جاباما
۱۰۸۳۷۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ممیزی گریبان « روشن» را هم گرفت

درباره فیلم شیشلیک اشاره‌هایی به ممیزی و این موضوع از قبل از جشنواره جنجال آفرین شده بود. قاتل و وحشی نیز با حمایت وسیعی از سوی سینماگران برای نمایش در جشنواره فجر در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. روشن، اما کمتر خبرساز بود.

تابناک: نزدیک یک هفته تا جشنواره فیلم فجر مانده، ولی چالش‌ها بر سر سه فیلم سینمایی همچنان باقی است و فیلم‌های «قاتل و وحشی»، «روشن» و «شیشلیک» که ژانر‌های متفاوتی دارند با ممیزی همراه شده‌اند؛ ممیزی که مشخص نیست اعمال‌شان در نهایت منجر به رفع موانع برای اکران این اثر خواهد شد و این آثار توسط منتقدین روی پرده بزرگ سینما به نمایش درخواهد آمد؟!
ممیزی گریبان « روشن» را هم گرفت
سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر با وجود شیوع کرونا همچون ادوار پیشین در دهه دوم بهمن ۱۳۹۹ برپا خواهد شد. با توجه به شیوع کرونا، سرنوشت نمایش فیلم‌ها در هاله‌ای از ابهام بود، اما اکنون مشخص شده که فیلم‌ها دست کم برای منتقدین و خبرنگاران به نمایش درخواهد آمد و اگر روند کنونی کاهش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ به همین میزان باشد، چنین تصور می‌شود که عموم تماشاگران نیز با ظرفیتی معادل یک سوم سال‌های گذشته بتوانند فیلم‌ها را در سالن‌های سینما تماشا کنند.
این نوع تماشای فیلم قاعدتاً با ریسک بالایی همراه است و انتظار می‌رود، رویکرد اصلی بر نمایش هرچه محدودتر فیلم‌ها برای حفاظت سلامت عموم مردم باشد که به استانداردهای جشنواره‌های بین المللی نزدیک تر است؛ کمااینکه در جشنواره‌های کن، برلین، ونیز، لوکارنو، سن سباتین، تورنتو، پکن و... نمایش‌های فیلم از پنج نمایش فراتر نمی‌رود و معمولاً به سه نمایش محدود می‌شود. با وجود آنکه دورنمایی برای نمایش گسترده فیلم‌ها قابل تصور نیست، برای این دوره از جشنواره‌ها نیز شماری از فیلم‌ها با چالش ممیزی مواجه شده‌اند.
ممیزی گریبان « روشن» را هم گرفت
فیلم قاتل و وحشی به کارگردانی حمید نعمت‌الله، فیلم شیشلیک ساخته محمدحسین مهدویان و فیلم روشن به کارگردانی روح الله حجاری سه اثر سینمایی هستند که به دیوار ممیزی خورده‌اند و سازندگان‌شان درصددند با اعمال تغییراتی، نظر متولیان امر را برای رفع موانع نمایش این سه فیلم تامین کنند. درباره فیلم شیشلیک اشاره‌هایی به ممیزی شده بود و این موضوع از قبل از جشنواره جنجال آفرین شده بود. قاتل و وحشی نیز با حمایت وسیعی از سوی سینماگران برای نمایش در جشنواره فجر در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.
ممیزی گریبان « روشن» را هم گرفت
روشن اما کمتر خبرساز بود و به نظر می‌رسد سازندگانش ترجیح داده‌اند بدون رسانه‌ای شدن حواشی‌اش، چالش برطرف نمایند. از قضا در دو فیلم از سه فیلمی که با ممیزی مواجه شده‌اند، رضا عطاران نقش‌های متفاوتی را دارد و اگر این آثار به جشنواره سی و نهم نرسند، حضور این بازیگر توانمند در این دوره از جشنواره کمرنگ خواهد بود.
هرچند سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر ظاهراً هیات انتخاب ندارد و همه فیلم‌های دارای شرایط می‌توانند در آن شرکت کنند، ظاهراً به لحاظ ممیزی حتی با جدیتی بیش از جشنواره‌های پیشین مواجه شده است. با این حال، دور از انتظار نیست اگر چالش‌های پیش‌روی هر سه فیلم رفع شود و شاهد نمایش هر سه فیلمی که مطابق با اطلاعات تابناک با این حواشی مواجه شده‌اند، برای تماشاگران جشنواره باشیم.
با توجه به آنکه دورنمایی برای اکران فیلم‌های سینمایی نیست، برخی فیلمسازان برای رساندن آثارتان به این دوره از جشنواره فجر شتاب نکردند و مراحل تولید و پس تولید را با صبوری بیشتری پیش بردند. به همین دلیل، ابعاد رقابت در این دوره از جشنواره مشخص نیست و باید منتظر تماشا و ارزیابی فیلم‌هایی بود که در این دوره به نمایش درمی‌آیند و از قضا اگر قرار باشد، همه متقاضیان حائز شرایط به نمایش درآیند، کم تعداد نیز نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج