جاباما
۱۰۸۳۸۹۳
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر آسیا دستگیر شد

مقامات استرالیا روز یکشنبه از هلند خواستند فردی که در این کشور دستگیر شده و گمان می‌رود بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در آسیا و یکی از مهمترین افراد تحت تعقیب در جهان باشد را به این کشور مسترد کنند.

برترین‌ها: مقامات استرالیا روز یکشنبه از هلند خواستند فردی که در این کشور دستگیر شده و گمان می‌رود بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در آسیا و یکی از مهمترین افراد تحت تعقیب در جهان باشد را به این کشور مسترد کنند.

تسه چی لوپ، شهروند ۵۷ ساله کانادا که تبار چینی دارد و سال‌ها تحت تعقیب بود، روز جمعه در هلند به درخواست پلیس استرالیا دستگیر شد.

او که با ال چاپو، ارباب مواد مخدر مکزیک مقایسه می‌شود، از سوی دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل به عنوان رهبر کارتل عظیم مواد مخدر آسیا و اقیانوسیه موسوم به «Sam Gor» معرفی شده که یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان و تأمین کنندگان ماده مخدر مت‌آمفتامین‌ها در جهان است.

گفته می‌شود که گروه «Sam Gor» اقدام به پولشویی میلیاردها دلار درآمد قاچاق مواد مخدر از مسیر کازینوها و شرکت‌های املاک و مستغلات در جنوب شرقی آسیا می‌کند.

او همچنین عضو پیشین گروه جنایی «Big Circle Gang» مستقر در هنگ کنگ، تورنتو و ونکوور است.

بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر آسیا دستگیر شد

بنا بر اعلام پلیس استرالیا، این دستگیری در ادامه عملیاتی است که پیش از این طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی انجام و باعث بازداشت ۲۷ فرد مرتبط با یک سندیکای جرایم سازمان یافته در پنج کشور شده است. این گروه مظنون به واردات «مقادیر قابل توجهی هروئین و مت‌آمفتامین» به استرالیا بودند که یک بازار بسیار سودآور برای قاچاقچیان مواد مخدر محسوب می‌شود.

دستگیری تسه چی لوپ آن هم پس از نزدیک به ده سال تحقیق و عملیات، گامی بزرگ برای مقامات استرالیا است. دادستان کل این کشور قصد دارد درخواست استرداد رسمی او از هلند را ارائه دهد تا زمینه محاکمه او در استرالیا فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیش قاچاقچیان و مسئولین ما ،عددی نیست

    • زمستان خشک

      سازمان ملل اگه راست میگه جلو خشخاش کاشتن امریکا در افغانستان رو بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج