۱۱۰۲۵۹۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ایست! ماداکتو تو را نمی‌خواند

استان ایلام شهره به عروس زاگرس با داشتن قدمت تاریخی ، مناظر و طبیعت بکر و دیدنی و آب و هوایی مطبوع یکی از مناطق مهم گردشگری کشور به ویژه در ایام نوروز است که طبیعت چشم نوازش همه ساله میهمانان زیادی را از اقصی نقاط کشور به سمت خود فرا می خواند.

ایرنا: استان ایلام شهره به عروس زاگرس با داشتن قدمت تاریخی ، مناظر و طبیعت بکر و دیدنی و آب و هوایی مطبوع یکی از مناطق مهم گردشگری کشور به ویژه در ایام نوروز است که طبیعت چشم نوازش همه ساله میهمانان زیادی را از اقصی نقاط کشور به سمت خود فرا می خواند.

اما در بین شهرستان های استان ایلام، دره شهر معروف به ماداکتو به عنوان تاریخی ترین و دیدنی ترین شهرستان استان به علت داشتن مناطق تاریخی و آب و هوای روح نواز همه ساله رکوردار بیشترین میهمان نوروزی از مناطق مختلف کشور بوده است.

ورود میهمانان نوروزی به دره شهر در ایام نوروز سالهای گذشته تنها به هموطنان ایرانی محدود نمی شد و آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان نظیر تنگ بهرام چوبین، پل گاومیشان، چهار طاقی، شهر تاریخی سیمره، قلعه میرغلام هاشمی و صدها اثر دیگر گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف جهان به سمت خود جلب می کرد.

آغازگر بهار در اذهان مردم دیار دره شهر توام با پذیرایی از مسافران نوروزی بود و رغبت مسافران نوروزی برای دیدن این شهرستان تاریخی و زیبا آنقدر زیاد بود که تمامی اماکن اقامتی، مدارس و کمپ های اسکان مملو از مسافران و گردشگران بود.

جمعیت میهمانان نوروزی به حدی بود که پارک ها و فضاهای سبز این شهرستان نیز در طول ایام نوروز مملو از مسافران بود و چادرهای مسافرتی آنها طبیعت سبز این منطقه را رنگی می کرد.

اما از نوروز سال گذشته و در پی شیوع کرونا و حفظ سلامت مسافران و میهمانان نوروزی این شهرستان که همه ساله پذیرای گردشگران زیادی بود ولی به دلیل حفظ سلامت مردم و در راستای قطع زنجیره کرونا دیگر چشم براه هیچ مسافری نیست.

این در حالی است که علی رغم تاکید مسئولان و ستاد ملی کرونا بر لغو سفر در نوروز امسال و ماندن در خانه برای حفظ سلامت مردم ولی شمار زیادی از مسافران بدون توجه به هشدارهای مسئولان به این استان بویژه شهرستان دره شهر عزیمت کرده اند.

گذری کوتاه در شهر دره شهر و جولان پلاک های غیر بومی حکایت تلخ ورود مسافران ناخوانده ای است که گویی همدست با میهمان ناخوانده کرونا ستون پنجم او شده اند.

خودروهای غیر بومی بویژه از خوزستان که در هر خیابان و کوچه ای پارک شده اند موجب گلایه و وحشت شمار زیادی از شهروندان دره شهری شده است.

وحشت مردم دره شهر از ورود میهمانان نوروزی در حالی بیشتر شده که دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرده ۱۱ نفر از مردم این شهرستان طی چند روز اخیر بر اثر ابتلا به کرونا که از طریق میهمانان نوروزی به آنها منتقل شده به کرونا مبتلا شده اند.

یکی از این شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: وجود خودروهای غیر بومی بر خلاف سالهای گذشته برای شهروندان دره شهری ناخوشایند است.

علی مهری افزود: با وجود اینکه بسیاری از مردم این شهرستان پروتکل ها و نکات بهداشتی را رعایت می کنند، ولی حضور مسافران نوروزی از دیگر مناطق تنها موجب گسترش بیش از پیش ویروس کرونا در این شهرستان می شود.

وی از مسافران نوروزی خواست برای سلامت خود و مردم دره شهر به این منطقه عزیمت نکرده و بعد از کرونا آماده میزبانی از مسافران خواهند بود.

یکی دیگر از اهالی دره شهر گفت: وجود مسافران غیر بومی امنیت را برای مردم دره شهر در خطر انداخته و موجب استرس و اضطراب مردم شده است.

زهرا ابراهیمی افزود: با توجه به شیوع کرونا از نوع انگلیسی که درگیری بیشتری دارد از مسوولان بیشتر انتظار می رفت که برای ورود مسافران نوروزی به شهرستان دره شهر تدابیر شدیدتری اعمال میشد.

این در حالی است که مسئولان بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا پیش از آغاز تعطیلات نوروز بر لغو سفرهای نوروزی و دید و بازدیدهای عید تاکید فراوان داشته اند که متاسفانه این اخبار حکایت تلخی از روزهای دلهره آور پیش رو و بحرانی شدن اوضاع دارد.

میهمانان نوروزی به ۱۱ دره شهری کرونا عیدی دادند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ۱۱ نفر از اهالی ۲ روستای شهرستان دره شهر به علت سفر مهمانان نوروزی به‌ منازلشان به کرونا مبتلا شدند.

دکتر جمیل صادق فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بررسی های بعمل آمده در چند روز اخیر چند خانواده آلوده به ویروس کرونا از تهران به ۲ روستای دره‌ شهر سفر کرده اند.

وی اظهار کرد: منشا آلودگی این ۱۱ نفر خارج از شهرستان و از تهران و سایر شهرهای کشور به این مناطق بوده است.

وی بیان کرد: با ورود میهمانان نوروزی، اوضاع به نسبت کنترل شده دره ‌شهر در معرض خطر قرار گرفته است و با ادامه این روند منتظر خطر جدی تر و شاید قرمز شدن وضعیت زرد این شهرستان خواهیم بود.

وی به مردم دره شهر توصیه‌کرد: از پذیرش مهمان و مهمانی رفتن در این ایام خودداری کرده و مردم نیز جهت حفظ سلامت خود و اقوام، سفر را به وقت دیگری موکول کنند.

از طرفی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام کرده که به علت افزایش تعداد مبتلایان و شمار بستری ها امکان نارنجی شدن برخی از شهرستانهای استان وجود دارد.

شهرستان دره شهر واقع در ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان ایلام یکی از مناطق بکر گردشگری استان است که همه ساله به دلیل آب و هوای مطبوع و مناطق دیدنی و تاریخی در ایام نوروز پذیرش هزاران مهمان از اقصی نقاط کشور است.

بر اساس آخرین وضعیت از مجموع ۱۲ شهرستان استان ایلام دهلران نارنجی و مابقی زرد هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج