جاباما
۱۰۷۲۷۸۳
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

شجریان در دل مردم است، خودتان را زحمت ندهید

هر شخصی به هر دلیلی اگر برود و تابلوی اسم یکی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران که به اسم شهیدی است را مخدوش کند این کار قطعا جرم است.

عصر ایران: چند روز قبل بود که خبر نصب تابلوی خیابان استاد شجریان همراه با عکس آن منتشر شد، روز گذشته چند نفر در اعتراض به این اقدام نام خیابان استاد شجریان را به شهید محسن فخری زاده تغییر دادند که در میان آنها پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز دیده می شود.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در واکنش به این اقدام توئیت زد: « پس ازشهادت شهیدفخری زاده شورای شهر تهران به احترام این شهید والا مقام نام خ صنایع در منطقه ١ (محل کار وى) را با قید فوریت به نام ایشان نامگذارى کرد. بیش از ٤٥ درصد نامگذاری هاى این دوره به نام شهیدان سرافراز میهن بوده است. انتظار روادارى به نمادهاى جامعه خواسته زیادى نیست.»

شجریان در دل مردم است، خودتان را زحمت ندهید

رحیم احمدی روشن در گفتگو با سایت خبری مدارا درباره تغییر نام خیابان استاد شجریان به شهید فخری زاده، این اقدام را در راستای اعتراض به نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان دانست و گفت: «فردی که آنقدر برای مردم ایران ارزش قائل نبود که حتی ربنایش در ماه مبارک رمضان از صداوسیما برای مردم شهید باور و شهید پرور پخش شود چرا باید نامش بر سر تابلوهای معابر عمومی شهر قرار گیرد.

پدر شهید احمدی روشن که خود عامل اصلی تغییر نام خیابان استاد شجریان به شهید فخری زاده است، شجریان را خیانت کار به مردم ایران دانست و تصریح کرد: شجریان به مردم اعتقادی نداشت و شورای شهر تهران، شورای اسلامی شهر است یا شورای سلبریتی ها و خواننده ها است!

وی ادامه داد: آیا تمام هم و غم مردم این است که نام افراد معلوم الحال بر سر خیابان های شهر نصب شود!

احمدی روشن در پاسخ به اینکه شورای شهر قرار است مجددا تابلوی خیابان استاد شجریان را نصب کند، گفت: شک نکنید اگر این تابلو نصب شود مجددا آن را مخدوش و روی آن رنگ خواهیم پاشید، چرا که این فرد لیاقت این کار را ندارد.

یک تذکر ساده و ابتدایی لازم است: جناب پدر شهید احمدی روشن شما تابلو اسم استاد شجریان را مخدوش نکردید بلکه اسم روی آن را به شهید فخری زاده تغییر داده‌اید، اگر از نظر شما این عمل مخدوش کردن است بی احترامی به شهید فخری زاده محسوب می‌شود.

شجریان در دل مردم است، خودتان را زحمت ندهید

حال پرسش اصلی این است: در کدام دادگاه و با کدام مدرک شجریان خیانت‌کار به مردم ایران است؟ با این استدلال‌های شما؟

واقعا درباره بیانات آقای احمدی روشن باید گفت: شما پدر شهید و احترامت واجب، ولی یادتان باشد شما هم یک شهروند در یک کشور ۸۵ میلیونی هستید و همگی در برابر قانون یکسان.

جناب احمدی روشن و یاران، این همه نهاد تصمیم‌گیر، قانون گذار و قضایی وجود دارد، از نظر شما این کار غلط است باید اعتراض خودتان را به آنها اعلام کنید، اگر قرار باشد هر کسی احساس کرد که فلان اقدام از نظر او درست نیست و خود دست به کار شود، تغییر دهد، عوض کند و ... که دیگر باید فاتحه جامعه را خواند.

قطعا شخص یا اشخاصی وجود دارد که با بسیاری از تصمیمات یا اتفاقات موافق نیستند ولی در برابر قانون تمکین کرده و می‌کنند.

آیا رواست که کسی برود و تابلوی اسم شهید خیابان یا کوچه‌ای را به هر دلیلی عوض کند؟

هر شخصی اگر برود و تابلوی اسم یکی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران که به اسم شهیدی است را مخدوش کند این کار قطعا جرم است، حال سوال این است اقدامی که این گروه انجام داده‌اند جرم نیست؟

بهرحال جایگاه هر کسی در تاریخ و در گذر زمان روشن خواهد شد و جایگاه رفیع شجریان در فرهنگ و هنر این مرز و بوم قابل انکار نیست.

یک یادآوری هم خالی از لطف نیست استاد شجریان محبوب دل بسیاری از ایرانیان است و این محبوبیت بسیار قبل تر و بیشتر از اندازه اسم یک خیابان است، اگر خیابانی در تهران مزین به اسم استاد شجریان شده باشد قطعا افتخاری برای شهر تهران است.

اسم کوچه و خیابان با یک بخش‌نامه یا دستور عوض شدنی است ولی سالهاست استاد شجریان در قلب ایرانی‌هاست حتی شاید شهید فخری زاده و شهید احمدی‌روشن هم به او گوش داده‌‎اند.

از این دوستان که در مراسم تغییر اسم تابلوی استاد شجریان شرکت کرده‌اند دعوت می‌کنم آلبوم « شب، سکوت، کویر» یا «بیداد» استاد را گوش دهند قطعا آرامش بیشتری خواهند یافت.

کاوه معین‌فر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا هیچ قدرتی اسم شجریان رو از قلب و ذهن مردم نمیتونه پاک کنه
      اگر میتونید بسم الله

    • بدون نام

      من که تا مرگش نمیشناختمش

    • بدون نام

      حداقل از شهید عزیز مایه نزارین

    • بدون نام

      متاسفم!!!
      چرا؟
      کار درستی انجام ندادن

    • علی اکبر

      با سلام، خدا به داد این مملکت برسه که همه شدن مجری قانون، به جز مجری اصلی...

    • بدون نام

      استاد بزرگ شجریان نیازی به شناخته شدن ندارند که با نام یک خیابان بنام ایشان ملت اورا بشناسند استاد وجهه جهانی دارند یک دنیا ایشان را میسناسند و در قلب ملت جای دارند از اینکه تابلو تعویض شود یا تغییر نام دهند مهم نیست مهم قلب ملت است که با شجریان هستند

    • بدون نام

      دمت گرم حق مطلب را ادا کردی

    • بدون نام

      باید برخورد بشه با کسانی که سرخود این کار راکردند

    • پوری

      بسیار عالی

    • بدون نام

      شجریان مردمی بود؟؟؟ کدام مردم؟؟؟ حتی یک اجرا برای مردم عادی نداشت... دهه هفتاد و هشتاد کنسرتهای داخلی و خارجی با بلیطهای نجومی ... دقیقا در چه مشکلی کنار مردم بود... شما جناب خبری داری اشتبا میزنی داداش

    • بدون نام

      چه عجب بالاخره تو این مملکت یکی حرف حسابی زد

    • محمد

      سردار سلیمانی سردار فخری زاده سردار بروجردی معروف به مسیح کردستان توی دل مردم هستن شجریان فقد ی خواننده بوده چکار برای این اب و خاک کرده

    • حق طلب

      شاید پدر محترم شهید احمدی روشن نمی داند مرحوم شجریان ربنا را متعلق به همه ایرانیان اعلام کرده بود و اجازه پخش و انتشار آوای آسمانی ربنا را به صدا و سیما و رسانه ها داده بود. خون شهدا مقدس است و قانون نیز محترم، لازم الاجرا و لازم الاطاعه است؛ بهتر است همه مراقب حواشی و تحرکات مغرضین باشیم.

    • بدون نام

      کدام مردم

    • بدون نام

      دوره زمانه بدی شده ،عده ای فکر می کنند که بر مدار حق هستن و می برن و می دوزند ، تشخیص می دهند و به جای خدا قاضی شدن که کی کافر است و کی مسلمان ، نکن همچین چوب خدا صدا نداره و اگر خوردی دوا نداره .

    • وحید . ش

      چرا همیشه یه عده از طرف یک ملت سخن بر زبان میرانند شماها چی از جان این مردم میخواهید که همیشه خود را طلب کار مردم جلوه میدهید و خواست و نظر جامعه براتون ارجحیت نداره

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      شجریان همیشگی است

    • بدون نام

      شهدا برای همه عزیزند ویادشان همیشه گرامی اما چرا یه عده افکار خودشونو به اسم شهدا خرج میکنن این سو استفاده از اسم شهیده

    • بدون نام

      شجریان دردلها جای دارد نه در سر کوچه وخیابان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج