۱۰۹۶۰۷۲
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

من هم فوتبالیست نبودم، اما ۱۵ سال مدیر بودم

علی فتح‌الله‌زاده درباره انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت‌های تازه‌ای به زبان آورده است.

روزنامه ایران ورزشی: علی فتح‌الله‌زاده درباره انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت‌های تازه‌ای به زبان آورده است. مدیرعامل سابق باشگاه استقلال می‌گوید: «من اگر حق رأی داشتم به علی کریمی رأی می‌دادم اما او اگر یک دوره مدیریت باشگاهی یا سبقه مدیریتی داشت بیشتر رأی می‌آورد، اما چون مدیران با او ارتباط نداشتند رأی نیاورد. نه او، بلکه علی دایی و امیر قلعه‌نویی هم می‌آمدند همین رأی را می‌آوردند.

الان مگر مدیران کمی بیرون هستند؟ چرا من نیامدم؟ به این دلیل که می‌دانستم با این کیفیت و با این نحوه انتخابات به من رأی نمی‌دهند چون تیم نداشتم. تقصیر خودم است. باید تیم درست کنم و لابیگری کنم، در غیر این صورت رأی نمی‌آورم. این واقعیت است.» علی فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه فوتبالی‌ها می‌گویند در این انتخابات بی‌اعتبار بودند و نقشی نداشتند، این توضیح را داد: «این را قبول ندارم.

اینطور نیست که هرکسی فوتبالیست است باید رأی بیاورد. منظورم علی کریمی نیست. او را خیلی دوست دارم. او از فوتبالیست‌هایی است که می‌تواند مدیر هم باشد؛ به‌طور کلی می‌گویم. در دنیا هم اینطور نیست که اگر فوتبالیست رأی نیاورد بگوییم فوتبالی نیست. در دنیا چند رئیس فدراسیون فوتبالیست هستند؟ می‌توانید بگویید من فوتبالی نیستم؟ ۱۰، ۱۵ سال مدیر باشگاهی در سطح آسیا بودم که مقام آورده و کار کردم. فوتبالی نیستم پس چه هستم؟ همانطور که یک فوتبالیست خوب الزاماً اینطور نیست که یک سرمربی خوب هم باشد. به‌ندرت یک فوتبالیست توانسته یک مربی خوب باشد!»

فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه آیا باید فقط رئیس فدراسیون و نفر اول باشیم که برای فوتبال کار کنیم؟ گفت: «نه، من منظورم اصلاً علی کریمی نیست. او یا علی دایی و امیر قلعه‌نویی استثنا هستند. می‌توانند موفق هم باشند اما الزاماً اینطور نیست که اگر کسی که چندین سال در فوتبال مدیریت می‌کند، رئیس فدراسیون شد بگوییم فوتبالی نیست. این حرف صحیحی نیست.»

فتح‌الله‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به صفایی‌فراهانی هم اشاره دارد: «ما باید تخصصی کار کنیم. مثلاً صفایی‌فراهانی فوتبالیست بود؟ آیا بد مدیریت کرد؟ مصطفوی هم مدیریت خوبی داشت و فوتبالی هم بود.» فتح‌الله‌زاده ادامه داد: «اگر به یک فوتبالی که کار مدیریت ورزش کرده و کارنامه داشته، رأی ندهیم اجحاف کرده‌ایم. باید در فوتبالی‌ها جرأتی هم باشد. علی کریمی می‌دانست رأی نمی‌آورد ولی جسارت نشان داد تا این تابو را بشکند و این کار قابل تحسین است.

این حرف‌ها همیشه در فوتبال هست اما باید اصولی کار کنیم.» فتح‌الله‌زاده برای کریمی این توصیه را دارد: «علی کریمی باید کار کند که دوره بعد رأی بالا داشته باشد. به‌عنوان مثال نمی‌شود یک بازیکن عالی را سرمربی تیم ملی کرد. باید برود مربیگری کند و کارنامه داشته باشد.» فتح‌الله‌زاده با اشاره به صحبت‌های کریمی بعد از انتخابات که گفته بود فقط ۹ نفر می‌خواستند فوتبال عوض شود، گفت: «ما باید روی برنامه حرف بزنیم.

من فردا چطور رئیس فدراسیون فوتبال می‌شوم؟ باید برنامه و سابقه داشته باشم، امتحان پس‌داده باشم و با کارنامه بیایم. الان بهترین بازیکن ایران را می‌توانید سرمربی تیم ملی کنید؟ سرمربیگری یک قلق دارد و بازیگری هم یک قلق. باید از هرکسی در حیطه خودش مطالبه‌گر باشیم. از سرمربی تیم ملی انتظار صعود به جام‌جهانی داریم و از رئیس فدراسیون انتظار داریم بحث کپی‌رایت، اسپانسر و پول باشگاه‌ها و... را پیگیری کند.» فتح‌الله‌زاده با تمجید از فضای انتخابات با این جملات به صحبت‌هایش پایان داد: «الان رئیس فدراسیون انتخاب شده. ۴ آدم خوب و موجه با هم مبارزه کردند که همه لابیگری و برنامه داشتند و حالا عزیزی‌خادم موفق شده. الان همه باید دست به دست هم بدهیم، کمک کنیم تا از آبرو و جایگاه فوتبال ایران دفاع شود.

این خیلی زشت است که می‌گوییم در رنکینگ اول هستیم اما در AFC آخر هم نیستیم چون از هم حمایت نمی‌کنیم. من زمانی قصد داشتم نایب‌رئیس اول بشوم. برای ریاست نیامدم. گفتم تجربه تقریباً موفق باشگاهی دارم و ۴ سال هم نایب‌رئیس می‌شوم تا با فوت و فن کار بیشتر آشنا شوم و بعد برای ریاست اقدام می‌کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمال

      انگار این آقا که فوتبالیست نبوده و مدیر بوده شاهکار کرده اعتماد به نفس زیادی هم گاهی در کشور ما مدیر میسازد وچه مدیرانی......خخ

      پاسخ ها

      • اقارضا

        مدیر حرف و هزینه

      • اقارضا

        مدیر حرف و هزینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج