۱۱۰۰۰۵۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

همه شهروندان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد؟

اخبار ضد نقیض درخصوص تزریق واکسن کرونا به مهاجران افغان ادامه دارد. تا چند هفته پیش اینطور اعلام شد که همه شهروندان با هر الویتی واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، حتی افغان‌ها اما...

روزنامه اینترنی فراز نوشت: اخبار ضد نقیض درخصوص تزریق واکسن کرونا به مهاجران افغان ادامه دارد. تا چند هفته پیش اینطور اعلام شد که همه شهروندان با هر الویتی واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، حتی افغان‌ها.

این در حالی‌است که حسن اسفندیار، دبیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر ایران، واکسیناسیون کرونا برای پناهندگان و مهاجران ساکن ایران را به «حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی» مشروط کرد. همچنین محمدتقی هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، در مشهد گفت مجموعه خدماتی که اکنون به اتباع افغانستانی ساکن ایران ارائه می‌شود نسبت به نیازهای آنان «بسیار بیشتر است».

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «روزنامه اینترنتی فراز» در توضیح صحبت های دبیرکل عملیات بشردوستانه سازمان هلال احمر که واکسیناسیون کرونا برای پناهندگان و مهاجران ساکن ایران را به «حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی» مشروط کرده بود گفت:«ما برای خودمان هم واکسن به قدر کافی نداریم چه رسد به مهاجرانی که در کشور حضور دارند. در حال حاضر به دلیل کمبود واکسن کرونا تنها توانسته ایم کادر درمان ICU ها را واکسینه کنیم و حتی برای کادر درمان هم واکسن به قدر کافی وجود ندارد.» هرچند شهریاری اضافه کرد که «درصورت وجود واکسن حتما مهاجرین حاضر در کشور نیز واکسینه خواهند شد.»

همه شهروندان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد؟

این درحالی است که کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران در ابتدای ماه جاری گفته بود:«مهاجران افغانستانی در ایران واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.» سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران تامید کرده بود:«در دنیا عموما مهاجران غیر‌قانونی به‌محض شناسایی بازداشت و دیپورت می‌شوند، اما این مهاجران در ایران واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، چنان‌که پیش از این از همه خدمات بهداشتی و درمانی کرونا نیز بهره‌مند شدند.»

گفتنی است در حال حاضر کشورهای اروپایی مانند بریتانیا، هلند، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا مهاجران بدون اسناد غیرقانونی را در استراتژی های واکسیناسیون خود گنجانده اند. در «سند ملی واکسیناسیون کرونا» که در بهمن ماه انتشار یافته و اولویت های دریافت واکسن در کشور را مشخص می کند اثری از واکسیناسیون مهاجرین دیده نمی شود.

پیش شرط های ایران برای واکسیناسیون مهاجرین در حالی است که اواخر دی ماه محمدرضا باهر، سخنگوی وزارت امور مهاجرین افغانستان، اعلام کرد که در سال میلادی گذشته ۸۵۰ هزار نفر از شهروندان افغان به دلیل شیوع کرونا به صورت داوطلبانه از ایران به کشورشان بازگشته اند. در حالی که دولت ایران اعلام کرده بود که درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا رایگان است، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۱۷ فروردین در گزارشی از اجبار مهاجران افغان فاقد مدرک هویتی به پرداخت هزینه‌های درمان بیماری کرونا در بیمارستان های ایران خبر داده بود.

براساس آمار وزارت امور مهاجرین افغانستان، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر افغان در ایران زندگی می کنند که بیشترین مهاجرین در ایران را تشکیل می دهند. حال ین نگرانی وجود دارد که اگر ۲ میلیون شهروند در ایران به هر دلیلی واکسینه نشوند، داستان همه‌گیری و موج چهارم کرونا به کجا خواهد رسید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج