جاباما
۱۱۰۳۶۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

میشل عون: حریری عجیب و غریب شده است!

به دنبال تشدید اختلافات میان رئیس جمهوری و نخست‌وزیر مکلف لبنان بر سر تشکیل دولت، میشل عون، سعد حریری را به تلاش برای به چالش کشیدن خود متهم کرد.

ایسنا: به دنبال تشدید اختلافات میان رئیس جمهوری و نخست‌وزیر مکلف لبنان بر سر تشکیل دولت، میشل عون، سعد حریری را به تلاش برای به چالش کشیدن خود متهم کرد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی نسبت به اظهارات اخیر سعد حریری، نخستوزیر مکلف این کشور واکنش نشان داد.

وی در این خصوص گفت: متهم شدن من از سوی سعد حریری به تلاش برای کسب یک‌سوم تعیین کننده در دولت (وزارتخانه‌های مهم) بی پایه و اساس است.

عون تصریح کرد: یکی از مشکلات سعد حریری اصرار به تعیین وزرای مسیحی بوده و این درحالی است که او فراموش کرده که تعیین این وزیران به من سپرده شده است؛ نه به این دلیل که من به دنبال سهمی برای خودم هستم، بلکه به این دلیل که احزاب اصلی مسیحی در مذاکرات تشکیل دولت حضور ندارند.

عون گفت: حریری حاضر به گفتگو با جریان آزادی ملی نیست و در مقابل دو حزب مسیحی "القوات اللبنانیه" و "الکتائب اللبنانیه" تصمیم به عدم مشارکت در گفتگو‌ها برای تشکیل دولت گرفتند و به دنبال آن ضروری بود که من این شکاف را پر کنم.

میشل عون ادامه داد: "حریری عجیب و غریب شده است و علیرغم اینکه او را مانند پدر در آغوش گرفتم، اما انگار او را نمی‌شناسم و زمانی که از او پرسیدم که چه اتفاقی برایش رخ داده است در پاسخ گفت که تغییر کرده است. "

رئیس جمهوری لبنان همچنین تأکید کرد: سعد حریری می‌خواهد من را به چالش کشیده و از دور خارج کند، اما من تسلیم نخواهم شد.

حریری ماه اکتبر پس از استعفای دولت حسان دیاب در پی انفجار بندر بیروت که ۲۰۰ کشته و خسارات مالی گسترده‌ای در این شهر بر جای گذاشت، مامور تشکیل کابینه شد.

هجدهمین نشست حریری و عون که دوشنبه گذشته انجام شد هیچ نتیجه چشمگیری در پی نداشت.

حریری پس از نشست روز دوشنبه با عون تصریح کرد، رئیس جمهوری اصرار دارد که هم‌پیمانان سیاسی‌اش یک‌سوم تعیین کننده در دولت (وزارتخانه‌های مهم) را برعهده گیرند که این امر در تضاد با قانون اساسی است و با مخالفت او رو به رو شد و وی بر تشکیل دولتی تکنوکرات تاکید دارد.

اختلاف‌نظر‌ها میان دو طرف بر سر تشکیل کابینه ماه‌هاست ادامه یافته و همین امر امید‌ها را نسبت به متوقف ساختن روند فروپاشی مالی و بحران وخیم اقتصادی این کشور از بین می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج