جاباما
۱۰۹۶۴۷۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

دژاکام:

دنبال زیربغل مار نگردید، ایوب‌خان پدرم است!

امیر دژاکام نویسنده و کارگردان «ایوب‌خان» در واکنش به نقدی که این شخصیت را نمادی از کسی که همه می‌شناسند و در غیابش اوضاع نابسامان است

خبرآنلاین: امیر دژاکام نویسنده و کارگردان «ایوب‌خان» در واکنش به نقدی که این شخصیت را نمادی از کسی که همه می‌شناسند و در غیابش اوضاع نابسامان است، دانسته بود، گفت: «این عزیزان لازم نیست به دنبال زیربغل مار بگردند، این کاراکتر برگرفته از شخصیت پدرم است.»
دنبال زیربغل مار نگردید، ایوب‌خان پدرم است!
امیر دژاکام، نویسنده و کارگردان نمایش «ایوب‌خان» به حرف‌های منتقدی که نوشته بود: «... بدون اشاره مشخص به کسی، می‌توان دریافت که ایوب‌خان کیست و بدون او چرا وضع محله تا این حد نابسامان شده است. حضور نمایش «ایوب‌خان» در جشنواره تئاتر فجر در حالی که باید از امید و روشنی گفت، جای سوال دارد که مدیران جشنواره باید پاسخ‌گوی آن باشند.» واکنش نشان داد.
دژاکام با اشاره به این که کاراکتر ایوب‌خان برگرفته از شخصیت پدرش است، گفت: «من «ایوب‌خان» را با نگاه به زندگی شخصی‌ام نوشته‌ام و به قول یکی از دوستان، این عزیزان لازم نیست به دنبال زیربغل مار بگردند، وقتی کاراکتر ایوب‌خان برگرفته از شخصیت پدرم است. او ورزشکار و میان‌دار زورخانه، نوازنده و کارشناس موسیقی، سینه‌زن امام حسین(ع) و بسیار خَیر بود. آن‌جایی که می‌گویم ایوب‌خان به خیریه ویژه بانوان کمک می‌کند هم در حال شوخی با پدرم هستم. او پدر من است و این عزیزان لازم نیست به دنبال کس دیگری بگردند.»
این نویسنده و کارگردان تئاتر با تاکید بر این‌که واهمه‌ای از بیان اعتقاداتش ندارد، تصریح کرد: «من در «ایوب‌خان» دو حرف زده‌ام. نخست این که خداوند بینا و شنواست. این اعتقاد من است و واهمه‌ای از بیانش ندارم. حال که معتقدیم خداوند بیناست و شنوا پس نباید در مورد یکدیگر قضاوت کنیم. حرف دومم، آن‌جا که در پایان نمایش می‌شنوید آدم‌ها آن‌جور که هستند، جورِ دلشان نیست و مجبورند، این است که هرکدام از ما دچار اضطرار و صاحب قصه‌ پُر غصه‌ای هستیم پس کمی یکدیگر را درک کنیم.»
او افزود: «از منظر فقه، در مسند خدایی نشستن و قضاوت کردن، کُفر است و کسی که چنین نسبت‌هایی را که خواندید به دیگران می‌دهد، علی‌رغم مسلمان پنداشتنِ خود، کافر است. او از منظر مدرنیته هم اشتباه کرده است. چرا که متغییرهایش ناقصند و همین، از تکمیل پازلی که ساخته، ممانعت می‌کند.»
به گفته دژاکام، «ایوب‌خان» بیش از هرچیز در مورد اندیشه است و فهمیدن و سیاسی نیست مگر این که سیاستمداران به تماشایش بنشینند، بیندیشند و این‌گونه بر آنان تاثیر بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج