جاباما
۱۰۶۴۳۳۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دیدار استقلال و پیکان؛ زندگی بدون شیخ!

چهارمین مسابقه فصل آبی‌ها در حالی برگزار می‌شود که شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت، دور از ترکیب این تیم خواهد بود.

روزنامه توسعه ایرانی: چهارمین مسابقه فصل آبی‌ها در حالی برگزار می‌شود که شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت، دور از ترکیب این تیم خواهد بود. استقلال پس از دو پیروزی و یک شکست، امروز در ورزشگاه شهرقدس روبه‌روی پیکان قرار می‌گیرد تا فرصت بالانشینی در جدول رده‌بندی لیگ برتر را از دست ندهد. تیم فکری در حالی روبه‌روی تیم مهدی تارتار قرار خواهد گرفت که سرمربی آبی‌ها به دلیل محرومیت، باید این دیدار را از روی سکوها دنبال کند. او پس از ماجراهای دیدار با فولاد، با یک جلسه محرومیت از حضور در کنار تیم روبه‌رو شده است.

تلخ‌ترین خبر برای استقلالی‌ها در آستانه مسابقه با پیکان، مصدومیت شیخ دیاباته بوده است. ببر محبوب آبی‌ها در جلسه‌های تمرینی این تیم آسیب دید و نتیجه آزمایش‌ها، دوری حداقل سه هفته‌ای او از میادین را مشخص کرد. برای استقلال، این یک تجربه تازه به شمار نمی‌رود. چراکه شیخ در فصل گذشته نیز بارها با مشکل آسیب‌دیدگی روبه‌رو شد. با این حال به نظر می‌رسد این بدترین زمان ممکن برای مصدومیت این مهاجم بوده است. او هنوز حتی اولین بازی‌ فیکس‌اش را در لیگ برتر بیستم تجربه نکرده و در سه هفته گذشته، فقط دقایق کوتاهی به میدان رفته است. محمود فکری ترجیح داده فصل را با زوج قایدی و ارسلان کلید بزند و این زوج در چند هفته آینده نیز به صورت ثابت برای این تیم به میدان خواهند رفت. از آخرین بازی درخشان شیخ برای استقلال زمان زیادی سپری شده است.

چراکه او در دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی، به شدت دور از فرم آرمانی بود و در لیگ قهرمانان آسیا هم تنها سایه‌ای از خودش را به نمایش گذاشت. اگرچه فکری فعلا تیمش را بر محور دو مهاجم دیگر به زمین می‌فرستد اما از دست دادن شیخ، می‌تواند یک ضربه بزرگ برای او و تیمش تلقی شود. بدون هیچ تردیدی دیاباته بهترین مهاجم فعلی فوتبال ایران به شمار می‌رود و سطحی فراتر از استانداردهای همیشگی این فوتبال دارد اما با این روند به نظر می‌رسد آبی‌ها همچنان به بازگشت این مهاجم به فرم ایده‌آل فصل گذشته امیدوار نیستند. حالا مسئولیت دو مهاجم فعلی تیم، به مراتب سنگین‌تر خواهد شد. ارسلان در این فصل یک گل به ثمر رسانده و قایدی هم یک پاس گل به هم‌تیمی‌ها داده اما در مجموع سه مسابقه عملکرد هجومی استقلال چندان درخشان نبوده است. پس از سپری شدن هفته اول، استقلال در دو دیدار بعدی فقط از روی ضربات شروع مجدد به گل رسیده و حالا آنها باید روبه‌روی پیکان، به مسیر گل‌زنی در جریان بازی برگردند.

تلخ‌ترین خبر برای استقلالی‌ها در آستانه مسابقه با پیکان، مصدومیت شیخ دیاباته بوده است. ببر محبوب آبی‌ها در جلسه‌های تمرینی این تیم آسیب دید و نتیجه آزمایش‌ها، دوری حداقل سه هفته‌ای او از میادین را مشخص کرد. برای استقلال، این یک تجربه تازه به شمار نمی‌رود، چراکه شیخ در فصل گذشته نیز بارها با مشکل آسیب‌دیدگی روبه‌رو شد.

تیم محمود فکری تا این هفته از لیگ بیستم، چند ویژگی مشخص داشته است. یکی از این ویژگی‌ها به این نکته مربوط می‌شود که آنها هنوز در نیمه‌های اول گل نزده‌اند. در حقیقت همه چهار گل این فصل استقلال در ۴۵ دقیقه دوم بازی‌ها به ثمر رسیده‌اند. موضوع مهم بعدی هم این است که آنها هنوز در هیچ مسابقه‌ای گل اول بازی را دریافت نکرده‌اند. در حقیقت همه گل‌های اولی که در دیدارهای این تیم به ثمر رسیده‌اند، به وسیله ستاره‌های استقلال و در نیمه‌های دوم وارد دروازه شده‌اند. نگرانی بزرگ دیگری که این روزها در حوالی استقلال به چشم می‌خورد، مشکلات به وجود آمده بین رشید مظاهری و سیدحسین حسینی است.

اتفاقی که کاملا هم قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. این موضوع ممکن است روی تمرکز آبی‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد. به نظر می‌رسد با وجود همه این حواشی، رشید انتخاب اول فکری برای خط دروازه خواهد بود. گلری که اولین بازی‌اش برای این باشگاه را با کلین‌شیت پشت سر گذاشته است. فکری احتمالا در این نبرد هم از چند مهره تازه‌وارد دیگر مثل احمد موسوی، مهدی‌پور، مرادمند و محمد نادری استفاده خواهد کرد. حریف امروز آبی‌ها، تیم دست و پا بسته‌ای به نظر نمی‌رسد.

تیم مهدی تارتار در هر سه دیدار گذشته‌اش در لیگ برتر، موفق به باز کردن دروازه رقبا شده است. آنها با وجود به ثمر رساندن گل اول روبه‌روی صنعت نفت، در دقایق پایانی آن مسابقه شکست خوردند، سپس در یک مسابقه جنجالی شهرخودرو را شکست دادند و در سومین بازی به تساوی یک بر یک روبه‌روی ذوب‌آهن رسیدند. این تیم نشان داده که به راحتی نمی‌بازد و کاملا فیزیکی و جنگجویانه فوتبال بازی می‌کند. قرار گرفتن در رده دوم جدول در پایان هفته سوم لیگ برتر، یک اتفاق مثبت برای استقلال به شمار می‌رود اما این رده، نباید آنها را فریب بدهد.

استقلال هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و هنوز هم باید برخی از نقاط ضعفش را پوشش بدهد. تیم فکری با کسب سومین برد فصل، می‌تواند به نفطه اوج آرامش برگردد و برای دیدارهای نسبتا دشوار بعدی آماده باشد. کیفیت چمن شهرقدس، امروز به یک نگرانی بزرگ برای این تیم تبدیل شده و غیبت فکری در کنار زمین هم می‌تواند کمی دردسرساز باشد اما به نظر می‌رسد آنها انگیزه‌های زیادی دارند تا رکورد صددرصدی کسب امتیاز در پایتخت را در لیگ بیستم برای خودشان حفظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوبت استقلال که میرسه سرمربی محروم میشه، بین اعضا اختلاف میندازن، زمین تمرین ندارن، مسئول ندارن و...!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج