۱۰۹۹۷۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

مسافرها می ترسند وارد ایستگاه قطار شوند. ادعا می شود ارواحی در آنجا پرسه می زنند که منتظر هستند؛ منتظر فردی که از راه برسد و او را هل دهند یا اینکه در تاریکی تونل، قطار را به نابودی بکشانند.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!





همشهری سرنخ: مسافرها می ترسند وارد ایستگاه قطار شوند. ادعا می شود ارواحی در آنجا پرسه می زنند که منتظر هستند؛ منتظر فردی که از راه برسد و او را هل دهند یا اینکه در تاریکی تونل، قطار را به نابودی بکشانند.

اینها ادعاهایی عجیب هستند که مسافران ایستگاه هایی را که به «ایستگاه ارواح» مشهور هستند، می ترساند و گاه باعث می شود که یک ایستگاه به تعطیلی کشانده شود اما همه اینها حاصل خیالپردازی های افراد خرافاتی است؛ زیرا تحقیقاتی که روی این ایستگاه ها انجام شده نشان می دهد نه تنها نشانی از ارواح در آنجا وجود ندارد، بلکه برای رفت و آمد مردم کاملا امن است.

روح سفیدپوش

«بگونکادور» روستای کوچکی در غرب کلکته هندوستان است. ساکنان این روستای کوچک تا چند سال پیش برای رفتن به شهر با مشکل حمل و نقل مواجه بودند زیرا از 42 سال پیش تاکنون، ایستگاه قطاری که در این روستا قرار داشت متروکه شده است.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

به ادعای بومیان منطقه، نزدیک نیم قرن پیش در این ایستگاه روح دیده شده و با مردن چند نفر از کارکنان ایستگاه بقیه آنها از ترس اینکه مبادا کشته شوند آنجا را ترک کردند. ماجرا از آنجا شروع شد که سال ها پیش در ایستگاه بگونکادور، زنی با یک قطار تصادف کرده و جانش را از دست داد؛ از آن موقع به بعد مردم منطقه می گویند که همیشه روح زنی که یک ساری - لباس هندی - سفید به تن دارد در آنجا پرسه می زند.

زمانی که مردم محلی از این ایستگاه استفاده می کردند، تعدادی از کارمندان ادعا کردند که این روح سرگردان را در سکوهای قطار یا روی ریل ها دیده بودند. محلی های خرافاتی می گویند برای همه آنهایی که این روح را دیده اند، اتفاقات وحشتناک و ناگواری رخ داده است و همین مسئله باعث شده تا بیشتر کارمندان از ترس دچار شدن به این اتفاقات وحشتناک بر سر کار خود حاضر نشوند. البته سال ۲۰۰۹ این ایستگاه دوباره بازگشایی شد و از آن موقع به بعد البته، درباره ادعای دیده شدن این روح سفیدپوش در ایستگاه بگونکادور هیچ گزارشی منتشر نشده است.

فریادهایی در ایستگاه قطار

درباره ایستگاه پانتنوس در خط ۲ راه آهن مکزیکوسیتی ماجراهای باورنکردنی نقل می کنند. پانتنوس در زبان مکزیکی به معنی «گورستان» است و چون این ایستگاه در نزدیکی قبرستان ساخته شده، چنین نامی را روی آن گذاشته اند.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

ادعا می شود که در تونلی بین ایستگاه های پانتنوس و تاکوبا، ضربه هایی از دیوار کشیده شده در امتداد مسیر، به گوش می رسد و همچنین تصاویر تیره و تاری ظاهر و ناپدید می شود در یک فیلم ویدئویی که سال ۲۰۰۹ از این ایستگاه گرفته شد صدای جیغ های پی در پی، در این مسیر شنیده می شود.

روح پرسه زن در کافی شاپ

ایستگاه «گلن ادن» در غرب اوکلند نیوزلند یکی دیگر از ایستگاه های قطار در جهان است که در آن روح دیده شده است. این ایستگاه برای حمل و نقل در مسیر گورستان وایکومت ساخته شد تا وقتی یک نفر می میرد راحت تر به گورستان منتقل شود و یا بستگان آنها در روزهای یکشنبه، زودتر خود را به مزار عزیزانشان برسانند.

سال ۲۰۰۱ کافی شاپی در این ایستگاه احداث شد و از آن موقع به بعد مردم خرافاتی گزارش هایی درباره دیده شدن روحی به نام «الک مک فارلان» در این کافی شاپ گزارش شد. مک فارلان یکی از کارگران ایستگاه قطار بود که در ساعت ۳ صبح بازدهم ژانویه ۱۹۲۴ کشته شد.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

ماجرا از این قرار بود که در آن روز قطاری که بسته های پستی را حمل می کرد، از این ایستگاه می گذشت که ناگهان یک حادثه باعث شد گیره بسته های پستی کنده شده و به پیشانی الک برخورد کند و او را از پا درآورد.

افرادی که ادعا می کنند این روح دیده اند همگی می گویند که مثل الک مک فارلان - که آنها عکس هایش را در ایستگاه قطار دیده اند - ریشی خاکستری رنگ دارد. این روح در مقابل افراد یا از پشت پنجره ظاهر شده و سپس ناپدید می شود.

شکارچیان ارواح در ایستگاه کانالی

سال ۱۹۴۱ «ایستگاه کانالی» از بزرگترین و اصلی ترین مسیرهای خط آهن دوبلین در ایرلند، بارها بمباران شده و ویران شد. از آن موقع به بعد، در این ایستگاه گزارش های بسیاری درباره دیده شدن ارواح ثبت شده است تا جایی که شکارچیان ارواح ایرلندی برای شکار روح در این استگاه کمین کردند.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

اولین روحی که «شکارچیان ارواح» ادعا می کنند آن را دیده اند و حتی فیلمی درباره سنگ پراکنی های این روح ارائه کردند، متعلق به سربازی خاکستری پوش است. به ادعای یکی از ماموران ایستگاه، دو روح دیگر با لباس های نظامی نیز در این ایستگاه پرسه می زنند.

ایستگاهی در کنار قبرستان

ایستگاه زیرزمینی «کائوبائو» در خط یک متروی شانگهای در کنار یک قبرستان قرار دارد و یکی از ترسناکترین مکان ها برای مردم چین به شمار می رود. البته این ترس چندان هم بی علت نیست. در این ایستگاه تاکنون ۹ نفر جان خود را از دست داده اند، بعضی از قطارها ناگهان ترمز خالی کرده اند و مردم محلی همه اینها را به پای ارواح خشمگین این ایستگاه نوشته اند.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

حتی بعضی از مسافران می گویند زمانی که در ایستگاه منتظر رسیدن قطار بوده اند، نیروی دستی نامرئی آنها را به جلو کشیده و قصد داشته است آنها را به میان ریل ها بیندازد. بعضی ها ادعا می کنند روح دختری قرمزپوش که در همین ایستگاه خودکشی کرده بود را دیده اند که روی صندلی نشسته است.

همچنین آنها می گویند که در ساعات پایانی شب، وقتی ایستگاه خلوت می شود صدای خنده های زنی، در تاریکی مسیر ریل قطار به گوش می رسد، به دلیل چنین ادعاهایی درباره ایستگاه کائوبائو، نام آن را «ایستگاه روح» گذاشته اند.

روح عصبانی

ایستگاه قطار حومه «مک کواری فیلدز» در جنوب غرب سیدنی، به ظاهر جای آرامی به نظر می رسد اما این مکان به ظاهر آرام داستان باورنکردنی در دل خود دارد. افراد خرافاتی ساکن در این منطقه مدعی اند که شب ها با تاریک شدن هوا، روح دختری نوجوان در کنار ایستگاه قطار پرسه می زند و فریادی می کشد که لحظه به لحظه صدایش بلندتر می شود.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

افرادی که ادعا می کنند این روح را دیده اند، می گویند که این روح همیشه روی یک صندلی در ایستگاه می نشیند و عصبانی است از آنجا که افراد زیادی دیده شدن روح نوجوان را گزارش کرده اند، شکارچیان ارواح در استارلیا به دنبال این روح راهی ایستگاه مک کواری شدند.

در تصاویر گرفته شده توسط این افراد، موجودی شبیه انسان که به دوربین خیره شده به چشم می خورد. پس از تحقیقات اولیه، شکارچیان ارواح قصد دارند چستجوهای بیشتری در این محل انجام دهند.

«فردی» در ایستگاه قطار

ایستگاه «یونیون فنیکس» در ایالت آریزونای آمریکا، یکی از مهمترین ایستگاه های این شهر تا دهه ۱۹۵۰ بود تا اینکه با احداث فرودگاه فنیکس، این مسیر جدید تبدیل به اصلی ترین راه ارتباطی شد. سال ۱۹۹۵ حمل و نقل ایستگاه قطار فنیکس برای همیشه به غیر از مواردی خاص برای جابجایی توریست ها، تعطیل شد.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

اکنون چندین دفتر کار در ایستگاه فنیکس برپا شده ولی افراد بسیاری ادعا می کنند که در آنجا روحی دیده اند و نامش را «فردی» گذاشته اند. شاهدانی که ادعا می کنند «فردی» را از نزدیک دیده اند مدعی هستند که این روح با دیدن آنها پا به فرار گذاشته است. آنها می گویند که هر از گاهی در اتاق های این دفتر کار، صدای باز و بسته شدن محکم درها نیز به گوش می رسد و آنها مطمئن هستند «فردی» این کار را انجام می دهد.

روح لوکوموتیوران در ایستگاه

تا پیش از سال ۲۰۰۱، منطقه مه گرفته و نه چندان دلچسب «ایستگاه آدیسکامب» در لندن جایی بود که ارواح زیادی در آنجا دیده شده و به پلیس گزارش می شد تا اینکه بالاخره این ایستگاه را با خاک یکسان کردند تا برای خط جدید قطار تندرو، ایستگاه جدیدی بسازند.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

در نخستین سال های قرن بیستم، راننده قطاری بر اثر انفجار دیگ بخار در بخش ۴ این ایستگاه کشته شد و از آن موقع به بعد ادعاهایی درباره دیده شدن شبحی خاکستری رنگ با چهره ای برافروخته در قسمت های مختلف ایستگاه خصوصا در بخش ۴ گزارش شد. به ادعای شاهدان، جایی که این روح پرسه می زد، نسبت به دیگر نقاط، دمای پایین تری داشت و سردتر بود.

ایستگاهی پر از ارواح

ایستگاه «وانر فرانت گاسناون» در ونکوور کانادا، در سال ۱۹۱۵ ساخته شد و از آن موقع تاکنون یکی از محل هایی است که بیشترین گزارش های مربوط به دیده شدن ارواح از طرف بومیانی که به خرافات اعتقاد دارند در آن ثبت شده است.

پرسه ارواح در ایستگاه های قطار!

یکی از ماموران ایستگاه در گزارشی، ادعای عجیب درباره دیدن این روح بیان کرد: «یک شب در حال گشت زنی صدای موسیقی شنیدم، نزدیکتر رفتم و در آن زمان زنی را دیدم که لباسی متعلق به دهه ۱۹۲۰ به تن داشت و همراه با آهنگ موسیقی قدم برمی داشت، وقتی به این زن نزدیک شدم او ناگهان ناپدید شد.» یکی دیگر از ماموران ایستگاه نیز ادعا می کرد که با روح پیرزنی مواجه شده که به محض دیدن وی از ترس پا به فرار گذاشته است.

در این ایستگاه فعالیت های سنگ پراکنی و ایجاد سروصدا توسط ارواح نیز گزارش شده است. طبق ادعای یکی از کارمندان ایستگاه، در یکی از شب های زمستان ۲۰۰۸، چندین میز شروع به حرکت کردند و از اتاق خارج شدند، این مامور مدعی است با دیدن چنین صحنه ای، فورا از ایستگاه خارج شده و ماجرا را با پلیس در میان گذاشته است. در آن حادثه، پس از رسیدن پلیس به ایستگاه، همه چیز ساکت و آرام به نظر می رسید و از این رو ادعای مامور قطار چندان مورد توجه قرار نگرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج