۱۰۶۳۹۰۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دوئل شاگرد و استاد در مستطیل سبز

یکی از بازی‌های حساس و البته جذاب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به بازی امروز پرسپولیس-شهرخودرو برمی‌گردد؛ دیداری که هم برای شهرخودرو و هم برای سکاندار سرخ‌پوشان یعنی یحیی گل‌محمدی از جهات مختلف خیلی مهم است.

روزنامه خراسان: یکی از بازی‌های حساس و البته جذاب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به بازی امروز پرسپولیس-شهرخودرو برمی‌گردد؛ دیداری که هم برای شهرخودرو و هم برای سکاندار سرخ‌پوشان یعنی یحیی گل‌محمدی از جهات مختلف خیلی مهم است. شهرخودرویی‌ها ۲ فصل متفاوت را در لیگ برتر با یحیی گل‌محمدی پشت سر گذاشتند؛ فصلی که مدعی لیگ برتر لقب گرفتند و جواز بام آسیا را کسب کردند و فصلی که نیمه‌کاره تمام شد و عنابی‌پوشان مشهدی با جدایی گل‌محمدی به حاشیه رفتند.

حالا این دیدار که از ساعت ۱۶:۱۵ امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، از جهات مختلف برای هر ۲ تیم حائز اهمیت است و پیروزی در این دیدار که حکم مرگ و زندگی را برای مهدی رحمتی و یحیی گل‌محمدی دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم فوتبال شهرخودرو شروع طوفانی در لیگ برتر داشت و در اولین بازی با ۳ گل مقابل ماشین‌سازی نشان داد که می‌تواند در لیگ بیستم تیم زهرداری باشد. هرچند در ادامه ۲ دیدار سختی داشت و تا حدودی انرژی بازیکنان را هم گرفت؛ دیدار‌هایی که مقابل پیکان تن به شکست داد و برابر صنعت‌نفت که با حواشی داوری هم همراه بود، به تساوی دست یافت. البته این ابتدای کار شهرخودرو در مسابقات است و هنوز فرصت قدرتنمایی مقابل حریفان را دارد. اما جدای از این مسائل بازی یاران رحمتی مقابل شاگردان گل‌محمدی خودش یک مسابقه فینال‌گونه است که به دیگر بازی‌ها هیچ ربطی ندارد و هر کدام به دنبال ارائه یک نمایش بی‌نقص هستند. هر تیمی که در بازی تمرکز لازم را نداشته باشد، قطعا محکوم به شکست است و این به شرایط هر ۲ تیم بستگی دارد تا بتوانند آرامش را در اردوگاه خود حکمفرما کنند.

حساسیت رحمتی

این مسابقه از جنبه‌های مختلف برای هر ۲ تیم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. اول این‌که شهرخودرویی‌ها امروز مقابل سرمربی سابق خود قرار می‌گیرند که ۲ فصل در کنارش بازی کردند و ارائه بازی خوب و قشنگ جزو اولویت‌های بازیکنان است. اما مهمتر از آن این‌که مهدی رحمتی برای اولین بار در قامت سرمربی آن هم در یک بازی رسمی مقابل قرمز‌پوشان پایتخت قرار می‌گیرد. هرچند در بازی قبلی کارت قرمز گرفت و نمی‌تواند کنار زمین حضور داشته باشد و باید از روی سکوها تیمش را کوچ کند.

بر اساس آمار اعلام‌شده، مهدی رحمتی تاکنون ۳۳ بار در بازی‌های رسمی به عنوان دروازه‌بان مقابل پرسپولیس قرار گرفته که حاصل آن ۱۳ تساوی، ۱۱ باخت و ۹ برد بوده است. حالا رحمتی در این دیدار برای نخستین بار در یک بازی رسمی در قامت سرمربی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد؛ آن هم در شرایطی که فصل قبل در همین تیم شهرخودرو شاگرد یحیی گل‌محمدی بود. برای همین نتیجه این بازی خیلی برای رحمتی اهمیت دارد که بتواند توانمندی خودش را به عنوان سرمربی به فوتبالی‌ها نشان دهد. شهرخودرو در لیگ بیستم با بازیکنان جوان ظاهر شده و در ۳ بازی اخیر نشان داده که سختکوشی و دوندگی لازم را بازیکنان دارند و در صورت وجود هماهنگی بالا می‌توانند مقابل حریفان زهردار ظاهر شوند.

اما یکی از نگرانی‌های هواداران شهرخودرو، غیبت ۲ بازیکن کلیدی یعنی فرشاد فرجی و امین قاسمی‌نژاد است که در ۲ بازی اخیر غایب بودند و حضورشان در بازی امروز هم هنوز قطعی نشده و همین به نگرانی‌های رحمتی افزوده است. شهرخودرو در فصول مختلف چندین بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که فقط سال گذشته با هدایت گل‌محمدی توانست سرخ‌پوشان پایتخت را شکست دهد. البته شهریورماه امسال هم در دیداری تدارکاتی که رحمتی سرمربی تیم شهرخودرو بود به پیروزی یک-صفر مقابل پرسپولیس دست یافت. از طرفی این دیدار نبردی بین سرخابی محسوب می‌شود؛ کادر فنی شهرخودرو به همراه مالک باشگاه که از جنس استقلال هستند باید مقابل قرمز‌پوشان مبارزه کنند.

انگیزه‌های گل‌محمدی

از طرفی این بازی برای پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی هم خیلی مهم است که بتواند امتیاز کامل این بازی را تصاحب کند. قرمز‌پوشان که امسال هم به دنبال تکرار قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در آسیا هستند، تاکنون آنچنان که باید نتوانسته‌اند در ۳ بازی گذشته خود خوب ظاهر شوند و یحیی گل‌محمدی هم نسبت به این موضوع نگران است. آنها تاکنون فقط ۲ مساوی و یک برد داشتند که آمار قابل قبولی برای فینالیست آسیا در ابتدای مسابقات محسوب نمی‌شود.

البته پرسپولیسی‌ها در نوک حمله دچار مشکلات زیادی هستند. شاگردان گل‌محمدی ۲۰ روز دیگر باید خود را به دوحه برسانند و در فینال تماشایی لیگ آسیا به میدان بروند. برای همین این بازی خیلی برای گل‌محمدی اهمیت دارد تا انگیزه و روحیه بازیکنان خود را برای دیدار تاریخی بالا نگه دارد. از این جهت گل‌محمدی سعی می‌کند در بازی‌های لیگ برتر ترکیبی که قرار است در آسیا به میدان بروند را بچیند تا بیشتر به هماهنگی لازم برسند که این هم یک ریسک برای پرسپولیس محسوب می‌شود. حالا سرمربی پرسپولیس انگیزه ویژه‌ای برای پیروزی مقابل تیم سابق خود و البته شاگرد فصل گذشته‌‌اش دارد.

بازی مقابل فینالیست آسیا

مربی تیم فوتبال شهرخودرو در نشست خبری پیش از مسابقه مقابل پرسپولیس گفت: «همه بازی‌های لیگ برتر سخت و به طبع بازی کردن با فینالیست آسیا در تهران کار سختی است.» محمد نوازی با اشاره به شرایط شهرخودرو افزود: «تیم ما شرایط خیلی خوبی دارد. هرچند ما چند بازیکن تیم را در بازی‌های اخیر نداشتیم و مصدوم بودند. با تمام این مسائل ما به بچه‌هایمان اعتماد داریم و امیدواریم نمایش خوبی داشته باشند و با ۳ امتیاز به مشهد برگردیم.» وی در مورد محرومیت رحمتی و غیبت او در کنار زمین اظهار کرد: «رحمتی محروم است. اگر او دستور بدهد، من کنار زمین می‌ایستم و اگر نه هم که یکی دیگر از اعضای کادر فنی تیم کنار زمین قرار می‌گیرند.

به هر حال این جور اتفاقات پیش می‌آید. بگومگوی کوچکی بعد از پنالتی در بازی مقابل صنعت‌نفت ایجاد شد و داور تصمیم گرفت او را اخراج کند.» نوازی در مورد آخرین شرایط مصدومیت قاسمی‌نژاد توضیح داد: «قاسمی‌نژاد هنوز تا حدی مشکل دارد ولی شرایطش برای حضور در این بازی مشخص نیست. فرشاد فرجی دیگر مصدوم تیم ماست. ما برخی از بازیکنان‌مان را در اختیار نداریم و امیدوارم از این بازی شرایط بهتر شود.» نوازی درباره این‌که خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس به دلیل به ثمر رساندن یک گل در ۳ بازی اقتدار گذشته را ندارد، تصریح کرد: «فکر می‌کنم شانس در فوتبال همیشه دخیل است و برخی مواقع توپ‌هایی در فوتبال گل می‌شود که اصلا فکر آن را نمی‌کنید و برخی مواقع هم ساده‌ترین توپ‌ها از دست می‌رود. اتفاق‌ها و قشنگی فوتبال به همین مسائل است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج