جاباما
۱۰۶۴۴۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی صبح روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان کشور، مدیران و کارکنان بنیاد و خانواده آن مرحوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی صبح روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان کشور، مدیران و کارکنان بنیاد و خانواده آن مرحوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد.

در این مراسم، مهندس سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی، گفت: بنده هم درگذشت این عالم بزرگوار را خدمت مقام معظم رهبری و مردم خوب کشورمان، به‌ویژه جامعه ایثارگری تسلیت عرض می‌کنم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی دوره‌ طولانی را در عرصه‌های مختلف توفیق خدمت داشت ولی اوج شکوه دوران خدمتی ایشان و یکی از توفیقات بسیار بزرگ ایشان، هفت سال خدمت صادقانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و توفیق خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بود.

وی افزود: همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید فرمودند، خدمت به خانواده معظم شهدا، خدمت به پیامبر گرامی اسلام (ص) است و چه توفیقی بالاتر از اینکه انسان بتواند در خدمت خانواده‌های عزیز ایثارگر باشد.

معاون رییس جمهور اخلاق‌مداری، تواضع، ولایت‌مداری، حس نوع‌دوستی و دلسوزی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی را از ویژگی‌های برجسته و خصوصیات اخلاقی بارز وی خواند و اضافه کرد: خارج از مسائل کاری، بنده یک ارتباط نزدیک عاطفی با ایشان داشتم. شاید حدود ۲۷ سال، چه دورانی که در حج و زیارت توفیق خدمت داشتم و چه قبل و بعد از آن در دوره‌های مختلف، نسبت به ایشان ارادت داشتم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: دوره کوتاهی که توفیق داشتیم در خدمت مرحوم شهیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران بودیم، شهادت می‌دهم که ایشان با همه وجود نگاهشان خدمت به جامعه ایثارگری بود.

وی تأکید کرد: اوج کارنامه خدمت حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی در عمر بابرکت ایشان در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، از قبل انقلاب اسلامی تا به امروز که با ایشان وداع کردیم، خدمت به جامعه ایثارگری بود که ان‌شاءالله هم ذخیره آخرت ایشان است و هم درسی برای عزیزانی باشد که در خدمت جامعه ایثارگری هستند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در حاشیه این مراسم گفت: ارادت ما به مرحوم شهیدی به بیش از سی سال پیش برمی‌گردد. چون ایشان چندین سال نماینده مقام معظم رهبری در نیروی هوایی ارتش بود و همکاری نزدیکی با شهید ستاری داشت و پدر همیشه حضور حاج آقای شهیدی را در نیروی هوایی یک موهبت می‌دید و قدردان ایشان بود.

وی افزود: خداوند توفیق داد که در این دولت تقریباً هفت سال با آن مرحوم در حال همکاری بودیم و جز خوبی هیچ وقت چیز دیگری از ایشان ندیدم. بارها و بارها پشت سر ایشان نماز خواندم. خاطرات بسیار شیرینی از ایشان دارم و تأسف می‌خورم امروز شاهد فقدان وجود ایشان هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدسعید مهدوی کنی، عضو هیئت امنای جامعة ‌الامام الصادق و داماد حجت الاسلام و المسلمین شهیدی هم ضمن بیان اینکه مرحوم شهیدی محلاتی سرباز امام و ولایت بود؛ گفت: ایشان با عشق و علاقه به حضرت امام (ره) جذب طلبگی و تحصیل و ورود در لباس روحانیت شد. در مسیر انقلاب اسلامی و در حوزه‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی، نیروی هوایی، دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات ارزنده‌ای انجام داد.

وی افزود: خود او خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را افتخار بزرگی می‌دانست و همیشه اذعان داشت افتخار است که آخر عمری من در خدمت خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستم. ایشان سرباز مقام معظم رهبری بود و بر این سربازی هم مفتخر بود. مقام معظم رهبری هم در پیامی که در پی رحلت ایشان دادند، این امر را تأیید و بر ثبات قدم و تلاشی که وی در مسیر انقلاب داشت تأکید کردند.

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران به شهر ری منتقل شد و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج