جاباما
۱۰۷۴۰۸۸
۱۳ نظر
۵۰۲۲
۱۳ نظر
۵۰۲۲
پ

محمد مهاجری: نامزدی جهانگیری قطعی است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت جهانگیری نامزد می شود تا نشان دهد اصلاح طلبان همچنان پای کار موضوع «انتخابات» در کشور هستند. یعنی تنها راه حل گشایش سیاسی در کشور را صندوق رأی می بینند.

نامه نیوز: تحلیلگر مسائل سیاسی گفت جهانگیری نامزد می شود تا نشان دهد اصلاح طلبان همچنان پای کار موضوع «انتخابات» در کشور هستند. یعنی تنها راه حل گشایش سیاسی در کشور را صندوق رأی می بینند.

اصلاح طلبان هنوز برای تصمیم گیری درباره انتخابات ریاست جمهوری تردید دارند اما کارگزاران عزمش جزم هست و سناریوهای مختلفی را برای این منظور طراحی کرده، از جمله آنها حمایت از اسحاق جهانگیری است.

محمد مهاجری درباره موقعیت جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اصلاح طلبان مقابل یک دوگانه ای قرار دارند و آن اینکه یا به طور کلی از انتخابات کنار بکشند یا اینکه در انتخابات حضور پیدا کنند صرف نظر از آنکه پیروز شوند یا خیر.

وی افزود: بخش تندرو جریان اصلاح طلب معتقد است وقتی این جریان هیچ امکانی برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری ندارد، نباید به صحنه رقابت وارد شود اما در مقابل معتدلین جریان اصلاحات نظر دیگری دارند، آنها خود را متعهد به کشور و نظام می دانند و می گویند «اگر از انتخابات قهر کنیم، به معنی جدا شدن از نظام سیاسی تلقی می شود که هم از نگاه نظام و هم از نظام مردم امر ناپسندی است.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اصلاح طلبان معتدل تلاش دارند در دام تندروهای این جریان نیفتند، تأکید کرد: البته موضوع تأیید صلاحیت نامزد اصلاح طلب هم مطرح است که آن در اولویت های بعدی تصمیم گیری درباره مباحث انتخاباتی قرار دارد. اصلاح طلبان در جلب آرای خاموش و خاکستری به مراتب موفق تر از اصولگراها هستند و همیشه نیز این مسئله را ثابت کرده اند. با توجه به اینکه امکان تکرار این اتفاق وجود دارد عقل سیاسی حکم می کند که آنها فضای رقابت را رها نکنند.

وی درباره حمایت اصلاح طلبان از اسحاق جهانگیری گفت: شخصا به آقای جهانگیری علاقمندم و خیلی دوست دارم او کاندیدای جریان اصلاحات شود. آقای جهانگیری وقتی وزیر صنایع بود از جمله وزرای موفق کابینه محسوب می شد. آقای جهانگیری با آنکه عضو حزب کارگزاران است اما در بین اصلاح طلبان از مدیران عملیاتی، سالم، صادق و صالح به شمار می آید. اگر واقعا اصلاح طلبان عقل شان برسد روی آقای جهانگیری توافق می کنند.

وی درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: آقای جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود چون از بخش معتدل جریان اصلاحات است. هیچ وقت آقای جهانگیری تندروی سیاسی نداشته؛ البته معتقدم در ۸ سال دولت آقای روحانی نسبت به آقای جهانگیری جفا شد، به این معنا که از توانمندی های آقای جهانگیری در حوزه اقتصادی استفاده نشد. شاید اگر تیم اقتصادی آقای روحانی در اختیار آقای جهانگیری می بود توفیقاتش خیلی بیشتر از وضعیت فعلی می شد.

مهاجری گفت: آقای جهانگیری فردی پرکار و از مدیران کارکشته اقتصادی است او جاذبه بالایی دارد منتها الان کار او بسیار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سخت است چون خیلی در دولت آقای روحانی از توانمندی های او استفاده نشد و الان اگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود کسانی که در ستادهای انتخاباتی دیگر نامزدها هستند حتی برخی اصلاح طلبان به او انتقاد کنند که «در همین دولت آقای روحانی چه کردی که حالا می خواهی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شوی؟»، در این صورت آقای جهانگیری در یک دو راهی قرار می گیرد چون یا باید به دولت آقای روحانی حمله کند که از او پذیرفته نمی شود یا باید سکوت در پیش گیرد -که به نظر می رسد همین کار را انجام دهد- که این هم به نفعش نخواهد شد.

این فعال رسانه ای تأکید کرد: آقای جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود ولو اینکه از همین الان بداند تأییدصلاحیت نمی شود. البته احتمال آنکه آقای جهانگیری تأییدصلاحیت نشود را ضعیف می دانم. او نامزد می شود تا نشان دهد اصلاح طلبان همچنان پای کار موضوع «انتخابات» در کشور هستند. یعنی تنها راه حل گشایش سیاسی در کشور را صندوق رأی می بینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی خسروی

      مبارکش باشه کی رو گرفته حالا مگه نمیگن تو کرونا جشن و دور همی نگیرین

      پاسخ ها

      • محمد

        فعال اصولگرا؟؟؟!!!! خخخخ

      • بدون نام

        فکر میکنید اگه پست منو که به این طیف در پایان مدت ریاستشون مدعین رییس جمهور کاره ای نیست و دباره مشغول فریب مردم میشن برای کسب این پست مردم فراموش میکنن

    • بدون نام

      رو چه حسابی میخواد کاندید جهانگیری هم مثل روحانی

    • M

      فقط اگه خوش به خودش را بده..

    • جعفر عبافروش

      ابتدا باید چند عمل زیبایی انجام دهند تا بتونه رای بیاره....

    • زندگی

      حتمابهش رای میدیم خیلی تواین دولت مشکل حل کرده انتظارداره توریاست جمهوری مردم بهش رای بدن

    • غلام

      اگر راست می گوید که از توانمندی اقتصادی ایشان استفاده نمی شود چرا ماند و این وضع اقتصادی را برای مردم رقم زدند این ها یک قلم مرغ و تخم مرغ نمی توانند مدیریت کنند چه رسد به دیگر مسائل اقتصادی

    • بدون نام

      چ پر رو

    • بدون نام

      ايشان بهتر برند دعا كنند همين جوري

    • گل آقا

      وی وی حرفشو نزن.

    • بدون نام

      هیات دولت فعلی در تبلیعات انتخاباتی چگونه درمجالس حصور پیدا میکنند و از کدام نتیجه هشت سال حصور خود دردولت برای مردم صحبت میکنند بطور حتم حصور اینها فقط برای گرم کردن بازار انتخابات است خودشان هم میدانند

    • چراغ شب

      ورای نیاوردنش نیز قطعی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج