جاباما
۱۰۹۶۱۸۷
۱۱ نظر
۵۰۳۵
۱۱ نظر
۵۰۳۵
پ

افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس تصویب شد

لایحه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در صحن شورای شهر تهران با رأی مثبت اعضاء شورا به تصویب رسید و نرخ کرایه‌های مترو، تاکسی و اتوبوس از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ تغییر می‌کند.

خبرگزاری فارس: لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پیشنهاد این کمیسیون را در مورد نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی ارائه داد.

وی افزود: پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰ افزایش ۴۵ درصدی بوده است که ما از آنها درخواست کردیم برای اولین بار نرخ تمام شده را در شرایط کرونا حساب کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به کاهش مسافران و افزایش هزینه‌ها در شرایط کرونا قیمت تمام شده بلیت مترو در سال ۱۴۰۰، ۱۹ هزار و ۸۵۹ تومان برآورد شده است که سهم شهروندان را از این قیمت ۹ درصد در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: البته بر اساس قانون یک سوم قیمت تمام شده را باید مردم، یک سوم را شهرداری و یک سوم را دولت بپردازد و اگر ما می‌خواستیم همین میزان را برای شهروندان در نظر گیریم بیش از ۹ درصد می‌شد.

وی اعلام کرد: متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰، ۲۴.۷۵ درصد افزایش خواهد داشت که البته برای بلیت‌های تک‌سفره حومه تهران مانند هشتگرد متفاوت است و به طور کلی می‌توان گفت نرخ بلیت مترو در سال آینده کمتر از ۲۵ درصد به طور میانگین بیشتر می‌شود.

علیخانی اعلام کرد:‌همچنین نرخ کرایه خطوط اتوبوس از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد که شهرداری پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی داده ولی نظر ما متوسط افزایش نرخ ۲۵ درصد است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد نرخ کرایه تاکسی‌ها شرایط متفاوت است و نمی‌توانیم از جیب راننده‌های تاکسی ببخشیم ولی در کمیسیون پیشنهاد دادیم به شهرداری اجازه داده شود نرخ کرایه در خطوط تاکسی حداکثر تا ۳۵ درصد بیشتر شود.

سرانجام این لایحه در صحن شورا با مخالفی همراه نبود و لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰ با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم خوب

    • بدون نام

      خدا لعنتون کنخ

    • شهید عدالت

      با نقشه های متنوع فقط میخوان جیب ملت رو خالی کنن

    • بدون نام

      افزایش را خوب اعمال می کنید برای درآمد بالا تر خودتان اما برای افزایش حقوق بازنشستگان دارید فکر و تصمیم گیری می کنید تا به نتیجه برسید سه چهار ماه بعد شروع به دادن اضافه حقوق می‌کنید

    • کوئیک R

      آقایان عزیز شما چکاره هستید که یک‌شبه ۲۵ درصد افزایش می دهید این چه مسخره بازی هست حقوق ها ۲۵ درصد افزایش و بعد ۱۵ درصد مالیات اما همه‌چیز حداقل ۲۵ درصد افزایش آیا عرضه ندارید یکسال افزایش قیمت ندهید ؟

    • بدون نام

      دیروز رفتم دکتر کیلینیک بیمارستان آراد. ویزیتش درشهریور ۶۲ هزار تومان بود اما دیروز ۸۸هزارتومان گرفتن ۷۸هزار برا دکتر و ۱۰هزار هم به اسم سرویس .مملکت اقای روحانی همین مملکت هرکی هرکیه.نظام پزشکی که کشک و بعد هم سازمان حمایت از مصرف کننده که همه کالاه درطول سال ۵ الی ۸ بار افزایش قیمت دارن مثل لبنیات

    • بدون نام

      احسنت.. هنوز جا داره...

    • بدون نام

      رفتار های محبت نیستند اینده جداگانه فقط قانون قهریه زندگی کنید فقط ثروت ودولت بهشت فرش قرمز خیابان راه برویم

    • setareh

      خسته نباشین واقعا!! همش افزایش و گرانی .

    • بی نام و نشان

      آره اینجوری واسه اقشار کم درآمد نمیصرفه برن سرکار دیگه.. خجالت بکشین!! کارد رسیده به استخون مردم .. مواظب باشید که گیر مردم عصبانی نیوفتید

    • بدون نام

      فقط گرونی گرونی گرونی گرونی ... ی بار شد بگین ب خاطر مردم ارزون میکنیم ؟ بابا به قران پول من نمیرسه دیگه زندگی کنم چه برسه به زن گرفتنو اینا ی فکری کنین خداوکیلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج