۱۱۰۵۳۹
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

رنو اسکالا کوپه که در بازارهای جهانی با نام مگان کوپه شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین محصولات رنو در ایران است. طراحی ظاهری کوپه در قسمت جلو، مشابه ویرایش‌های دیگر اسکالاست، اما در قسمت عقب کاملا منحصر به فرد است.

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه
مجله تخت گاز:

رنو مگان(اسکالا) کانورتيبل

این روزها نمایندگی رنو در ایران بسیار فعال شده و همواره جدیدترین محصولات این کمپانی فرانسوی را وارد کشور می‌کند. تنوع محصولات رنو در ایران جالب است، علاوه بر نمونه‌های هاچ‌بک، شاسی بلند و سدان، ، نمونه‌های کوپه و کروکی نیز در سبد محصولات رنو خودنمایی می‌کنند. رنو اسکالا کوپه که در بازارهای جهانی با نام مگان کوپه شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین محصولات رنو در ایران است. طراحی ظاهری کوپه در قسمت جلو، مشابه ویرایش‌های دیگر اسکالاست، اما در قسمت عقب کاملا منحصر به فرد است.

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

بخش عقب بدنه، جذابیت یک کوپه را ندارد و نسبتا ساده طراحی شده است. در کل طراحی اسکالا متناسب و هماهنگ است و به خوبی خبر از ماهیت اروپایی رنو می‌دهد. یکی از جالب‌ترین نکات اسکالا کوپه سقف تماما شیشه‌ای این خودرو است. سقف اسکالا کوپه متحرک است، اما فرم شیشه‌ای و شفاف سقف، باعث شده تا در هنگام بسته بودن نیز لذت سواری با سقف باز را به سرنشینان منتقل کند، که این نکته مثبت در هوای سرد زمستانی کاملا به چشم می‌آید. طراحی کابین اسکالا در عین سادگی، شیک و چشم نواز است.کابین آرامش بخش و ساده این خودرو به هیچ عنوان گیج کننده نیست و کیفیت متریال به کار رفته در این قسمت قابل قبول است. همچنین استفاده از پوشش‌های نقره‌ای روی فرمان، کنسول و دور اهرم تعویض دنده باعث شده تا فضای کابین اسپرت به نظر برسد. فضای صندلی‌های جلو مناسب و راحت است. صندلی‌های عقب اما، با توجه به ماهیت کوپه خودرو، فضای محدودتری دارند. باید به این نکته اشاره کرد که فضای صندلی‌های عقب اسکالا کوپه از سایر کوپه‌های هم کلاسش جادارتر و راحت‌تر است.

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

اسکالا همچون سایر محصولات رنو، در بخش ایمنی جایگاه مناسبی میان رقبا دارد، و در حالت سقف باز نیز از امنیت بالایی برخوردار است. این خودرو به سیستم‌های امنیتی نظیر محافظ سر در هنگام واژگونی و سیستم ترمز اضطراری مجهز شده است. امکانات اسکالا راضی کننده است و برای خودرويي در رنج قیمت ۱۲۰ میلیون تومان ( مدل کوپه) مناسب به نظر می‌رسد. صفحه کیلومتر شمار دیجیتال اسکالا یکی از قسمت‌های جذاب کابین است. این سبک طراحی صفحه کیلومترشمار در سایر محصولات جدید رنو نیز دیده می‌شود. موتور ۲۰۰۰سی سی اسکالا ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این کوپه نسبتا سنگین وزن را ظرف حدودا ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند. از نظر شتاب، اسکالا خودروی تیز و چابکی نیست، اما موتور پر قدرت آن به خوبی پاسخگوی رفت و آمد‌های شهری و جاده‌ای است. گیربکس CVT و دیفرانسیل جلو از دیگر مشخصات اسکالا هستند. اسکالا از مصرف سوخت مناسبی بهره می‌برد و قیمت آن نسبت به سایر کوپه‌های بازار منطقی‌تر است. این نکات مثبت در کنار تعداد کم رقبای آن در ایران، فروش مناسبی را برای اسکالا رقم خواهند زد.

رقبای داخلی و خارجی

Lexus IS۳۰۰C

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

BMW ۳۲۵i - E۹۳

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

Benz CLK

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

پیشنهاد نهایی

کوپه ای مناسب برای افرادی که بودجه محدود و قصد خرید یک کوپه اسپرت يا کانورتيبل در رنج قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان دارند.در میان طیف گسترده خودروهای آسیایی وارد شده به کشور،این کوپه اروپایی با طراحی جا افتده،می تواند خریدارش را راضی کند.البته انتظار زیادی از موتور اسکالا کوپه نباید داشت.

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

مرسدس بنز C کلاس کوپه

خوشبختانه این روزها شاهد ورود جدیدترین مدل‌های مرسدس بنز به کشور، هرچند در تعداد کم، هستیم. یکی از مدل‌های نسبتا جدید و خاص مرسدس بنز که این روزها سرها را در خیابان به سوی خود بر می‌گرداند، C کلاس کوپه است.که در نمونه C۲۵۰ و در تعداد بسیار محدود(انگشت شمار) وارد کشور شده است.

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

بدون شک می‌توان C کلاس سدان را محبوب ترین محصول بنز در ایران به شمار آورد. خودرویی که از ظاهر اسپرت و جمع و جور و در عین حال لوکس، بهره می‌برد و قیمت آن از سایر سدان‌های بنز پایین‌تر است و همین عوامل باعث شده‌اند تا مشتریان زیادی در بازار خودرویی کشور داشته باشد. Cکلاس کوپه از نظر فرم طراحی با نمونه سدان تفاوت چندانی ندارد و فرم کوپه بدنه و شیب بیشتر سقف در عقب، ظاهری به مراتب اسپرت‌تر از مدل سدان را برای آن به ارمغان آورده است.

فضای کابینC کلاس کوپه بسیار خوش ساخت و چشم نواز است و علی‌رغم فرم کوپه بدنه، جادار و راحت است. البته فضای صندلی‌های ردیف عقب مانند هر کوپه دیگری محدود است، اما به لطف بدنه کشیده و طراحی منطقی، صندلی‌های این قسمت هم از کاربری مناسبی برخوردارند. سطح امکانات و آپشن‌های C۲۵۰ کوپه تقریبا مشابه C۲۰۰ سدان است. صندلی‌های برقی این خودرو به گرمکن مجهز هستند که البته برخلاف نمونه سدان، بیشتر مدل‌های وارد شده به ایران فاقد حافظه صندلی هستند.

همان طور که اشاره شد، C کوپه‌های وارد شده به کشور، همگی از نوع C۲۵۰هستند. این خودرو از یک موتور ۴سیلندر ۸/۱ لیتری بهره می‌برد که قادر است ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کند. که با وجود حجم کم موتور بسیار عالی است.شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو نیز حدود ۷ ثانیه است که برای یک کوپه اسپرت رقم قابل قبولی است.

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

C۲۵۰ کوپه در تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده است و اگر خواهان خرید این خودرو باشید، باید مبلغی حدود ۷۰ میلیون تومان بیشتر از C۲۰۰ سدان را برایش پرداخت کنید.که این ۷۰ میلیون را می‌توان بهای تمایز دانست، چون شاید خودرویی مشابه خودرویتان را در خیابان نبینید!

رقبای داخلی و خارجی

Lexus IS۳۰۰C

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

BMW E۹۲

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

BMW M۴

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

پیشنهاد نهایی

C کلاس کوپه مناسب افرادی است که جذابیت و زیبایی cکلاس سدان را در قالب کوپه می خواهند.با پرداخت مبلغی بالاتر از C۲۰۰ سدان،سوار بر کوپه ای خواهید شد که شاید نمونه اش را در خیابان نبینید.این خصوصیت کاملا مناسب افرادی است که به دنبال تمایز و جلب توجه هستند.البته باید قیمت بالاتر و برخی محدودیت های تعمیراتی دیگر را به جان بخرید.چون تعداد C کلاس های کوپه از انگشتان دو دست هم کمتر است!

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه

راهنمای خرید خودرو: خودروی کوپه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج