۱۰۹۷۳۹۷
۳۸ نظر
۵۵۱۱
۳۸ نظر
۵۵۱۱
پ

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

در این مطلب، تعدادی از مجازات‌های باستانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم که در طول تاریخ نصیب کسانی می‌شد که متهم به شکستن قانون زمان خود بودند. این مطلب بوی خون می‌دهد!

برترین‌ها - آرمان رمضانی: تاریخ پر است از افراد و سلسله‌هایی که برای حفظ قدرتشان آماده بودند دست به هر کاری بزنند. در این مقاله تعدادی از مجازات‌های باستانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم که در طول تاریخ نصیب کسانی می‌شد که متهم به شکستن قانون زمان خود بودند. توجه داشته باشید بیشتر این مجازات‌ها به دلیل تاثیری که بر روحیه بیشتر مردم داشتند استفاده می‌شدند و در شکلگیری این مجازات‌های سنگدلانه، گاه ترساندن مردم بیش از مجازات قانونشکن مورد توجه بوده است.

۱. به صلیب کشیدن

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

متصل کردن دست‌ها و پا‌ها با میخ به بدنه چوبی صلیب و سپس رها کردن فرد مصلوب، یکی از راه‌های پر طرفدار مجازات در طول تاریخ بخصوص قرون وسطی بوده است. در این روش فرد قانون شکن روی صلیب رها می‌شد تا هم مرگ آرام و دردناکی داشته باشد و هم شهروندان دیگر عاقبت قانونشکنی را بوضوح ببینند.

۲. چرخ شکننده

یکی دیگر از راه‌های مورد استفاده برای مجازات استفاده از این چرخ بود. طرز استفاده ساده، اما موثر بود. فرد محکوم به چرخ بسته می‌شد و با چرخاندن آن توسط جلاد، کم‌کم استخوان‌های محکوم خرد می‌شد و این موضوع منجر به مرگی بسیار دردناک برای محکوم و البته یادآوری عاقبت قانونشکنی برای بقیه می‌شد.

۳. گاو سیسیلی

این وسیله برنزی توسط یونانیان باستان استفاده می‌شد و بدلیل اختراع آن در سیسیل، به گاو سیسیلی معروف بود. گاو سیسیلی از برنز و به شکل و اندازه یک گاو واقعی بصورت توخالی ساخته می‌شد و فرد محکوم به اعدام درون این گاو برنزی قرار می‌گرفت. بعد از قفل کردن بدنه برنزی، گاو سیسیلی همراه فرد اعدامی روی آتش قرار می‌گرفت و این رویه آنقدر ادامه پیدا می‌کرد که مجرم بینوا کاملا بریان می‌شد. گاو سیسیلی به شکلی طراحی شده بود که ناله و فریاد فرد محکوم به اعدام را به شکل صدای گاو تغییر می‌داد و همانگونه که در مقدمه اشاره شد گاه تاثیر روانی این مجازات‌ها روی مردم تماشاچی، بیشتر از مجازات مجرم مدنظر قرار می‌گرفت.

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

۴. کندن پوست

کندن پوست یکی از مجازات‌های بی‌رحمانه‌ای بود که در گذشته‌های دور بسیار استفاده می‌شد. در این روش همانطور که از نامش پیداست پوست بدن فرد محکوم در حالی که هنوز زنده بود کنده می‌شد. در این مجازات بسته به مقداری از پوست که کنده می‌شد، فرد یا می‌مرد و یا بقیه عمرش را با یادآوری آن شکنجه تلخ بسختی می‌گذراند. این مجازات بخصوص در مساپوتامیای قدیم بسیار محبوب بود و گاه بریدن بخشی از بدن جایگزین آن می‌شد.

۵. استفاده از موش برای اعدام

در طول تاریخ استفاده از موش برای اعدام و شکنجه همواره جزء محبوبترین روش‌ها بوده است و این جونده نقشی حیاتی در برخی از وحشیانه‌ترین راه‌های شکنجه بازی کرده است. "تله موش" راهی سنگدلانه برای اعدام مجرمان به حساب می‌آمد به این شکل که یک موش را درون سطلی قرار می‌دادند و تنها راه خروج موش روی بدن (معمولا شکم) مجرم بخت برگشته قرار می‌گرفت. سمت دیگر سطل آرام آرام گرم می‌شد تا موش راهی جز جویدن بدن مجرم برای رهایی از حرارت نداشته باشد.

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

۶. به نیزه کشیدن

این روش برای اعدام کردن مجرمین در قرون وسطی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت و همان‌گونه که از تصویر پیداست در این روش مجرم درحالیکه میله‌ای بلند مانند نیزه از میان بدنش عبور کرده رها می‌شد تا بمیرد. با توجه به درد و رنج زیادی که فرد اعدامی قبل از مرگ متحمل می‌شد در قرون وسطی این روش عموما برای مجازات افرادی که به خیانت به کشورشان متهم می‌شدند، استفاده می‌شد.

۷. له شدن زیر پای فیل

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

له شدن توسط فیل مجازاتی بود که در هند باستان و کشور‌های دیگر جنوب شرق آسیا استفاده می‌شد. جالب است بدانید فیل‌هایی برای انجام این مجازات تربیت می‌شدند و بسته به سنگینی جرم فرد ممکن بود درجا او را بکشند و یا ساعت‌ها شکنجه‌اش کنند. این فیل‌های تربیت شده توانایی این را داشتند تا در صورت نیاز بعد از مدت زیادی شکنجه اجازه دهند فرد بصورت زنده قفس را ترک کند.

۸. از وسط نصف شدن

نصف کردن بدن توسط اره از جمله مجازات‌هایی بود که تقریبا در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و اسناد تاریخی از استفاده این روش در امپراطوری روم، اسپانیا و آسیا وجود دارد. این روش مجازات نیاز به توضیح بیشتری ندارد و همانگونه که مشخص است مجرم بخت برگشته بعد از زنجیر شدن، از وسط نصف می‌شد.

۹. جوشانده شدن در آب

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

هر چند که این روش اعدام به اندازه برخی دیگر مجازات‌های لیست استفاده نمی‌شد، اما بهرحال در بخش‌هایی از اروپا و آسیا تماشاگران خاص خود را داشت. در این روش فرد محکوم به اعدام درون ظرفی پر از آب و یا روغن قرار می‌گرفت و پس از شعله‌ور کردن زیر ظرف، محکوم مرگی آرام و دردناک را تجربه می‌کرد.

۱۰. مجازات با چرخ دندانه‌دار

مجازات با چرخ دندانه‌دار بیش از آنکه روشی برای اعدام باشد، راهی برای شکنجه و گرفتن اطلاعات از زندانی بود. در این روش مجرم روی تختی مستطیلی دراز می‌کشید و دست‌ها و پا‌های او به دو طرف تخت و به استوانه‌ای گردان بسته می‌شد و در صورت عدم همکاری مجرم و ادامه شکنجه، ممکن بود دست‌ها و پا‌ها از بدن جدا شود.

۱۱. بریدن گوش‌ها

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

مجازات از طریق بریدن گوش‌ها، مجازاتی سبک به حساب می‌آمد و در بیشتر موارد فرد محکوم جز از دست دادن یک یا هر دو گوشش صدمه دیگری نمی‌دید، البته مگر اینکه در روز‌های بعدی جای زخم عفونت می‌کرد که در آن صورت احتمالا باعث مرگ فرد می‌شد. این مجازات برای جرم‌های سبک‌تر به میخ کردن گوش به تخته‌ای چوبی تغییر می‌کرد و فرد محکوم مجبور بود مدتی با گوش میخ شده به یک تخته، زندگی‌اش را بگذراند. این مجازات چه به صورت بریدن گوش انجام می‌شد و چه میخ کردن گوش به تخته چوبی، در هردو صورت همچون لکه ننگی بود که فرد قانونشکن همواره با خود حمل می‌کرد.

۱۲. زنده زنده سوزاندن

در قرون وسطی هر کس که به خیانت به کشور و یا تمرین جادوگری محکوم می‌شد، به این شکل دردناک اعدام می‌شد. بد نیست بدانید در زمان اوج قدرت کلیسا، ساده‌ترین راه برای رهایی از شر فردی که از او خوششان نمی‌آمد، اتهام جادوگری بود. در این حالت ماموران کلیسا به سرعت فرد محکوم به جادوگری را به تکه الواری می‌بستند و آن را در میان آتشی انبوه قرار می‌دادند.

خون‌بار و وحشتناک‌ترین مجازات‌های باستانیِ تاریخ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      حیوان یا هم نوع خودش اینکارا رو نمیکنه. انسان تا چه اندازه میتونه دیو صفت و شیطان صفت باشه؟

      پاسخ ها

      • رضا

        چرا اینو میگی تو خوندن کل مطالبش فقط داشتم به اون پدره فک میکردم که به بچه ۱۷ ماهه اش تجاوز کرد حقشه همه این مراحل انجام بشه روش اونم با فاصله که فقط زجرش بمونه خوبش کنن تا بعدیو انجام بدن ...

      • بدون نام

        منم همین طور داشتم فقط به این که کدومش بیشتر سزاوارش هست فکر میکردم از روزی که خبرشو خوندم یه لحظه دلم آروم نگرفته و فقط به او بچه و دردی که تحمل کرده فکر میکنم و جگرم میسوزه

    • بدون نام

      - یک مجازات رایج در چین که تا اوایل قرن بیستم همچنان به شکل گسترده اجرا میشد و تصاویر آن وجود داره، لینگ چی (Ling Qi) به معنای هزار زخم بود. محکوم را به تیرک چوبین میبستند و زنده زنده مُثله میکردند
      - در ایران عصر صفوی هم زنده خوردن محکومان توسط خامخواران (چی یِئین لَر) رواج زیادی داشته
      - ضمناً اون مسوپوتامیا که در متن آوردید، ریشه در زبان یونانی داره و به معنای بین النهرین است.
      مِزو یعنی میان، بِین
      پوتامیا یعنی رودها (جمعِ پوتاموس یعنی رود)

      پاسخ ها

      • رضا

        دمت گرم خوشمان امد یه روش دیگه هم بود نگفتی اونم با دمپایی و دسته جارو بود که ما دهه شصتیا به هر بهونه ای باهاش مجازات میشدیم

      • بدون نام

        اون مجازات چینی معروف به لینگچی در نگارش لاتیتی به این شکل هست
        ling chi

    • آقا توحید از تهران

      عزیزممممم چقدر رمانتیک بودن

    • بدون نام

      داعش طالبان تندرو ها اکثرشون رو بلدن

    • بدون نام

      متاسفانه الانم استفاده میکنند خیلی شو

    • بدون نام

      ادم های سادیسمی افراطی اینکارو میکنند جالبه همشون مردن اما ادم های جدید اقلیت کمتر گاهی ادامه میدن اون تفکررو

    • بدون نام

      روی مخ بود

    • بدون نام

      از ابتکارات ایرانی ها چی همه مخترع اند

    • بدون نام

      کاش کسانی که ب کشورمون خیانت میکنن چنتا از این مجازاتها میدیدن درسی باشه برا بقیه

    • بدون نام

      تا الان دیده شده موجودی غیر از انسان این کارها را انجام بده ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا وحشیگری انسان قابل مقایسه با هیچ موجودی نیست

      • بدون نام

        تا حالا دیده شده موجودی به غیر از انسان کاری بکنه که مستحق مجازات باشه؟

    • Ali

      کم ملت اعصابشون داغونه، شما هم این مطالبو بذارید

    • بدون نام

      انقدر اعصاب و روانمون سالمه این چیزا رو نذارید. آدم وسوسه میشه میخواد بخونه بعدش روانی میشه

    • بدون نام

      چندنمونه دیگر:
      شکستن بیضه ها با پتک در ملا عام برای خیانتکاران و متجاوزین به کودکان.
      سیم خاردار آتشین برای کسانی که کودتا میکردن و در سرشان فکر ریاست بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو مجازات معروف به (قایق) و (اتاق خاکستر) که در زمان
        هخامنشیان رواج زیادی داشت

      • بدون نام

        مجازات دوکرجی که میگی در زمان هخامنشیان بوده بار ها رد شده چون در منابع گفته شده برای قاتل کوروش استفاده شده و اصلا هخامنشیان قاتل کوروشو نگرفتن که اینکارو باهاشش کنن!!!

    • بدون نام

      :(

    • بدون نام

      زجراورترين مجازات زندگي در ايرانه

    • بدون نام

      در ایران هم سلاخی و پوست کندن و چشم کور کردن رایج بود

    • بدون نام

      صد رحمت ب داعش

    • متین

      بزار یک مجازات هم از ایرانی ها بگم
      در زمان آقا محمدخان قاجار غیراز چشم درآوردن بعضی از محکومان را به دو درخت سرو می بستند به این صورت که دو تا درخت سرو که فاصله شان از هم حدود ده متر بود را بقدری خم میکردند تا شاخه های دو درخت بهم برسند بعد یک پای محکوم را به یک درخت و پای دیگرش را به درخت دیگر می بستند بعد یکدفعه درختاها رو ول می کردند . خب معلوم بود دیگه چی میشه
      فکر میکنم از شکنجه های اونا بدتر بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوه

      • بدون نام

        نع چون یه لحظه درد شدید و مرگ اما اینا درد شدید و زنده موندن

    • حر

      اینکه محکوم رازنده زنده می‌خوردند مال چه تاریخی وکجا بوده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مال ایران زمان صفویان (قزلباش ها) بوده و در منابع دست اول آن دوره توضیح داده شده

    • بدون نام

      من اگر کاره ای بودم همون اول اعلام میکردم که هر جرمی عاقبتش چیه ک کسی جرات نکنه دزدی و فساد و ربا و ...ایجاد کنه.
      البته با این طرح من اکثر مقامات و سرمایه دارها احتمالا اعدام میشن.
      انتقام خدا نزدیک است

    • بدون نام

      بنظرم این متن نباید گذاشته میشد چون تاثیر خیلی بدی به روح انسان ها داره
      این کارها از انسان عادی بعیده
      اونایی که اینکار ها رو میکنن قطعا پست تر از حیوان ها هستن
      چون حیوان ها‌چنین کاری نمیکنن

    • بدون نام

      مگه چیکار میکردن که این بلا ها دو سرشون میاوردن یا خدا

    • بدون نام

      کاش متجاوزا این بلا ها سرشون میومد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا در کل این شکنجه ها،۹۰درصدشون مال متجاوزه ها بوده نه مخالفان حکومت با سند و مدرک میگم

    • سیاوش

      یک روش دیگر در زمان قاجار به این صورت بوده است که محکوم را کلا با گچ می پوشاندند و خشک می کردند تا بمیرد.

    • رویا

      به نظرم بجز آزار و قتل کودکان به خصوص آزار جنسی و
      کشتار جمعی و تجاوز و قتل عمد و همچنین کارهایی که زندگی افراد زیادی رو تحت تاثیر قرار میده که معمولا توسط صاحبان قدرت ها انجام میشه که مستحق سخت ترین مجازات هاست برای بقیه جرایم نباید هرگز مجازاتی بیشتر از زندان درنظر گرفته بشه که همون زندان هم باید شرایط درست وانسانی داشته باشه

    • بدون نام

      کسی که این نوع شکنجه هارو اختراع کرده قطعااااا مریض بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج