۱۰۶۵۶۵۸
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کاندیدای زن در انتخابات ۱۴۰۰؟

آذر منصوری گفت: چه در جمع احزاب زنان اصلاح طلب و چه در حزب اتحاد و چه در جمع های اصلاح طلبان موضوع کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری هم مطرح است.

خبرآنلاین: آذر منصوری قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ۱۴۰۰ و اظهارات کدخدایی گفت: آقای کدخدایی در هر انتخاباتی این اظهارات را دارد. اما آنچه در عمل اتفاق افتاده، این است که هنوز در هیچیک از انتخابات ریاست جمهوری یک زن کاندیدای رقابتها نبوده است.

یعنی فقهای شورای نگهبان اتفاقا به دلیل زن بودن زنان را رجل سیاسی نمی دانند. در حالیکه در تعریف رجل در متن قانون اساسی هیچ اشاره ای به جنسیت افراد نشده است.

متن مذاکرات اولیه قانون اساسی هم به نظرم استناد خوبی است. بنابراین «شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها کاندیداهای زن را بخاطر زن بودنشان رد صلاحیت می کند نه بخاطر اینکه رجل سیاسی نیستند. مگر همه کسانی که به عنوان کاندیدا به رقابتها راه پیدا کردند و در صف مناظره های تلویزیونی نشستند وجهی متمایز مثلا از اعظم طالقانی داشتند که هم در مبارزات پیش از انقلاب نقشش مشخص است، هم نماینده مجلس بود، هم دبیر کل یک حزب بود و هم مدیر مسئول یک نشریه؟»

او ادامه داد: اظهارات آقای کدخدایی را فقط باید در حد یک تعارف برای خالی نبودن عریضه جدی گرفت. اصلاح طلبان هنوز وارد مصداق نشده اند.

منصوری درباره معرفی کاندیدای زن از سوی اصلاح طلبان و همچنین احزاب زنان اصلاح‌طلب نیز گفت: چه در جمع احزاب زنان اصلاح طلب و چه در حزب اتحاد و چه در جمع های اصلاح طلبان موضوع کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری هم مطرح است. اینکه به چه سرانجامی برسد موضوعی است که بستگی به شرایط و اقتضائات کشور و واقع بینی اصلاح طلبان دارد. به رحال حداقل بحران کرونا ثابت کرد که آیا زنان می توانند رهبران و مدیران برای اداره کشورهای خود باشند یا نه؟ به نظرم مصداقی عینی تر از تجربه مدیریت بحران کرونا در جوامع وجود ندارد که ثابت کرد زنان اتفاقا می توانند رجل سیاسی قدرتمندتری برای کنترل و مهار بحران های پیش روی جامعه بشری باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونوقت کدام زن کاندید شد و رجل سیاسی حساب میشد
      کمتر دروغ بگید

    • بدون نام

      بهتر هست که زنان هم وارد عمل شونند قاطعانه و شجاع برای کاندید شدن چندین ساله که محرومند حقوق زنان درعمل باید رعایت شود

    • بدون نام

      برو به فکر شوهرت وبچه هات باش نیاز نیست بفکر مملکت باشی

    • انسانم آرزوست

      حتی اگه بذارن جامعه به اون بالندگی نرسیده که زنی در حد کاندیدای ریاست جمهوری پرورش یابد
      برای ریاست جمهوری ابتدا میبایست شخص سالها در سیاست حرفی برای گفتن داشته باشند تنها زنی که به عنوان نماینده مجلس در حد نماینده بروز و ظهور پیدا کرد خانم سلحشوری بود که براحتی کنار گذاشته شد خانمی چون ابتکار تاکنون به درد محیط زیست هم نخورده تا چه رسد به ریاست جمهوری متاسفانه چنین صحبتهایی در جامعه کنونی ما تنها جنبه تبلیغاتی دارد وبس

    • سروش

      سخنان خانم منصوری خیلیم عالیه ، مگه احمدی نشاد رجل سیاسی بود مگه سابقه دولتمداری داشت؟.؟؟؟

    • مرادی

      زن یا مرد مهم نیس فقط بابد حضور با شکوه در انتخابات داشته باشیم و از دولت حمایت کنیم تا اقای روحانی به مانند چند وقت اخیر که مشکلات اقتصادی کشور را حل کردند کماکان به این روند ادامه دهند.

    • یاور

      کدخدایی اگرراست میگوید صلاحیت زنان راتایید کند واگر مردم رای به خانم ریاست جمهور بارای بالا دادند حاضراست قبول کند امتحانش مجانی شما صلاحیت یک زن راتایبد کند انوقت واکنش مردم درانتخابات راببینید کاری به اصلاح طلب اصول را نداریم کدخدایی شهامتش داری بفرما ایران اینقدرخانم دانشمند استاد پزک ووو درهرقسمتی بنری کم نمیاریم شماوورالنگهبان تاییدکنیید پشتیبان ملت ایران

    • وحید

      چه مرد باشه چه زن، نه به انتخابات

    • بدون نام

      جمع کنید این فیلم هارا!

    • جواد

      همه به اون‌خانومه رای میدیم شک نکنید

    • بدون نام

      مرد هم نمی تواتد در مقابل آمریکا و اسرائیل بایستد
      چه خاصه زن

    • M

      اینم خودش یک عقب افتادگی هست....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج