‌اش رفتم، متوجه شدم پسرم چند روز قبل در منزلش به قتل رسیده است. من وقتی وارد خانه پسرم شدم با صحنه فجیعی روبه‌رو شدم. با کمک دوستان پسرم سراغ پلیس گرجستان رفتم و آنها گفتند در جریان قتل هستند و پرونده نیز تشکیل داده‌ اما هنوز ردی از عامل یا عاملان جنایت پیدا نکرده‌اند.

این مرد گفت: خون همه‌جا را گرفته بود. خانه پسرم به هم ریخته بود و معلوم بود به‌طرز فجیعی کشته شده است. در‌این‌باره با پلیس گرجستان صحبت کردم و آنها تأیید کردند پسرم را به‌طرز فجیعی کشته‌اند و پلیس هم به‌دنبال عامل قتل است. پلیس به من گفت پسرم را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و سرش را بریده‌اند.

پدر میثم درباره اینکه آیا پسرش با کسی دشمنی داشت، گفت: او پسر بسیار کاری و آرامی بود، در ایران حتی دعوا هم نمی‌کرد، چه برسد به اینکه با کسی دشمنی داشته باشد. من از زندگی‌اش در گرجستان خبر زیادی ندارم؛ البته ما به خانه او رفت‌و‌آمد می‌کردیم و پسرم را می‌دیدیم اما از اینکه با چه کسانی رفت‌وآمد داشت، اطلاعی ندارم. پسرم جوان بی‌آزاری بود او می‌خواست چند سالی در گرجستان کار کند و بعد به ایران بیاید و با پس‌اندازش شغل شرافتمندانه‌ای راه بیندازد و زندگی سالم و آرامی داشته باشد. من از پلیس ایران درخواست دارم پرونده قتل پسرم را پیگیری کند.

با شکایت این مرد، پلیس ایران از اینترپل خواست پرونده قتل میثم مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین هماهنگی‌هایی با پلیس گرجستان نیز انجام شد. فرضیه‌های مختلف از انتقام‌گیری شخصی تا سرقت در این پرونده مورد بررسی قرار گرفت، اما ردی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیامد تا اینکه پدر و مادر مقتول از دادگاه ایران درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال کردند.

جلسه بررسی این درخواست در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در جلسه رسیدگی برادر میثم در دادگاه حاضر شد. او گفت: از وقتی پدر و مادرم داغدار مرگ برادرم شده‌اند، وضعیت روحی بسیار بدی دارند. مخصوصا اینکه عاملان جنایت هم شناسایی نشده‌اند. این موضوع فشار بسیار شدیدی روی خانواده من ایجاد کرده است.
این جوان گفت: برادرم جوان بسیار آرامی بود. هیچ‌وقت کار خلافی نمی‌کرد و اصلا اهل دعوا نبود. نمی‌دانیم این اتفاق چطور افتاده است.

او گفت: به‌طور‌کلی پلیس گرجستان همکاری خوبی با ما نداشت، حتی برای اینکه جسد برادرم را تحول بدهد تا در ایران دفنش کنیم، تلاش بسیار زیادی کردیم و مدت‌ها پیگیری کردیم تا جسد برادرم را تحول ما دادند. سه سال از ماجرا گذشته و هیچ سرنخی از سوی پلیس اینترپل به دست نیامده است. هرچند ما همچنان تلاش می‌کنیم، اما خیلی ناامید هستیم. به همین دلیل هم پدر و مادرم درخواست دیه از بیت‌المال را دارند.

این مرد در ادامه گفت: برادرم کار می‌کرد و پول‌هایش را برای ما می‌فرستاد تا برایش نگه داریم و او بتواند در ایران کاری راه بیندازد و بتواند زندگی‌اش را تأمین کند، اما جانش را از دست داد. از طرفی پدر و مادرم آن‌قدر عذاب کشیده‌اند که دچار بیماری شده‌اند. ما روزهای سختی را پشت‌سر گذاشتیم و همچنان تا پیدا‌نشدن قاتل برادرم این وضعیت ادامه دارد.

بعد از گفته‌های این مرد جوان، با توجه به مدارکی که در پرونده موجود بود قضات شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران برای تصمیم‌گیری دراین‌باره وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرابچه هایتان رابه خارج میفرستین وقتیکه میگیدپسرخوب وکاری بوده ولی ازایران تقاضای دیه دارید

      پاسخ ها

      • ■●■●

        چون تو فوضولی

      • بدون نام

        راست میگه چراپسرت رابه خارج میفرستی وقتی که پسرکاری بوده.اره این همه کار درایران ماست میبینی مایه جوان بیکار نداریم.همه سرکارند.اره جونه عمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج