جاباما
۱۱۰۶۱۷۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

زمانی که سرمربی یووه شدم از سختی کار، آگاه بودم

سرمربی تیم فوتبال یوونتوس به لطف پیروزی برابر ناپولی در دیداری معوقه از زیر فشار انتقادات خلاص شد هرچند او می‌گوید که هراسی از شدت گرفتن انتقادات نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال یوونتوس به لطف پیروزی برابر ناپولی در دیداری معوقه از زیر فشار انتقادات خلاص شد هرچند او می‌گوید که هراسی از شدت گرفتن انتقادات نداشته است.

آندره‌آ پیرلو سرمربی تیم فوتبال یوونتوس پس از پیروزی خانگی ۲ بر یک شب گذشته (چهارشنبه) تیمش برابر ناپولی که طبق ادعای رسانه‌های ایتالیایی آخرین فرصت او برای ابقا شدن به‌عنوان سرمربی بانوی پیر بود، به سؤالات خبرنگاران از جمله دلیل اُفت تیمش در این فصل، بزرگترین حسرتش و اشتباهاتی که در اولین فصل مربیگری‌اش مرتکب شد، پاسخ داد.

پیرلو که تیمش با این پیروزی به رده سوم جدول صعود کرد، به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: وقتی چنین روحیه‌ای داشته باشید خودتان را برای پوشش دادن هم‌‌تیمی که از پستش خارج شده است فدا می‌کنید و حاصل آن رقم خوردن چنین نتیجه‌ای می‌شود. این روحیه فداکاری شاید همان چیزی بود که ما در بازی‌های دیگرمان نداشتیم. ما این شیوه بازی را با دو بال کناری تمرین کرده بودیم تا فضاهایی را برای کیه‌زا و کواداردو ایجاد کنیم. من واقعاً متأسفم که نتوانستیم بیشتر از این از ضدحملات‌مان استفاده کنیم، چون باید گل‌های بیشتری می‌زدیم. من از ابتدای فصل سعی داشتم این سبک از فوتبال را به تیمم تفهیم کنم، اما از آنجایی که تا همین اواخر هر سه روز یک بار به میدان می‌رفتیم و بازیکنان هم برای کم شدن فشار از روی آنها مرتباً تغییر می‌کردند، واقعاً آنطور که باید و شاید زمان کافی برای کار و تمرین روی برنامه‌های تاکتیکی‌مان نداشتیم. علاوه بر این، اغلب اوقات مقابل تیم‌‌های کوچکتر و پایین‌ جدولی هم به اندازه کافی انگیزه لازم را نداشتیم و ناخودآگاه دچار عدم تمرکز می‌شدیم و برای جبران آن، به جای کارگروهی رو به حرکات انفرادی می‌آوردیم. از اتفاقاتی که افتاد یاد گرفتیم که نباید اینگونه بازی کنیم. باید در تمام بازی‌ها با تمام توان تلاش کنیم چون تک تک بازی‌های سری A مقابل تیم‌های سازمان‌یافته سخت است.

به سبب فاصله گرفتن یوونتوس از صدر جدول و نتایج ضعیف اخیر این تیم فشاری روز‌افزون روی پیرلو وجود داشته و در برخی گزارش‌ها هم آمده بود که او در صورت باخت تیمش به ناپولی اخراج خواهد شد.

پیرلو در واکنش به این موضوع هم گفت: قبل از آنکه هدایت یوونتوس را قبول کنم، با سختی‌ها این کار آشنا بودم پس بدون آمادگی این کار را قبول نکردم. در این بین مثبت شدن تست کرونایی بازیکنان درست پیش از بازی‌ها هم کارمان را سخت‌تر می‌کرد و این وضعیت ما در تمام طول فصل بوده است. از دست دادن بازیکنی مانند دیبالا برای چنین مدت طولانی از فصل برای هر تیمی مشکل‌ساز است. سایرین هم خوب کار کردند، اما خب هرچه گزینه‌‌های‌تان بیشتر باشد دست‌تان بازتر است.

سؤال بعدی که از پیرلو پرسیده شد این بود که آیا دیبالا با وجود انصراف یوونتوس از پیشنهاد قبلی‌اش برای تمدید قرارداد در این تیم خواهد ماند یا نه. او در این باره هم عنوان کرد: او هنوز یک سال دیگر با ما قرارداد دارد. ببینیم چه پیش می‌آید.

سرمربی بانوی پیر در پاسخ به این سؤال که چه شد که تیمش اُفت کرد و ۱۱ امتیاز از اینتر صدرنشین فاصله گرفت، تأکید کرد: من اشتباهات فراوانی مرتکب شدم، اما اگر به عقب برگردم باز هم آنها را انجام می‌دهم. این اولین فصل مربیگری من است و به چنین تجاربی برای حال و آینده نیاز داشتم. البته داستان این فصل هم با فصول عادی نه فقط برای من بلکه برای بسیاری از سایر مربیان فرق داشت. هر کسی ممکن است اشتباه کند از جمله من اما مهم این است که از این اشتباهات درس بگیریم و آنها را در آینده تکرار نکنیم. از حالا هدف ما ماندن در جمع چهار تیم بالای جدول است، چون رسیدن به صدر جدول بسیار سخت است. هنوز ۱۰ هفته دیگر به پایان فصل مانده است و از الان یک مینی فصل پیش رو داریم و علاوه بر آن باید برای جام حذفی هم آماده شویم.

پیرلو در پایان در پاسخ به این پرسش که از بین حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان و از دست دادن اسکودتو بیشتر بابت کدامیک حسرت می‌خورد، گفت: برای هر دو چون وقتی شما در یوونتوس باشید، نمی‌توانید از بین اهداف‌تان یکی را انتخاب کنید و باید همه آنها را محقق کنید. ما این فرصت را داشتیم که در لیگ قهرمانان پیشروی کنیم، چون پورتو همسطح ما بود، اما این خودمان بودیم که به شیوه‌ای مناسب بازی نکردیم. چند هفته بعد از آن هم به بنونتو باختیم که آن باخت اسکودتو را هم از ما گرفت. تماشای بازی‌های شب گذشته لیگ قهرمانان (سه‌شنبه شب) واقعاً ما را عصبانی کرد، چون می‌دانیم که ما هم می‌‌توانستیم یکی از تیم‌های صعودکننده باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منم وقتی سر مربی شموشک شدم همین طوری شدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج