۱۰۷۵۳۸۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

صادقی رکورددار تساوی در لیگ

سه هفته به پایان لیگ هجدهم مانده بود که مدیریت وقت باشگاه سایپا با علی دایی سرمربی تیم قطع همکاری کرد.

روزنامه ایران ورزشی: سه هفته به پایان لیگ هجدهم مانده بود که مدیریت وقت باشگاه سایپا با علی دایی سرمربی تیم قطع همکاری کرد. در آن شرایط هیچ گزینه‌ای بهتر از ابراهیم صادقی نبود. نارنجی وفادار که همه دوران فوتبالش را در این تیم گذراند و حتی در زمان دایی هم یکی از دستیاران او بود، هدایت تیم را برعهده گرفت.
کاملاً طبیعی بود که نباید از این مربی جوان در شروع کار انتظار بالایی داشت. اولین تجربه سرمربیگری او بازی با پدیده در شهرقدس بود، تیمی که روی نیمکتش یحیی گل‌محمدی را می‌دید.

این بازی با تک گل تیم مشهدی به پایان رسید تا صادقی تجربه تلخی از اولین روز سرمربیگری‌اش داشته باشد. البته او در بازی بعد استقلال خوزستان سقوط کرده به لیگ یک را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت. برای تیم اهوازی خیلی مهم بود که در آخرین میزبانی‌اش در لیگ برتر برنده شود که اینطور نشد. سایپا که بقایش در لیگ برتر تقریباً قطعی شده بود در هفته پایانی لیگ برتر میزبان صنعت‌نفت آبادان بود که با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

قبل از شروع لیگ نوزدهم با وجود گمانه‌زنی‌هایی که برای انتخاب سرمربی جدید این تیم شنیده می‌شد اما مجموعه باشگاه در تصمیمی منطقی قرارداد ابراهیم صادقی را به عنوان سرمربی تمدید کردند. آنها فصل را خیلی خوب آغاز کردند و هفت امتیاز از سه بازی نتیجه فوق‌العاده‌ای برای مربی جوان نارنجی‌پوشان بود. اما به یکباره روزهای سخت‌شان از راه رسید و تا پایان نیم فصل رنگ پیروزی را ندیدند. طوری که هشت شکست و چهار تساوی نتیجه کارشان بود. دقیقاً در نیم فصل دوم اتفاق مشابه نیم فصل اول افتاد و آنها از سه بازی ابتدایی مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر و نساجی هفت امتیاز به دست آوردند. اما این بار تا پایان فصل یک پیروزی دیگر را هم تجربه کردند. شاگردان صادقی در نیم فصل دوم پنج تساوی متوالی را به دست آوردند و در مجموع تعداد تساوی آن به عدد ۱۴ رسید و با ۲۹ امتیاز در رتبه چهاردهم لیگ برتر ماندند.

سرمربی سایپا لیگ بیستم را هم با هدف جوانگرایی آغاز کرد. بازیکنانی هم مثل روزبه شاه‌علیدوست، حامد فلاح‌زاده، آرمان رمضانی، معین عباسیان، مرتضی آقاخان، خالد شفیعی و... از این تیم جدا شدند. آنها این مرتبه از سه بازی اول‌شان پنج امتیاز گرفتند و اگر چه برخلاف فصل قبل باختی را در پنج بازی اول تجربه نکردند و تا همین جا هم نسبت به لیگ نوزدهم یک امتیاز بیشتر به دست آورده‌اند اما تعداد تساوی‌هایشان قابل توجه است. تیم ابراهیم صادقی هفت بازی از ۹ مسابقه ابتدایی را با نتیجه تساوی به پایان رساند.

حالا با این نتایج به دست آمده سایپا در ۴۲ مسابقه‌ای که این مربی هدایتش را بر عهده داشته، صاحب 7 پیروزی، ۲۱ تساوی و ۱۴ باخت و ۴۲ امتیاز شدند. در واقع میانگین یک امتیاز از هر بازی و از دست دادن ۸۴ امتیاز. آنها در این ۴۲ بازی، ۳۱ گل زدند و ۴۷ مرتبه هم دروازه‌شان باز شده که تفاضل‌شان به 16- می‌رسد.

البته تا پایان فصل بازی‌های بسیار زیادی باقی مانده و این آمار هم تغییرات بسیاری خواهد کرد. اینکه تیمی مثل سایپا خیلی سخت می‌بازد اتفاق خوبی است. این را هم می‌دانیم که جوانگرایی تاوان دارد و تاوانش می‌تواند همین تساوی‌های سریالی باشد. اما پیروز نشدن و از دست دادن امتیاز هم می‌تواند حساسیت رقابت‌های باقی مانده را مثل فصل گذشته برای‌شان دو چندان کند. شاید نباختن برای این تیم در اولویت باشد اما نمی‌توان پذیرفت که آنها فقط با همین هدف به میدان می‌روند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج