۱۰۸۶۸۶۹
۱۲۷ نظر
۵۰۱۵
۱۲۷ نظر
۵۰۱۵
پ

مجلس، کلیات بودجه ١۴٠٠ را رد کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مخالفت کردند.

خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مخالفت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ را رد کردند.

کلیات لایحه بودجه با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ مخالف و ۱۲ ممتنع از مجموع ۲۶۲ رای ماخوذه به تصویب مجلس نرسید.

مجلس، کلیات بودجه ١۴٠٠ را رد کرد

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی پیش از رای گیری گفته بود: اگر کلیات لایحه بودجه رای بیاورد، وارد بررسی جزئیات می‌شویم و اگر رای نیاورد لایحه بار دیگر به دولت بازگردانده می‌شود.

قطع تریبون دولت در مجلس!

در حالی که محمدباقر نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور مشغول دفاع از کلیات لایحه بودجه 1400 بود؛ تریبون وی قطع شد! رئیس مجلس به او گفت که فرصت 20 دقیقه‌ای شما تمام شد و قطع میکروفن دست ما نیست!! محمدباقر قالیباف حتی اجازه نداد نوبخت جملاتش را کامل کند.

مجلس، کلیات بودجه ١۴٠٠ را رد کرد

نوبخت: آیا با حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی می‌شود جلوی گرانی را گرفت؟

محمدباقر نوبخت در جلسه علنی مجلس:

* غیر از نمایندگان، ملت ایران هم از طریق رسانه ملی همزمان گفت و شنود ما را درباره بودجه دنبال می‌کنند و انتظار مردم از نمایندگان این است که وقتی از ۱۲ آذر که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تحویل گرفتند و اظهاراتی در مورد اشکالات آن مطرح کردند بگویند آیا این اشکالات برطرف شده یا خیر؟

* خوشبختانه در دولت های یازدهم و دوازدهم در همه سالها دقیقاً قانون در مورد زمان ارائه لایحه بودجه رعایت شد و الان هم من بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی صحبت می کنم چرا که اختیارات رئیس جمهور در مورد برنامه و بودجه به بنده تفویض شده است. انتظار این بود با توجه به انتقاداتی که درباره بودجه مطرح می‌شد بعد از دو ماه این اشکالات برطرف شده باشد.

* امروز ملت ایران می‌پرسند بعد از دوماه که بودجه دست مجلس شورای اسلامی بود و اختیار تغییر داشت در راستای رفع اشکالات چه اقدامی انجام داده است؟ یکی از اولین انتقادات به لایحه بودجه رشد منابع و مصارف بود این در حالی است که مجلس عدد ۸۴۱ هزار میلیارد تومان را به ۱۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد. سوال ملت ایران این است که اگر به این رقم انتقادی بود که رشد منابع زیاد است چرا اصلاح نشد؟ مگر قرار نبود اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود؟ ریاست مجلس هم بارها از ضرورت اصلاح ساختار صحبت کردند.

* یکی از انتقادات این بود چرا وابستگی به نفت زیاد شده است، امروز شما اجازه دادید علاوه بر آنچه دولت در لایحه آورده بود نفت فروخته شود. این بودجه چهارمین سال محاصره اقتصادی است و دولت سه سال محاصره بزرگ اقتصادی را تحمل کرد دشمنان ما منتظر بودند طرح‌های عمرانی ما بخوابد، اما در حال اتمام و بهره ‌برداری است. رییس مجلس شورای اسلامی گزارشات خزانه را دریافت می‌کند ایشان شهادت بدهد آیا ما ۶۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را تا الان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرده‌ایم یا نه؟آنها منتظر تابستانی گرم برای ما بودند اما ما پاداش صبر و مقاومت‌مان را دریافت می‌کنیم.

* کاش می‌شد نفت را از بودجه خارج کنیم در حال حاضر درآمد ۱۰۹ میلیارد دلاری ما به چند میلیارد دلار کاهش یافته و من نمی‌توانیم این عدد را بگویم اما مقاومت ملت در برابر فشارهای زیاده‌ خواهانه استکبار جهانی به منصه ظهور رسیده است.

* من به اعضای کمیسیون تلفیق انتقاد نمی‌کنم آنها انسان‌های فهیم، مطلع و کارشناسی هستند آنها دو ماه وقت داشتند و بر روی بودجه متمرکز شدند و به آن مهر تایید زدند ضمن این‌که وابستگی به نفت هم بیشتر شد.

* (با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی کمیسیون تلفیق با عنوان مبارزه با رانت): تلاش این است که با پرداخت یارانه اضافی آثار آن خنثی شود این در حالی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی طی چند مرحله به ۲۵ میلیارد دلار، ۱۴ میلیارد دلار، هشت میلیارد دلار و ۵.۵ میلیارد دلار تقلیل یافت زیرا این کار با تأنی انجام می‌شد.

* این‌که بگویند افراد خاصی از رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند یک حرف مجرمانه است سایتی هست که همه کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را استفاده کردند نامشان در آن آمده است این نام‌ها را برای نمایندگان افشا کنید درست است عده‌ای خطا کردند، همکاری نکردند یا کالا نیاوردند یا با قیمت بالاتر کالایشان را عرضه کردند که باید با آنها برخورد شود.

* یک نهاد این مسئولیت را بپذیرد که آیا اگر بدون تمهید مقدمات ارز ۴۲۰۰ تومانی را به قیمت آزاد تبدیل کنیم می‌شود جلوی گرانی را گرفت یا نه؟ گفته می‌شود به ازای گران شدن ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به یارانه اضافه می‌کنیم مگر ما به ۳۵ میلیون نفر علاوه بر یارانه ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومان اختصاص ندادیم مگر این افاقه کرد.

* شما که مجلس انقلابی هستید اجازه دادید که خودروهای لوکس که سال‌ها اجازه نداشتند به کشور وارد شوند، واردات‌شان انجام شود اگر از فردا در خیابان‌های تهران ماشین‌های لوکس بیایند و بچرخند چه جوابی به فرودستان می‌دهید مجلس انقلابی اجازه داد برای ۱۷ هزار میلیارد تومان حقوق گمرکی این خودروها وارد شوند. آیا اگر اینها وارد شوند به بازار ارز فشار نمی‌آید؟ چه کسی این رانت را می‌خورد؟

* قیمت ارز در چهار - پنج سال گذشته زیر ۴۲۰۰ تومان بود چه کسی گفت که باید در این شرایط به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد چرا این ارقام را بر زبان جاری می‌کنید مردم از ما اعانه نمی‌خواهند بلکه می‌خواهند جلوی تورم و گرانی را بگیریم. بودجه امروز تمام نمی‌شود لذا فرافکنی نکنیم و صورت مساله را پاک نکنیم این کار باید با تفاهم به انجام برسد.

رد لایحه به این معنی است که عقل جمعی ما نکشیده که بعد از دوماه بودجه را اصلاح کنیم امید ما به شما در مجلس و اصلاحات و پیشنهادات شماست. چند هفته برای اصلاح لایحه در جلسه علنی وقت هست و این لایحه اکنون در اختیار شماست.

مجلس، کلیات بودجه ١۴٠٠ را رد کرد

قالیباف: مجلس بودجه را اصلاح کرد اما دولت با آن مخالفت می کند

محمد باقر قالیباف در پاسخ به صحبتهای نوبخت:

* آقای نوبخت چندین مرتبه نام بنده را برای تایید موضوعی اعلام کردند که لازم دانستم نسبت به آن توضیحاتی را ارائه دهم.

* آقای نوبخت در اظهارات خود به اسناد فوق سری درباره نفت اشاره کرد که فقط به دست روسای قوا می رسد جهت اطلاع نمایندگان در بحث مربوط به نفت این را می گویم اگر ما می دانیم که صادرات نفتمان در فروش حداقلی است سوال اینجاست که چطور دولت در لایحه بودجه پیش بینی فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را کرده است؟ آقای نوبخت هم تاییدکرد که ما در صادرات نفت با سختی و مشکلات رو به رو هستیم، بحث درستی که همه در برابر آن تلاشهای را انجام می دهیم.

* دولت براساس چیزی که وجود ندارد هزینه های واقعی قطعی را در لایحه الزامی کرده است چطور ما باید این دوگانگی را حل کنیم. همانطور که آقای بحرینی هم گفتند در گزارش تفریغ بحث فروش نفت ۴۱ درصد کاهش یافته است چون ما این موضوع را طبق فروش نفت قطعی به میزان یک میلیون و بعد تا یک و نیم میلیون بشکه نفت پیش بینی کردیم. ما خوشحال می شویم صادرات نفت به دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برسد حالا این کمک به دولت محسوب می شود و یا مخالفت با دولت؟

* آقای نوبخت بیان کرد که باید این لایحه بین دولت و مجلس حل شود ما هم این موضوع را قبول داریم و اصلاحاتی انجام دادیم اما دولت با این اصلاحات مخالفت می کند که این اشکالاتی است که در مجلس اثر می گذارد.

صحبت‌های امروز نوبخت بنزینی بر آتش مجلس بود

نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس:

* مجلس بنا داشت تا کلیات بودجه را تائید کند اما صحبت‌های امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه بنزینی بر آتش شد و همین امر باعث شد تا نمایندگان مصمم بر رد کلیات لایحه بودجه شوند.

* اتفاقاً دولت دنبال رد کلیات لایحه بودجه است چرا که کمیسیون تلفیق بودجه بسیاری از موارد آن را تغییر داده و دولت با اصلاحات و تغییرات انجام شده مخالف است.

* دولت می‌خواهد لایحه اصلاح شده رأی نیاورد تا بتواند کار خود را انجام و مقاصد خود را دنبال کند، در واقع دولت می‌خواهد با همان سه دوازدهمی کردن بودجه جلو برود.

دولت به دنبال آشوب در کشور است و به دنبال این است که کشور را بهم بریزد.

مجلس، کلیات بودجه ١۴٠٠ را رد کرد

واکنش سخنگوی دولت به رد کلیات بودجه ۱۴۰۰

ربیعی:

* از نمایندگان محترم که پیام نگرانی دولت و اقتصاددانان از تغییرات اساسی و غیر کارشناسی در لایحه بودجه را دریافتند تشکر می‌کنیم.

* تغییرات زیاد شاکله بودجه را بهم ریخته بود و غنایی نیز به بودجه نبخشیده بودند.

* دولت آماده است با همه توان کارشناسی خود در کنار مجلس اصلاحات مورد نظر که می تواند به نفع اقتصاد و مردم باشد را بدون اینکه شالکه بودجه به هم بخورد دنبال کند.

* البته آنچه ما در این روزها می شنویم سیاسی‌ترین عبارات و بدون ارتباط کلمات در مورد اقتصاد و بودجه در چهل سال اخیر بوده است. از کوبیدن بودجه به دیوار تا اتهام فروپاشی و دهها عبارت عجیب دیگر.

* دولت بارها اعلام کرده که با یک شیب منطقی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نظر دارد ولی حذف ناگهانی آن بیشترین ضربه را به طبقات محروم جامعه خواهد زد.

* چه کسی آثار روانی این اظهارات بر سرمایه اجتماعی را محاسبه می کند و تبعاتی که این حرف ها به اعتماد عمومی مردم نه به دولت بلکه نظام می زند را بررسی خواهد کرد.

* در حسن نیت دوستان کسی تردیدی ندارد. ان‌شاءالله هرچه خیر و مصلحت کشور هست پیش آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجلس انقلابی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گام دوم انقلاب!!!!!!

      • جواد

        اصلا نباید اجازه بدن نوبخت وارد مجلس بشه چه برسه حرف بزنه امروز کمی دلم خنک شد نزاشتن حرف مفت بزنه خیارسبز از 4000 شده 20000 اونوقت میاد میگه 25 درصد افزایش حقوق بسته

        خبری چاپ کن خیلی چیزای دیگه میخوام بگم اینجا جاش نیست

      • میثم

        دمش گرم، خوب کاری کردن.
        کار بلد نیستن، بعد همه چی رو ربط میدن به سیاسی بازی

    • علی صالحی

      مرسی

      پاسخ ها

      • حسن کلید

        درود سلام بر مجلس آفرین
        نوبخت دشمن بازنشستگان
        تامین اجتماعی

      • بدون نام

        دودش به چشم مردم میره

    • بدون نام

      اگر غیر از این بود تعجب داشت !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسئولیتش رو مجلس باید قبول کنه

      • ferishon

        خدارو شکر
        وگرنه تورمی عظیم در انتظار بود
        و سفر کوچیک خانواده ها
        کوچیک تر میشد
        و دوباره گرانی ماننده گرانی بنزین برای کسری بودجه
        و دوباره نارامی

      • بدون نام

        مشکلی نیست بودجه رو نفت میبندن بعد نمیتونن بفروشن از جیب مردم بر میدارن حالا یا تو بورس یا طلای مردم یا ارز دست مردم

    • رضا باقری

      میخواست سر مجلس شیره بماله که وقت کم اورده

    • بدون نام

      آفرین آفرین
      یه کار خوب بلاخره از این مجلس دیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی سواد

      • بدون نام

        کارش درسته قالیباف
        خوشم اومد بدجور روحانی رو خراب کردند
        دولتی که تا ۳‌ماه بعد از انتخابات سر کار هست
        چرا بودجه یک سال رو باید بچینه
        که لیدرهاش منتظر بودجه سالانه و اون مزایا بودند
        ولی الان دیگه نمیتونن

      • بدون نام

        چکار خوبی!
        دولت پول نداره مستقیم نمیتونه بیاد بگه بودجه رو از جیب مردم بستیم برا سال بعد هم...
        میاد الکی میگه این همه نفت میفروشیم که پرونده رو ببندن..
        وگرنه سالهاست بودجه شون با نوسان گیری از اموال مردم دارن جور میکنن.. نفتی و گاز و معادن و هرچیزی هم که بفروشن کسی ندیده یقرونش جیبمون هم زدن

    • محمد حاتمی

      نوتیفیکیشن این خبر ک اومد گفتم وای انصاریانه . . .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم دقیقاً همینطور.

    • بدون نام

      هر وقت بالای گوشیم پیامک برترینها میاد استرس میگیرم .که نکنه دوباره یکی دیگه به خاطر کرونا درگذشته.

    • شهروند ایرانی

      برای یکبار هم شده بهش گفتن تو حرف نرنی نمیگن لالی

    • مهدی

      ایووولا

    • بدون نام

      واقعا چه خبـره؟؟؟ اینا به خودشون نیستن، اونوقت انتظار دارید بفکر ملت باشن؟؟ ...

      پاسخ ها

      • احمد

        آخه انتخابات نزدیکه.

    • رامین

      آسیاب به نوبت!!!!!!

    • بدون نام

      قطع میکروفون کار خوبی نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه این قانونه
        جدیدا کسی چرت اضافی نگه
        اتفاقا چیز خوبیه
        نوبخت این ۷ سال روی اعصاب و روان ملت بود
        هر یک دقیقه اضافه حرف زدنش جدا از حق الناس فقط برق اضافی و لودگی صوتی ایجاد میکنه

      • بدون نام

        شعور و مدیریت که نباشه همینه حالا کار داره تا قالیباف همه عقده های این چندسال رو خالی کنه

    • بدون نام

      آفرین به مجلس خوب کاری کردید

    • بدون نام

      امان امان امان ....

    • حسین سعیدی

      ایول قالیباف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف قدرت طلب

    • ۱۰ ستاره

      ..به مردم رحم کنید،تمام کنید این دعواهای خاله زنکی رو.
      ...

    • مرتض

      جناب دکتر قا لیباف متشکریم

      پاسخ ها

      • ماوشما

        بابت چی متشکری؟

      • ح

        دکتراشو از کجا گرفته رشتش چیه تز دکتریش چی بوده؟

      • بدون نام

        دکتر جغرافی

    • بدون نام

      مجلس غیر مردمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مجلس واقعا مردمی است،بهتر از مجلس قبلی ندیده به دو دقیقه تصویب می کرد

      • بدون نام

        نکشییمون مردمی

    • بنده خدا

      سیر ازگرسنه چه خبر داره ...

    • بدون نام

      عجب شیر توشیریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • محسن

      زنده باد قالیباف زنده باد مجلس انقلابی

    • بدون نام

      خدا یارو یاور انقلابی های مجلس و برادر شجاع قالیباف

    • یوسف

      کار خوبی کرد

    • بدون نام

      اه اه مثل بچه ها

      پاسخ ها

      • محمد ازقم

        مجلس دنبال حدف خاص خود نه منافع ملت

    • دردمند

      کارخوبی کردند چوم اقای نوبخت فقط گزراندن چمد ماه باقیمانذه عمر دولت براش مهم هست ومردم ومملکت برای ایشان اصلا مهم نیست

    • بدون نام

      سلام . جنک قدرت است و رو کم کنی
      ...

    • reza

      اینا همش دعوا سر روش اجرایی بدبختتر کردن مردم بی نواست ...

    • بدون نام

      خداروشکر.به این میگن مجلس قوی انقلابی. دولت میخواست توو بودجه سال آینده دلار ۴۵۰۰ را حذف و یک نرخی ۱۷۰۰۰ تومان کند اونوقت اگه رای میاورد همین کسانی که اینجا موافق رای آوری بودجه بودن میگفتن چرا مجلس کاری نکرد!! دقیقا مثل مطالبه واکسن خارجی شون!

      پاسخ ها

      • ماوشما

        پس منتظربمان طلوع صبح صادق راببین. اینهاهمه اش بازی فوتبال است که قرمزها باآبی ها دعوادارند. ولکدرابه توپ بیچاره می زنند وبرای ردپا گم کردن اسمش را فوتبال می گذارند.

      • بدون نام

        خیلی قوی هستن البته توسیلی زدن وفحاشی

    • بدون نام

      درایت ؟!!!
      چقدر جاش خالیه !!!!!

    • بدون نام

      اقایان, وقت دولت ومجلس رانگیرید بودجه را یک دوازده بدید خلاص دشمن داره دودستگی واختلاف می اندازد ,نمایندگان بس کنید ودولت توکه ۵ماه دیگرنداری چرامشکلات را به گردن نمایندهگان نمی اندازی؟

    • علی....

      خوب شد که ردشد شاید جلوی بعضی رانت خوربها گرفته شود مخصوصا ارز 4200 که به نور چشمی ها میدن. ....

      پاسخ ها

      • ماوشما

        فکرکنم زرشک پلوزیادمی خوری؟

    • بدون نام

      احسنننننت به همشون
      دمشون گرم
      دفاع کنید از حق ما ملت با وفا
      الله اکبر
      الله اکبر
      دست علی یارتون

    • بدون نام

      قابل توجه آقای سخنگوی دولت...
      درآمدهای واهی رو شماها پیش‌بینی کردید
      و حالا مجلس انقلابی جلوی شمارو گرفته

    • بدون نام

      همشون مثل هم

    • بدون نام

      بسلامتی

    • بدون نام

      بله قطع میکنند چون جوابی ندارند

    • بدون نام

      سواد یادش بخیر

    • خال قدیم

      جناب نوبخت شمادرست میگوئیدمردم ازمجلس انتظارجواب دارند
      امابرادرعزیزهمین مردمی که شماسنگشان رابه سینه میزنی ازخودشماهم انتظارومطالبه زیادداشتنددرطول این هشت سال آیاخودشمابه مردم محل گذاشتی؟؟

    • خورزو خان

      بدبخت ملت که قربانی جنگ و دعوای قدرت بین دو قوه و دو جناح است

    • بدون نام

      اگر بودجه را سروقت بررسی میکردن پس کی باید نظارت میدانی انجام بده کی توگوش سرباز وظیفه شناس بزنه کی بره قم ومشهد طومار استیضاح امضا کنه کی به رسانه ها توهین کنه

    • بدون نام

      بدبخت ملتی که گیر شما افتاده!

    • مهدی

      از ابتدا هم برنامهٔ مجلس بر رد کردن لایحه بودجه بوده، حالا قبول کردن بودجه بهانه‌ای است برای مخالفت مجلس با دولت.

    • Saeed

      ربیعی نخودی، تو چطور سخنگو هستی که از روی نوشته هم پدر کلمات رو در میاری و نمی‌تونی از روی نوشته بخونی.

    • بدون نام

      درود بر حامیان و نمایندگان واقعی مردم

    • سپیده صمدی

      خنده داره که این ارز ۴۲۰۰ ای حذفش میخواد به طبقه محروم ضربه بزنه:)) دقیقا کالاهایی که وابسته به این ارز بودن ، چندین برابر شده قیمتشون! وای بر شما...

    • ایرانی

      ارز دو نرخی باعث رانت و فساد میشود دولت میتواند در اقلام داروئی و غذایی به مردم یارانه دهد تا دست رانت و دلال قطع شود و مجلس ردیف بودجه هر سازمان یا هر جایی را باید مستند کند در حالیکه بعضی ردیف بودجه وجود خارجی ندارد بودجه میگیرد ولی به کجا میرود پیگیری شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهل۴۰ ساله بودجه میگیرن معلوم نیست کجا خرج میشه بنیاد فلان وبهمان و مدرسه فلان وبهمان و هزار جای دیگه تاحالا خواب بودن

    • کرامت

      سلام آقای نوبخت اگر قانون اساسی این اجازه را داده که دولت بوجه رابه مجلس بفر سه وبعد مجلس برسی کند وبه تسویب برساند خوب نظر مجلس امروز روشن شد فکرنکنم این کار مجلس ناراحتی داشته باشه ولی ناراحتی شماودولت بخاطر دلار 4200تومانی هست که مجلس دراین بابت دست خیانت کاران گرفته که نور چشمان دولت هستند شما ودولت بخاطر ان ناراحت هست اقای نوبخت تنهادولتی هستید که بعدازانقلاب ملت بدبخت کردید خودت میگی دلار4200تومانی آقایان خیانت یا خلاف کردند آنها دوستان دولت وشماهستند اجازه بدهید مجلس کار خودش را بکند

      پاسخ ها

      • مرد حق

        برو لیست دریافت کنندگان ارز4200را بخون‌ و ببین. اونوقت کمتر سنگ همین نمایندگان انقلابی را به سینه خواهی زد. خبر نداری الکی حرف نزن.بیشتر دریافت کنندگان ارز اتفاقا مخالف دولت و در همین سمت مطبوع شما هستن.

    • بدون نام

      فقط و فقط هدف مجلس اینه که ما مردم عوام بگیم تنها راه نجات کشور حضور یک اصولگرا در راس دولت است ، خیالتون راحت دیگه هیچ انتخاباتی مشارک 50 درصدی هم نخواهد داشت خوش باشید

    • ایرانی

      در شک و تردید فروش نفت نمیتوان بودجه تایین کرد هوا فروشی که نیست کسری بودجه دست توی جیب مردم یا بانک مرکزی که باعث تورم میشود کار مجلس عالی

    • بدون نام

      سخنان آقای نوبخت کاملا منطقی و درست بود هیچ مجلسی در این چهل نبوده که اینقدر حاشیه سازی کند تصویب نشدن بودجه بیشتر از روی حسادت و کینه و لجبازی با دولت است این به ضرر مردم و کشور است قالیباف به مردم توضیع دهدبعد از دوماه که بودجه در دست مجلس بود چرا اطلاح درستی صورت نگرفت قطع کردن سخنان نوبخت اصلا کار درستی نبود وقتی شخصی حرف درست و منطقی می زندصدای اورا قطع می کنید هیچ کس از کار نماینده ها این دوره راضی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف تمام عقده های این چندسال حسرت ریاست جمهوری رو داره خالی میکنه نماینده هام عروسک خیمه شب بازیش هستن

      • بدون نام

        این مجلس کارشان منطقی نیست

    • بدون نام

      سلام باارز ۴۲۰۰ چی گلی بر سر ملت زدند جز گرانی هرروز بیشتر شد حالا مجلسی ها می خواهند ارز رو ۱۷۵۰۰ بکنند یعنی گرانی چندصد برابر الان خواهد شد در نتیجه دولت و مجلس می خواهند با این بی تدبیری ملت رو به خاک سیاه بنشانند

    • بدون نام

      بودجه ای که با مال مردم از بورس تامین شد .

    • نوری

      متاسفانه دید گاهها به بودجه سیاسی وحزبی شده واین به صلاح کشور نیست
      هرکس ساز خود را میزنه واین وسط مردم ضرر می کنن

    • بدون نام

      ماهم خدایی داریم ۰۰۰ ۰

    • بدون نام

      مگه مجلس ازبوجه سردرمیاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربرد خط ویژه تو خیابون رو نمیدونن اونوقت می فهمن بودجه چیه

      • بدون نام

        آره خیلی زیاد

    • حقگرا

      مجلس برای خواندن انشا ساعت ها وقت می ذاره ولی برای توجیح بودجه یک سال کل کشور ۲۰ دقیقه.!! چقدر زمان گران بهاست!!!!!!این قدر وقت مجلس گاهی گنج وگاهی رنج وملال کسالت وو وو ایا ۲۰ دقیقه کافیست یا گرو کشی خود هم نمی دانیم....همه شما پا تو یک کفش کرده دررنج ونومیدی مردم .......چرابه خود نمی ایید غفلت تا کی برسر میهن عزیزم چه می اید ؟؟؟؟؟خدایا انچه خیر توست برای مردم...

    • حسین

      فعلا دولت ومجلس با هم لج بازی کنند دودش تو چشم مردم میرد

    • بدون نام

      اخرش گفته در حسن نیت دوستان شک ندارم
      شک کن آقا شک کن

    • ر.د

      مجلس بی خاصیت

    • کاوه

      خدا را شکر که ردشد

    • امیر حسین

      درود بر بهترین و انقلابیترین مجلس ایران

    • بدون نام

      مجلس اگر موافقت میکرد و میکروفن دولت رو قطع نمیکرد باید تعجب میکرد ولی این کار مجلسیها کار خواصی نبود چون مخالف دولت هستند از مخالف کار موافق خواستن اشتباس

    • رضا

      بالاخره ما نفهمیدییم رئیس جمهور میگه کالا به قیمت ارز نیمایی هست نوبخت میگه ۴۲۰۰ تومانی اینجا هم دم خروس و قسم حضرت عباس صدق میکند نوبخت بیشتر بدرد مذاکره با آمریکا به صورت صوری میخوره

    • ی هوادار

      همانطوری که قیمت کلیه کالاها و خدمات بر مبنای دلار محاسبه میکنید حقوق کارگر و کارمند را هم بر اساس دلار حساب کنید

    • بدون نام

      مجلس حداقلی جز این ازش برنیاید که بگوید دولت میخواهد کشور را به اشوب بکشاند .دقت کنید نوع نگاه را

    • ی هوادار

      نمایندگان محترم وقتی از کلیات و جزییات بودجه اطلاع دارید و میدونید که نه خودتون توانایی تولید ثروت برای کشور دارید نه دولت بنابراین مذاکره با امریکا را شروع کنید تعلل و بهونه گیری شما را باید مردم تاوان بدن

    • ی هوادار

      تنها راه نجات کشور فقط و فقط ایجاد رابطه سالم و براساس منافع ملی با دنیاست

    • علی

      چقدر ساده لوح هستند اونایی که از کار مجلس دفاع میکنند واقعا فکر میکنیین مجلس به فکر شماست؟؟ اونم مجلس ۵ درصدی؟؟

    • ی هوادار

      99 درصد دلیل اختلاسها و سودجویی اشخاص طماع و دنیا پرست عدم رابطه با دنیاست . اگر بانکهای کشور با بانکهای دنیا مبادله و معامله میکردن هیچکس نمیتونست یک دلار هم اختلاس کنه

    • ......

      کدوم مجلس هفتاد درصد مردم رای ندادن

    • الناز

      عالی،درود بر نمایندگان مجلس انقلابی

    • ی هوادار

      کاسبان تحریم و عاشقان قدرت و ثروت و پست مقام بخاطر منافع شخصی و حزبی هرگز اجازه نمیدن که کشورمون با دنیا رابطه داشته باشه چونکه هر چه کشور منزوی تر بشه و تحریمها بیشتر قدرت و نفوذ و ثروت اینها روز به روز بیشتر میشه

    • **************»

      به درک که رد کرد یه مشت ابتدایی بیسواد

    • امید

      شما بفکر مردم فرو دست هستید؟؟؟!!!!!!
      باشیب ملایم میخواید ارز ۴۲۰۰ رو حذف کنید؟!!؟!؟

    • علی استاد

      سفسطه بازی دولتیها اعتماد عمومی را خدشه دار کرده است.

    • بدون نام

      مجلس ریاکار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت میخواهد دلار 4200 جهانگیری را باز به دزدان و رانت خواران بدهد که جلو ان گرفته شد و همچنین دولت بایستی مشخص کند دلار 11500 را از کجا محاسبه کرده دولت ریاکار و ناکارامد را بایستی افسار و مهار کرد

      • بدون نام

        نوبخت هم اینجاست خخخ

    • بدون نام

      دیدگاه هارو خوندم واقعا فکر میکنید مجلس از مردم هست وقتی ماشینای میلیونی میگیرن این بازی جدیده که مثلا مجلس مستقل از دولت هست و ما به فکر مردمیم اون موقع که بنزینو کردن لیتری ۳۰۰۰تومان کجا بودید حتما به خواب ؟
      ناراحتم برای مردم که همیشه گول میخورن حتی بعد از این همه سال دروغ و جفای این مسئولین

    • بدون نام

      شده گیس گیس کشی
      بیچاره مردم بیچاره مردم که باید هر روز نگران مرغ تخم مرغ و گوشت باشن
      دیگه ماشین و خونه هم شده آرزو بر جوانان

    • بدون نام

      بهتر که همان بودجه رد شد درغیر این صورت تورم فزایندهایی سال آینده داشتیم

    • بدون نام

      مامیخواستیم کلیات راتصویب کنیم اماباصحبتهای
      نوبخت ردکردیم . آیااین لجبازی نیست
      چکارمیکنیدبااین مردم

    • شمیران نو

      الهی بیشتر از این درگیر بشوید بلکه همدیگر را لو بدهید تا آبروتون بره

    • بدون نام

      ونزوئلایی شدنتون مبارک باشه ۰انشالله سال آینده چه شود ۰ملت درحال نابودی ۰ دولت انقلابی منافق ۰مجلس منافق ۰همه تان خائن به شهدا هستید ۰ واین وعده خداست ۰رسوایی

    • بدون نام

      مجلس فقط دنبال انتخابات ۱۴۰۰ هست مردم کیلو چند

    • بدون نام

      دولت اصلاحطلب باید بودجه ای راارائه دهد که تورمزا نباشد و بضرر مردم نباشد حتی اگر دولت بعدی اصولگرا باشد﷼﷼﷼﷼﷼﷼﷼﷼﷼﷼﷼

    • بدون نام

      خوبه حالا شد بالاخره مجلس انقلابی خودش نشون داد

    • بدون نام

      خدا رحم کنه از اختلاف دولت و مجلس که دودش فقط و فقط توی چشم حقوق بگیر می رود که رفته

    • بدون نام

      مجلس ظاهرا انقلابی که ادبیات حرف زدن هم بلد نیست می خواهد کشور را به هم بریزد و دولت را بدنام کند

    • بدون نام

      سلام اول بهرفکرحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشید بودجه کجارفت همسازی اول بشودنه سال آیند قبول نکنید

    • بدون نام

      یعنی دولت نه مجلس هیچ کدام بفکر مردم نیستند فقط به منافع خودشان فکر میکند نماینده مجلس الان چکار کردند از وقتی آمدند دنبال شاسی بلند هستند دولت هم همچین وای بحال مردم بیچاره

    • بدون نام

      نه اصولگرا نه اصلاح طلب‌ هیچکدوم به فکر مردم نیستن فقط جنگ قدرت هست خدا ازتون نگذره.....

    • بدون نام

      حالا این ارز ۴۲۰۰ به کدام کالاها اختصاص یافته که قیمتش پایینه و گرون نشده مثلا؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورا بخدا حقوق ها نمی خواد بالا بره پول بپاشن حقوقها راکم کنند مشلات دولت وجامعه گرانی تورم کم میشه چون حقوق بالا میره هزینه ها بالا میره درامد باید بالا بره فروش نفت هم نیست مشکلات چند برتبر میشه تورم بالا میره مشگلات برطرف میشه حساب دار میخواد محاسبه کند

    • منوچهرجانباز

      اززمانی که قالیباف شده رئیس مجلس دوگانگی واختلافات درمجلس به اوج خود رسیده پس بهتراست ازسال جدید رئیس مجلس جدید معرفی بشه.یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج