جاباما
۱۰۸۵۱۴۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

«اون» لهجه همسایه جنوبی‌اش را هم ممنوع کرد!

بعد از ممنوعیت کتاب‌ها، موسیقی، فیلم‌ها و سریال‌های کره‌جنوبی که با هدف مقابله با نفوذ فرهنگی همسایه جنوبی در ساکنان کره‌شمالی صورت گرفت، رهبر کره‌شمالی سخن گفتن مردم کشورش به لهجه محلی کره‌جنوبی را هم ممنوع کرد.

اعتمادآنلاین: بعد از ممنوعیت کتاب‌ها، موسیقی، فیلم‌ها و سریال‌های کره‌جنوبی که با هدف مقابله با نفوذ فرهنگی همسایه جنوبی در ساکنان کره‌شمالی صورت گرفت، رهبر کره‌شمالی سخن گفتن مردم کشورش به لهجه محلی کره‌جنوبی را هم ممنوع کرد.

به نقل از روزنامه تایمز، برخی از اتباع کره‌شمالی که از این کشور رفته‌اند و ‌اکنون در جنوب این شبه‌جزیره زندگی می‌کنند عنوان کردند دولت کره‌شمالی هر فردی را که در حین دستگیری فیلم، ترانه، کتاب یا هر شیء هنری دیگری متعلق به کره‌جنوبی در اختیار داشته باشد به ۱۵ سال زندان محکوم می‌کند. این در حالی است که از این پس اگر ماموران فردی را در حال سخن گفتن با لهجه کره‌جنوبی ببینند به طور حتم ۲ سال زندان با اعمال شاقه در انتظار او خواهد بود.

در یک سخنرانی افشاشده از کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی او تاکید می‌کند: ­«باید واژه‌های این عروسک‌ها و سبک زندگی این عروسک‌ها را از جامعه خود بزداییم.» عروسک واژه‌ای است که رسانه‌های کره‌شمالی همسایه جنوبی خود را با آن توصیف و آنها را به عروسک‌هایی در دست ایالات متحده تشبیه می‌کنند.

گفتنی است با وجود اعمال محدودیت‌های بسیار شدید و سرسختانه و تبلیغات شدید علیه کره‌جنوبی، مردم کره‌شمالی طی یک دهه گذشته به طور روزافزونی تحت تاثیر فرهنگ کره‌جنوبی بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چیزی اگه خوب باشه برای وارد شدن بهش باید خودت توی صف بایستی نه برای خروج ازش مجازاتت کنن

    • بدون نام

      کره شمالی بارکجه که به مقصدنمیرسه کاش دیگران ازسرنوشتش درس عبرت بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج