جاباما
۱۰۹۲۹۱۵
۱۶۴ نظر
۵۰۰۸
۱۶۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ذوالنوری: وعده روحانی و ظریف، خلاف قانون است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وعده‌های ظریف و روحانی برای بازگشت به برجام پشتوانه قانونی ندارد و خلاف قانون است.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وعده‌های ظریف و روحانی برای بازگشت به برجام پشتوانه قانونی ندارد و خلاف قانون است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پروتکل الحاقی را ما براساس برجام، داوطلبانه اجرا کردیم.

وی افزود: پروتکل الحاقی به دو شکل اجرا می‌شود، یکی اینکه دولت‌ها در مجالس خود آن را تصویب می‌کنند و برای اجرای آن الزام برای خود ایجاد می‌کنند. دوم اینکه دولتی بدون اینکه پروتکل را رسما به گردن خود بیندازد و بپذیرد و الزام و اجبار برای خود ایجاد کند، داوطلبانه می‌پذیرد که پروتکل را اجرا کند.

ذوالنوری: وعده روحانی و ظریف، خلاف قانون است

ذوالنوری در ادامه عنوان کرد: ما طبق برجام گفتیم پروتکل را داوطلبانه اجرا می‌کنیم، اما اجرای پروتکل هم عین هر یک از تعهدات ما یا تعهدات کشورهای ما از آن پنج کشور است یعنی 4+ 1.

وی در همین راستا بیان کرد:‌ زمانی که آمریکا از 5+1 به کلی بیرون رفته و هیچ یک از تعهدات خود را انجام نداده، اروپا متعهد شد 11 تعهد را با خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت 97 انجام دهد و نبود وجود آمریکا در برجام را جبران کنند که به هیچ‌کدام از آنها عمل نکردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: تنها طرفی که به تعهدات خود عمل کرده جمهوری اسلامی بوده است، بنابراین وقتی طرف مقابل هیچ‌گونه اقدامی نکرده، دلیلی ندارد که ما به اجرای تعهداتمان ادامه دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابراین ما اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم و هر زمانی که طرف مقابلمان به تعهدات خود برگشت و سر عقل آمد و نهایتا ما اقدامات آن را راستی‌آزمایی کردیم که به وظیفه خود عمل کرده است، ما هم راه بازگشت را ـ طبق آن چیزی که در قانون راهبردی پیش‌بینی شده ـ طی می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تأمین منافع ملت، اگر آمریکا به برجام بازگردد و تکالیف خود را انجام دهد و یا طرف‌های دیگر 4+1 به وظایف خود عمل کردند، دولت باید گزارش عملکرد آنها را به مجلس ارائه کند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز بررسی و راستی‌آزمایی می‌کند، اگر چنانچه گزارش دولت درست بود و طرف‌های مقابل وظیفه خود را انجام داده بودند، مجلس تصمیم می‌گیرد که دولت تعهدات هسته‌ای کاهش یافته و یا تعهدات برجامی کاهش داده شده به موجب این قانون را کنار بگذارد و مجدداً به تعهدات برجامی برگردد یا برنگردد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشور، اظهار داشت: بنابراین اگر آقای ظریف یا آقای رئیس‌جمهور وعده‌هایی می‌دهند که اگر طرف مقابل امروز برگردد ما فردا برمی‌گردیم، چنین وعده‌هایی پشتوانه قانونی ندارد و خلاف قانون است.

وی تأکید کرد: طرف مقابل باید برگردد، دولت به مجلس گزارش دهد، مجلس راستی‌آزمایی کند و اگر تشخیص داد،‌ اجرای مجدد تعهدات را به دولت می‌دهد.

ذوالنوری در همین رابطه خاطرنشان کرد: بعضی‌ها اظهار نگرانی می‌کنند از افزایش قیمت ارز و سایر موارد که این اظهارنظر القایی و بیجا است برای اینکه تحریم دیگری باقی نمانده که بخواهند اعمال کنند، بلکه ما از قله تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و اکنون به لطف خدا هر چه رو به جلوتر می‌رویم، روبه بهبود اوضاع حرکت می‌کنیم نه وخامت اوضاع.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه عنوان کرد: چیز دیگری باقی نمانده که طرف مقابل بخواهد ما را تحریم کند که ما بگوییم قیمت سکه، طلا، سایر ارزها بالا خواهد رفت؛ قطعاً چنین تأثیری ندارد و تحریم دیگری ندارند که اجرا کنند.

ذوالنوری همچنین تصریح کرد: تصویب و اقدام قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تأمین منافع ملت ایران در جهت احقاق حقوق ملت ایران است؛ یعنی طرف مقابل ما یا به این برجام نیاز دارد یا ندارد. حال اگر به برجام نیاز ندارد، پس اگر آن را لغو کردیم نباید اقدامی انجام دهد، با اینکه ما برجام را لغو نکردیم و از برجام خارج نشدیم، آنها هم این تعهدات خود را اجرا نکردند و ما بخشی از تعهداتمان را در عکس‌العمل و کار آنها می‌خواهیم اجرا نکنیم. این کجای خروج از برجام است؟

* اگر برجام برای طرف مقابل ارزش دارد باید هزینه آن را پرداخت کند

وی ادامه داد: چون اقدام ما خروج از برجام محسوب نمی‌شود، برای طرف مقابل ما اگر برجام مهم نیست، پس ما پروتکل الحاقی را متوقف کنیم یا نکنیم، اهمیتی نخواهد داشت. اگر برجام برای طرف مقابل ارزش دارد باید هزینه آن را بدهد و هزینه آن هم تأمین حقوق برجامی ملت ایران است.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بنده یقین دارم که اگر این قانون را به تمامی اجرا کنیم، طرف مقابل چاره‌ای جز بازگشت و اجرای وظایف خود ندارد و در صورت اجرای وظایف طرف مقابل، یقینا وضع ملت ما بهتر از وضع موجود خواهد شد، بنابراین این کار در جهت بهبود مشکلات اقتصادی مردم و جامعه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرف مقابل هم به هر حال باید هزینه این کار را بپردازد و به وظیفه خود عمل کند. شأن ملت ما بالاتر از این است که این ذلت را بپذیرد و اتفاقا بنده معتقدم اگر آمریکا در حال حاضر در مقابل لغو تحریم‌ها کوتاهی بیشتری کرد و اگر اروپایی‌ها برای ما کرکرخوانی می‌کنند و در کار ما فضولی دارند و جاهلانه پای خود را از گلیمشان درازتر کرده‌اند، به دلیل وادادگی و ذوق‌زدگی است که دولت از روی کار آمدن آقای بایدن نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که آقای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه‌اش با حالت شعف، اشتیاق و وعده از جانب بایدن با مردم برخورد می‌کنند که تحریم‌ها فروریخت و آن کسی که تحریم‌ها را تشدید می‌کرد رفت، با این سبک صحبت کردن‌ها و از جانب بایدن حرف زدن، زمانی که طرف مقابل این اشتیاق را ببیند، قیمت را بالا می‌برد و شروع به ناز کردن و عشوه آمدن می‌کند و عقب می‌نشیند.

ذوالنوری همچنین یادآور شد: من فکر می‌کنم یکی از دلایل کوتاهی آقای بایدن در تصمیم برای لغو تحریم‌ها و همچنین فضولی و جسارت تئوریک‌های اروپا به ملت ایران و شرط و شروط گذاشتن برای ما، شاهد این ذوق‌زدگی در دولت ما بود و این ذوق‌زدگی به مردم ما ضربه زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنانش گفت: این رفتار و ذوق‌زدگی در تأمین حقوق برجامی مانع ایجاد کرد چون طرف مقابل وقتی اشتیاق بازگشت در ما ببیند هزینه را بالا می‌برد و در رفع تحریم‌ها و انجام وظایف برجامی خود امتناع می‌کند. هر سیاستمدار این را می‌فهمد و هر کسی که الفبای مسائل سیاسی را بداند قطعا این را می‌فهمد و متوجه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرافی‌نکنید‌ادمای‌بزدل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دعوا سر این هست کی موفق بشه با امریکا مذاکره کن+د و به نام خودش تمام کند

      • بدون نام

        ما بدجوری تحت فشاریم. داروی خوب نیست . بی پولیم . خرج زیاده. شرمنده طلبکاراییم. خسته و عصبی شدیم. گشنه و روانی و درمونده ایم. قبل از ترامپ چنین وضعی نداشتیم. شما چی حاج آقا ؟

      • بدون نام

        یعنی مثل توتسلیم بشن، دیگه بزدل نیستن؟

      • بدون نام

        بزدل وحراف کسی است که باوادادگی وحماقت بزرگترین خیانت را در حق ملت انجام داد.همان های که ادعا داشتند زبان دنیا را بلدند؛اما آنچه دیدیم زبان ذلت بود.

      • بدون نام

        یکی از منفوران این ذوالنوری است مثل حمید رسایی

      • میگم ولی سانسور میشه

        داداشیا تا اینا صدای اعتراض مردم رو نشون نفسشون از جای گرم در میاد

      • بدون نام

        شما بفرما حرافی کن جناب پسر شجاع

      • بدون نام

        اینم تو خط بگم بگمه !

      • حمید

        احسنت

    • پراید ۱۳۰میلیون

      جان ما ب سر رسیده توروخدا بیخیال بشین ببینید چطور میشه حلش کرد نمیخااد مغرور بازی در بیارین جان عزیزاتون ما پول شام و صبانه نداریم شما پشتتون پره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینامغروربازی درنمیارن،چون غروری ندارند،بلکه نگران منافعی هستند که باتحریمها نصیبشان شده

      • بدون نام

        از گرسنگی بمیریم این ذلتی که روحانی اورده رو فقط باید با ابرو و عزت و غرور درستش کنن همین

    • جعفر

      فقط مگر حرف مفت بزنی ذوالنور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره ذوالنور جان دعوا و توهین و اهانت زشته از شما زشت تر

      • بدون نام

        اصلاامثال جنابعالی ازسیاست خارجی یابین المللی چه درکی داری وانگهی ملت ایران دارندتوگرانی وبدبختی دست وپامیزنندامریکا واروپامشکلی ندارندکه بخواهندهمه فرمایشات جنابعالی راموبه مواجراکنند

    • بدون نام

      رفیق تو که تو مجلس برجام رو به آتش کشیدی و خوشحال بودی...حالا چیشده بفکره ما افتادی برشون گردونی به برجام؟؟؟؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توکه برجام آتیش زدی حالاهم چون رهبری گفته اگه اونا تحریم هارو بردارن ماهم به تعهداتومون عمل میکنیم نمیدونم شماها خواهشن ازرهبری جلو نزنید

    • بدون نام

      شما هم چاره ای جز این ندارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای کاش گوش به حرف رهبری بود

    • بدون نام

      آمریکا نه خودتون

    • سانسور بی سانسور

      این ذوالنور اگه اعتماد به نفسش رو تو ورزش خرج می‌کرد الان قهرمان جهان بود!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی کامنتهای شماهارو میخونم از این که سزاوار یکی مثل روحانی هستید رو بیشتر درک میکنم
        الحق که روحانی برازندتونه

    • علی

      هزینه سفره بازنشسته ها را برایش فکری بکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر یک شب گرسنه بخوابه یا ماشین دناپلاس از پول بیت المال بهشان نمی دادند طور دیگری حرف می زدند.

    • بدون نام

      یادته داد میزدی برجامو پاره کردیم؟ مردم پاره شدند! خودتون هم جر خوردید. الان دوباره میگید برگرده؟

    • سید

      واقعا از وقتی که از برجام خارج شده مردمش از گشنگی دارن میمیرن یا دلارشون بی ارزش شده یا پاسپورت بی اعتبار اصلا وضعیت در آمریکا جوری شده کسی از فردای خودش که خوبه صبح که از خواب بیدار میشه نمیدونه تا شب سرکار هنوز هست یا نه

      پاسخ ها

      • قریب

        قلب ذوالنور واقعا تیره و تاریک است

      • بدون نام

        تو خودت باعث وبانی تمام بد بختیهای مردم هستید ....یه کم فکر کن از خدا بترس روز قیامت هم هست

    • بدون نام

      شما مردم ضعیف جامعه را هم در نظر بگیرید بعد دنبال تسویه حساب با هم باشید

    • بدون نام

      آره از تو میترسه

    • بدون نام

      ما نه شما را میخام نه برجاما نه امریکا خدا لعنتتون کنه

    • HasanJalil

      سوال
      چرا چاره ایی نداره؟
      مگه در فشار تحریم و فشار اقتصادی هست؟
      چاره ایی نداره .چون ایران بمب درست می کنه؟
      فکر همچین چیزی یعنی جنگ .
      جنگ کل دنیا با ایران .

    • بدون نام

      خدا رو شکر پس برجام خوب شد
      تا حالا می گفتن برجام بدترین مذاکرهست

    • بدون نام

      حالا اینقدر چرتوپرت بگید نیومده برگرده. یه چند مدت حرف نزنید نمیگن لالید

    • بدون نام

      زبون باز کردید، تا موقعی که ترامپ بود که صداتون در نمیومد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما در دوره ترامپ به پایگاه امریکا حمله کردیم کاری که هیچ کشوری نکرده بود .متوهم

    • بدون نام

      هیچ اجباری ندارد

    • بدون نام

      منتظرنظرشمابودن،ححححح

    • iu

      قبلا که تو با افتخار برجام راآتش زدی الان چرا دوست داری آمریکا به برجام برگردد؟عجب آدم کم حافظه ای !!شما که این چند ساله علیه برجام حرف می زنی کاری بکن که بطور کلی برجام باطل بشود

      پاسخ ها

      • شهروند ایرانی

        اخه مرد ناحسابی . هیچ صداقتی در گفته های شما نیست . اگه باشه دنبال حل فساد و مجازات مفسدان اقتصادی میروید .شما مسئولان نظام عواقب تحریم را احساس و درک نمی کنید اما ملت زیر فشار تحریم به فلاکت افتاده است. یه ذره خجالت بکشید و شرم کنید و بیش از این ملت را به فلاکت نرسانید .

    • بدون نام

      از مجلس بی سواد بیشتر از این هم انتظاری نیست ملت را فدای جاه طلبیهای خود کرده اید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        از ایشان بپرسید از استان قم چقدر رای آوردی .زیر صدهزار.

    • بدون نام

      به همین خیال باشید

    • بدون نام

      به نظرم ما چاره ای جز مذاکره نداشتیم

    • لنگ شیشتای

      تو رو خدا الکی حرف نزنید

    • 88888

      این هم رئیس جمهور وهم وزیرخارجه است چطور انتظاربیشرفت وحل مشکلات را آریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اقای ذولنور راست میگه اخه تو امریکا نه روغن پیدا میشه نه برنج فقط به خاطر تحریم های ما جنس هارو باید چند صد برابر بخرند به خاطر همین مجبورن به مزاکره برگردن تا ما تحریم ها رو لقو کنیم

    • بدون نام

      حاج آقا شما که می‌گفتین برجام بد خیانت بود و ... چی شد الآن ابراز امیدواری کردین که امریکا به برجام برگرده؟! آخه این طوری که کاسبی شما از تحریم‌ها مختل میشه

    • کوثر

      آقای ذوالنور بازی موش و گربه دارند برای ما بازی میکنند ایران به تمام تعهداتش پایبند بوده اما اروپا و آمریکا به بهانه های مختلف از زیر بار شانه خالی میکنند ملت ایران تحریم و همه زورگویی های طرف مقابل را تحمل نموده و خیلی هم سختی کشیدیم اما حالا که تا اینجا اومدیم خدا وکیلی کوتاه نیایید اینبار شما شرط برای طرف مقابل بگذارید و خودشون را به جان خودشون بیندازید

    • بدون نام

      آره خو بیچاره کردین آمریکا رو مردمش از گرسنگی دارن میمیرن اونم شرایط کارخونه هاشونو شرایط بیماراشون ...زنده باد وطنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره جون خودت

    • بدون نام

      مارها از پونه بدشان می آید پونه ها هم جلو لونه اش در می اییند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترا خدا تو بی خیالشو

    • بدون نام

      منتظر باش تا برگرده

    • سیبو

      جدی میگی اینروزها اسمت زیاد هیت تو اخبار

    • بدون نام

      دوریال بده اش منتظررباش

    • بدون نام

      نه بابا. خخخخخخخخ. تو دوباره نطق کردی بی ادب مردک. نادان

    • بدون نام

      خواهیم دید.جناب ذالنوری احتمالا میبینند که مردم الان تو چه وضعیتی به سر میبرند و واین مردم قطعا میفهمند که مسبب چه شرایطی چه کسانی هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای ظلام کوری با ان پشتوانه۵ درصدی دست از سر ملت بردار

    • بدون نام

      اینا که همش ساز مخالفت با برجام می زدند و این در حالی بود که پرونده ایران به شورای امنیت رفته بود؟!!!!!

    • بدون نام

      زمان ترامپ که تو سوراخاتون قایم بودین

    • میلاد مزرعاوی

      حاجی با جان ملت بازی نکن. بخور و بخواب. نمیشه شما حرف نزنید. شما چکار به کار سیاست داری

    • امید کاشانی

      فقط ببند

      پاسخ ها

      • احسان احمدی

        خدایا خودت مرحمتی کن بخ فریاد ما برس

    • مسعود

      کدوم برجام؟ شما که گفتی برجام دفن شد وفاتحه اش را هم درمجلس خوندیم!!!

    • بدون نام

      شمااینجور فکر کن

    • بدون نام

      اره از تو ویترین میادخخخخخ

    • AG

      مطمئنی؟

    • بدون نام

      امربکا هبچ عجله ای و نیازی به برجام ندارد

    • بدون نام

      اره جان تو او چرامجبور است اسم خودتان را برای دیگری میگزارید

    • بدون نام

      به همین خیال باش

    • ناشناس

      اخه این جماعت چرا اینقدر بی سواد
      ،چرا چاره ای نداره لابد اب و نانش دست ماست

    • garson

      اشکالی در نظرش نمی بینم.

      پاسخ ها

      • ح

        در مغزش چی میبینی؟تجارت بافلاکت مردم؟

    • بدون نام

      چاره ای نداره وگرنه از گشنگی مثل ما بدبخت میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطی به تحریم ها نداره

    • بدون نام

      با رکلا

    • علی اکبر

      با سلام، بازم منافع بعضیا به خطر افتاد، حاجی میشه شما یه مدت اظهار نظر نکنی لطفا...

    • حقگرا

      عجب بیچاره شد...

    • محسن

      درسته چون واقعا تو امریکا گرونی و تورم داره بیداد میکنه اونا مجبورن برگردن سمت ایران

    • بدون نام

      جنگ جنگ تا بدبختی شماهم برین تو سنگر با خوشبختی تو چکارهای که برا ملت تصمیم میگیری

    • بدون نام

      اره تو اختیاراتت از تونا بالاتره

    • بدون نام

      به فکر مردم باش تندرو

    • م

      باز تو حرف زدی ذنور

    • نورس

      کاش بعضیا کلا حرف نمیزدن تو این مملکت.

    • رضا جمشیدی کرج

      من مانده ام اقا ذولنوری با انکه کمترین رای را داشته ان هم اطرافیان متملق خودش چطور یک صندلی مجلس را اشغال کرده و هر روز هم حرف های بی محتوا میزند تا خوش را نشان بدهد حیف یک ریال که به این ادم پوشالی میدهند

    • نیما

      این بابا فقط پالس منفی میده....نمیدونم دقیقا فازش چیه

      پاسخ ها

      • ح

        معلومه دیگه فاز منفعت طلبی

    • پرسپولیس

      کدوم قانون؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      کاسب تحریم ک میگن تویی

    • بی نام

      آقای ذالنور من امروز دریافتی حقوق بهمن ماه شانزده هزارتومان بوده می دونی یعنی چه همش رفت اجاره و قسط و تا آخر ماه باید گرسنگی بکشیم لطفا دعاهاتون برای خودتان

    • بدون نام

      آفرین آفرین آفرین.
      این درسته
      کاش رئیس جمهور میشدند

    • ملانصرالدین

      ملتی که باطناب پوسیده داخل چاه می شودبایدعواقب انرابه پذیرد وبه خسرالدنیا والاخره راضی باشد

    • سامان

      کاسبان تحریم باز صداشون دراومد

    • بدون نام

      هر سیاست مداری هم می فهمد که ما احتیاج به رفع تحریم داری نه آمریکا مثل اینکه شما احتیاج نداری ملت هم در نظر بگیرید که مفلس و بدبخت شدن

    • لر باغیرت

      شما آقای محترم حقوق نجومی میگیرین خبر از مردم ندارین

    • بدون نام

      درود بر شما

    • بدون نام

      درود بر ذوالنور که فریب مکاران و حیله گران نمی‌خورد بصیرت دارد احسنت

    • بدون نام

      خدا بابا تو بیامرزه شماها چه دشمنی با مردم دارید. این مردم چه هیزم تری به امثال شما فروختند اینهمه کینه از مردم به دل دارید وبه فلاکت وبدبختی ملت راضی هستید .نمیگذارید ملت روز خوش ببینند.

    • کارشناس اقتصاد

      اقای نماینده ترا خدا وقتی از اقتصاد ایران چیزی سرت نمی شه لطفا حرف نزن مردم نمی گویند لالی وظیفه تو تومجلس است بجای دیگران حرف نزن سال قبل امسال تو زیاد حرف زدن وقتی بعد شش ما تورم صد در صد شد مثل موش رفتن تو سوراخ

    • علی نصیری

      اول میگفت برجام خیانت بود حالا،،،،

    • بدون نام

      امثال اقای ذوالنور تا اینده جوانان مملکت رو سیاه نکنند ول کن نیستند. وضعیت فعلی روز خوبمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران چقدر بدبخت شده که این ... شده سیاستمدارش

    • بدون نام

      وضعیت فعلی دستپخت امثال شماست دست بردارید از سر ملت

    • بدون نام

      اقای ذلنور قسم میخور تو بدتر از تراپ هستی

    • بدون نام

      بااین اندک رای که آوردی چقدر رو داری بخدا

    • موری

      دست از سر این ملت بدبخت بردارید کاسبان تحریم

    • بدون نام

      بسه هرچی بلا سراین مردم اوردین تندروهای بی منطق

    • بدون نام

      پیداست که از برگشت آمریکا به برجام بدجوری داره می سوزه. می خواد افتخار لغو تحریم ها مال دولت اصولگرای خودشون باشه

    • محمد

      اقاي ذوالنور مسئول تمام بدبختي مردم شما وأمثال شما هستند

    • بدون نام

      این مطالب باید درس عبرتی باشه برای ملت امثال اقای ذوالنور صلاح ملت رو نمی خواهند. مردم در انتخابات 1400 باید تکلیفشون با این طیف روشن کنند

    • بدون نام

      این ذوالنور چرا اینقدر کارشکنی میکندبابامردم خسته شدند

    • بدون نام

      همدیگر را تضعیف نکنید نه عقلانیست نه درجهت منافع ملی. اقای رییس جمهور شخص دوم کشور و منتخب ملت است

    • بدون نام

      یه نفر این ذوالنور رو بگیره

    • رضا

      بی خیال برجام شین دیگه گند بزرگتر نزنین

    • بدون نام

      دست بردارید از سر این مردم

    • بدون نام

      کدام قانون؟

    • بدون نام

      در ایران تنها چیزی که قانونی است مرگ بر این و مرگ بر آن است و این شعار بخودتان بر میگردد.

    • بدون نام

      اقای ذوالنوری امروز تو فروشگاه اتکا سر روغن مایع در گیری شده بود. برای 2کیلو شکر هم صفی طولانی ایجاد شده بود چه بلایی سر مملکت اوردید.

    • بدون نام

      واقعا راست میگه اگه گوششون بدهکار باشه

    • بدون نام

      چرا به مزاج نساخته

    • بدون نام

      ران مرغ یک کیلو و هشتصد گرمی قیمت خورده بود 108 هزارتومان.یارانه یک ماه یک رون مرغ هم نمیشه. حالا داستان سرهم کنید برای مردم.

    • یک بسیجی دوران دفاع مقدس

      شکم سیر خبر گرسنه ندارد

    • بدون نام

      از ترس انتخابات ۱۴۰۰ حاضرند تمام ملت نابود بشن اما اصلاح طلبان پیروز نشن

    • سید

      شما همان اول با برجام مخلف بودید تا اخر کار ابن دولت تا بتوانید مخالفت میکنید و کاری به منافع ملی ندارید

    • بدون نام

      وعده همه تان دورغ نه فقط روحانی ظریف بس دورغگو

    • جمیل

      خود این آقا شکمش سیره و از گشنه خبر نداره.امثال این آقا کاسبان تحریمند.

    • بدون نام

      مثل اینکه دلار ۲۶ تومن بهتون خوش می گذره.

    • بدون نام

      ناراحتی چون دلال تحریمی

    • بدون نام

      اقای ذلنور مگر حضرت اقا نفرمودن اگر امریکا به برجام برگردن وتحریمها را لغو کنند ما هم بر میگردیم حالا چطور شده شما از حضرت اقا هم جلو تر حرکت می کنید حرف اول واخر را ایشان مشخص میکنند

    • جمیل

      هرجا میشینن میگن مرگ بر امریکا.ولی تمام فرزندان و اموالشان در امریکاست.بیچاره ملتی که چیزی ازش باقی نمانده.

    • بدون نام

      خواهشا بخاطر بدبختی های مردم امریکا یه تخفیف برایشون قائل شو!!!!

    • بدون نام

      نباید طمع را دوچندان کنی ..که صاحب کرم را پشیمان کنی

    • بدون نام

      تو هم حالت خوش نیست، خدا شفا بده. تو و امثال تو نونتون در تحریم است!!!!

    • بدون نام

      نفستان گرم وخدا یارتان باشد شاید با غیرت شما مال و ناموس و عزت این ملت حفظ شود.

    • بدون نام

      توخودت درستی

    • بدون نام

      احسن اقای وطن پرست، واقعا صحبت های منطقی و کلیدی بود ، باید امنیت کشور رو در نطر گرفت

    • بدون نام

      جناب اون بالا نشستی خبر از وضع مردم نداری کار مثبت که بلدی نیستید حداقل برای مردم چاه نکن مردم دارن از گرسنگی میمیرند..چقدر خودخواهی...چقدر لج بازی....

    • عدالت خواه

      تا روزی که امثال ذوالنور در اداره این کشور نقش داشته باشند آینده ایران و ایرانی سیاه و تاریک است زیرا این جماعت تنها هدفشان خشنودیه شورای نگهبان و تضمین آینده آنها توسط شورای نگهبانه.

    • بدون نام

      من از این تفکر ذوالنور و امثالش راضی نیستم

    • بدون نام

      راست میگه

    • بدون نام

      این اقا خودش رفت روسیه دیدیم اقای پوتین فرش قرمز برایش پن گرد.

    • حسن

      بامید روزی که ما از دست افراد حراف و منافق در هر لباسی رها شویم کسانی که اهل عمل و کار نیستند و فقط ناامیدی به جامعه تزریق می کنند

    • m

      یه جور اینا حرف میزنن ... انگار که این آمریکا و مردم آمریکا هستند که در فشار تحریم و تورم دارن له میشن ... بابا خجالت بکشید

    • بدون نام

      زیادهم گیرندهیدبه دولت!

    • رفاقطع

      بجای این حرفا برو یه دو رکعت نماز بخون
      بنده خدا سیاست رو ول کن نابودمون کردین.

    • بدون نام

      جناب ذوالنور ازجنگ باعراق ماچه چیزبه دست آوردیم جزبیش ازدویست هزارازبهترینهاراازدست دادیم بگذارید صلح وصفا جای جنگ ویرانی رابگیردچراشمامانندرسایی همیشه اشکال تراشی میکنید اجازه بدهیددولتمردان که منتخب بیش از20میلیون رای مردمی دارندکارشان راانجام دهند

    • ا

      خلاصه کلام را میگفتید نخور جناح ما باید افتخار تسلیم شدن به امریکا را برای خودش کسب کنه

    • بدون نام

      ترسو اونهایی هستند که از رابطه و مذاکره با دنیا وحشت دارند و کشور و مردمش را در انزوا ی بین المللی قرار دادند

    • بدون نام

      کدام مجلس.... مجلس زیراموراست.....

    • بدون نام

      اگه شماتندروهای کاسبان تحریم دخالت نکنیدهمه چی درست میشه

    • ********

      کاش این مملکت تورانداشت

    • بدون نام

      ذلت اینه که من و امثال من به خاطر غرور و خود خواهی امثال ذوالنور زن و بچشون یک ساله رنگ گوشت ندیدن یه مسافرت دو روزه نرفتن لباس نو نخریدن میوه نمیخورن
      تف به این سیاست ما از همه بهتریم این مملکت خراب شده

    • ح ج

      آقای ذوالنوری مردم بیچاره دارن از فقر وفلاکت نابود میشن بعد شما مخواید وظایف دولت و وزارت خارجه آمریکا همه را راستی آزمایی کنید بعد واقعاً موقع ما به مشکلات اقتصادی به آنها نیاز داریم طرف مقابل چه اجله ای به این مذاکره دارد

    • ...

      ۴۲ سال که دارید به مردم چرت و پرت تحویل میدید.
      پاتون و از روی گلوی مردم بردارید تا نفس بکشند.

    • ایرانی عشق خارج

      تبدیل سریع کشور به کره شمالی

    • ایرانی عشق خارج

      کره شمالی قویترین سلاحهای هسته ای را ساخته و بمب هیدروژنی هم با اقتدار آزمایش کرد ولی مردمش به هیچ عنوان زندگی نمیکنن

    • ایرانی عشق خارج

      آقای ذولنوری مردم پشت شما می ایستن به شرطی که مثل مردم زندگی کنید نه اینکه خودتان در کاخ زندگی کنید و مردم کوخ هم نداشته باشن

    • مهدی

      مردم در این میان بین کش و قوس مجلس و دولت گیر کرده‌اند ، خداوند خودش کمک کنه و مردم را از دست افراد لجوج و تنگ‌نظر نجات بده

    • مهدی

      وقتی رئیس سیاست خارجی مجلس شما باشید نتیجه بهتر از اینهم نخواهد بود.

    • بدون نام

      آقا چرا اینا آنقدر دست دست میکنن مردم مردن از گرسنگی

    • abbas moradi

      دنبال فرصت هستن موش بدوانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج