۱۰۹۶۰۶۳
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

امان از آن لایک؛ کجای کار حاج‌صفی ایراد داشت؟

بعد از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و شکست علی کریمی، اعضای فوتبالی مجمع به‌خاطر رأی‌ندادن به کریمی به‌شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفتند. با این حال آتش اعتراض‌ها زمانی به تندترین حد ممکن رسید که تصویر رأی‌دادن احسان حاج‌صفی منتشر شد.

روزنامه همشهری: بعد از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و شکست علی کریمی، اعضای فوتبالی مجمع به‌خاطر رأی‌ندادن به کریمی به‌شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفتند. با این حال آتش اعتراض‌ها زمانی به تندترین حد ممکن رسید که تصویر رأی‌دادن احسان حاج‌صفی منتشر شد. ستاره سپاهان که به‌عنوان کاپیتان تیم ملی حق رأی داشت، بعد از خوش‌وبش و چاق‌سلامتی مفصل با علی کریمی، رأی خودش را به نام مصطفی آجورلو در صندوق انداخت. حاج‌صفی بدشانس بود که بعد از انداختن برگه‌اش به صندوق شیشه‌ای، کاغذ درست در مقابل لنز عکاسان باز شد و آنها نام آجورلو را شکار کردند.

این در حالی است که مهدی محمدنبی در طول مراحل رأی‌گیری بارها تذکر داده بود که اعضا برگه را دور از چشم عکاس‌ها پر کنند، اما بی‌احتیاطی حاج‌صفی سروصدای زیادی به‌پا کرد و حسابی برای او گران تمام شد. بعد از این اتفاق، حاج‌صفی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به رفتار متظاهرانه و خالی‌کردن پشت کریمی متهم شد. فشار روی او بی‌اندازه بالا گرفت و حتی برخی پیشکسوتان هم با انتشار پست‌های آتشین و نیش‌دار، از حاج‌صفی انتقاد کردند. پرسش اما اینجاست که اعتراض‌ها به کاپیتان تیم ملی تا چه اندازه مبنای منطقی دارد؟

تمرین دمکراسی؛ احترام به‌نظر مخالف

بسیاری از آنها که در این ۴۸ساعت مشغول انتقاد شدید از حاج‌صفی بوده‌اند، همان کسانی هستند که در شبکه‌های اجتماعی دم از دمکراسی و ضرورت احترام به نظرات مخالف می‌زنند. در همین راستا سؤال این است که کجای رفتار حاج‌صفی ایراد داشته؟ او به هر دلیلی تصمیم گرفته رأی خودش را به کسی غیر از علی کریمی بدهد. حتما احسان ملاحظات و جمع‌بندی‌های خاص خودش را داشته است. ما هرگز در جایگاه قضاوت‌کردن دیگران و تصمیم‌گرفتن به‌جای آنها نیستیم.

علی کریمی یکی از محبوب‌ترین آدم‌های مملکت است، اما شاید یک نفر با همه ارادتی که به او دارد، توان مدیریتی‌اش را برای اداره فدراسیون فوتبال کافی نداند. این چه عیبی دارد؟ حتی برخی هواداران متعصب کریمی هم در این مدت از اینکه او سابقه مدیریتی نداشته، تن به مناظره نداده یا طرح روشنی ارائه نکرده گله‌مند بودند. چه‌بسا حاج‌صفی هم چنین ملاحظاتی داشته و نهایتا با همه احترام به کریمی، آجورلو را شایسته‌ترین گزینه تشخیص داده است. اگر دلمان می‌خواهد به آزادی‌های فردی احترام گذاشته شود، این کار را باید از خودمان شروع کنیم. تمرین دمکراسی یعنی همین که نظر و سلیقه مخالف را تحمل کنیم و اینطور بر سر کسی که دیدگاهش با ما فرق دارد هوار نشویم.

تنها اشتباه احسان

نه خوش و بش و تعظیم حاج‌صفی مقابل کریمی ایرادی داشته و نه رأی دادن او به آجورلو؛ تنها اشکال کار کاپیتان تیم ملی، لایک و کامنت تأییدی او پای پست انتقادی جلال حسینی بود. کاپیتان پرسپولیس بعد از انتخابات در حمایت از پیشکسوت این باشگاه متن تندی منتشر کرد و کسانی را که به کریمی رأی نداده بودند، مورد نوازش قرار داد. بعد حاج‌صفی این پست را لایک کرد و حتی کامنت تحسین و تأیید گذاشت؛ طوری که همه مطمئن شدند یکی از ۹رأی‌دهنده به جادوگر، خود احسان بوده است. اینجاست که مشکل تزویر و تظاهر به‌وجود می‌آید. قشنگ نیست که فعل حقیقی آدم با رفتار مجازی او متفاوت باشد. نمی‌شود برگه را به نام آجورلو پر کرد و در شبکه‌های اجتماعی با ژست حمایت از کریمی «توجه» خرید. اینجای داستان را اشتباه کردی آقای حاج‌صفی و هر توجیهی در این زمینه، عذر بدتر از گناه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      دموکراسی خوبه واسه همین رای گیری میکنن و حاج صفی هم حق داشت به هرکسی رتی بده
      اما دورویی و ریا خیلی زشته مخصوصا وقتی بعد از اینکه میفهی تصویر برگ رای که دادی همه جا پخش شده فوری میری لایک زیر پست سیدجلال که در حمایت از کریمی بود رو حذف میکنی اما دیگه کار از کار گزشته بود و روسیاه شدی

      پاسخ ها

      • نیکان

        این کار سیاسی بوده داداش

      • بدون نام

        مرد بودن و مرد موندن خیلی سخته توی این روزگار .
        توی اوج نیاز حاج صفی به حمایت همین علی کریمی مردانگی کرد و توی شرایطی که خیلی‌ها جرأت نداشتند از حاج صفی حمایت صریح و قاطع کرد که اگه نکرده بود شاید عمر فوتبال حاج صفی در ایران همون موقع تموم شده بود چه برسه تیم ملی و کاپیتانی تیم ملی ایران .
        این هم داستان الآن حاج صفی .

    • سعید

      هیچ وقت یک اسرائیلی به یک ایرانی
      احترام نمزاره:

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تعبیر خوبی بود.اینا همه دست نشانده هستن و خط میگیرن

    • بدون نام

      رفتار حاج صفی، نماینده رفتار حاکم بر جامعه ماست
      خیلی از ماها، در هرجایی، اعم از محافل خصوصی، محافل خانوادگی، محل کار و . . . با این موضوع برخورد داشتیم که پشت سر یکی حرف زده میشه و وقتی اون شخص حضور پیدا میکنه، همه زبان به تعریف از اون شخص باز می کنن

    • کارگر

      یاد مردم کوفه افتادم.... حکایت مردم روزگار ماست کافیه امتحان بشیم تا عیارمون مشخص بشه

    • بینام

      هر دوتا کارش کاملاً شخصیه و به هیچکس مربوط نمیشه، چرا اینقدر افکارمون خرابه،ذچرا فکر میکنیم همه باید طبق میل ما رفتار کنن، اصلاً دلش خواسته پست رفیقش رو لایک کرده ،به ما چه مربوط

      پاسخ ها

      • انسان

        دقیقاً شخصيه ولي اي کاش فقط لایک کرده، نه تایید. واینکه اول کامنت رو بخون و بعد، اینکه رونالدینیویی حرکت کنه درست نیست. وگرنه کاملاً حق داره به هر کی میخواد رأی بده ولی تظاهر نکته.

      • امین هستم

        دورویی چی اونم شخصیه نه داداش ادم دورو باید رسوا بشه که دیگه از پشت خنجر نزنه

    • دخترآبی

      نگارنده متن فراموش کرده که دموکراسی با تزویروریا سنخیتی ندارد دموکراسی یعنی مبارزه با تناص ودورویی دموکراسی یعنی داشتن صداقت وراستی !!!

    • علی

      چهار دهه است مملکت همینطوری داره اداره میشه با تزویر و ریا

    • mis

      این حاج صفی انسانی دو رو هستش ایشون بعد ازداستان بازی مقابل تیم اسرائیلی شخصیتش دگرگون شد وجالب اینجا که او شد کاپیتان تیم ملی او انسان خطرناکی هستش مواظب او باشید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ، آب بریز اونجا که میسوزه

    • بدون نام

      باید بریم به سمت شفافیت آرا، اینجوری رای‌ها مشخص میشه و کسی دو رویی نمیکنه و ...

    • بدون نام

      درهر صورت نمی گذاشتند ونمی خواستند علی اقا کریمی رای بیاورد ورئیس فدراسیون فوتبال شود چون ایشان اهل لابی و دودوزه بازی نبوده ونخواهد بود

    • امین هستم

      برادر دورویی و ریاکاری چه نسبتی با دموکراسی داره چرا همه چی رو باهم قاطی میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج