۱۰۸۱۵۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بهزاد داداش‌زاده: برای وزیر ورزش متأسفم

تیم پرسپولیس پس از تساوی در داربی پایتخت امروز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. قرمز‌ها در ۴ دیدار معوقه و متوالی نتوانستند به پیروزی دست پیدا کنند و از ۱۲ امتیاز تنها به ۴ امتیاز بسنده کردند.

روزنامه وطن امروز: تیم پرسپولیس پس از تساوی در داربی پایتخت امروز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. قرمزها در ۴ دیدار معوقه‌ و متوالی نتوانستند به پیروزی دست پیدا کنند و از ۱۲ امتیاز تنها به ۴ امتیاز بسنده کردند. «وطن امروز» با بهزاد داداش‌زاده، پیشکسوت سرخابی درباره بازی امروز پرسپولیس و داربی گفت‌وگو کرده است. داداش‌زاده معتقد است تساوی در داربی به پرسپولیس کمک کرد تا یحیی گل‌محمدی نقاط ضعف تیمش را ببیند و به دنبال پوشش آن باشد.

شما سابقه حضور در هر دو تیم را دارید؛ چه شد که پس از ۵ سال حضور در پرسپولیس، پیراهن استقلال را پوشیدید؟

قرار بود برای ۱۰ روز خدمت باقیمانده سربازی‌ام به پیام مشهد بروم و بعد به پرسپولیس بازگردم اما تیم مشهدی شرایط خوبی داشت و ۶ ماه ماندم. پس از آن حمید درخشان سرمربی جدید و آقای عابدینی به عنوان مدیر جدید نام من را در لیست مازاد گذاشتند و من هم به مدت ۲ سال به ذوب‌آهن رفتم. بعد از ذوب‌آهن به همراه محمد مؤمنی ۳ ماه به یونان رفتم. دوست داشتم به پرسپولیس بازگردم اما آقای عابدینی مخالف حضور من بود و حتی نمی‌گذاشت به تیم‌هایی مثل پیکان یا حتی استقلال رشت، تیم شهر خودم هم بروم. در دوره علی فتح‌الله‌زاده و کامران منزوی به من پیشنهاد شد و من هم قبول کردم. هر چند در استقلال چون مرحوم منصور پورحیدری به من اعتقاد نداشت، در ۴ سال حضور تنها یک و نیم سال بازی کردم. جالب این بود که پورحیدری می‌گفت داداش‌زاده خودش یک تیم است اما نه بازی‌ام می‌داد و نه رضایتنامه‌ام را می‌داد، پس از ۴ سال آقای قلعه‌نویی توانست رضایتنامه من را بگیرد و رفتم برق شیراز.

بازگردیم به حال؛ امروز پرسپولیس با فولادی بازی دارد که در این چند سال به عنوان مدعی در بالای جدول حضور داشته است؛ بازی امروز را چطور می‌بینید؟

پرسپولیس فراز و نشیب‌های زیادی را این فصل پشت سر گذاشت و بعد از داربی هم مشکلات سر باز کرد. معتقدم باید پرسپولیس و استقلال قوی‌ای داشته باشیم تا فوتبال ملی قوی‌ای داشته باشیم. پرسپولیس اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی باشد باید به فکر گرفتن ۳ امتیاز بازی با فولاد باشد. آنها در ۲ بازی ۶ امتیازی (سپاهان و استقلال) ۲ امتیاز گرفتند و باید در دیگر بازی ۶ امتیازی (فولاد) به فکر برد باشند. پرسپولیسی‌ها نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرند و باید بدانند همه تیم‌ها می‌خواهند مقابل آنها خودنمایی کنند و امتیاز بگیرند. به نظر من این تیم در زدن ضربات آخر مشکل دارد که باید رفع شود.

تیم نکونام تا به اینجای لیگ چطور بوده است؟

جواد نکونام مربی جوانی است که تفکرات خوب و دیدگاه مثبتی دارد. تیم او فوتبال خوبی بازی می‌کند اما به نظر من آنها هم در زدن ضربات آخر مشکل دارند. فولاد به فکر جمع کردن امتیازات کامل در زمین خود و به دنبال برد مقابل تیم‌های ضعیف در خارج از خانه است.

پرسپولیس در ۴ دیدار گذشته خود تنها ۴ امتیاز کسب کرده است؛ دلیل آن می‌تواند شکست مقابل اولسان در فینال لیگ قهرمانان باشد یا اینکه تاکتیک گل‌محمدی تا به اینجا جواب نداده است؟

به نظر من هیچ کدام از این ۲ عامل نبوده است، چون به هر حال پیش‌بینی می‌شد پرسپولیس با آن شرایط و کمبود بازیکن نتیجه را واگذار کند ولی در فینال لیگ قهرمانان پرسپولیس بهتر از تیم اولسان بازی کرد و می‌توانست قهرمان هم شود اما نتیجه به نفع تیم کره‌ای شد. تاکتیک هم همان تاکتیک قبل است. گل‌محمدی بازیکن کم دارد و حواشی‌ای که هیأت‌مدیره و سرپرست سابق باشگاه برای او به وجود آوردند، آرامش را از تیمش گرفته.

گفتید سرپرست سابق؛ این روزها بخش دیگری از صحبت‌های مهدی رسول‌پناه، سرپرست سابق باشگاه منتشر شده که گل‌محمدی را دلال خطاب کرده و از الفاظ خوبی هم در صحبت‌هایش استفاده نمی‌کند.

من برای وزیر ورزش واقعا متأسفم که ایشان را به باشگاه آورد. جای تأسف دارد یک آدم که پزشک هم هست، لحن و ادبیاتش آنقدر زشت باشد. در هر صورت یحیی گل‌محمدی مربی این تیم است. چطور زمانی که او را به پرسپولیس آوردید، تعریف می‌کردید؟! بازیکنانی که او خواست خریدید؟ حالا که نتیجه گرفته است، علیه‌ او صحبت می‌کنید؟!

بعد از صحبت‌های رسول‌پناه، او همچنان در هیأت‌مدیره پرسپولیس حضور دارد؛ با این همه اختلاف چطور هنوز در باشگاه سمت دارد؟

من هر مربی‌ای که به پرسپولیس آمد، حمایت کردم و وظیفه ما هم همین است. چه اصراری است که آقای رسول‌پناه با این همه اتفاقات و بدهی‌ها همچنان در پرسپولیس بماند؟ ایشان شانس آورده که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود، اگرنه هواداران جوابش را در استادیوم‌ می‌دادند. متأسفانه دست‌هایی پشت ‌پرده است که چنین افرادی در باشگاه بمانند. همکاران رسانه‌ای شما هم می‌دانند اما برای حفظ ظاهر و منافع‌شان عنوان نمی‌کنند. ماه پشت ابر نخواهد ماند و همه می‌آیند و می‌روند اما باید با مردم صادق بود.

کمی هم درباره داربی هفته گذشته صحبت کنیم؛ بازی جذابی را شاهد بودیم، نظر شما چیست؟

بازی زیبایی بود. یکی از بهترین‌ داربی‌های تاریخ ایران بود. غیر از ۲۰ دقیقه اول که استقلال بابت گل زودهنگامش سوار بر بازی بود و می‌توانست حتی به گل دوم هم برسد، ناخواسته عقب کشید و طبیعی هم هست که تیمی که در این بازی حساس با یک گل جلو می‌افتد، عقب بکشد. اگر پرسپولیس هم جلو می‌افتاد، همین کاری که استقلال کرد را انجام می‌داد. به یکباره فوتبال قشنگی شد و هیجان بازی بالا رفت و هوادارانی که از قاب تلویزیون بازی را تماشا کردند، لذت بردند. برای مردمی که به خاطر مسائل اقتصادی و بیماری کرونا شرایط خوبی نداشتند، روز خوبی شد. این بازی نقاط قوت و ضعف زیادی داشت اما مهم‌تر از همه اینها این‌ بود که به دنیا درس اخلاق دادیم. بازی بدون حاشیه به اتمام رسید. به نظر من این تساوی توانست به هر دو مربی کمک کند.

عملکرد پرسپولیس در نیمه دوم خیلی خوب شد و تیم برتر میدان هم بود؛ با توجه به این عملکرد امیدوار شدید پرسپولیس بهتر از گذشته شود؟

باید واقعیت را گفت. اگر پرسپولیس این بازی را می‌برد شاید مشکلات تیم دیده نمی‌شد. خدا خواست پرسپولیس نبرد تا آنها به خودشان بیایند و راه درست را پیدا کنند. اگر تیم می‌برد آیا کسی می‌آمد از عملکرد پرسپولیس انتقاد کند؟ دوباره مشکلات لاپوشانی می‌شد و زمانی سر باز می‌کرد که امتیازات از دست رفته بود و پرسپولیس برای گرفتن سهمیه تلاش می‌کرد نه برای قهرمانی.

با توجه به شرایط استقلال و پرسپولیس، این ۲ تیم چقدر شانس قهرمانی دارند؟

متأسفانه شرایط ۲ تیم خوب نیست. ببینید صنعت نفت آبادان این فصل فوق‌العاده عمل کرده و یک مرتبه دیدید مثل استقلال خوزستان یا فولاد قهرمان لیگ شد. تراکتور و سپاهان هم تیم‌های همیشه مدعی و ریشه‌داری هستند و به دنبال کسب حداقل سهمیه آسیایی خواهند بود. تیم گل‌گهر هم درست است کمی افت کرده اما آنها هم در نیم‌فصل تفکراتی برای بهتر شدن شرایط‌شان خواهند داشت. استقلال و پرسپولیس باید مقابل این تیم‌های مدعی به فکر پیروزی باشند، در غیر این صورت کار خیلی سختی خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج