۱۰۸۶۱۶۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توئیت‌های خبرسازِ عطاالله مهاجرانی

دو توئیت عطالله مهاجرانی وزیر فرهتگ و ارشاد اسلامی در دوران اصلاحات خبرساز شده است. او در این توئیت ها از دلیل استعفای احمد بورقانی معاون مطبوعات وقت وزارت فرهنگ و همچنین مخالفتش با لایحه اصلاح قانون مطبوعات خبر داده است.

فرارو: دو توئیت عطالله مهاجرانی وزیر فرهتگ و ارشاد اسلامی در دوران اصلاحات خبرساز شده است. او در این توئیت ها از دلیل استعفای احمد بورقانی معاون مطبوعات وقت وزارت فرهنگ و همچنین مخالفتش با لایحه اصلاح قانون مطبوعات خبر داده است.

مهاجرانی ابتدا در توئیتی از اصلاح طلبان انتقاد کرد و نوشت: «به نظرم اندك اندك جمع مستان مى رسند! و شاهد موج سوم اصلاح طلبان راديكال هستيم: موج اول: مطبوعات راديكال بود كه فرمان هدايت آن در وزارت ارشاد نبود، مرحوم احمد بورقانى هم با من هماهنگ نبود، به همين دليل وقتى اختيار وزير را كه در اعطاى مجوز به ايشان داده بودم، پس گرفتم، استعفاء داد.»

او در توئیت دوم ادامه داد: "موج اول اصلاح طلبان راديكال با طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس به اوج خود رسيد. من با طرح مخالف بودم مى دانستم به سرانجام نمى رسد. نرسيد. موج دوم: تخريب عميق و گسترده آيت الله هاشمى رفسنجانى بود. گفتند هاشمى مرده سياسى ست. موج سوم: تخريب سپاه و طرح دولت نظامى است. حكايت همچنان..."

طرح اصلاح قانون مطبوعات در آغاز به کار مجلس ششم مطرح شد و به موضوعی بحث برانگیز بدل شد. نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم به دنبال اصلاح قانونی برآمدند که سه ماه پیش از آن در مجلس پنجم تصویب شده بود. اصولگرایان به نقد و مقابله جدی با آن پرداختند. در میان اصلاح طلبان نیز برخی معتقد بودند که این طرح به نتیجه نمی رسد.

نهایتا طرح اصلاح طلبان به نتیجه نرسید اما حواشی زیادی ایجاد کرد.

احمد بورقانی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوره اصلاحات تلاش بسیاری زیادی کرد که قانون مورد نظر مجلس پنجم به تصویب نرسد او در مجلس ششم نیز برای اصلاح قانون مطبوعات تلاش کرد که موفقف نبود.

واکنش‌ها به توئیت مهاجرانی
اظهار نظر های اخیر عطاالله مهاجرانی درباره مسائل مختلف با واکنش انتقادی اصلاح طلبان همراه بوده است. دو توئیت اخیر او نیز با انتقاد شدید فعالان رسانه‌ای اصلاح طلب روبه رو شد.

علی نظری از فعالان رسانه ای در این باره به شدت به مهاجرانی انتقاد کرده و نوشته است: «دروغگوکم حافظه است، اماکم حافظگی عطالله مهاجرانی درحد لالیگاست. من عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ششم بودم. در زمان بررسی طرح قانون مطبوعات ۴بار به کمیسیون آمدو از طرح قانون مطبوعات حمایت کرد. گفته که مخالف این طرح بوده،انتشار مشروح مذاکرات کمیسون فرهنگی در تابستان۷۹ سند رسوایی این دروغگو است.»

پژمان موسوی روزنامه‌نگار هم از زاویه دیگری به نقد توئیت های مهاجرانی پرداخته است: «کلمات کلیدی این توییت: ‏مطبوعاتِ رادیکال، فرمانِ هدایت، ناهماهنگ با"من"، پس گرفتنِ "اختیار"... ‏به نظر، شاه‌کلیدِ تمامِ این تفکرِ خطرناک، در کلمه‌ی ⁧‫ارشاد‬⁩ نهفته است چرا که وقتی ⁧‫ارشاد‬⁩ به جای ⁧‫فرهنگ‬⁩ بنشیند، نه نویسنده اصالت دارد، نه روزنامه، نه روزنامه‌نگار نه هنر و نه هیچ چیز دیگر.»

موضع مهاجرانی درباره مرحوم بورقانی، واکنش‌های تند زیادی به همراه داشته است.

مصطفی فقیهی از سایت انتخاب هم در توئیتی به سخنان مهاجرانی پاسخ داده و گفته است: « جناب مهاجرانی! سال ۸۸ در نامه مملو از ناسزا به رهبری نوشتید «ماه عسل وزارت ارشادم وقتی تمام شد که .... روزنامه‌ها را تعطیل کنم و من کناره‌گیری را ترجیح دادم» آن‌موقع، جهش باد می‌گفت آن اقدامات کار شما بوده و حالا می‌گوید کار مرحوم بورقانی! شرم بر مکر و خدعه! به ایران بازگردید!»

حسین مهرزاد فعال رسانه‌ای هم نوشته "خیلی چیزها بی‌حکمت نیست. مثل توییت آخر آقای مهاجرانی درباره احمد آقای بورقانی آن‌هم درست دو روز مانده به سالمرگش. خوش به سعادتت احمد آقا که عزیز رفتی و بعد از این همه سال این شحنه‌های پیر از مرده‌ات هنوز پرهیز می‌کنند."

علی مجتهد زاده حقوقدان و فعال رسانه ای هم نوشته: «همانطور که بدرستی بايد با بسياری از براندازان بدنام مرزبندی داشت لازم است جريان تحولخواه اصلاح طلبان از امثال مهاجرانی هم اعلام برائت کند.»

مهدی جامی از روزنامه نگاران خارج از کشور اما نظر دیگری دارد و می گوید توئیت های مهاجرانی روشنگر است. او در این باره نوشت: «حرف مهاجرانی از یک بابت خیلی روشنگر است: مشکل در ایران دست کم از دهه 40 این بوده که با چقدر سرعت حرکت کنیم. گروهی مثل بورقانی حرکت سریع را می پسندیده اند و گروهی حرکتی آرام و تدریجی. هر دو از بابتی محق بوده اند و از بابتی مخل توسعه.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج