۱۱۰۵۱۹۶
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

رپورتاژ آگهی

باید‌ها و نباید‌های سفر در دوران کرونا

تا اطلاع ثانوی و تا زمان شکست ویروس کرونا و واکسینه شدن و رسیدن به ایمنی همگانی، برنامه سفر خود را به تعویق بیاندازید؛ اما چنانچه به هر دلیل قرار است در دوران کرونا راهی جاده شوید و سفر کنید، پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنید.

نحوه سفر در دوران کرونا یکی از چالش‌های مهم در این دوران است. سفر کردن همیشه حال و هوای خوش و تغییرات مثبتی برای روحیه به همراه دارد، اما به شرطی که شرایط سفر مهیا باشد و سفر با چالش بیماری و مرگ همراه نباشد. در این روزگار کرونایی آنچه که عقل حکم می‌کند این است که سفر نکردن و در خانه ماندن بهتر و عقلانی‌تر از سفر کردن است؛ زیرا به دلایل متعدد در هنگام سفر درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی به شدت افت می‌کند و احتمال ابتلا به ویروس کرونا بالا می‌رود؛ بنابراین اگر مجبور نیستید که راهی جاده‌ها شوید و سفر کنید، تا اطلاع ثانوی و تا زمان شکست ویروس کرونا و واکسینه شدن و رسیدن به ایمنی همگانی، برنامه سفر خود را به تعویق بیاندازید؛ اما چنانچه به هر دلیل قرار است در دوران کرونا راهی جاده شوید و سفر کنید، پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنید.

باید‌ها و نباید‌های سفر در دوران کرونا

چرا سفر در دوران کرونا ممنوعیت دارد؟

در هنگام سفر به دلیل تماس با مکان‌ها و افراد مختلف احتمال ابتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی در تمام جهان سفر کردن یکی از عوامل مهم در انتشار ویروس کرونا است. شما برای سفر کردن احتیاجات و نیاز‌های مختلفی دارید؛ لازم است به دفعات بیشتری به پمپ بنزین مراجعه کنید، احتمالا مجبورید از سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده کنید، برای مدت طولانی‌ترین به آب و مواد شوینده برای شستشوی دست‌ها دسترسی نخواهید داشت، از محیط رستوران‌ها برای صرف غذا استفاده خواهید کرد. مدام دستان خود را به سطوح مختلف می‌زنید و ممکن است به طور ناخودآگاه با دست آلوده سر و صورت خود را لمس کنید، با افراد مختلف و بیشتری تماس خواهید داشت که از وضعیت سلامت آن‌ها اطلاعی ندارید و به طور کلی در هاله‌ای از ابهام، ترس، نگرانی و استرس سفر می‌کنید. در نتیجه همه این موارد احتمال ابتلا به ویروس کرونا را به شدت افزایش پیدا می‌کند.

باید‌ها و نباید‌های سفر در دوران کرونا

وقتی در سفر به ویروس کرونا مبتلا شوید و از سفر باز گردید، این ویروس را برای همشهریان، همسایگان، همکاران و تمام اطرافیان خود به سوغات می‌آورید و به این ترتیب دیگران را نیز مبتلا می‌کنید. به این شکل زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه دار می‌شود و افراد بیشتری به این ویروس مبتلا خواهند شد. احتمالا می‌توانید درک کنید که سفر در دوران کرونا یکی از بدترین تصمیماتی است که می‌گیرد و به آن جامعه عمل می‌پوشانید.

ایمنی سفر در دوران کرونا را چگونه رعایت کنیم؟

حال اگر با تمام این تفاسیر مجبور هستید که به سفر در دوران کرونا تن بدهید، باید دو قبضه و چند قبضه نکات بهداشتی و ایمنی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را رعایت کنید. یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که سفر احتمال ابتلا به کرونا را به شدت افزایش می‌دهد، لذا ماندن در خانه و پرهیز از سفر بهترین راه برای پیشگیری از ابتلای خود و دیگران به عفونت با ویروس کروناست. با این وجود اگر قرار است در این دوران سفر کنید، حتما نکات بهداشتی و ایمنی زیر را رعایت کنید:

باید‌ها و نباید‌های سفر در دوران کرونا

  • استفاده از ماسک را در هر شرایطی رعایت کنید. از دو ماسک استفاده کنید؛ اما بهتر است ماسک‌ها از دو جنس مختلف باشند. بهتر است ماسک زیری از نوع ماسک پزشکی و ماسک رویی از نوع ماسک پارچه‌ای باشد.
  • حتما الکل و مواد ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشید و مدام از این مواد برای ضدعفونی کردن سطوح و دست‌ها استفاده کنید.
  • اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، حتما آب و صابون همراه خود داشته باشید و بعد از چندبار ضدعفونی کردن دست‌ها حتما دست‌های خود را به خوبی و به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.
  • بعد از مراجعه به پمپ بنزین‌ها حتما حتما دست خود را بشویید و ضدعفونی کنید. برای بنزین زدن از دستکش یکبار مصرف استفاده و کنید و بعد از سوخت‌گیری و قبل از اینکه وارد خودرو شوید، دستکش را در سطل زباله بیاندازید.
  • در محیط بسته رستوران‌ها غذا نخورید.
  • از ویلا‌ها و خانه‌های اجاره‌ای برای اقامت خود استفاده نکنید.
  • ترجیحا به هتل‌های معتبر و تمیز مراجعه داشته باشید و محل اقامت خود را طوری انتخاب کنید که از هر جهت از سالم و
  • استریل بودن آن مطمئن باشید.
  • اگر در حین سفر احساس کسالت و بیماری داشتید، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید و ترجیحا سفر خود را مختومه سازید.
  • در ساعات خلوت برای خرید مواد غذایی به فروشگاه‌ها مراجعه کنید.
  • برای خرید نان حتما از یک پارچه تمیز استفاده کنید و قبل از اینکه نان را در پارچه قرار دهید، دستان خود را ضدعفونی کنید.
  • استفاده از پول نقد را فراموش کنید و فقط کارت بکشید و بعد از هر بار کارت کشیدن، دست و کارت خود را ضدعفونی کنید.
    گوشی موبایل خود را ضدعفونی کنید.
  • از تماس با افراد مختلف و مشکوک خودداری کنید.
  • از حوضچه‌های آب گرم استفاده نکنید.
  • در مراکز تفریحی شلوغ و پر ازدحام حضور پیدا نکنید.
  • فراموش نکنید که حتما فاصله حداقل ۱ و نیم متری با دیگران را در تمام طول سفر رعایت کنید.
  • هرگز راهی سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی نشوید.
  • اگر در گروه پر خطر برای ابتلا به ویروس کرونا هستید، در هر صورت و با هر شرایطی از فکر سفر در دوران کرونا بیرون بیایید. منظور از گروه پر خطر افراد سالخورده یا مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مزمن مانند دیابت و بیماری‌های تنفسی یا افراد تحت درمان با دارو‌های کاهش دهنده قدرت سیستم ایمنی بدن است.
  • بعد از سفر در دوران کرونا تا حداقل دو هفته با گروه پرخطر و پر ریسک برای ابتلا به کرونا ارتباط نداشته باشید.
  • در تمام طول سفر در دوران کرونا در برنامه‌ریزی‌های خود به قوانین مبدا و مقصد در مورد قرنطینه پس از سفر توجه کنید.
  • از اماکن عمومی برای نماز خواندن، دستشویی رفتن، شستشوی دست‌ها و غذا خوردن و ... استفاده نکنید.

ترجیحا از فکر سفر با حمل و نقل عمومی در دوران کرونا بیرون بیایید. گرچه در سفر‌های هوایی به دلیل شیوه خاص گردش هوا و تصفیه هوا درون هواپیما، امکان انتشار ویروس و سایر میکروب‌ها داخل هواپیما بسیار ناچیز به نظر می‌رسد، اما نشستن در هواپیمای پر از مسافر، در فاصله کمتر از یک و نیم متر در کنار دیگران و برای مدت چندین ساعت به لحاظ انتشار ویروس کرونا کار پرخطری است؛ بنابراین باید گفت که تمام وسایل حمل و نقل عمومی پتانسیل بسیار بالایی برای انتشار و انتقال ویروس کرونا دارند.

بدانید و آگاه باشید...

با توجه به اینکه سفر در دوران کرونا به شدت ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، لذا بهترین تصمیم این است که جان و زندگی خود و دیگران را تقدیم ویروس کرونا نکنید و با در خانه ماندن و انجام تفریحات سالم و مطمئن دیگر تا زمان شکست ویروس کرونا از فکر سفر بیرون بیایید.

منبع: www.gahvare.net

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج