جاباما
۱۰۷۵۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عامل مهم طلاق در بین زوج های ایرانی

یک جامعه شناس گفت: سریال‌های ماهواره‌ای می‌توانند تاثیر عمیقی منفی بر اخلاق و روابط زنان و مردان بگذارند.

خبرگزاری ایسنا: یک جامعه شناس گفت: سریال‌های ماهواره‌ای می‌توانند تاثیر عمیقی منفی بر اخلاق و روابط زنان و مردان بگذارند.

دکترامان الله قرائی مقدم گفت: طلاق در پنج سال اول زندگی و بین ۳۵ تا ۴۰ سالگی بیش از زمان‌های دیگر رخ می‌دهد و در دوران میانسالی برخی ازمردان به فکر ازدواج مجدد می‌افتند.

او با بیان اینکه عوامل متعددی بر شکست ازدواج موثر است، گفت: ازدواج اجباری، رابطه نامشروع زوجین با زنان و مردان دیگر در موفق نبودن زندگی مشترک موثر هستند.

این جامعه شناس با بیان اینکه درجوامع امروزی معنویت کمرنگ و پایبندی به اصول اخلاقی اعتقادی و انسانی ضعیف‌تر شده است، گفت: از سوی دیگر رسانه‌های ماهواره‌ای بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ایران را مورد تهاجم و ناتوی فرهنگی قرار داده‌اند به عنوان نمونه سریال و فیلم‌های تولید شده در آمریکای جنوبی بی‌بندوباری جنسی را ترویج می‌کنند.

او درباره راهکارهای برخورداری زوجین از زندگی مشترک خوب در دوران میانسالی گفت: لازم است باورها و اعتقادات دینی و اخلاقی و پایبندی به معنویات، گسترش یابد.از سوی دیگر زن و مردی که در دوران میانسالی طلاق بگیرند، امکان ازدواج موفق برای آن‌ها وجود ندارد و ممکن است زنان به سمت آسیب‌های اجتماعی سوق پیدا کنند.

قرائی مقدم در پایان گفت: پس از طلاق هم زن و هم مرد فرومی ریزند واحساس شکست می‌کنند و زنان و مردان باید به این نکته توجه کنند که هیچ زن یا مردی برای آن‌ها همسر اولشان نمی‌شود ودر ازدواج‌های بعدی نیز همواره همسر خود را با زن یا شوهر قبلی خود مقایسه می‌کنند و از زندگی خود لذت نمی‌برند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج