جاباما
۱۱۰۷۴۰۲
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

پنج تصویر جنجالی از حسن رعیت

«متهم با کسب مال از طریق نامشروع یک باغ وحش خصوصی که به بهشت گمشده مشهور است را راه اندازی کرد و سبک متفاوتی نسبت به سایر مفسدین اقتصادی به کار گرفت؛ وی این ملک را برای دعوت از افراد تأثیرگذار استفاده میکرد؛ وی کلکسیونی از جمله موتور سیکلت جمع آوری میکرد و گاهی برخی از این کلکسیون را در قالب هدایا ارائه می‌داد.»

فرارو: «متهم با کسب مال از طریق نامشروع یک باغ وحش خصوصی که به بهشت گمشده مشهور است را راه اندازی کرد و سبک متفاوتی نسبت به سایر مفسدین اقتصادی به کار گرفت؛ وی این ملک را برای دعوت از افراد تأثیرگذار استفاده میکرد؛ وی کلکسیونی از جمله موتور سیکلت جمع آوری میکرد و گاهی برخی از این کلکسیون را در قالب هدایا ارائه می‌داد.»

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت به ریاست قاضی بابایی روز گذشته برگزار شد. او دوست بابک زنجانی است و با اکبر طبری و قاضی منصوری ارتباط داشته است. حسن رعیت متهمی جنجالی است که با تصاویرش به شهرت رسید.

در این جلسه جعفرزاده نماینده دادستان اتهامات میرکاظمی را اعلام کرد. به گفته او "در این پرونده با یک شبکه فساد مواجه هستیم، شبکه فسادی که مجموعه‌ای از جرایم را رقم زدند از اخلال کلان در نظام پولی و ارزی کشور تا ضربه به محیط زیست."

نماینده دادستان با اشاره به تسهیلات دریافتی از سوی رعیت افزود: «اخذ تسهیلات از ۳۰ سالگی تا ۴۰ سالگی دریافت شده بود، حال چطور می‌شود یک جوان ۳۰ ساله بتواند چنین تسهیلاتی دریافت کند.»

او از ارتباط رعیت با بابک زنجانی مفسد اقتصادی مشهور، اکبر طبری از متهمان اقتصادی و مقامات پیشین قوه قضائیه و قاضی منصوری که در رمانی به شکل مشکوکی جان باخت پرده برداشت.

او با بیان اینکه حسن رعیت یار غار بابک زنجانی بوده است، گفت: "روز اولی که بابک زنجانی دستگیر شد به بازجو شماره رعیت را داد تا به واسطه نفوذ وی با اکبر طبری مشکل رفع گردد."

نماینده دادستان افزود: «یکی دو سال پیش آقای منصوری از او و طبری درخواستی می‌کند که طبری به رعیت می‌گوید انجام بده؛ اما از منصوری فاصله بگیر.»

او با بیان اینکه کیفرخواست این پرونده حدود ۴۰۰ صفحه است، گفت: "اولین کارخانه‌ای که توسط متهم تأسیس شد کارخانه دنیای فلز تهران بود. تسهیلاتی که در این کارخانه گرفته شد در سه مرحله بوده است. در مرحله اول ۲۴۸ میلیون دلار برای واردات ورق از بانک کشاورزی تسهیلات اخذ شد که رفع تعهد شده و ما نیز به آن ورود نکرده‌ایم."

نماینده دادستان اظهار کرد: «۶۴ میلیون یورو از بانک صادرات بابت واردات ورق با جعل و تقلب اخذ شد که ۲۵ میلیون یوروی آن را پرداخت کرده اند، اما رفع تعهد نشده و بارنامه به صورت جعلی تنظیم شده است که متعلق به شرکتی در دبی مربوط به برادر میرکاظمی بوده است.»

نماینده دادستان در ادامه عنوان کرد: "متهم میرکاظمی با احتساب سود و جریمه در این بخش مبلغ ۹۳ میلیون یورو بدهکار است و باید پرداخت شود که بیش از ۱۰ سال است، تسویه نشده است."

او گفت: «در بازرسی از دفتر متهم رعیت، ۱۲ مهر بانکی کشف شده و مربوط به بانک‌هایی بوده که از آن‌ها تسهیلات گرفته شده است. کارمند متهم رعیت اظهار کرده است که در دفتر دستگاه مهرسازی داشته اند لذا در اصل، تسهیلات نیز با جعل مهر بانک کشاورزی بوده است.»

نماینده دادستان در خصوص فولاد و ذوب ازنا گفت: "در این خصوص نیز از بانک صنعت و معدن ۱۷۶ میلیون دلار تسهیلات اخذ شده و ۳۰ میلیارد تومان نیز از بانک تجارت لرستان تسهیلات گرفته شده، لازم به توضیح است که این شبکه دارای شرکت‌های داخلی و خارجی کاغذی و صوری بوده اند که آن‌ها را خودشان تأسیس می‌کرده اند."

او بیان کرد: "۱۶۱ میلیون دلار تسهیلات برای احداث خط تولیدی گرفتند که طبق برآورد متهم رعیت ۹۲ میلیون دلار بوده است؛ اما همچنان این خط تولید به بهره برداری نرسیده و کارخانه در حال خاک خوردن است."

نماینده دادستان همچنین درباره باغ وحش خصوصی حسن رعیت توضیحاتی داد. پیشتر تصاویری از این باغ وحش در رسانه‌ها منتشر شده بود.

جعفرزاده گفت: «متهم با کسب مال از طریق نامشروع یک باغ وحش خصوصی که به بهشت گمشده مشهور است را راه اندازی کرد و سبک متفاوتی نسبت به سایر مفسدین اقتصادی به کار گرفت؛ وی این ملک را برای دعوت از افراد تأثیرگذار استفاده میکرد؛ وی کلکسیونی از جمله موتور سیکلت جمع آوری میکرد و گاهی برخی از این کلکسیون را در قالب هدایا ارائه می‌داد.»

این پرونده دارای ۵ متهم متواری به خارج از کشور است. که به گفته نماینده دادستان "علیرغم پیگیری‌ها حاضر به بازگشت نشدند." او افزود که رعیت تلاش کرده که تخلفاتش را به این افراد نسبت دهد.

عناوین اتهامی حسن رعیت عبارتند از:

۱- مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور از طریق اخذ مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها معادل ۴۰۰ میلیون دلار و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصف سردستگی ۲- مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از بانک‌ها به مبلغ مذکور در بند نخست. ۳- مشارکت در جلب و استفاده از اسناد مجعول. ۴- مشارکت در پولشویی به میزان مبالغ ارزی و ریالی مندرج در اتهامات اول و دوم. ۵- مشارکت در پرداخت رشوه به علی دارابی‌نیا مدیرعامل و رییس هیات مدیره وقت بانک صادرات لرستان به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال، محمد حسن کریمی رئیس وقت بانک پارسیان کیش به مبلغ ۹۸۰ میلیون ریال، رییس وقت شعبه ۴۰۶۰ بانک صادرات گرگان به تعداد ۳۰ عدد سکه، خانم منصوره عنصری رییس وقت شعبات بهار و سه راه طالقانی بانک ملت به میزان ۵ عدد سکه و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد. ۶- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی. ۷- قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت.

پنج تصویر از حسن میرکاظمی

حسن میرکاظمی مشهور به رعیت متولد ۱۳۵۱ است او از مرداد ماه سال ۹۸ در بازداشت به سر می برد.

میرکاظمی از جمله فعالان اقتصادی بحث برانگیز و خبرساز در بیش از یک دهه گذشته بوده است. از او اطلاعات زیادی در دست نیست و بیشتر با تصاویرش شناخته می شود.

پنج تصویر جنجالی از حسن رعیت

یک تصویر بحث برانگیز منتسب به او وجود دارد. تصویری مربوط به حوادث پس از انتخابات سال 88 که در آن فردی که گفته می شود حسن رعیت است با لباس شخصی و یک کلت کمری سوار بر یک موتورسیکلت است.

پنج تصویر جنجالی از حسن رعیت

میرکاظمی در دولت محمود احمدی نژاد رشد کرد. تصویری از او در اینترنت وجود دارد که او را در کنار وزیر صنایع دولت نهم یعنی علیرضا طهماسبی نشان می دهد. این تصویر در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد خبرساز شد.

پنج تصویر جنجالی از حسن رعیت

او با محافل مذهبی روابط نزدیکی داشته است. تصاویر زیادی از او او مداحان مشهور وجود دارد. از جمله این مداحان حاج محمود کریمی و حاج محمد رضا طاهری بودند که این ارتباط بسیار خبرساز شد، سال گذشته ویدئویی از این سه نفر در باشگاه بدنسازی منتشر شد. البته آنها ارتباط مالی با حسن رعیت را رد کرده اند.

پنج تصویر جنجالی از حسن رعیت

تصویر چهارم که از حسن رعیت وجود دارد ارتباط او با بابک زنجانی دیگر مفسد اقتصادی است که به اعدام محکوم شده بود، حکمی که تاکنون اجرا نشده است. او در کنار بابک زنجانی در یک جت شخصی دیده می شوند.

پنج تصویر جنجالی از حسن رعیت

تصویر پنجم نیز او را در دادگاه نشان می‌دهد. حسن رعیت حالا متهم یک پرونده بزرگ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج