۱۰۶۳۴۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یحیی در آزمون مشابه کی‌روش و بیک‌زاده!

کاروان پرسپولیس چند روز دیگر برای برپایی اردو و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به قطر، میزبان این بازی می‌رود. پرسپولیس در چارچوب فینال لیگ قهرمانان آسیا روز ۲۹ آذر در قطر به مصاف نماینده شرق آسیا خواهد رفت.

روزنامه خراسان: کاروان پرسپولیس چند روز دیگر برای برپایی اردو و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به قطر، میزبان این بازی می‌رود. پرسپولیس در چارچوب فینال لیگ قهرمانان آسیا روز ۲۹ آذر در قطر به مصاف نماینده شرق آسیا خواهد رفت. پرسپولیسی‌ها در این بازی وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر را به علت محرومیت در اختیار ندارند. امیری و پهلوان به ترتیب به علت ۲ کارته بودن و اخراج محروم هستند و آل‌کثیر هم از طرف ای‌اف‌سی ۶ ماه محروم شده است.

با این حال قرار شده امیری و پهلوان با وجود محرومیت همراه پرسپولیس به قطر بروند تا در تمرینات تاکتیکی و آماده‌سازی یحیی گل‌محمدی حضور فعال داشته باشند و در تمرینات تاکتیکی برای بعد از فینال حاضر و با بقیه بازیکنان هماهنگ باشند. البته با توجه به این‌که محرومیت آل‌کثیر انضباطی است و تا پایان محرومیتش حق ندارد در تمرینات گروهی پرسپولیس حضور داشته باشد، این بازیکن همراه با پرسپولیس به قطر نمی‌رود و در ایران تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کند. این در حالی است که شنیده می‌شود آل‌کثیر تمایل زیادی به همراهی سرخ‌ها در قطر دارد تا اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شد در جشن قهرمانی شرکت کند و این افتخار تاریخی را از دست ندهد. با توجه به تاثیرگذاری بالای آل‌کثیر در رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا شاید به دور از جوانمردی باشد که این بازیکن در قاب احتمالی قهرمانی غایب باشد. در زمان مربیگری کی‌روش در تیم ملی ایران، هاشم بیک‌زاده، بازیکن سابق استقلال در جریان تمرین تیم ملی در اردوی اتریش دچار مصدومیت شدید شد و به خاطر پارگی رباط صلیبی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل را از دست داد.

همه منتظر خروج او از لیست مسافران برزیل بودند و زودتر از کی‌روش فدراسیون فوتبال دست به کار شد و بیک‌زاده را از لیست خارج کرد؛ اتفاقی که باعث عصبانیت مرد پرتغالی شد و ظاهرا همان موقع با علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال تماس گرفته و با داد و بیداد خواستار بازگشت هاشم به لیست مسافران برزیل شده و تهدید کرده اگر چنین نشود او هم تصمیم قهری خواهد گرفت و تیم ملی را ترک خواهد کرد! با پافشاری کی‌روش؛ هاشم بیک‌زاده هم همراه سایر اعضای تیم ملی راهی برزیل شد تا اگر به خاطر مصدومیت بزرگترین رویداد زندگی ورزشی را از دست داده حداقل از تماشای جام‌جهانی و بازی‌های تیم ملی ایران و البته پاداش‌های حضور ایران در جام‌جهانی بی‌نصیب نماند. اقدام جوانمردانه و پهلوانانه کی‌روش بعدها توسط بیک‌زاده فاش شد و خیلی‌ها حتی منتقدان مرد پرتغالی، زبان به تحسین او گشودند.

کی‌روش از آن دسته مربیانی بود که پای منافع تیم و بازیکنانش می‌ایستاد و حرفش را به کرسی می‌نشاند. او بارها و بارها برای گرفتن حق و حقوق بازیکنانش اعم از دستمزد و پاداش با مسئولان فدراسیون فوتبال درگیر شد و حتی کار به قهر و مصاحبه‌های تند و انتقادی کشید. او آنقدر که برای حق و حقوق شاگردانش با مسئولان فدراسیون جنگید برای طلب خودش انرژی صرف نکرد برای همین همه شاگردان او در ۸ سالی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت همواره از او به نیکی یاد می‌کنند و یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کی‌روش را دفاع از حق و حقوق بازیکن و تیم ملی عنوان می‌کنند.

حالا یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس درست در شرایطی مشابه قرار گرفته‌اند و در آزمونی سخت قرار دارند. شاید باشگاه برای کم کردن هزینه یا محدودیت‌هایی که کشور میزبان برای تعداد نفرات کاروان اعزامی ۲ تیم فینالیست اعمال کرده قید عیسی آل‌کثیر را زده باشد اما این وظیفه یحیی است که از حق و حقوق شاگردش که سهم بسزایی در رسیدن پرسپولیس به فینال داشته و با توجه به محرومیت چند ماهه‌اش شرایط روحی خوبی هم ندارد، دفاع کند و با اصرار و پافشاری از باشگاه بخواهد که نام آل‌کثیر را در لیست مسافران اعزامی به قطر بگنجاند. حضور و همراهی آل‌کثیر به لحاظ روحی-روانی برای او و تیم حائز اهمیت است حتی اگر پرسپولیس قهرمان نشود و قاب عکسی برای قهرمانی تاریخی در کار نباشد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج