جاباما
۱۰۸۴۳۸۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مردم: نماینده خاطی استعفا دهد

شنبه ۴ بهمن بود که انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر برخورد و ضرب و شتم یک نماینده مجلس با یک سرباز وظیفه پلیس راهور در خط ویژه ایستگاه دروازه دولت بازتاب‌های زیادی پیدا کرد و با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد و از کاربران عادی تا چهره‌های سیاسی و حتی برخی مسئولان امر به آن واکنش نشان دادند.

آرمان ملی: شنبه ۴ بهمن بود که انتشار ويدئويي در فضاي مجازي مبني بر برخورد و ضرب و شتم يک نماينده مجلس با يک سرباز وظيفه پليس راهور در خط ويژه ايستگاه دروازه دولت بازتاب‌هاي زيادي پيدا کرد و با واکنش‌هاي بسياري روبه‌رو شد و از کاربران عادي تا چهره‌هاي سياسي و حتي برخي مسئولان امر به آن واکنش نشان دادند.

حتي کاربران فضاي مجازي با راه انداختن هشتگ استعفاي نماينده، خواهان کناره‌گيري اين نماينده خاطي از خانه ملت شدند. ماجرا از اين قرار است که خودروي علي‌اصغر عنابستاني نماينده سبزوار بدون داشتن مجوز عبور از خط ويژه به اين باند وارد مي‌شود و سرباز وظيفه پليس راهور از ورود اين نماينده مجلس به اين خط جلوگيري مي‌کند و پس از بگومگوهاي صورت‌گرفته و آنطور که در فيلم منتشره نشان مي‌دهد نماينده مجلس اقدام به سيلي زدن به صورت اين سرباز مي‌کند.

درحالي‌که عابد اکبري سرباز فوق‌الذکر صرفا به وظيفه قانوني خود عمل کرده است. پس از اين اتفاق اظهارات بسياري در اين خصوص صورت گرفت که از آن جمله مي‌توان به حمايت فرماندهي نيروي انتظامي و ستاد کل نيروهاي مسلح از اقدام سرباز وظيفه اشاره کرد. با اين حال از آن روز تاکنون اين پرونده در جريان بوده و چه سرباز وظيفه و چه نماينده مجلس مستندات خود را براي ارائه به دادگاه آماده کرده‌اند.

اين در حالي است که برخي معتقدند قانونگذاري خود نقض قانون مي‌کند نمي‌تواند در مقام قانونگذاري و نظارت بماند و بايد از اين منصب کنار برود. از اين جهت است که عده‌اي بحث چگونگي احراز صلاحيت‌ نمايندگان را که منجر به حضور چنين افرادي در مجلس مي‌شود مطرح مي‌کنند.

چنانکه محمدصادق کوشکي فعال سياسي اصولگرا مي‌گويد: «اگر در بررسي صلاحيت‌ها به‌درستي نظارت استصوابي را لحاظ شود، شاهد رفتارهاي اين‌چنيني نبوديم.» نجات‌ا.. ابراهيميان عضو حقوقدان و پيشين شوراي نگهبان نيز مي‌گويد: «طبيعي است که با رخ دادن اين‌گونه اتفاقات، بايد با اجراي قانون با فرد خطاکار برخورد شود به بياني ديگر بايد گفت که نماينده نه مصون و نه معصوم است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج