۱۰۷۰۶۰۴
۵۵ نظر
۵۱۹۸
۵۵ نظر
۵۱۹۸
پ

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

چند روزی‌ست ویدئویی بسیار تاسف‌برانگیز از لایو یک نوجوان ۱۴ ساله با یک به اصلاح شاخ مجازی، درحال دست‌به دست شدن است که سروصدای زیادی هم به‌پا کرده است.

برترین‌ها: چند روزی‌ست ویدئویی بسیار تاسف‌برانگیز از لایو یک نوجوان ۱۴ ساله با یک به اصلاح شاخ مجازی، درحال دست‌به دست شدن است که سروصدای زیادی هم به‌پا کرده است. حرف‌های بی‌پرده‌ی این نوجوان درباره‌ی مسائل جنسی، با یک خانم بلاگر معروف که تبلیغ سایت‌های شرط بندی می‌کند و لایو‌های نیمه برهنه از خودش می‌گذارد و سال‌ها از او بزرگ‌تر است، بسیار جای بحث دارد.

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

بعد از منتشر شدن ویدئو، تحلیل‌های متفاوتی درباره‌ی این موضوع صورت گرفت. حتی وزیر ارتباطات هم درباره آن واکنش نشان داد و گفت: «فیلم منتشر شده، تلخ و آزاردهنده بود و به نظر می‌رسد نهاد‌هایی که وظیفه امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را دارند باید وارد عمل شوند. اگر یکی از نوجوانان ما این چنین وضعیتی دارد باید به مشکل رسیدگی کرد، این رفتار نتیجه مشکلات دیگر در جامعه است.»

مسئله‌ی بلوغ زودرس، تربیت جنسی ناصحیح، تفاوت فاحش نسل‌ جدید با قدیم و غفلت و ناآگاهی خانواده‌ها عواملی هستند که اگر به آن‌ها پرداخته نشود، ممکن است اتفاقات فاجعه‌آمیزتری را رقم بزنند.

این روزها ویروس کرونا هم قوز بالای‌قوز شده و به‌یکباره بیشتر فعالیت‌های روزمره و حیاتی را مجازی کرده است. از کودکان و نوجوانان گرفته تا پیر و جوان، همه در این روزها به‌نوعی با فضای مجازی سروکار دارند. اما استفاده از فضای مجازی، نیاز به آموزش و کنترل دارد که متاسفانه در این موضوع غفلت زیادی از سمت خانواده‌ها صورت می‌گیرد. استفاده از فضای مجازی برای نوجوانان اصلا موضوع بدی نیست حتی در خیلی از موارد، مفید هم هست اما به‌شرطی که در چارچوب و زیر نظر خانواده‌ها صورت بگیرد. البته موضوع استفاده از موبایل و فضای مجازی تنها دلیل این اتفاق تلخ و اتفاقات مشابه آن نیست. ما صرفا قصد داریم دلایل رقم زدن این اتفاق را بررسی کنیم.

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

عده‌ای فیلترینگ را هم بی‌تقصیر نمی‌دانند. آن‌ها اعتقاد دارند وقتی بسیاری از شبکه‌های ارتباط جمعی فیلتر شد، استفاده از فیلترشکن هم باب شد. تا جایی که شاید تا قبل فیلترینگ، فیلترشکن‌ها در دسترس همه‌ی افراد نبود، اما حالا استفاده از آن امری عادی شده است و دسترسی به آن‌ها هم آسان.

مسئله مهم دیگر تفاوت نسل‌هاست. هرسال که می‌گذرد تغییرات زیادی در نگرش و خلقیات کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد که اگر با درایت والدین کنترل نشود، شاید کشیدن ترمز فرزندان سخت و در جایی حتی غیرممکن شود. اگر پدر و مادر اطلاعات خود را بالا ببرند، با مشاور درباره‌ی نحوه‌ی رفتار با نوجوانان مشورت کنند و یک فضای صمیمی و دوستانه بین خود و فرزندانشان برقرار کنند، مشکلات از این دست، کمتر و قابل حل‌تر شود.

بی‌اطلاعی و آشنا نبودن خانواده‌ها با تکنولوژی، از دیگر عوامل موثر در رخ دادن این اتفاقات است. وقتی آن‌جا که از پسرک نوجوان در لایو می‌پرسند اگر پدر و مادرت تو را در لایو ببینند چه؟ می‌گوید: «نه بابا، اونا رو هاید استوری کردم نمی‌بینن»، شاید نشان از ناموزون بودن اطلاعات والدین و آن پسر باشد...

ایست! شهر در تسخیر گودزیلا‌ها است...

فردی به‌نام آقای راوی درباره‌ی نسل دهه هشتاد و نود نوشت: «ما به متولدین دهه هشتاد و نود شمسی می‌گوییم گودزیلا. اوایل که شیطنت می‌کردند به آن‌ها می‌گفتیم «شیطون بلا». کمی که جلوتر رفتیم و کار‌های عجیب‌تری از آن‌ها سر زد به آن‌ها گفتیم «آتیش پاره»، این ماجرا تا جایی پیش رفت که قربان‌صدقه رفتن‌های ما جای خودش را به عصبانیت و فاصله گرفتن داد و دیدیم بهتر است برای حفظ آرامش خودمان، از این گودزیلا‌های غیر قابل کنترل فاصله بگیریم.

به متولدین سال‌های ۲۰۰۰ تا الان در اصطلاح «نسل زد» گفته می‌شود.

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

نسل زد، با اینترنت بزرگ شده و گوشی‌های هوشمند در دسترسش بوده است. این نسل در سراسر دنیا از لحاظ رفتاری و فرهنگی به طور کلی با نسل قبلی خودش متفاوت است.

برای شناخت تفاوت‌های نسل زد در کل دنیا می‌تونید عبارت «Z Generation» را گوگل کنید. در این صورت خواهید دید که دسترسی به تکنولوژی، شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات و اینترنت چه تاثیرات عمیقی در دنیای نسل زد ایجاد کرده است.

  • نسل زد، بیشتر از آن‌چه که تحت تاثیر عرف جامعه شکل گرفته باشد، معیارهایش را تحت تاثیر رسانه‌های بدون سانسور و لیبرال انتخاب کرده است.
  • رسانه‌هایی که به خاطر سانسور شدید رسانه‌های رسمی مثل قارچ رشد کردند، مورد استقبال قرار گرفتند و سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار دادند.
  • آرمان خواهی که در بین دهه شصتی‌ها وجود داشت در نسل زد نیست.
  • تواضع و فروتنی، حجب و حیا، محدودیت‌های جنسی، کار و تلاش، قناعت و ساده‌زیستی و ... در بین نسل زد ایرانی ارزش محسوب نمی‌شود.
  • نسل زد، به خوبی می‌داند که مسائل جنسی بخش مهمی از کیفیت زندگی را شامل می‌شود و قصد اینکه به این موضوع بی‌توجه باشد را ندارد.
  • خود دوست‌داری، جسارت، میل به رفاه و تجمل در بین نسل زد کاملا شایع است.

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

اگر از صفات نسل زد بگذریم، یک نکته مهم دیگر باقی می‌ماند و آن هم اینکه:

امروز متولدین اوایل دهه هشتاد،در آستانه ۲۰ سالگی هستند و در حال سپری کردن ترم ۴ دانشگاه! درست است که تعداد متولدین دهه شصت و هفتاد از نسل زد بیشتر است، اما تاثیری که نسل زد بر شبکه‌های اجتماعی گذاشته، بسیار بیشتر از نسل قبل بوده است.

سری به اکسپلورر اینستاگرام خودتان بزنید. اینفلوئنسر‌های دهه هشتادی و فن‌پیج‌های بی‌شمار آن‌ها، صفحه اکسپلورر ما را تسخیر کرده‌اند. اگر کمی به اطرافتان نگاه کنید،می‌بینید فرهنگ قالب نسل زد خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید؛ همه جا را تسخیر کرده است.

پ‌ن: این یادداشت علمی و آکادمیک نیست و شهود شخصی نگارنده است.»

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

همان‌طور که گفتیم بعد از انتشار این ویدئو تحلیل‌های متفاوتی صورت گرفت. مصطفی فقیهی در صفحه اینستاگرام خود دراین‌باره نوشت: لایو نوجوان۱۴ساله را که دیدم، تنم لرزید و موی بر تنم راست شد. حضرات مسئول بدانند، این اتفاقات، سابقاً ⁧زیرپوست شهر⁩ بود و اینک، سوگندانه بر ⁧بام پوست شهر⁩، علناً دیده شده و لابد می‌گویند راهکار ⁧فیلتر⁩ است!

و شرم بر آن خانم که آخرش، ادای انسان‌های فرهیخته را درآورد و خجالت‌زده گفت: «مفسد فی‌الارض هستم»، اما لایوش را سیو و در یوتیوب منتشر کرد تا میلیونی دیده شود و آبروی آن پسرک بی‌نوا و خانواده‌اش به خطر اُفتد. همه می‌دانند در جامعه چه خبر است، چرا آبروی انسان، آن‌هم یک «تازه نوجوان» را می‌برید؟

اگرچه آن پسرک را نمی‌دانم، شاید کنار رفقایش مفتخر به چنین حادثه‌ای باشد؛ چون نه من و من هیچ یک از هم‌نسلان و البته مسئولان، تفاوت فرهنگی با این نسل را درک نمی‌کنیم! اما هیچ فکر کردید که پدر و مادر آن نوجوان، در چه احوالاتی هستند و می‌توانند در این جامعه، سر راست کنند؟ اما به زعم من، تنها راهکار، حل این معضلات فرهنگی‌ست، ولاغیر!

دستگاه‌های موازی عریض و طویل با بودجه‌های کلان، به‌جای فرهنگ‌سازی دقیق و سلامت جنسی در میان نوجوانان، در این زمینه چه کرده‌اند، جز با انکار مسئله؟ و محدودیت‌سازی بیشتر؟

ما خانواده‌ها چه می‌کنیم؟ موبایل و تبلت را به بهانه آموزش مجازی در اختیارشان گذاشته و به حال خود رها کرده ایم؟ هیهات!

این تحلیل‌ها در حالی است که مقصر یک فرد یا یک نهاد خاص نیست؛ همه و همه یک طرف ماجرا هستیم و کوتاهی در رها کردن کودکان و نوجوانان در بحرانی‌ترین سن دوران زندگی، هیچ گاه قابل بخشش نخواهد بود.

واکنش‌های کاربران در فضای مجازی:

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

لایو نوجوان ۱۴ساله از زیر پوست شهر

به‌نظر شما دلیل این اتفاقات چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نحو تابلویی یک سناریوی کاملا هماهنگ شده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگه سناریو باشه،اعتیاد جنسی و بلوغ زودرس نوجوانها و
        در دسترس بودن فیلتر شکن و فیملهای جنسی سناریو نیست

      • بدون نام

        الان جوری شده که خواهر رو برادر رو کنار هم نمیشه گداشت ..اب و اتیش به قول قدیمیها پس اول فرهنگ سازی باید میشود بعد این پلتفورم رو داخل کشور وارد میکردن الانم با کرونا بیشتر شده بجه ها کنجکاو هستن وارد هر برنامه ای میشن ...گوگل پلی هم میاد با یه تبلیغ شریت داخل فیلم میزاره ..ایستاگرام برنامه خوبی نمیشه گفت بد عالی خیلی ها دران دارامد کسب میکنن ..ولی خانواده مقصر اصلی هستن .باید دقت کنن گوشی بچه هارو بررسی کنن ..باج ندید بچه های الان فرصت طلب هستن رو بهشون بدید بدتر میشه

      • بدون نام

        یعنی کشته مرده این حس انکار در وجودتون هستیم....
        نمی بینید.... چون بزرگ شده فرهنگ نسل های قبلی هستید
        مشکل کار همینجاست...
        ما نسل دهه چهل، پنجاه، شصت هستیم و فکر می کنیم بچه های این دوره و زمانه همان راهی را می روند که ما رفتیم...
        چشمان خود را باز کنید ...

      • بدون نام

        الان بچه ها تو این سن همه شون فیلتر ش ک ن دارن .چی هماهنگ شدس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • من

        بهانه برا ی فیلتر بیشترررر

      • mohammad

        یه جوری همهشوکه شدن که انگار از هیچی خبر ندارن .همه جوونا مریض جنسی شدن هزار تا فشار روشونه هیچ کس هم نیست به هیچی توجه کنه مملکت شده همش شعار شعار

      • ali

        من تاثیرش رو قبلارو بزرگترا دیدم بچه ها که جای خود دارن

    • بدون نام

      بهانه ای هماهنگ شده برای فیلترینگ اینستا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهانه نیییست...کوووور که نیستی در حالت عادی و تو خیابون هم چنین نوجوان هایی هستن...چشماتو باز کن...بابا گند کشیده شده...وقتی جنبه استفاده از یک پلتفرمی رو نداریم همینه دیگه...جنبه جنبه جنبه

      • بدون نام

        الان همه فیلتر شک ن دارن دیگه .کی می خوان بفهمن فیلتر کردن فایده نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟
        باید فرهنگ سازی کرد

      • بدون نام

        بهانه ای لازم نیست آنچه عیان است چه حاجت به بیان است

      • بدون نام

        من موافق قطع کامل اینستاگرام هستم ،هیچ نکته مثبتی نداره

    • بدون نام

      آموزش غلط فرهنگ غلط نبود نظارت و از همه مهمتر ضعف اخلاقی مسعولین و والدین در جامعه. این بچه کیو الگوی خودش قرار بده؟

      پاسخ ها

      • یاس

        آموزش غلط جامعه رو استعمار کرد

      • یاسر

        یاس یه جا میگه آموزش غلط کل جامعه رک استمعار کرد

    • بدون نام

      وقتی مجبوری به بچه نوجوانت بگی به حوزه مسائل سیاسی ,فرهنگی ,اجتماعی نزدیک نشو اصلا به این مسائل فکر نکن که تفکر زیاد دردسر اوره کلا در رابطه با مسائل جامعه شلغم باش کور شو و لال شو وکر شو ,خوب معلومه بچه سراغ چه مسائلی میره .اگر میتوانستیم ذهن بچه را پرسشگر بار بیاریم اونقدر حوزه های مختلف برای فکر کردن بود که ذهن یه نوجوان کمتر سراغ مسائل اینچنینی میرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدتا لایک داری

      • بدون نام

        چه جالب كه تا الان دوتا راي منفي گرفتيد
        و اين نشون ميده افرادي وجود دارن كه از اين وضعيت دارن سود ميبرن و نون ميخورن.
        تا وقتي كه اكثريت خاموش، ميدون رو براي اين اقليت بيمار و جنايتكار باز گذاشته، هيچ چيزي عوض نخواهد شد.

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      اینم تقصیر سند بیست سی هست حتما . غیر از پدرومادر ,مسئولین فرهنگی جامعه هم باید پاسخگو باشن بچه ای که یه سوم وقت بیداریش تو مدرسه وزیر نظر شماها طی میشد غیر از ریاضی وجبببر چی بهش یاد دادید عزت نفس و احترام به خود و دیگران را هم بهش یاد دادین یه موسیقی واهنگ خوب را باهم تحلیل کردید مهارت نه گفتن را البته غیر از روی کاغذ وتو کتابا بهش یاد دادید چه کاشتید که توقع دارید غیر از این درو کنید

      پاسخ ها

      • ایکس

        دقیقا

    • وطنم!!

      هرچقدر فیلتر و محدودیت بیشتر بشه راههای مخفی بهتری پیدا میشه
      تجربه ثابت هیچ چیز نمیتونه مانع بشر باشه
      بدید آموزش و فرهنگ سازی و استفاده و مدیریت جوانان در عرصه های مناسب جایگزین فیلتر و محدود کردن بشه
      وقتی اینهمه پیر و میانسال دارن در عرصه های مختلف در چندین شغل ول میچرخن
      نتیجش میشه این لایو و مشکلات ریز و درشت دیگه.

    • ح

      حالا بازم برید فیلمبردارو بگیرید

    • بدون نام

      یادش بخیر زمان ما گوشی نبود...
      بالاخره باید این اتفاق می افتاد تا بفهمن که بلوغ زودرس خیلی وقته که رسیده. ک بفهمن آزادی این نیست ک نوجوانان ب این راحتی به هر چی ک دلشون می خواد دست پیداکنند. رهایی افراد در تکنولوژی به خیال دادن ازادی و باد در غبغبه انداختن نتایجش جز این نیست. وقتی آموزشی در مدارس نیست و وقتی نظارتی نیست چ توقعی باید داشت از نوجوان 14 ساله که نه دانش آموز 12 ساله ای که دنبال فیلم های ...... هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا کجای کاری زمان ما که اینترنت و موبایل و ماهواره نبود من بلوغ زودرس شدم چه برسه به حالا که همه چی هست

    • بدون نام

      کسانی که میگن صحنه سازی بوده برای فیلترینگ همانهایی هستند که گوش شنوایی برای شنیدن معضلات اجتماعی ندارند. خودتان را به خواب نزنید وضعیت خیلی خرابتر از آن است که فکر می کنید. پسری که از دیدن فیلمهای پورن سیر شده و حالا کارش به لایو زنده رسیده. البته برای پز دادن! جلوی دوستاش با زن ایرانی لایو داده و بعدها که زبانش بهتر شد احتمالا با پورن استارهای خارجی توی شبکه های دیگه. الان هیچ نوجوانی نه کتاب می خواند و نه ورزش می کند همه سر در گوشی

    • امیر اکبری

      خب همه میگن والدین مقصر هستن ولی این درصد کمی از این فاجعه است والدینی که تمامیه هم غم اونها شده سر رسید اقساط .کرایه خونه . صف مرغ دولتی و غیره مطمئن باشید دیگه وقت چک کردن فیلتر شکن و چیزهای دیگر ندارن و این حقیقته نه نظرات اون حضرات بالا نشین بی غم توییت بدست

    • بدون نام

      این همان جنگ رسانه ای است که نتایج ان از درون جامعه ها را از هم می پاچد.

    • بدون نام

      من بتونم بچه خودمو درست تربیت کنم اما وقتی وارد مدرسه میشه و نصف روز خودشو با ۳۰ نفر دانش آموز که هرکدوم فرهنگ و تربیت متفاوتی دارن بگذرونه چه فایده داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما درست تربیت کنی بچه تاثیرپذیری ش کنتر میشه

    • بدون نام

      متا سفانه خانواده ها از خدا دورشده امد
      نوجوان سرگرمی ندارند
      اینده ای پیش روی جوان ونوجوان نگذاشتیم که برای اون تلاش کنه ومطمئن باشه بهش می رسه،بهش نشون دادیم لیاقت مهم نیست و.........

    • بدون نام

      وای یه فکری کنید
      بچه های دیگه هم اینو از این جور ویروس ها یاد میگیرن

    • بدون نام

      چقدر مسخره تازه فهمیدین چخبره:/

    • بدون نام

      مسولین باید بفهمن دنیا عوض شده بچه ها مثل نسل اول انقلاب توسری خور بار نمیان باید بفهمن غفلت و زورگویی با پدر مادرای این بچه ها باعث این اتفاقات شده بس که ماهارو کردن تو گونی مثلا چشم گوشمون باز نشه ولی همین پدر کادرای تو سری خور خیلی جاها جلوی بچه هاشون نگرفتن بابا این نت از سالها قبل تو اروپا اومده حتما اونام مشکل دارن ولی نه اندازه ما نباید غافل ش نباید سخت گرفت فقط باید پذیرفت دنیا عوض شده راه جدید باید پیدا کرد

    • بدون نام

      الان دست بچه یه ساله موبایل و تبلت هست

    • بدون نام

      من خودم دهه هفتادی زمان ما که موبایل و اینترنت و ماهواره نبود من توی 10 سالگی دچار بلوغ زودرس شدم دیگه وای به حال دهه هشتادی نودی معلومه چی میشن دیگه !

    • بدون نام

      من خودم دهه هفتادی بلوغ زودرس داشتم وای به حال دهه هشتادی و نودی !

    • بدون نام

      الان بچه یه ساله گوشی و تبلت داره

    • بدون نام

      اصلا زن گرفتن بچه آوردن تو این زمان اشتباهه

    • بدون نام

      اصلا بچه آوردن تو این زمان اشتباهه

    • بدون نام

      فقط مجردی رو عشق است بدون زن و بچه بی دردسر راحت

    • بدون نام

      حالا اعتیاد و معتاد شدن و مصرف مواد مخدر و سیگار و الکل توی این نسل به کنار

    • بدون نام

      این نسل جدید بیشترشون روابط جنسی دارن اون وقت هنوز هستن بعضی از دهه هفتادی شصتیا که تا حالا رابطه نداشتن

    • بدون نام

      الان همه بچه ها تمام مسائل جنسی رو به خوبی میدونن بلدن

    • بدون نام

      الان بچه ها فیلم پورن می بینن تو گوشی فیلم پورن دارن

    • بدون نام

      الان فکر و ذکر همه شده مسائل جنسی

    • بدون نام

      وقتی آموزش صحیح مسائل جنسی نمیدین همین میشه خودشون میرن یاد میگیرن

    • setareh

      فکر نمیکنم چیز عجیبی باشه که همه شوکه هستید!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه تو این سال درگیر این مسائل شده . قطعا دچار مشکل میشه

    • بدون نام

      وقتی می دونیم انسان علاقه به ممنوعیات داره و میام مسائل جنسی رو خیلی بزرگ می کنیم
      وقتی درس یاد بچه نمی دیم که چی به چیه چه انتظاری میشه داشت؟

    • بی جناقها

      اینکه همش وظیفه خانواده روگوشزدکردپس وظیفه دستگاه حکومتی چیه؟

    • بدون نام

      به نفع آقایون ژن خوب نیست که کرونا از ایران بره

      اگه به نفعتون بود حتما ریشه کن میکردین

    • بدون نام

      به پسرم گفتگم گوشیتو بردار یکم درس بخون گفت دارم درس میخونم دیگه با گوشیم اخر شب گوشیشو چک کردم ۴ ساعتش و تو اینستا بوده

    • سمیه کریمی

      من گله دارم شکایت دارم اعتراض دارم به یه برنامه داخلی به اسم رو... که نوجوانها رو به تباهی میکشونه پره از چت های جنسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج